Vaimentimesta avara ja hiljainen

Keskustelua crossi ja freestyle ajosta.
Avatar
Marco71
Tracks
Viestit: 986
Liittynyt: 22 Marras 2005 23:18
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marco71 »

Tpower kirjoitti:
ARant kirjoitti:Eiköhän periaatteessa ole mahdollista tehdä sekä avara että hiljainen pakojärjestelmä, kunhan on tarpeeksi tilavuutta ja pituutta. Tosin systeemille voi kertyä jonkun verran kokoa, painoa, monimutkaisuutta jnpp., ja suunnittelu ja viritys (mieti-hitsaa-kokeile-kerpele-kierrokset) tuskin on mitään hätäisen miehen hommaa ..

Kyllä on. Hyvä esimerkki tästä on mp-puolelta Yamaha R1:sen vaimentimet vm.-04 eteenpäin. Vaimentimet avanneena ei voi kun ihmetellä kuinka avarat ja samalla hiljaiset ne ovat.
Valitettavasti asia ei ole suoraan kopioitavissa noista nelipyttyisten äänenvaimentimista. Nykyiset isot yksisylinteriset ovat paljon vaikeampia vaimentaa kuin tuollaiset nelisylinteriset.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Tpower
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Loka 2007 22:32
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja Tpower »

Kyllä on. Hyvä esimerkki tästä on mp-puolelta Yamaha R1:sen vaimentimet vm.-04 eteenpäin. Vaimentimet avanneena ei voi kun ihmetellä kuinka avarat ja samalla hiljaiset ne ovat.[/quote]
Valitettavasti asia ei ole suoraan kopioitavissa noista nelipyttyisten äänenvaimentimista. Nykyiset isot yksisylinteriset ovat paljon vaikeampia vaimentaa kuin tuollaiset nelisylinteriset.[/quote]

En tarkoittanut tuolla kirjoituksella sitä että R1:sen vaimentaja toimisi esim. yksisylinterisessä mönkkärin moottorissa vaan pointti oli se että vaimentaja voi olla myös avara ja suht hiljainen.

Toki tuollainen yksimukinen papattaja on vaikeampi tapaus kuin esim. rivinelkku, mutta eiköhän siinäkin sopivalla vaimentimen rakenteella kohtuu hyvään tulokseen pääse.
Avatar
MR Charger
6WD
Viestit: 896
Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
Mönkijä:: HELL RACER

Viesti Kirjoittaja MR Charger »

Pari vaimentajaa, niin ei tartte putkikoko olla kovin iso ja hengittää kohtu hyvin. Tais jossain hondan puolikkaassa crossissa olla niin? Tietty mahdollisimman pitkä vaimentaja ja alaspäin taitettu ulostulo oikein hyvillä pyöristyksillä, ainakin omaa korvaa miellyttänyt sellainen.
Vastaa Viestiin