peukalo vai rullakaasu crossiin ja miksi.....

Keskustelua crossi ja freestyle ajosta.
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

peukalo vai rullakaasu crossiin ja miksi.....

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

Eli kokemukset / kommentit tänne. Samalla kiinnostaa kummalla porukat ajaa jääkisoja / kesällä motoa..

Itse vaihdoin crossissa rullaan kun tuntus että muuten ei saa tarpeeksi tukevaa otetta tangosta, olikos tuo vaan aloittelijan moka vai...??
----- Yamaha YFZ 450 ------
Avatar
VPx
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 11 Huhti 2007 09:05
Mönkijä:: 4 kpl
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VPx »

Itsellänikin on nyt rullakaasu tossa kömpijässä. Itselleni ainakin tuo rulla tuntuu paremmalle. Parempi tuntuma eikä peukalo väsy enää :)
Arctic Cat 500 4x4 Automatic -07, piristetty kiinan ihme YZF750r, Honda TRX250R, Comanche 90cc (poijan)
http://www.kainuunmoottorikerho.fi, Kainuun moottorikerho ry
Solaris
6WD
Viestit: 637
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Solaris »

aloittelijan moka :D

heh, ei vaiskaan, sehän on mihin tottuu,
onnistuuko muuten tiukka käännös oikealle kun roikkuu selässä?
Kauppias itse .. http://www.jumoto.fi/kauppa

Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008


vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

kyllä mun mielest onnistuu ihan hyvin. nyt taas se kun ei oo taas peukalokaasua vertailuks..
----- Yamaha YFZ 450 ------
Avatar
Reima
6WD
Viestit: 647
Liittynyt: 26 Elo 2005 11:06
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Reima »

Onko taas aika tälle turhanpäiväiselle väittelylle? Jokainen laittaa sen, kumpi tuntuu paremmalle. Siis omasta mielestään, ei kenenkään toisen mielestä.
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

Reima kirjoitti:Onko taas aika tälle turhanpäiväiselle väittelylle? Jokainen laittaa sen, kumpi tuntuu paremmalle. Siis omasta mielestään, ei kenenkään toisen mielestä.
jos tuntuu että väittely on turhanpäiväinen niin eikö voi olla kommentoimatta kokonaan??

Itseäni nyt vaan kiinnostaa että kummalla porukka enemmän kilpailee jos vaikka itse alkais kisaamaan ens kaudella.
----- Yamaha YFZ 450 ------
Avatar
Marco71
Tracks
Viestit: 986
Liittynyt: 22 Marras 2005 23:18
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marco71 »

Molempia löytyy kisamiehiltä. Monet ajaa rullalla, mutta perinteisiä peukaloisiakin löytyy. Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa, kannattaa kokeilla molempia niin tietää kumpi luonnistuu paremmin. Itse olen rullakaasun kannalla kun sellaista olen 30 vuotta käyttänyt.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Avatar
Reima
6WD
Viestit: 647
Liittynyt: 26 Elo 2005 11:06
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Reima »

mkaskine kirjoitti: Itseäni nyt vaan kiinnostaa että kummalla porukka enemmän kilpailee jos vaikka itse alkais kisaamaan ens kaudella.
Haulla olis voinut löytyä keskustelua aiheesta...
Avatar
tempputomi
6WD
Viestit: 810
Liittynyt: 03 Huhti 2007 15:59

Viesti Kirjoittaja tempputomi »

Reima kirjoitti:
mkaskine kirjoitti: Itseäni nyt vaan kiinnostaa että kummalla porukka enemmän kilpailee jos vaikka itse alkais kisaamaan ens kaudella.
Haulla olis voinut löytyä keskustelua aiheesta...
ja haulla saattaa löytyä vaikka kesä heila :lol: :lol: :lol:
Avatar
jr
Tracks
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Heinä 2005 21:34
Paikkakunta: Pirkanmaa Mönkijä: Kawa 750

Viesti Kirjoittaja jr »

Saattaa sillä haulla pesääkin löytyä, mutta tuossa tuo:

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=3992
BASS
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 29 Elo 2005 13:38
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja BASS »

Itsellä oli edellisistä laitteista se mielikuva, että rullakaasu on parempi.

Sänkicrossia ajaessa erittäin jyrkät oikeat on tosi hankalia peukalokaasun kanssa, kun ei millään saa painettua peukalolla enää kun on täydet kääntänyt, Siinä rulla on ainakin mielestäni parempi.

Mutta sitten crossiradalla ajosta tulee helposti rullan kanssa nykivää, kun kaasu elää röykyissä, siinä peukalo on mielestäni taas parempi, saa tukevamman otteen tangosta.
Ex Whizz 200 cc -> 200cc Turbo --> 400 cc (honha CB), Ex LT250R, Ex. Yamaha Warrioir 350, Nyk Honda 400 Ex
Avatar
Catiska
6WD
Viestit: 430
Liittynyt: 20 Loka 2008 16:45
Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: peukalo vai rullakaasu crossiin ja miksi.....

Viesti Kirjoittaja Catiska »

Poika siirtyi crossipyörästä neljäpyöräiseen. Suitsassa on rullakaasu mutta nyt muutaman ajokerran jälkeen poika haluaisi peukkukaasun.

Onko eri merkkien vastaavien crossimönkijöiden peukkukaasut vaihtokelpoisia, eli jos vaikka sattuisin saamaan käsiini Yammun tai muun vastaavan?? Toki Suitsan peukkukaasu on ensisijaisesti hakusessa.

Jos jollain on ylinmääräinen peukkukaasu nurkissa joutavana, niin laita viestiä!
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 14 Elo 2006 23:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re:

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

BASS kirjoitti:Itsellä oli edellisistä laitteista se mielikuva, että rullakaasu on parempi.

Sänkicrossia ajaessa erittäin jyrkät oikeat on tosi hankalia peukalokaasun kanssa, kun ei millään saa painettua peukalolla enää kun on täydet kääntänyt, Siinä rulla on ainakin mielestäni parempi.

Mutta sitten crossiradalla ajosta tulee helposti rullan kanssa nykivää, kun kaasu elää röykyissä, siinä peukalo on mielestäni taas parempi, saa tukevamman otteen tangosta.
Ainakin itse ruukaan todella tiukoissa käännöksissä vaihtaa kaasusormeksi etu ja keskisormen..
Itse en voi ymmärtää ihmisiä jotka vaihtavat mönkijään rullakaasun... :mrgreen:
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
fr0z
6WD
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2011 21:37
Mönkijä:: Outti 800 Xt
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja fr0z »

motocoyote kirjoitti: Ainakin itse ruukaan todella tiukoissa käännöksissä vaihtaa kaasusormeksi etu ja keskisormen..
Itse en voi ymmärtää ihmisiä jotka vaihtavat mönkijään rullakaasun... :mrgreen:
Itse ajelin jonkun aikaa omalla krossilla peukkukaasulla, ja onhan se hurjaa touhua. Kun oikeen tarmolla tuuppaa menemään, niin oikeen hirvittää että pysyykö se käsi niillä neljällä sormella kiinni siinä tangossa. Rullakaasun vaihdon jälkeen ei enää hirvitä, tietää että ote pitää vaikka mies kuinka joutuisi roikkumaan tangossa.

Tota voi vähän simuloida sillä että nappaa oikealla kädellä vasemmasta käsivarresta kiinni ja alkaa vetää.. kyllä siinä eroa on roikutko neljällä sormella vai otatko peukalon mukaan puristusotteeseen. Varsinkin jos vielä vähän heilutat vasenta kättä ylös-alas jne.

Toki jokainen ajaa millä tykkää.. mut mä oon kyllä rullakaasumiehiä. :mrgreen:
Dinli seikkailee lumimaassa -> http://www.youtube.com/watch?v=lfsS8Ka7YZg
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 14 Elo 2006 23:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: peukalo vai rullakaasu crossiin ja miksi.....

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Johan sitä pysytään kelkankin kyydissä, vaikkei rullakaasua olekkaan.. :roll:

Tokihan jotkut ovat vaihtaneet kelkkoihinkin rullakaasuja, ei sillä. Se muutos vaan on vähän sama ku henkilöautoon laittas sauvaohjauksen, madaltas maastoauton, korottas ferraria, tai laittais 123 tai 124 koriseen 200D mersuun spoilerit yms. tuuninkihärpäkkeet.. :mrgreen:
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Vastaa Viestiin