Comanchen flekti ja sen mahdollinen ohjaus?

Keskustelua crossi ja freestyle ajosta.
JPAN
Noppeli

Comanchen flekti ja sen mahdollinen ohjaus?

Viesti Kirjoittaja JPAN »

Eli ymmärsin että tuollaisessa 200cc crossissa ei ole vakiona mitään flektin ohjausta. Ajattelin kyhäillä jonkinlaisen ohjauksen tarvikeanturilla niin tuon heikohkorakenteisen flektin käyttötunnitkin vähenisivät ja moottori lämpenisi paremmin.

Mikä on suositeltava anturin paikka? Itse meinasin laittaa sen paluuvesiletkuun eli samalla tavalla kuin monessa autossa. Onko tuollisessa missään vakiona paikkaa anturille (esim lohkossa tai jäähdyttimessä)?.

Olisikohan tuollainen 82-asteinen hyvä kytkemislämpötila?
Skygo
Tracks
Mönkijä:: Ei mönsäriä

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Jos löydät jostain liikkeestä sopivan haaraliittimen letkuun missä on kierteet anturille niin se kannattaa laittaa, valmiita paikkoja ei luultavasti ole.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
humppalulla
Noppeli

Viesti Kirjoittaja humppalulla »

onko muuten kellään tietoo mistä tulee tiel. mallissa virta tuulettajalle?
JPAN
Noppeli

Viesti Kirjoittaja JPAN »

Tollanen sovitin letkun väliin on aika helppo tehdä, esim sorvaan alumiinistä kunhan löydän sopivankokoisen anturin. Vanhan Golfin anturi toimisi mutta on aika isokokoinen.
Uno_mas
4WD

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

Mulla on joku 300 volvon anturi. Siinä on M14 kierre.
Mä laitoin ylävesiletkuun anturin. Siinä kohtaa ainakin tuntuu toimivan ja johdotuskin oli helpompi, kun ei tarvinnut piuhoja vetää toiselle puolelle konetta.
mönkijätön
Luigi
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Minulla kans ylävesiletkussa lämpömittarin anturi.
Se on jämpti
X-Race
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Lämpömittarin anturin pitääkin olla ylävesiletkussa, mutta tuulettajan ohjaus kuuluu ottaa alapäästä.

Onko autojen anturit sitten yleensäkin sen tyyppisiä, että sulkeutuvat tietyssä lämpötilasa ja niiden läpi voidaan vetää jonkin verran virtaakin?
Uno_mas
4WD

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

Autojen anturit kyllä kestää flektin viemän virran ilman relettä. En mulla ainakaan missään autossa ole relettä ollut flektillä. On sulkeutuvaa ja avautuvaa mallia. Mä ainakin sain varaosakaupassa selata anturikirjaa ja valkata sopivan.

Kyllähän se anturi "kuuluisi" olla alavesiletkussa. Olin vain sen verta laiska, että laitoin ylävesiletkuun ihan johdotuksen takia. Tuntuu se siinäkin toimivan.
mönkijätön
Vastaa Viestiin