hck kirjoitti:yaguza kirjoitti:Niin tarttuihan mulle puh-elimeen pari elävää ja liikkuvaa kuvaa sisältävä otosta, lähinnä tuosta afr-näytöstä.
Oikasen polttoaineesta vielä sen verran että ei ole tankki ihan täynnä RE85:sta, elikkäs talven ajan oon rikastanut seoksia lisäämällä joukkoon pikkasen 95:sta.
Suhde on näillä keleillä ollut: 9litraa re85 ja 1litra 95..pakkasilla käytin hieman enemmän 95:sta..
Pelkän re85:n optimaalinen afr on 9,8..tämänhetkisillä löpölantringeilla mun koneessa se on hieman enempi ja sitäpä se tuossa videossa näyttääkin..
Laajakaistalambdan jännite heilui kuulemma siinä 1.0 paikkeilla, se on sama lukema oli polttoaineena mikä tahansa.
Tuon videon ekasta "vedosta", en tiedä mitä tapahtui kun hetken ajan näyttää todella rikasta..minuutin kohdalla alkaa toinen selkeästi parempi veto.
http://mrjokkepakokaasu.kuvat.fi/kuvat/Video0089.mp4
Pito-ongelmiakin ilmeni, edellispäivänä
siis hyvissä ajoin huomasin että taka-akselin laakerit on väljät ja itse taka-akselikin hieman kiero vasemmalta puolelta
http://mrjokkepakokaasu.kuvat.fi/kuvat/Video0091.mp4
Mitä tarkoitat tolla, että olet rikastanu talvel lisää laittamal enemmän 95:sta? EIkös toi re85 ole verrattavissa yli 100 oktaaniseen. Itseä ruennu kans tämä litku kiinnostaan yhes ehkä tulevas turbo projektissa.
Rikastamisella ja oktaaneilla ei ole tekemistä toistensa kanssa, ja eipä kai tässä siitä ollutkaan kyse.
Yaguza varmaan kertoo, mitä tarkoitti, mutta luulen, että ideana on lisätä bensiinin määrää palotapahtumassa, muuttamatta kaasuttajan säätöjä.
E85:sta tarvitaan about 30 prossaa enemmän palotapahtumaan suuren etanoli pitoisuuden takia, jotta saadaan sama energia kuin bensiinistä. Jos kelit kylmenee, niin kaasutinta joudutaan säätämään antamaan enemmän polttoainetta, jotta seos saadaan pysymään hyvänä. Tässä yaguzan tapauksessa nokkelasti on lisätty bensiinin määrää, jotta samoilla kaasuttajan säädöillä saadaan samahko energia palotapahtumassa. Korjatkaa jos meni pieleen.
Riskinä tässä menetelmässä on tuo E85 ja 95E:n ero puristuspainekestävyydessä. Jos kone on vedetty todella kireäksi ja E85:n ruttusietoa on todella hyödynnetty, niin nakuriski kasvaa bensiinin osuutta lisäämällä.
Ei varsinaisesti liity tähän, mutta tiedustelin taannoin Nesteen 98 polttoaineen AKI-arvoa(Neste Oililta), ja trivia vastasaus oli 93.8 oktaania. (RONMON/2)
Nesteeltä suositeltiin, että tääle bensiinille 92.5 on arvo jota virittäessä kannattaa käyttää jos käyttää AKIa. Jättää tuon "yhden ja risat" kaikelle OHHOOLLE.
Lähes kaikki rakentajat, jotka tiedän käyttävät ainoastaan MON arvoa.
..jaa niin. Kaikille jotka tilaa USAsta jotain moottoriin, joissa toimittaja kysyy käytettävää polttoainetta, niin elkää hyvät herrat sanoko 98 tai 99+. Pieleen menee ja rajusti.