Yksi tuttu osti ison paketti-KlonksWagenin, joka oli ollut teurastajan käytössä.lasu kirjoitti:Hankalaa se on. Taidan etsiä jonkin teurastamoon käytössä olevan kiesin.. Niissä voisin kuvitella olevan jonkinlainen tuuletusjärjestelmä sekä lämmitys. Kalman haju ja iron maiden kasettimonomankasta tuo sen rähinä fiiliksen metsäpoluille.. tosin taitaisi jäädä viimeiseksi kaasutteluksi tuolla mielentilalla.
Sen verran vaaka on kallistunut ilman IRS-perää olevien crossareiden puoleen että haen joko raptorin 660/700 tai sitten ds650:sen. Ensi vuonna on hinnat kuitenkin hieman erinäköiset ja kuljetuskalustoakin kerkiää etsiä kissojen ja muiden karvaisten (naapurin teijo) kanssa.
Tuo ajoasennon haku juttu oli loistava ja 15hp/100kg laskukaava porisee takaraivossa. Jos jollain tulee vielä lisää mielipiteitä tai kokemuksia niin fire it up.
Hinta oli halpa ja haju sen mukainen

Itse auto oli ihan OK, mutta se äijä tuuletti sitä viikonlopun yli, että edes pääsi sisälle purkaan välilattiaa.
Arvaas mitä lattian alta löyty?? Se muutaman kaverin kanssa pesi sitä jopa lipeällä...
NO - töitä se teetti, mutta hintaansa nähden sai hyvän auton.
Tuuletinta tai muutakaan spessua siinä ei ollut. Joskaan se ei tarkoita sitä, ettei joissain niissä olisi.
Tänään näin ensimmäistä kertaa eläissäni 700 Raktorin katteiden alle !!!!

Tarkoitan täällä sellaista fiilistä, kun näkee luurangon, joka on vuorattu lihaksilla ja verisuonilla. HUH HUH!!!
Oli ihailtavaa nähdä, kun koneensa kanssa sinuiksi päässyt henkilö palasteli sen tuostavain. (Pepsimoto)
Täytyy sanoa, että "kaasarilla vai ruiskulla"- kysymykseen osaa vastata vain laitteen ostaja.
Tuo mainitsemasi trio on hyvä. Kaikkia noita myydään käytettynä ja kaikkia pääsee testaamaan, josta se "ekä"-fiilis sitten jää.
Kaikilla noilla koneilla on oma foorumi, tuolla rapakon takan, joten kannattaa tutustua ja lueskella.
Tuo 15heppaa sataa kiloa kohden ei ole mikään kaava, mutta sitä voit pitää ohjenuorana riittävään suorituskykyyn. Keksin sen ihan ite. HAHAaa!
180kg laite + 90kg kuski + 10kg ajovarusteet= 280kg, 450cc 44 heppaa sykkivä mosa. 44/2.8 = 15.71hp per 100kg kyyditettävää.
Uskoisin, että tällä tavalla laskettuna tuo voima suhteessa massaan on ihan hyvä lähtökohta.
Jos kuskin massa kiipee miehen painoihin, niin sitten hieman kuutiotuumia lisää ja suhde pysyy haarukassa.
125kg laite + 100 kuski + 10 varusteet= 235kg, 1173cc 2smoukki Tripla Caracal 450hp mosa. 450/2.35= 191 heppaa per 100kg massaa.
Täälä päässä spektriä ajopätkälle ei saa osua ainuttakaan mutkaa, ja kaiken kivikon ja kannikon saa unohtaa.
Eli korostan sitä hyvää ajoasentoa ennenkuin muokkaa voimantuottoa yhtään.
-Pasi S.
Tosiaan vaikea aihe ja paljon kysymyksiä, mutta alkaa kapeneen....