motocoyote kirjoitti:rulez kirjoitti:Painosta vielä senverran niin mitä noita nyt on tullut selattua niin raptorin ja bomban painoero on vaivaiset 20kg jotta onko tämä ero tosiaan toisen vaihtoehdon blokkaamisen arvoinen ? Luulisin että enempi vaikuttaa missä korkeudella paino on ja bombassa se varmaan on ylempänä joka heikentää ajettavuutta.
Paino ei ole mielestäni ollut suurin ongelma grizzlylläkkään räppäillessä ainoastaan tehonpuute,kallistelevuus joka tulee tietysti painon ja isojen renkaiden myötä ja sääli alustaa kohtaan jos pitää hypätä.
Niin, normikuljettajalle, ja tavalliseen räppäilyyn on ihan sama painaako kone 20kg enemmän vai vähemmän. Eri asia on jos lähdetään ajamaan radalle kilpaa. Ainoa todellinen "saavutus" 450 valitsemalla on helvetillinen huoltorumba. n. 80 tunnin välein mäntä vaihtoon, n. 150 tunnin välein alakertaremontti, siinä jossain välissä pitää vaihtaa venttiilit ja jakoketju kiristimineen, ja säädellä niitä vähän väliä.
Ainakin itse totesin crossimönkijää hankkiessani 450 kohdalla että kiitos, mutta ei kiitos.
Itelläni on tuo LTZ400, ja silloin ku 450:seen vaihdetaan venttiilejä ja mäntää, niin LTZ:aan (ja muihin kolmipuokkeihin ja nelisatasiin) vaihdetaan öljyt ja säädellään venttiileitä..
Grizzlyllähän ei toki juuri kannata loikkia vakiokuntoisena. Öljyiskarit kavitoivat ja pohjaavat melko helposti.. Sinne jos löydät jostain Öhlinsit niin alkavat hypytkin maistumaan huomattavasti paremmin (voisivat nuo mönkijävalmistajat edes sen verran panostaa noiden mönkijöiden alustoihin että laittaisivat sinne edes halvimmat mahdolliset huollettavat kaasuiskarit, alustan ominaisuudet paranisivat helposti paljon).
Jos Grizzlyllä pitäs radalle lähteä (ei toki kisaamaan, vaan muuten vain huvikseen räppäilemään), niin Öhlinsit ja orggisrenkaat alle (orggisrenkaat säästävät voimansiirtoa hypystä maahan tullessa, kun ei sitä pitoa ole aivan niin raa'asti).
rulez kirjoitti:
Mitä etua saan jos lisään pienemmän luokan(450cc) vaihtoehtoihin kumminkin ajotyylini todennäkösesti on useinmiten yksikseen mettäteiden rauhallista kiertelyä ja olettaisin että alaväännöllä tämä olisi mukavampaa kun kumminkaan ei hampaat verissä olla itteään telomaan lähössä.
Helvetisti huoltohommia saat jos 450:n laitat, ainakin itselleni iski epäusko kun edes katsoin 450:n huolto-ohjelmaa. 350 ja 400 ovat taas huomattavasti huolettomampia pelejä, ja kevyempiä kuin isolohkot. Metsäteillä pärjää varsin mainiosti ainakin tuolla LTZ:lla, 110km/h huiput GPS:ään. Toki, jos paljon on soratietä ja hyvää polkua ajettavaksi niin kyllähän isolohko on silloin mukavampi. Muutoin äkkiseltään tulevia etuja on toki se paino, tuo LTZ painaa 169kg kuivana (paljonko lie isolohko painaa? veikkaan että reilusti enemmän?).
rulez kirjoitti:
Tääläpäin ei erillisiä crossiratojakaan löydy joten ajelu hiekkakuopalla tapahtuu lähes korkkaamattomassa ympäristössä jossa takuulla on röykkyä ja lähipiiristäkään ei crosseja löydy että ajelu tapahtuu yssikseen tai nelivetojen joukossa.
Ja mitenkä on ajettavuuden/kestonkanssa pienemmissä kun ajelulenkit saattaa olla 30km josta suurinosa normiteitä jossa mennään suurpiirtein rajotusten mukaan pitkiäkin pätkiä tästä en ainakaan isojen möhköjen luule ottavan itteensä ja mukavampiakin luulen niiden olevan ajella jo koneen käytöksensä puolesta.
Kyllä esimerkiksi LTZ:lla päästää sitä 80km/h vauhtia ihan mukavasti menemään pidempäänkin (eihän yli sen 80km/h ole mukava pidemmän päälle työmönkijälläkään päästää), mutta isolohkolla toki taittaa matkaa mukavammin. Eihän noita pikkulohkocrosseja ole tien päälle suunniteltu.
Jos taas radalle lähdetään niin äkkiseltään veikkaan pienemmän, siis 350 tai 400, vievän isolohkoa jos kuskit ovat samantasoisia. En ole itse radalla koskaan käynyt todella ajamassa, mutta onhan tuo radalla pärjäämisen kaava melko selväksi tullut vuosien saatossa siellä ajaneiden juttuja luettuani ja kuunneltuani.
rulez kirjoitti:
Grizzlyä kävin eilen ulkoiluttamassa ja se on auttamatta laiska nopeille ja röykkysille laduille joten himot senkun kasvaa
Bombardier olisi tuossa lähellä(alta 100km) joten se luo kummasti nyt pisteitä sille ja myös koneen kestosta menee pisteet bomballe ja kun hintakin on alta 3000e vaikkakaan tunteja ei ole tiedossa niin kokeilemaan tekee mieli.
Ainakin 660 Grizzly jää tuolle 400:lle kuin sonta rattaaseen niin kiihdytyksessä kuin vauhdissakin, siitä en tiedä että onko tuota LTZ:aa piristetty mitenkään/miten. Ainakin itselleni oli täysi yllätys kuinka pirteä tuo on. Kiihdyttäessä saa kolmosella vielä olla varovainen kaasun kanssa, pienestä patista heittäs varmasti selälleen jos huolimattomasti kolmosella kaasuttaa..
Bomban 650 on mun mielestä aivan mahtava laite, kerran olen moisella päässyt kokeilemaan pätkän matkaa crossiradalla. Se oli ainakin minulle juuri sopivan kokoinen menopeli, ja voimaa tuntu olevan kuin pienessä kylässä...
Jos sen 650:n Bomban valitset, niin takuuvarmasti et valitse huonoa.
rulez kirjoitti:
Vielä crossien alustasta yleisellä tasolla mitenkä pelit käyttäytyvät röyttysellä mettäpolulla jossa löytyy nyrkinkokosia kiviäkin nykysellä nelikolla tämä on hieman pomppusta mutta vauhdilla kyllä tohtii mennä eli onko crossi tämmösessä maastossa paljonkin pomppusempi ja hitaampi kun norminelikko
Lisää kommentteja kuunnellaan miksi joku muu olisi minun käyttööni sopivampi.
Noh, meille on VR tehnyt (tai tekemässä) uuden tien joka on vielä viimeistä pintaa vaille keskeneräinen. Tiessä on tällä hetkellä ennen räjäytettyä rompoolia, siis ihan kunnon molkurakiveä. Grizzlyllä sen tiepätkän voi paahtaa ihan huoletta niin paljon kuin vehkeestä saa sillä välillä irtoamaan, mutta LTZ:lla se tuntuu samalla vauhdilla niinkuin olisi lentoon lähdössä.. Sitten taas jos verrataan LTZ:aa ja Grizzlyä tiellä jossa on isompia/isohkoja töyssyjä ja hyppyriksi sopivia nyppylöitä, niin LTZ:lla pääsee taas sellaisen tien huomattavasti lujempaa, Grizzlyssä kun iskarit kavitoivat niin LTZ:n alusta alkaa vasta toimia kunnolla (WP:n keula).
Ainakin minua huonolla tiellä eniten crossilla huolettaa hammasratas ja jarrulevy, vaikka siinä swingisuoja onkin, koska ne ovat erittäin pahasti alttiina iskuille, ja maavaraa hammasrattaan ja jarrulevyn alla ei ole todellakaan paljoa.
Sanomisiani tästä aiheesta ei tietenkään tule pitää ehdottomana totuutena, vain ainoastaan mahdollisimman objektiivisena, omiin kokemuksiin perustuvana näkemyksenä omistamieni laitteiden eroista erilaisilla alustoilla ja eri käyttötarkoituksissa toisiinsa verrattuna.[/quote]
>taidat kertoilla kokemuksiasi juuri tästä
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... p?id=4[url][/url]
Keltaiset: noppeli 450, RM-Z 250 ja RM85L, porkkanasorvaamosta SX65, GasGas 280TXT