DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Keskustelua crossi ja freestyle ajosta.
kastemato
6WD
Mönkijä:: ei enään

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja kastemato »

yaguza kirjoitti:Kiitskiits, kyllä kelpaa..vieläkun sen pidon sais välittymään tiehen muullakin alustalla kuin kuivalla tarmacilla.
.
Nyt mittaat sitte sen akselin, tai siis oikeestaan sitte kun oot saanu laakerit. Ja sitte vaan oikaset sen, niin on kivempi sitte päästää pikitietä. =D>

Laskinko muuten oikein jos sain Dinlin tehopaino-suhteeksi 1hv/3.19kg? Laskin 72hv ja 230kg. Canamissa sama luku on 1hv/3.67kg
yaguza
Tracks
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Kyllä vaan laakerit/akseli hoidetaan heti kun pääsee taas töihin rassaamaan..
Joo tehopainon laskit oikein, ootko punnannu canan itse vai onko valmistajan paino?
kastemato
6WD

yaguza kirjoitti:Kyllä vaan laakerit/akseli hoidetaan heti kun pääsee taas töihin rassaamaan..
Joo tehopainon laskit oikein, ootko punnannu canan itse vai onko valmistajan paino?
Laskin sen 180kilolla. Valmistaja ilmottaa kuivapainoks sen 158. Vaakaan olis kyllä kiva päästä
Pasi S.
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

:lol: ois mahtavaa saada laskettua todellinen teho/paino suhde, kun kuski on kyydissä! Mulla kun on tuota "velatonta pääomaa" matkassa aikas paljon! :lol:
Mutta olen aina sanonut, että ohkaset pojat menee katki.

Banshee painaa märkänä "viiva valmiina" vakio kunnossa 184 kiloa. Sen mitä olen keventänyt, on jossain muualla tullut takaisin, eli paino on varmaan vakion lähellä.

Jos yaguzan fillaritehot on tuon 72, niin laitan Lottoa vetään ens´lauantaina!! Senverran kohilleen veikkasin. :yawinkle:
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Pasi S.
Tracks

Tänään katseltiin veljen racechronosta Muhosta edeltäneiden "vapaiden" harjoitusten vetoja.
2.1 60ft joka on säälittävän hidas.
ensimmäinen metri menee puhtaasit sutiessa, eikä kiihtyvyys ollut kuin jossain 0.1-0.15 paikkeilla.
Sitten tennari purasi sänkipeltoon ja kiihtyvyys nousi 0.891 ja muistaakseni 60 jalan paikkeilla oli kyytiä 57km/h
4.vaihteen tuikkasin sisään heti alkumetreillä ja 5 vaihteella ajettin loppuun siten, että 100 oli taulussa 127 metrin kohdalla. SÄÄLITTÄVÄÄ!!!!!!!!
Tästä seuraavan 50 metrin aikana ei tapahtunut sitten mitään, vaan vauhti kasvoi vaivaiset pari kilometriä tunnissa.
Suoritus oli siis läpeensä sonta.

Vaatii reenausta oikein urakalla, ja säätöjen hakua.

-ei mulla muuta
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
yaguza
Tracks

Niin tarttuihan mulle puh-elimeen pari elävää ja liikkuvaa kuvaa sisältävä otosta, lähinnä tuosta afr-näytöstä.

Oikasen polttoaineesta vielä sen verran että ei ole tankki ihan täynnä RE85:sta, elikkäs talven ajan oon rikastanut seoksia lisäämällä joukkoon pikkasen 95:sta.
Suhde on näillä keleillä ollut: 9litraa re85 ja 1litra 95..pakkasilla käytin hieman enemmän 95:sta..

Pelkän re85:n optimaalinen afr on 9,8..tämänhetkisillä löpölantringeilla mun koneessa se on hieman enempi ja sitäpä se tuossa videossa näyttääkin..
Laajakaistalambdan jännite heilui kuulemma siinä 1.0 paikkeilla, se on sama lukema oli polttoaineena mikä tahansa.

Tuon videon ekasta "vedosta", en tiedä mitä tapahtui kun hetken ajan näyttää todella rikasta..minuutin kohdalla alkaa toinen selkeästi parempi veto.
http://mrjokkepakokaasu.kuvat.fi/kuvat/Video0089.mp4

Pito-ongelmiakin ilmeni, edellispäivänä siis hyvissä ajoin huomasin että taka-akselin laakerit on väljät ja itse taka-akselikin hieman kiero vasemmalta puolelta :shock: http://mrjokkepakokaasu.kuvat.fi/kuvat/Video0091.mp4
Pasi S.
Tracks

Mun mielestä tuo AFR näytti ihan hyvältä. Heilu se välillä laihallakin, mutta ei ollut vetotilanne päällä. Kuormituksessa se oli about 10.2-12-3 joka on ihan jees.
Kaikilla mieltymyksensä kuitenkin.
Omassa koneessa tähtäisisin 12.8-13.
Yamaha Banshee 2006
hck
6WD
Mönkijä:: Linhai 400-IRS

Viesti Kirjoittaja hck »

yaguza kirjoitti:Niin tarttuihan mulle puh-elimeen pari elävää ja liikkuvaa kuvaa sisältävä otosta, lähinnä tuosta afr-näytöstä.

Oikasen polttoaineesta vielä sen verran että ei ole tankki ihan täynnä RE85:sta, elikkäs talven ajan oon rikastanut seoksia lisäämällä joukkoon pikkasen 95:sta.
Suhde on näillä keleillä ollut: 9litraa re85 ja 1litra 95..pakkasilla käytin hieman enemmän 95:sta..

Pelkän re85:n optimaalinen afr on 9,8..tämänhetkisillä löpölantringeilla mun koneessa se on hieman enempi ja sitäpä se tuossa videossa näyttääkin..
Laajakaistalambdan jännite heilui kuulemma siinä 1.0 paikkeilla, se on sama lukema oli polttoaineena mikä tahansa.

Tuon videon ekasta "vedosta", en tiedä mitä tapahtui kun hetken ajan näyttää todella rikasta..minuutin kohdalla alkaa toinen selkeästi parempi veto.

Pito-ongelmiakin ilmeni, edellispäivänä siis hyvissä ajoin huomasin että taka-akselin laakerit on väljät ja itse taka-akselikin hieman kiero vasemmalta puolelta :shock: http://mrjokkepakokaasu.kuvat.fi/kuvat/Video0091.mp4

Mitä tarkoitat tolla, että olet rikastanu talvel lisää laittamal enemmän 95:sta? EIkös toi re85 ole verrattavissa yli 100 oktaaniseen. Itseä ruennu kans tämä litku kiinnostaan yhes ehkä tulevas turbo projektissa.
kastemato
6WD

yaguza kirjoitti: Tuon videon ekasta "vedosta", en tiedä mitä tapahtui kun hetken ajan näyttää todella rikasta..minuutin kohdalla alkaa toinen selkeästi parempi veto.
Tarkotit varmaan että laihalla on tossa alussa.
yaguza
Tracks

kastemato kirjoitti:
yaguza kirjoitti: Tuon videon ekasta "vedosta", en tiedä mitä tapahtui kun hetken ajan näyttää todella rikasta..minuutin kohdalla alkaa toinen selkeästi parempi veto.
Tarkotit varmaan että laihalla on tossa alussa.
Nimenomaan
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Mihin toi sun takarengas on lähössä tos yhes pätkäs :lol:
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Taitaa olla rengas akseleineen menossa kuulalaakereiden kanssa samalle radalle...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Pasi S.
Tracks

hck kirjoitti:
yaguza kirjoitti:Niin tarttuihan mulle puh-elimeen pari elävää ja liikkuvaa kuvaa sisältävä otosta, lähinnä tuosta afr-näytöstä.

Mitä tarkoitat tolla, että olet rikastanu talvel lisää laittamal enemmän 95:sta? EIkös toi re85 ole verrattavissa yli 100 oktaaniseen. Itseä ruennu kans tämä litku kiinnostaan yhes ehkä tulevas turbo projektissa.

Rikastamisella ja oktaaneilla ei ole tekemistä toistensa kanssa, ja eipä kai tässä siitä ollutkaan kyse.
Yaguza varmaan kertoo, mitä tarkoitti, mutta luulen, että ideana on lisätä bensiinin määrää palotapahtumassa, muuttamatta kaasuttajan säätöjä.
E85:sta tarvitaan about 30 prossaa enemmän palotapahtumaan suuren etanoli pitoisuuden takia, jotta saadaan sama energia kuin bensiinistä. Jos kelit kylmenee, niin kaasutinta joudutaan säätämään antamaan enemmän polttoainetta, jotta seos saadaan pysymään hyvänä. Tässä yaguzan tapauksessa nokkelasti on lisätty bensiinin määrää, jotta samoilla kaasuttajan säädöillä saadaan samahko energia palotapahtumassa. Korjatkaa jos meni pieleen.

Riskinä tässä menetelmässä on tuo E85 ja 95E:n ero puristuspainekestävyydessä. Jos kone on vedetty todella kireäksi ja E85:n ruttusietoa on todella hyödynnetty, niin nakuriski kasvaa bensiinin osuutta lisäämällä.

Ei varsinaisesti liity tähän, mutta tiedustelin taannoin Nesteen 98 polttoaineen AKI-arvoa(Neste Oililta), ja trivia vastasaus oli 93.8 oktaania. (RONMON/2)
Nesteeltä suositeltiin, että tääle bensiinille 92.5 on arvo jota virittäessä kannattaa käyttää jos käyttää AKIa. Jättää tuon "yhden ja risat" kaikelle OHHOOLLE.
Lähes kaikki rakentajat, jotka tiedän käyttävät ainoastaan MON arvoa.
..jaa niin. Kaikille jotka tilaa USAsta jotain moottoriin, joissa toimittaja kysyy käytettävää polttoainetta, niin elkää hyvät herrat sanoko 98 tai 99+. Pieleen menee ja rajusti.
Yamaha Banshee 2006
yaguza
Tracks

Pasihan sen polttoaineiden sekoittelun selvensi yksityiskohtia myöten =D>
JJP kirjoitti:Mihin toi sun takarengas on lähössä tos yhes pätkäs :lol:
Etkö muka huomannu, itsehän olit paikan päällä virallisena valvojana. Tuon takiahan ne spaceritkin piti ruuvata pois jolla pompotus rauhottui huomattavasti.
Ajaessa en edes ole huomannut että perässä on välystä ja vasen takanen vipattaa :shock: , perä tunkattuna ilmaan renkaita väännellen siellä tuntuu muutaman millin klappi.
Tossahan se lukee:
yaguza kirjoitti:Pito-ongelmiakin ilmeni, edellispäivänä siis hyvissä ajoin huomasin että taka-akselin laakerit on väljät ja itse taka-akselikin hieman kiero vasemmalta puolelta :shock: http://mrjokkepakokaasu.kuvat.fi/kuvat/Video0091.mp4
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

No huomasinhan mä mut toi nykäsee tos kohtaa tollee "fck u im leaving" tyyliin. :lol: :lol:

Vaikka mä nyt seisoinkin aina suu auki ja kuola valuu rinnuksille nii en mä nyt nii dorka oo et en tajunnu mitä tapahtuu. :lol:
Noi akselit on aina vähä mystisiä.Villikissan akseli vatkas miten sattui mut ei siitäkään ajossa ollut haittaa.
Viimeksi muokannut JJP, 29 Maalis 2012 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Vastaa Viestiin