Falmek force 400, trapper350r
Re: Falmek force 400, trapper350r
Onko saastekierrätys se litteä metalliboksi siinä alkukäyrässä? Miten olette tukkineet sen?
Mites tuo lamppuhomma. Kun laitan nuo polttimot niin siinähän ei edelleenkään ole mitään piuhoja koko niissä umpioissa. Mitä sen suhteen pitää tehdä?
Mites tuo lamppuhomma. Kun laitan nuo polttimot niin siinähän ei edelleenkään ole mitään piuhoja koko niissä umpioissa. Mitä sen suhteen pitää tehdä?
Tyscon Race 350R
Re: Falmek force 400, trapper350r
jep jep.
nyt on dynojet kiinni.
yamaha raptorin luistin oli ihan täydelinen kopio. kuulemma mistä hsun ja muut kopiot tulevat katolla lukee että yamaha ilmeisesti käytetään vain vanhoja muoteja.
luistimen erot oli hsun matta ja räävi viimeistely esim puukolla. yamaha täysin samanlainen ilman niitä pieniä puukon kä'ytön jälkiä ja luistin oli kiiltävä.
yamaha raptor dynojet stage 2 sisältää ilmanputsari modauksen en sellaista täysin ylitse erotuvaa eroa löytänyt mutta vääntöä oli ainakin paljon enemmän se oli ylitse erotuvaa
samalla vaihdettiin uusi hana koska vanhasta ei löpö oikein kulkenut läpi.
ei rykimistä
oliko kanatavaa kyllä oli hintansa värtti 52e + luistin 55e
uusi hana 10e
muunto taulukko mikuni dynojet
"mikuni 131 => dynojet 140"
nyt seuraava modi on pakoputken etumainen käyrä takana löytyy jo 450 suzukin arrow putkisto modattuna
sit talvella tulee kireempi nokka, toinen kansi jo löytyy.
nyt on dynojet kiinni.
yamaha raptorin luistin oli ihan täydelinen kopio. kuulemma mistä hsun ja muut kopiot tulevat katolla lukee että yamaha ilmeisesti käytetään vain vanhoja muoteja.
luistimen erot oli hsun matta ja räävi viimeistely esim puukolla. yamaha täysin samanlainen ilman niitä pieniä puukon kä'ytön jälkiä ja luistin oli kiiltävä.
yamaha raptor dynojet stage 2 sisältää ilmanputsari modauksen en sellaista täysin ylitse erotuvaa eroa löytänyt mutta vääntöä oli ainakin paljon enemmän se oli ylitse erotuvaa
samalla vaihdettiin uusi hana koska vanhasta ei löpö oikein kulkenut läpi.
ei rykimistä
oliko kanatavaa kyllä oli hintansa värtti 52e + luistin 55e
uusi hana 10e
muunto taulukko mikuni dynojet
"mikuni 131 => dynojet 140"
nyt seuraava modi on pakoputken etumainen käyrä takana löytyy jo 450 suzukin arrow putkisto modattuna
sit talvella tulee kireempi nokka, toinen kansi jo löytyy.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Re: Falmek force 400, trapper350r
kyllä se alkukäyrässä oleva mötikkä sotkee pakopaineet laippa putkeen ja samoin siihen saaste härveliin itse ajattelin tehdä kokonaan uuden alkukäyrän ilman sitä kattia.Division kirjoitti:Onko saastekierrätys se litteä metalliboksi siinä alkukäyrässä? Miten olette tukkineet sen?
Mites tuo lamppuhomma. Kun laitan nuo polttimot niin siinähän ei edelleenkään ole mitään piuhoja koko niissä umpioissa. Mitä sen suhteen pitää tehdä?
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Re: Falmek force 400, trapper350r
Mistä porukka on kyhäillyt sen putken etukäyrän? Joskus kuulin sellaista, että Nissan Micran 1.0L koneen pakoputkisto omaisi suunnilleen samanlaisen, en tiedä pitääkö paikkaansa.
Nykyinen etukäyrä on ulkomitaltaan noin 40mm. Oletteko laittaneet tilalle 50mm vai jotain muuta?
Kävin eilen biltemassa katselemassa joustavia pakoputkia ja vaikutti siltä, että 40mm putken saisi ehkä taivuteltua oikean malliseksi, mutta siitähän ei olisi mitään iloa. 50mm putki ei enää taipunutkaan samaan malliin.
Saahan niitä kokonaisia viriputkia+vaimetimia toki netistä, mutta niissä ei ole sitä tekemisen iloa ja hinnatkin ovat aika suolaisia. Haasteena vielä se, kun itsellä ei ole hitsaustaitoa.
Nykyinen etukäyrä on ulkomitaltaan noin 40mm. Oletteko laittaneet tilalle 50mm vai jotain muuta?
Kävin eilen biltemassa katselemassa joustavia pakoputkia ja vaikutti siltä, että 40mm putken saisi ehkä taivuteltua oikean malliseksi, mutta siitähän ei olisi mitään iloa. 50mm putki ei enää taipunutkaan samaan malliin.
Saahan niitä kokonaisia viriputkia+vaimetimia toki netistä, mutta niissä ei ole sitä tekemisen iloa ja hinnatkin ovat aika suolaisia. Haasteena vielä se, kun itsellä ei ole hitsaustaitoa.
Tyscon Race 350R
Re: Falmek force 400, trapper350r
Lisää kysymyksiä. Sain jälkitoimituksena Yamaha 350 Raptorin käyttöohjekirjan, johon oli liimattu päälle Tyscon -kohotarra. Luin oppaan läpi ja huomasin, että Raptorissa on kaksi tehon rajoitinta, jotka voi itse säätää nollille. Toinen on kaasuliipasimessa ja toinen kaasarissa. Omassani on liipasimesta vedetty se nolille jo ostaessa, joten aloin perehtymään kaasariin. Löysinkin nopealla vilkaisulla kaasarin kyljestä omituisen messinkihatun, joka näyttää olevan juurikin kaasarin ulosvirtauksen kohdalla ja mahdollisesti rajoittaa kaasun pääsyä koneeseen. Messinkihattu on sileä ja sitä ei saanut mitenkään irti. Oletteko onnistuneet saamaan sen irti jotenkin ja mikä virka sillä on? Onko se rajoitin?
Linkissä olevassa kuvassa näkyy se messinkihattu ylävasemmalla:

Linkissä olevassa kuvassa näkyy se messinkihattu ylävasemmalla:

Tyscon Race 350R
Re: Falmek force 400, trapper350r
Purat kaasarin irti koneesta niin näät paremmin mitä tuolla kohdalla esmes kaasarin sisäpuolla on. Monasti esmes läppien akseleiden päitä voidaan suojata tuollaisella suojakupilla. Varmasti kaasuttimen ei ainakaan ole tarkoitettu ottaa tuosta kohdalta lisäilmaa ilmahpuhdistimen ohi tms.Division kirjoitti:Lisää kysymyksiä. Sain jälkitoimituksena Yamaha 350 Raptorin käyttöohjekirjan, johon oli liimattu päälle Tyscon -kohotarra. Luin oppaan läpi ja huomasin, että Raptorissa on kaksi tehon rajoitinta, jotka voi itse säätää nollille. Toinen on kaasuliipasimessa ja toinen kaasarissa. Omassani on liipasimesta vedetty se nolille jo ostaessa, joten aloin perehtymään kaasariin. Löysinkin nopealla vilkaisulla kaasarin kyljestä omituisen messinkihatun, joka näyttää olevan juurikin kaasarin ulosvirtauksen kohdalla ja mahdollisesti rajoittaa kaasun pääsyä koneeseen. Messinkihattu on sileä ja sitä ei saanut mitenkään irti. Oletteko onnistuneet saamaan sen irti jotenkin ja mikä virka sillä on? Onko se rajoitin?
Linkissä olevassa kuvassa näkyy se messinkihattu ylävasemmalla:
Kaasuttimessa rajoituksia voidaan tehdä esmes sijoittamalla luistin yläpuolelle kierrettävä tappi tms jolloin kaasua vääntämällä/painamalla luisti ei vaan aukea kokonaan.
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Re: Falmek force 400, trapper350r
Joo ei siinä ainakaan mistään lisäilmaventtiilistä ole kyse. Sen verran kuvailen tuota vielä sanallisesti, kun tuo kuva on aika kehnohko, että kyseessä on siis noin 2 cm pitkä kuparihattu. Sen tyvessä tuntuu sormilla kokeiltaessa sauma/kaulus. Mahdollisesti liimattu kiinni jollain?fr0z kirjoitti:Purat kaasarin irti koneesta niin näät paremmin mitä tuolla kohdalla esmes kaasarin sisäpuolla on. Monasti esmes läppien akseleiden päitä voidaan suojata tuollaisella suojakupilla. Varmasti kaasuttimen ei ainakaan ole tarkoitettu ottaa tuosta kohdalta lisäilmaa ilmahpuhdistimen ohi tms.Division kirjoitti:Lisää kysymyksiä. Sain jälkitoimituksena Yamaha 350 Raptorin käyttöohjekirjan, johon oli liimattu päälle Tyscon -kohotarra. Luin oppaan läpi ja huomasin, että Raptorissa on kaksi tehon rajoitinta, jotka voi itse säätää nollille. Toinen on kaasuliipasimessa ja toinen kaasarissa. Omassani on liipasimesta vedetty se nolille jo ostaessa, joten aloin perehtymään kaasariin. Löysinkin nopealla vilkaisulla kaasarin kyljestä omituisen messinkihatun, joka näyttää olevan juurikin kaasarin ulosvirtauksen kohdalla ja mahdollisesti rajoittaa kaasun pääsyä koneeseen. Messinkihattu on sileä ja sitä ei saanut mitenkään irti. Oletteko onnistuneet saamaan sen irti jotenkin ja mikä virka sillä on? Onko se rajoitin?
Linkissä olevassa kuvassa näkyy se messinkihattu ylävasemmalla:
Kaasuttimessa rajoituksia voidaan tehdä esmes sijoittamalla luistin yläpuolelle kierrettävä tappi tms jolloin kaasua vääntämällä/painamalla luisti ei vaan aukea kokonaan.
Kaasarin purkamalla toki saa tietoa lisää, että mikä se on, mutta ajattelin selvitä helpommalla, eli josko joku foorumilaisista olisi jo perehtynyt tuohon mötikkään.
Tyscon Race 350R
Re: Falmek force 400, trapper350r
kanattaa olla sit oikein tarkana tuon kaasarin purkamisen suhteen mulla meni luistin vaikka nätisti sen purin. ryypyn luistin oli jumissa.
itse kävisin motonetistä hakemassa tarvitavan putken ja sen hitsaisin sen sit läjään.
tärkeintä tuossa alkukäyrässä on että pakopaineet pysyy vakiona eikä karkaa minkään venttiilin takia.
sit se katti on varmasti aika ahdistava.
itse kävisin motonetistä hakemassa tarvitavan putken ja sen hitsaisin sen sit läjään.
tärkeintä tuossa alkukäyrässä on että pakopaineet pysyy vakiona eikä karkaa minkään venttiilin takia.
sit se katti on varmasti aika ahdistava.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Re: Falmek force 400, trapper350r
Eikö siis yksinkertaisinta vain olisi tulpata se hole siitä alkukäyrästä...?
Tyscon Race 350R
Re: Falmek force 400, trapper350r
kyllä tulppaus on yksi vaihtoehto.
mutta 10cm katti varmasti ahdistaa joten sen poistaminen olisi myös suotavaa.
elilen mitattu nopeus oli mittarin mukaan 125km kaveri prätkällä nouseva 99km/h siinä voi olla vähän heittoa ylöspäin.
mutta 10cm katti varmasti ahdistaa joten sen poistaminen olisi myös suotavaa.
elilen mitattu nopeus oli mittarin mukaan 125km kaveri prätkällä nouseva 99km/h siinä voi olla vähän heittoa ylöspäin.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Re: Falmek force 400, trapper350r
Kertokaas tyhmälle vielä, että missäpäin kaasaria sijaitsee pääsuutin? Kaasareita en ole ikinä ennen ropannut. Postissa nimittäin tupsahti juuri Marvin -slipari ja 150 suutin.
Tyscon Race 350R
Re: Falmek force 400, trapper350r
kaasarin pohjassa neljä ruuvia eli ihan nopea homma. ilman putsarin kotelo pois kasarin kurkun klemmari auki, käännä kaasari poikittain ja irroita neljä ruuvia. suttimen erotat kun otat kanen pois vakiossa ei pitäisi lukea mitään. on selaisen messinki supilon sisällä. ja sit kasaat samassa järjestyksessä.
ja laitahan komentit ennen ja jälkeen itselle tuli ainakin vääntöä lisää.
tästä pitäisi saada kutitettua runsat 40hv helposti
ja laitahan komentit ennen ja jälkeen itselle tuli ainakin vääntöä lisää.
tästä pitäisi saada kutitettua runsat 40hv helposti
Viimeksi muokannut zerocools, 25 Elo 2012 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Re: Falmek force 400, trapper350r
tuliko sulle etu putki myös vai pelkkä slipari?Division kirjoitti:Kertokaas tyhmälle vielä, että missäpäin kaasaria sijaitsee pääsuutin? Kaasareita en ole ikinä ennen ropannut. Postissa nimittäin tupsahti juuri Marvin -slipari ja 150 suutin.
meinaan jos viitsit kokeilla sliparin kanssa ja sit sen etuputken kanssa jos tuli koko paketti tietäisi vain miten paljon ne ahdistaa menoa.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Re: Falmek force 400, trapper350r
Menin tyhmyyspäissäni purkamaan kaasarin ylhäältä ja alhaalta. Yläkerrasta purin myös neulan irti ja katsoin, että missä korkeudessa sen prikka on (oli keskellä). Alhaalta purin sen jälkeen ja vaihdoin neulan kohdalle siihen messinkiholkkiin 150 suodattimen (vanhassa luki 135). Kaasari takaisin kasaan ja slipari kiinni (ei siis vielä uutta alkukäyrää).
Testistartti ja
Ei edes lupaa käynnistyä. Meni sitten vissiin kasauksessa jotain vituilleen.
Yritän mielessäni pähkäillä, että mikä meni pieleen. Pari kysymystä tulee mieleen:
1. Kaasarin sisällä pohjassa on kiinni sellainen pitkä metallinen pilli. Pitääkö sen mennä johonkin tiettyyn koloseen tai suuttimeen? En juurikaan katsonut, että mihin se menee vaan oletin sen menneen oikein, kun alapohja kerran loksahti paikoilleen.
2. Kaasarin ulkopuolella on kumiletku, jossa on T-haara ja siis yhteensä letkua lähtee kolmeen suuntaan. Yksi menee sinne kaasarin yläreunaan, mutta pitääkö siitä kiinnittää myös jotain muuta vielä kaasariin? Minulla jäi siitä letkusta nyt kaksi päätä irti.
Lisäkysymys: Olisin ottanut koko kaasarin irti, mutta en tajua miten ne vaijerit pitäisi irroittaa?
Testistartti ja

Yritän mielessäni pähkäillä, että mikä meni pieleen. Pari kysymystä tulee mieleen:
1. Kaasarin sisällä pohjassa on kiinni sellainen pitkä metallinen pilli. Pitääkö sen mennä johonkin tiettyyn koloseen tai suuttimeen? En juurikaan katsonut, että mihin se menee vaan oletin sen menneen oikein, kun alapohja kerran loksahti paikoilleen.
2. Kaasarin ulkopuolella on kumiletku, jossa on T-haara ja siis yhteensä letkua lähtee kolmeen suuntaan. Yksi menee sinne kaasarin yläreunaan, mutta pitääkö siitä kiinnittää myös jotain muuta vielä kaasariin? Minulla jäi siitä letkusta nyt kaksi päätä irti.
Lisäkysymys: Olisin ottanut koko kaasarin irti, mutta en tajua miten ne vaijerit pitäisi irroittaa?
Tyscon Race 350R
Re: Falmek force 400, trapper350r
kaasarissa ei pitäisi olla mitään mikä voisi mennä väärään asentoon vain kaikki loksahtaa paikalleen kun kasaat kaasarin. neulan lukitus ilmeisesti piti eikä hajonnut kuten minulla?Division kirjoitti:Menin tyhmyyspäissäni purkamaan kaasarin ylhäältä ja alhaalta. Yläkerrasta purin myös neulan irti ja katsoin, että missä korkeudessa sen prikka on (oli keskellä). Alhaalta purin sen jälkeen ja vaihdoin neulan kohdalle siihen messinkiholkkiin 150 suodattimen (vanhassa luki 135). Kaasari takaisin kasaan ja slipari kiinni (ei siis vielä uutta alkukäyrää).
Testistartti jaEi edes lupaa käynnistyä. Meni sitten vissiin kasauksessa jotain vituilleen.
Yritän mielessäni pähkäillä, että mikä meni pieleen. Pari kysymystä tulee mieleen:
1. Kaasarin sisällä pohjassa on kiinni sellainen pitkä metallinen pilli. Pitääkö sen mennä johonkin tiettyyn koloseen tai suuttimeen? En juurikaan katsonut, että mihin se menee vaan oletin sen menneen oikein, kun alapohja kerran loksahti paikoilleen.
2. Kaasarin ulkopuolella on kumiletku, jossa on T-haara ja siis yhteensä letkua lähtee kolmeen suuntaan. Yksi menee sinne kaasarin yläreunaan, mutta pitääkö siitä kiinnittää myös jotain muuta vielä kaasariin? Minulla jäi siitä letkusta nyt kaksi päätä irti.
Lisäkysymys: Olisin ottanut koko kaasarin irti, mutta en tajua miten ne vaijerit pitäisi irroittaa?
tarkista tuleeko kipinä meinaan joku johto on voinut irrota.
ilmeisesti bensiini letku menee kaasariin? ja hetki siinä tosiaan voi mennä kun kaasari on typöten tyhjä.
ilman putsarin koteloon menee ainakin pieni letku.
nyt en ainakaa heti saa kiinni mitä tarkoitat tuolla t haaralla en ainakaan itse ole kiinitänyt huomiota moiseen.
periaate minusta on että bensiini letku menee kaasariin ja samoin ryypyn vaijeri jota kieretään siitä muovisesta mutterista. kaasu vaijeri irroitetaan löysäämällä vaijeria ja vetämällä vaijeria sivuun ja samalla kääntämällä käsin että saa lukkoholkin pois. ilman suodatin koteloon menee pieni alipaine letku. muita letkuja en nyt muista
ja edelleen tyhmiä kysymyksiä ei ole joten aina kannattaa kysyä.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200