kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Keskustelua crossi ja freestyle ajosta.
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja JJP »

PepsiMoto kirjoitti:
JJP kirjoitti:No eikai tätä tarvitse hirveästi perustella!? :D Ruotsi kun on tossa vieressä ja ameriikka kaukana.
http://www.blocket.se/stockholm?q=bansh ... &l=0&md=th
Sullahan oli muoviongelma, miksi et siis hae näitä pois, tää on ihan ilmainen setti. Ruotsi kun on tossa vieressä ja ameriikka kaukana ;)
http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_ ... ?ca=11&w=3
Joo mulla OLI ongelma. :wink:
En ookkaan pitkään aikaan katellu tuolta mitään joten noi on menny ihan ohi.Noi on kyllä niin halvat että pitäis ostaa ihan vaan hyllyyn varalle. Pitääpäs soitella kavereille jotka osaa ruotsia,vois laittaa viestiä että pistääkö postiin vai pitääkö hakea. :lol:

Jaket: Mun mielestä näyttää tyhmältä kun mönkijällä tehdään töitä mitä voisi tehdä oikeakin traktori.Same o same o...
Crossimönkijällä pääsee ajamaan aivan eriluonteisesti kuin pyörällä.
lasu kirjoitti: Välineurheiluksi tämä muuttuu jossain vaiheessa oman mielenhäiriön vuoksi, kun kaikkea "tarpeetonta" pitää aina hankkia. MPK ja maakuntajoukot harrastuksenani on hyvä esimerkki, taisteluliiviin hankitaan kaikenmoista härpäkettä ja taskua joita vaihdetaan sitten tilanteen mukaan. Useimmissa tapauksissa pärjäisi lipastaskulla ja jollain missä säilöä juotavaa, mutta ei... Pitää olla savuheitteille omat lärpäkkeet, radiotaskua ja muuta mukavaa.
Minkään ajettavan vehkeen varustelu ei koskaan mene noin sairaaksi kuitenkaan.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
lasu
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Marras 2007 16:49
Paikkakunta: Kangasala

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja lasu »

JJP kirjoitti:Minkään ajettavan vehkeen varustelu ei koskaan mene noin sairaaksi kuitenkaan.
Oliko tuo vitsi? Tarrasarja, beadlock-vanteet, neon väriset tupet, isompi tankki, iridium-tulpat :lol:

Vanhoillakin pärjää ja silti joku laittaa noita ihan vain siksi että pitää niistä ja niistä voisi olla oikeasti jotain hyötyä (tai ainakin moni perustelee itselleen niin). Entäs auton tuunaus? Kauppa kasseissa on monen tonnin korisarjat ja niin kromiset konehuoneet että ihan häikii? Ja mikä idea mopoautoissa on olla kalliimmat jumputtimet mitä itse kulkija maksaa?? Vanhemmilla liikaa rahaa?
--
Oppimaan innokas.
ex-Trapper 200 Mx 110km/h ja madallettu hitsaamalla swingin tukipiste kauemmaksi :D

Fast music for slow people...
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja JJP »

lasu kirjoitti:
JJP kirjoitti:Minkään ajettavan vehkeen varustelu ei koskaan mene noin sairaaksi kuitenkaan.
Oliko tuo vitsi? Tarrasarja, beadlock-vanteet, neon väriset tupet, isompi tankki, iridium-tulpat :lol:

Vanhoillakin pärjää ja silti joku laittaa noita ihan vain siksi että pitää niistä ja niistä voisi olla oikeasti jotain hyötyä (tai ainakin moni perustelee itselleen niin). Entäs auton tuunaus? Kauppa kasseissa on monen tonnin korisarjat ja niin kromiset konehuoneet että ihan häikii? Ja mikä idea mopoautoissa on olla kalliimmat jumputtimet mitä itse kulkija maksaa?? Vanhemmilla liikaa rahaa?
Ei se ollut vitsi.Itse en vain arvosta maakuntajoukkoja sun muita käpykomppanioita kun airsoftin tai splättäyksen harrastamisella pääsee lähemmäs sitä toivottua taistelutilannetta. :mrgreen: :wink:

No mutta eihän tossa nyt ollut vielä mitään erikoista lueteltuna!?! :lol: Noihan on vielä todella pieniä hankintoja mönkijään.
Esimerkiksi kaverin auton ostohinnalla ei saisi edes YHTÄ vannetta joka siihen projektin edetessä asennettiin.Mutta mä ymmärrän häntä täysin.Enkä pidä täysin järjettömänä että supermoton moottoria rakennetaan koko talvi ja rahaa menee yli 2000eurolla ja penkkilappu näyttää keväällä +0.7hp. :lol: thats life.
Moottorimiehen arkea jos en paremmin sanoisi...
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
lasu
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Marras 2007 16:49
Paikkakunta: Kangasala

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja lasu »

Juuri näin, huvinsa kullakin. Taas vaihteeks eksyttiin hieman aiheesta enkä sitä tyhjentävää vastausta oikein ole saanut vieläkään. Selvää ykköstykkiä ei näemmä ole että kaikki olisi samaa mieltä tai edes enemmistö, eikä kuljetuskalustoonkaan ole löytynyt pommin varmaa ratkaisua.. Ihan yhtä tyhjän kanssa koko aihe :lol: Joka tapauksessa päätin nyt hankkia sen bansheen ja kokeilen onneani. Laitan sen metsä kuntoon jolloin saan tuhlata sitä mammonaa (vähän kerrallaan) ja tehdä kikottimesta oman näköisen. Tulen sitten lakki kourassa takaisin jos koko homma meni pieleen.

Nyt riita poikki ja voiteluöljyä väliin. aikuiset ihmiset.. hävetkää :biggrin:
--
Oppimaan innokas.
ex-Trapper 200 Mx 110km/h ja madallettu hitsaamalla swingin tukipiste kauemmaksi :D

Fast music for slow people...
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja JJP »

Oliko se niin että sulla ei ole tallia missä sitä säilyttää?Sen takia pitää pakettiauto hankkia?
Missäs sitä sitten rakennetaan?
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
lasu
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Marras 2007 16:49
Paikkakunta: Kangasala

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja lasu »

Parkki paikalla / vanhempien ok-talon takapihalla :) Talvella kehnompi juttu, mutta tallia etsitään ja keväällä saattaa olla muutto edessä niin josko seuraavassa luukussa olisi talli ja sauna 8) Joskus oli ok-talo, pihasauna ja iso talli. Mönkijälle mentävä metsä reittikin lähti aivan pihatien vierestä :mrgreen:

Emäntä ei vaan sopinut siihen yhtälöön ja lama vei työpaikan että sellaista kivaa :evil:
Viimeksi muokannut lasu, 14 Loka 2011 08:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--
Oppimaan innokas.
ex-Trapper 200 Mx 110km/h ja madallettu hitsaamalla swingin tukipiste kauemmaksi :D

Fast music for slow people...
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Rossar kirjoitti:Haha.. Juu, ei ollut tarkoitus millään tavalla henkilökohtaisesti tarkoittaa. :lol:
Enkä ole koskaan ajanut Bansheella, mutta silti mielestäni on järjetöntä tarjota aloittavalle bansheeta enduro ajamiseen.
No et ole ajanut Bansheella, joten miksi olet sitä mieltä, että se ei sopisi enduro ajamiseen?? Ajavathan kokeneet miehetkin 2-T enskoilla pitkin metsiä!?
No sinusta on mieletöntä tarjota Bansheeta tuohon tarkoitukseen, joten kysynkin, että kuka on niin tehnyt?
Rossar kirjoitti:Ja en usko että ne halvimmat tunnit tulee Bansheella? Pistäppäs Pasi laskukaavaan euro/ajetut tunnit..
Banshee vie enemmän polttoainetta, kuin pikkukuutioiset pierupurkit, joten kulutusta en sanoisi pieneksi. Mutta suurempi teho ottaa enempi ainetta.
Mitähän tuohon "EURO" kohtaan pitäisi laittaa -jaettuna- ajotunneilla???? Osaan muutaman seikan matematiikasta, joten jos sanot, että laitappa kaava(??)
Tämä X jaettuna tällä Y:llä, niin tuossahan sitä haluamaasi kaavaa on.
Harrastukseni EI ole mönkijällä ajo, vaan itse tuo Banshee. Sen hankintahinta oli sama, kuin 450 Yammun, ja olen hankkinut siihen osaa muutamalla tuhannella.
Rossar kirjoitti:Ei siinä ettei kaikilla harrastaminen vie veronsa, mutta en löisi vetoa että Bashee olisi halvempi kuin tämän vuosituhannen kilpailijat.
Millätavalla verrattuna mihinkä?? Jos lasu ostaa Bansheen, niin mistä hän jää paitsi?? Tähän minäkään en osaa vastata.
Rossar kirjoitti:Enkä usko että bashee voittaa nelareita missään muussa luokassa kuin puhtaissa kiihdytyskisoissa.
Ei ole uskon asia. Jos esimerkiksi lasulle annetaan motokrossi radalle rakennettu Banshee ja 450 nelari, niin kierrosajasta ei voida päätellä, kumpi laite on parempi. Ajavathan kokeneet kuskitkin 2-T moottoreilla motokrossia. ...ai niin ja vaativathan nelarikuskitkin, että 2-T koneet menevät tuplat suurempaan luokkaan nelareiden kanssa. Kaiketi kyseessä on se koneen tuottama teho, vai mikä.....
Rossar kirjoitti:Ok, jääradalla ja supermotossa tehoilla voi pistää kovaa kampoihin, mutta silti esim Sm sarjoissa ei menestystä kyseisellä kamppeella ole näkynyt. (Eikä muuten taida näkyä muuallakaan maailmassa.)
Oiskohan syyt jossain muualla, kuin Bansheessa??? Voit soittaa Kemppaiselle, ja kysyä, kuinka Banshee pärjää jääratakisoissa.
Ainiin, ne muuttivat niitä sääntöjä....
Jos puhutaan puhtaasta harrastamisesta, eikä sääntökirjaan sidotuista laitteista, niin jääradalle tehty Banshee vie 100-0 rakennettua nelipuolikasta, jos kuskit on ajotaidoiltaan samanvertaisia.
Rossar kirjoitti:Ymmärrän kyllä Banshee harrastuksen täysin, itselläkin tuntuu välillä että ruuvaaminen on mielenkiintoisempi puoli harastuksesta, mutta en laittaisi sellaista jos ajaa pitäisi.
Kun kerran on "räätälöinyt" laitteensa haluamalleen ajotavalle, niin Banshee on yhtä luotettava, kuin mikä muukin nelipyörä. Joskaan itselläni ei olisi varaa huoltaa 450 koneita niiden vaatimalla tiheydellä.
Rossar kirjoitti:Pysyn kyllä vahvasti omassa kannassa, eli katsele käytettyjen markkinoilta joku vastaava mihin laittelin linkkejä aikaisemmin.
Isotkin Jammut menee harraste käytössä, mutta miksi et hommaisi samantien laitetta jolla voi ajaa enduroa ja piipahtaa joskus crossiradalla?
Kyllä näin on... osta lasu sokaton kranaatti, ja sen jälkeen vasta 660/700 Raptori, iso DS, tai se Banshee.
Muistan, kuinka HINASIN Bansheellani Nokian krossi radalla 450 Suzukia, kun se paskoi kesken radan.
Rossar kirjoitti:Jossain vaiheessa nousi esiin ettei 450 laitteet kestä käytössä, kurkkaappa vaikka seuraava video:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... prxRajJ77g
Ei muuten tainnut olla miesten luokassa yhtään yli 450 kuutioista tai yhtään erillisjousitettua. (katso 1:15 eteenpäin)
Ei tainnut...tai sinun mielestäsi...voisi jopa kurkistaa....


Ihan oikeasti Rossar. Anna lasun tehdä päätökset itse, ja vastaa asiantuntevasti kysymyksiin. Vitsi ja huumori on eri asia, kuin mätä mielipide.
-Pasi S.

ai niin...
Kuva
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
lasu
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Marras 2007 16:49
Paikkakunta: Kangasala

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja lasu »

Rossar antoi mielipiteensä kuten pyysinkin, mutta tämä meni jo kaikkien osalta taisteluksi bansheeta vastaan 8)

€ per ajotunti, kuuluuko tähän huolto varaosineen? Renkaat ja muut helposti kuluvat osat? Jos pelkästään löpössä mitataan valuutan valuminen pois lompakossa niin 2T imee kuin sieni tuota soppaa. Mutta ominaisuuksiensa puolesta 2T voi olla jännä kokemus metsäreiteille että iisisti nyt vaan siitä mikä on paras. Voi olla että omaan ajotyyliin sopii sellainen singahtelija :lol:

Eikä tässä nyt rahasta aleta kisaamaan, poikkean joskus harrastelija tason skabassa niin voidaan keskustella sitten miten banshee pärjäsi muita koneita vastaan.

Mutta tosiaan vuosi kerkeää helposti vaihtua ennenkuin alan vertaileen hintoja ja huhuileen varusteiden perään.
"Kuinka pidetään hullua jännityksessä...?"
--
Oppimaan innokas.
ex-Trapper 200 Mx 110km/h ja madallettu hitsaamalla swingin tukipiste kauemmaksi :D

Fast music for slow people...
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Mielipiteen antaminen on eri asia, kuin toisen laitteen mollaaminen toista ylistääkseen. Vastauksia pitää antaa kysymykseen, eikä vastauksia pidä antaa kysymättömyyteen.

Niinkuin jo alussa sanoin, niin suosittelen sinulle lasu 660 tai 700 Raptoria, tai DS650, mutta jos päädyt Bansheeseen, niin autan sinua räätälöimään sitä haluttuun suuntaa, ja opastan tekniikka puolella.
Iso nelari harvalla huoltovälillä on hyvä asia. Bansheen huoltoväli on suurinpiirtein sama.

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
lasu
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Marras 2007 16:49
Paikkakunta: Kangasala

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja lasu »

Olen jo päättänyt kokeilla tuota bansheeta. On se sellainen mysteeri vekotin :biggrin: eli turvaudun teikäläiseen sitten kun sen aika koittaa. Melkein voisi jo nyt udella rapakon takaa mikä on in on banshee´s trail riding configuration or all-round specs. Low to Mid-power mods and tyre choice and what shocks and setup should I use. Ei parasta mitä rahalla saa, mutta toimivat palikat.

Ideana tuossa bansheen hommaamisessa on se ettei ajelut olisi niin yksinkertaisia että annetaan peukkua ja roikutaan kyydissä. Veikkaan että bansheen kanssa tulee kytkin tuntuma aika lailla tutuksi että veto pysyy haluttuna :D Ehkä siitä on sitten hyötyä, kun joskus siirryn (jos siirryn) nelareihin :D
--
Oppimaan innokas.
ex-Trapper 200 Mx 110km/h ja madallettu hitsaamalla swingin tukipiste kauemmaksi :D

Fast music for slow people...
Avatar
Rossar
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Joulu 2007 14:46
Paikkakunta: Tampere/Kokkola
Viesti:

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Rossar »

Pasi S. kirjoitti: No et ole ajanut Bansheella, joten miksi olet sitä mieltä, että se ei sopisi enduro ajamiseen?? Ajavathan kokeneet miehetkin 2-T enskoilla pitkin metsiä!?

Banshee vie enemmän polttoainetta, kuin pikkukuutioiset pierupurkit, joten kulutusta en sanoisi pieneksi. Mutta suurempi teho ottaa enempi ainetta.

Millätavalla verrattuna mihinkä?? Jos lasu ostaa Bansheen, niin mistä hän jää paitsi?? Tähän minäkään en osaa vastata.

Ei ole uskon asia. Jos esimerkiksi lasulle annetaan motokrossi radalle rakennettu Banshee ja 450 nelari, niin kierrosajasta ei voida päätellä, kumpi laite on parempi. Ajavathan kokeneet kuskitkin 2-T moottoreilla motokrossia. ...ai niin ja vaativathan nelarikuskitkin, että 2-T koneet menevät tuplat suurempaan luokkaan nelareiden kanssa. Kaiketi kyseessä on se koneen tuottama teho, vai mikä.....

Jos puhutaan puhtaasta harrastamisesta, eikä sääntökirjaan sidotuista laitteista, niin jääradalle tehty Banshee vie 100-0 rakennettua nelipuolikasta, jos kuskit on ajotaidoiltaan samanvertaisia.

Kyllä näin on... osta lasu sokaton kranaatti, ja sen jälkeen vasta 660/700 Raptori, iso DS, tai se Banshee.
Muistan, kuinka HINASIN Bansheellani Nokian krossi radalla 450 Suzukia, kun se paskoi kesken radan.
Hahah.. :)

2-t tekniikassa ei ole mitään vikaa, ominaisuuksia kylläkin.. :) Niitä ominaisuuksia jotkut haluavat ja toiset eivät.
Tottakai nykypäivänäkin ajetaan 2-t moottoreilla kilpaa, mutta ne on kiinnitetty tämän vuosituhannen runkoihin.
Itse näenkin Bansheen ongelmaksi sen 30 vuotta vanhan rungon ja alustan geometriat, samasta syystä jättäisin ison DS:n jonkun toisen pihaan.
Rakentamallahan saa vaikka rullatuolista kisavoittajan, mutta onko siinä sitten mitään järkeä jos "valmiitakin" laitteita on saatavilla?
Mutta kuten sanoin jo aikaisemmin, rakentaminen on monesti suurempi ilo kuin ajaminen, tällöin Banshee varmasti oiva valinta.

Ehkäpä sanavalintani oli väärä kun sanoin että osta nykypäivän nelari, ehkä pitäisi sanoa että osta nykypäivän mönkkäri. 2tahteja ei valitettavasti ole markkinoilla.
Tai jos rakentamaan alkaa niin miks ei laittais 2t moottoria johonkin asialliseen runkoon? Semmoisella olisi kyllä kiva päästä kokeilemaan.

Taitaa Bansheen kulutus johtua enemmänkin 2t tekniikasta kuin suuremmasta tehosta. Hyötysuhde kuitenkin 2t moottorissa ihan eri kuin nelarissa.
Mutta se siitä, polttoainekulut ovat todella pieni osa näiden harrastusten kuluista, käytännössä voi jättää laskematta ainakin nelareilla.

Kuten totesinkin, viritetty banshee pesee 450cc koneet kiihdytyksissä varmasti, mutta ei ole vielä näytetty että edes siellä jääradalla Banshee pärjäisi rakennettuja nelareita vastaan(750cc).


Kuten Pasi totesi,niin mun mielipiteeni on väärä, joten ei minulla varmaan sitten ole muuta.


Hienoa että Lasu löysi mönkkärin millaisen haluaa hommata, nyt jäädään odottelemaan kuvia tulevasta laitteesta. 8)
FudeKawa 500 -07

Ex. KTM 505sx -09
Ex. KTM 450sx -09
Ex. Mikroauto KTM 625cc
Ex. Suzuki LTR 450 -07
Ex. Shineray STIXE250 -09
Ex. FudeKawa 500 -07
Ex. Polaris Predator 500 Troy Lee
Ex. Derbi DXR 250 Street edition.
Ex. Whizz 200cc
lasu
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Marras 2007 16:49
Paikkakunta: Kangasala

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja lasu »

Aamen.
--
Oppimaan innokas.
ex-Trapper 200 Mx 110km/h ja madallettu hitsaamalla swingin tukipiste kauemmaksi :D

Fast music for slow people...
Avatar
PepsiMoto
Tracks
Viestit: 1072
Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
Mönkijä:: Rapu 787
Paikkakunta: Lempäälä

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

Minusta mikään vaihtoehto ei olisi ollut huono, kaikkia niitä kuitenkin tulee viritettyä ja tuunattua mieleisekseen. Ainakin omalla kohdalla voin sanoa että mulle kelpaisi mikä hyvänsä noista em. vaihtoehdoista, ja jos olisi helvetisti massia niin todennäköisesti kaikki noi laitteet löytyisi tallista. Mutta kun niin paljon massia ei ole, niin tulevaisuudessa hommaan vaan toisen 700:n :D Niinkuin huomaatte minulla oma suosikki 8)
Peace :weedman:

Koskas lasu meinaat että vois olla banshee ajankohtainen?
Mezcal
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 16 Maalis 2007 20:43

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Mezcal »

Pasi S. kirjoitti:
Rossar kirjoitti:Ok, jääradalla ja supermotossa tehoilla voi pistää kovaa kampoihin, mutta silti esim Sm sarjoissa ei menestystä kyseisellä kamppeella ole näkynyt. (Eikä muuten taida näkyä muuallakaan maailmassa.)
Oiskohan syyt jossain muualla, kuin Bansheessa??? Voit soittaa Kemppaiselle, ja kysyä, kuinka Banshee pärjää jääratakisoissa.
Ainiin, ne muuttivat niitä sääntöjä....
Muistaakseni Kemppainen luopu Bansheestä sen takia ku se ei kestäny. Muistelisin, ettei kovin monta kertaa sillä maaliin päässy. Jääradan ATV-Openissa saa ajaa ens talvenakin max 750cc ja enintään 2-sylinterisellä moottorilla. Kaks tahtisellakin.

Suomessa tuo enduro, siis tarkoitan kilpailu mielessä, on noita crosscountry tyylisiä kisoja, jossa yleensä ajetaan vahintään tunti yhteen menoon. Kakstahtinen ei juuri pensankulutuksen vuoksi sovi mun mielestä ollenkaan enduro laitteeksi.
lasu
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Marras 2007 16:49
Paikkakunta: Kangasala

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja lasu »

Meskaliini:

Olisiko kemppaisella ollut oikein viri-viri paukutin? Vai mikä osa siinä petti? Tarkoitus ei ole kuitenkaan rakeentaa kisapeliä vaan peli joka menee omaksi (ja muiden) iloksi metsässä nätisti pyörien ja muiden mönkijöiden kanssa.

Meinaatko ettei tankillinen riittäisi kovaa menoa tuntia? Kun luonteeltaanhan crosscountry ei ole niin urku auki menoa kuin jäärata.

Colamopo: Menee ensi kesään kömpijän hankinta, tässä on muita raha reikiä tällä hetkellä, kuten 3kk tytär, silmäleikkaus (eroon action sportissa huurtuvista rilleistä) ja saas nährä joutuuko sijoittaan kalusteisiin ja kakkos autoon ensi keväänä jos muutetaan paljonkin isompaan ja emäntä ajaa kortin. Tosin jos joutuu ottaan asuntolainaa niin samalla voisi ottaa hieman "rempparahnaa" kylkeen ja hankkia emännälle kinneri ja itselle lelu. Tyttökin saisi jonkin sähköjeepin :lol:

Vaikka alustavasti teinkin päätöksen bansheesta niin opiskelen nyt kuitenkin lisää vielä ameriikan voorumeilta josko ne siellä tietäisivät, onko ihan pöhköä koittaa pärjätä bansheella metsässä ja mitkä ovat oikeasti huonot puolet.. Muutkin kuin vakio iskarit ja renkaat.

Tietääkö kukaan nettimotossa myynnissä olevan bansheen taustaa? Laatikollinen rojua tulisi mukana.
--
Oppimaan innokas.
ex-Trapper 200 Mx 110km/h ja madallettu hitsaamalla swingin tukipiste kauemmaksi :D

Fast music for slow people...
Vastaa Viestiin