Crossipeliä ostamassa ja kysymyksiä tähän liittyen !

Keskustelua crossi ja freestyle ajosta.
Solaris
6WD
Viestit: 637
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kysymyksiä crosseista ja apua valintaan

Viesti Kirjoittaja Solaris »

Tomppa80 kirjoitti:Onkos kellään kokemuksia Honda TRX 450 vm 06-08.Luulis olevan ainakin lujaa Honda laatua? Mitenkäs ajettavuus crossissa ja jääradalla?
laatu on kyllä hyvää, vakiona vähän kapea joten rahaa pitää varata jos meinaa enemmän jyskyttää sillä.
Kauppias itse .. http://www.jumoto.fi/kauppa

Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008


vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
Avatar
Marco71
Tracks
Viestit: 986
Liittynyt: 22 Marras 2005 23:18
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kysymyksiä crosseista ja apua valintaan

Viesti Kirjoittaja Marco71 »

Tomppa80 kirjoitti:Onkos kellään kokemuksia Honda TRX 450 vm 06-08.Luulis olevan ainakin lujaa Honda laatua? Mitenkäs ajettavuus crossissa ja jääradalla?
On todella hyvä moottori (lähes sama kuin crossipyörässä) ja runkogeometria. Onhan tuollaisella jäällä otettu erävoittokin eikä crossissakaan huonosti ole pärjännyt sen kerran kun se Suomessa viivalla nähtiin. Crossiin toki on syytä vaihtaa tukivarret ja iskarit, sekä pistää esim. edullinen HRC-kitti kiinni niin saa kulun kohdalleen.
Nyt kun uusia 08-mallisia saa puoli-ilmaiseksi, niin sellainen on todella kannattava ostos jos ajaa meinaa. Apuja Hondan laittamiseen saa sitten myös allekirjoittaneelta, joten sen suhteenkaan ei tule ongelmia. Pistäpä vaikka yksityisviestiä niin katsotaan sulle laite alle.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Avatar
Joto
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Loka 2009 10:13
Mönkijä:: Yamaha YFZ 450

Re: Kysymyksiä crosseista ja apua valintaan

Viesti Kirjoittaja Joto »

Olen tässä hommaamassa crossi mönkijää ja olisi kiikarissa Hondan TRX 450 vm -05. Elikkäs onko kyseessä minkälainen vehe? Kannattaako tuollaista hommata ku lukenut jostain että kone muuttunut uudemmissa malleissa. Mönkijä tulisi ihan harrastekäyttöön eli ajelua montulla kelkkareittejä ja joskus crossiradalla käyntiä. Hintaluokka pitäisi pysyä noin 4000 paikkeilla. Muitakin merkkejä saa ehdotella ja kertokaa kokemuksia eri vehkeistä. Mönkijöistä olen katsellut Honda TRX 450, Yamaha YFZ 450 ja myös Suzuki LT-R 450. Kiinalaisia mönkkäreitä on turha ehdottaa, koska sellaista en edes harkitse.
Avatar
Marco71
Tracks
Viestit: 986
Liittynyt: 22 Marras 2005 23:18
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kysymyksiä crosseista ja apua valintaan

Viesti Kirjoittaja Marco71 »

Joto kirjoitti:Olen tässä hommaamassa crossi mönkijää ja olisi kiikarissa Hondan TRX 450 vm -05. Elikkäs onko kyseessä minkälainen vehe? Kannattaako tuollaista hommata ku lukenut jostain että kone muuttunut uudemmissa malleissa. Mönkijä tulisi ihan harrastekäyttöön eli ajelua montulla kelkkareittejä ja joskus crossiradalla käyntiä. Hintaluokka pitäisi pysyä noin 4000 paikkeilla. Muitakin merkkejä saa ehdotella ja kertokaa kokemuksia eri vehkeistä. Mönkijöistä olen katsellut Honda TRX 450, Yamaha YFZ 450 ja myös Suzuki LT-R 450. Kiinalaisia mönkkäreitä on turha ehdottaa, koska sellaista en edes harkitse.
Nyt olis uutta Honda TRX450ER:ää saatavana hintaan 5500 euroa meidän kautta, joten ota yhteyttä jos kiinnostaa.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
moose
4WD
Viestit: 144
Liittynyt: 20 Huhti 2006 15:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kysymyksiä crosseista ja apua valintaan

Viesti Kirjoittaja moose »

Katos katos pitäskö harkita hondaa ens kaudelle :shock:
Avatar
Marco71
Tracks
Viestit: 986
Liittynyt: 22 Marras 2005 23:18
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kysymyksiä crosseista ja apua valintaan

Viesti Kirjoittaja Marco71 »

moose kirjoitti:Katos katos pitäskö harkita hondaa ens kaudelle :shock:
Joo, pistä vaihtoon vaan, vaikka hyvä sydän se sunkin laitteessa on. ;)
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Crossipeliä ostamassa ja kysymyksiä tähän liittyen !

Viesti Kirjoittaja rulez »

Eli pikkusen on ruvennu kutittelemaan tuommosen crossin ostaminen grizzlyn kaveriksi no luonnollisena vaihtoehtonahan pidän tietysti yamahan Raptoria mutta hintansa puolesta sille sopisi kilpailijaksi bombardier DS650.

Eli hakusessa on alta 4000e peli ja käyttötarkoitus on pelkästään hiekkakuoppa/mettätie/jää harrastus räppäily.

Pienemmät ovat varmaan ketterämpiä ja korkeampiviritteisinä myös koneeltaan huoltoalttiimpia siksi vaihtoehtoja on vaan nuo kaks eli raptor 700 ja bombardier 650.

Kysymys onkin 650 bombardereja saa -05 ikäsenä 3000e luokkaan kun taas jamppit maksaa noin tonnin enemmän mutta kannattaako tämä panostus ?

-mitenkä on kumpi noista olisi kestävämpi myllyltään ja mikä on männän vaihtoväli näissä isommissa harraste ajossa vai tarvihteeko sitä edes suuremmin miettiä ?
-Crossipelillä en metriäkään ole ajanut joten tehot tietysti kiinnostaa joten kummalla se kylmempi kyyti lähtee ?

-tietysti kummankin heikot kohdat olisi hyvä tietää

Tässä muutama vaihtoehtoni sanokaahan näillä enempi ajaneet olisiko joku noista kattomaan lähtemisen arvoinen vai kenties joku muu myynnissä olevista. kiinalaisiin en kumminkaan koske ja pienempikuutioiset ja kisaaminen ei kiinnosta ?

http://www.nettimoto.com/860361
http://www.nettimoto.com/842311
http://www.nettimoto.com/860283
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Crossipeliä ostamassa ja kysymyksiä tähän liittyen !

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

äkkisältääm muistuu mieleen sellainen väite jonka mukaan bomban crossi mallin 650 cc kone on sama jota käytettiin bemarin katuenduroissa :-k (korjatkaa kiiruusti jos olen väärässä).ja noilla pannuillahan 100000 kilometrin ylitykset ovat pikemminkin sääntö kuin poikkeus.toki varmasti jammukin loistava valinta mutta jos pitkää ikää laitteelle toivoo niin oma valintani olisi 650 ds :D
Avatar
MR Charger
6WD
Viestit: 896
Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
Mönkijä:: HELL RACER

Re: Crossipeliä ostamassa ja kysymyksiä tähän liittyen !

Viesti Kirjoittaja MR Charger »

Deeässä on aika iso laite ja sopii isokokoselle kaiffarille hyvin, vähä painavampi, mutta paukkua pitäs olla kohtuudella, laatuvehkeitä molemmat. Jostakin on itelläkin jääny tuo bemari mieleen.
katukamikaze
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Marras 2009 13:38
Mönkijä:: DS650
Paikkakunta: Salo

Re: Crossipeliä ostamassa ja kysymyksiä tähän liittyen !

Viesti Kirjoittaja katukamikaze »

Raptoria en ole ajanut, mutta DS650:n (-04) olen omistanut pari vuotta. Potkua riittää sytkäboksin, vaimentimen ja säädön jälkeen. Alavääntö ei lopu ikinä.

Lähinnä motocrossia tuolla tullut ajettua. Liian painava siihen hommaan jos kelloa vastaan ajaa. Erinomainen laite varsinkin jos kuski astetta isompi kaveri, eikä yritä rataennätystä rikkoa. Viime talvena tuli piikkien kanssa kiusattua laitetta jääradalla. Erittäin hauska laite sielläkin. Liian korkea tosin, jos kelloa vastaan yrittää ajaa. Tuossa syksyllä tuli kerran kisattuakin laitteella. Tunnin verran n. 3km pitkää rataa ympäri. Hyvä kun pääsin omin avuin satulasta tuon jälkeen. Sijoitus oli 11 kahdenkymmen joukosta ja taakse jäi "parempiakin" laitteita. Eli ei tuolla kuitenkaan jalkoihin jää.

Huoltovapaa laite se on. Rotaxin matalaviritteinen pata (vajaa 60hp). Käytetty tosiaan BMW:N ja Aprilian enduroissa. Öljyt ja suodattimen vaihtaa ja öljyää ketjut. Muuta se ei tarvitse. Yksi heikko kohta tosin löytynyt. Taka-akselin laakerit. Kerran vaihdettu tuon parinvuoden aikana, mitä minulla ollut. Todennäköisesti johtuu tuosta motocrossin ajamisesta. Tarpeeksi monta kertaa kun tulee hypystä taka-akselin päälle...
Janne 450R
Tracks
Viestit: 2832
Liittynyt: 28 Huhti 2005 14:31
Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi

Re: Crossipeliä ostamassa ja kysymyksiä tähän liittyen !

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Noista vaihtoehdoista ite ottasin sen 40 tuntia ajetun Yamahan. Bompaa en edes miettis, liian raskas.

Mieti kuitenkin vielä 450 luokkaa, mulla ollu Honda ja Yamaha, niin ei ne harraste käytössä oo niin vaativia huollotaan mitä täällä palstalla luetun perusteella vois ymmärtää.
Öljyjä noihin kaikkiin pitää vaihdella ja muutenkin pitää kunnossa.

Itellä halu kans heränny näihin crossiehin (taas). Hondan 700 olis hyvä perä ratkasun kannalta... Metsä ajoon ja Honda merkkinä luotettava, vieläkun olis 4x4 :p
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Re: Crossipeliä ostamassa ja kysymyksiä tähän liittyen !

Viesti Kirjoittaja rulez »

Painosta vielä senverran niin mitä noita nyt on tullut selattua niin raptorin ja bomban painoero on vaivaiset 20kg jotta onko tämä ero tosiaan toisen vaihtoehdon blokkaamisen arvoinen ? Luulisin että enempi vaikuttaa missä korkeudella paino on ja bombassa se varmaan on ylempänä joka heikentää ajettavuutta.
Paino ei ole mielestäni ollut suurin ongelma grizzlylläkkään räppäillessä ainoastaan tehonpuute,kallistelevuus joka tulee tietysti painon ja isojen renkaiden myötä ja sääli alustaa kohtaan jos pitää hypätä.

Mitä etua saan jos lisään pienemmän luokan(450cc) vaihtoehtoihin kumminkin ajotyylini todennäkösesti on useinmiten yksikseen mettäteiden rauhallista kiertelyä ja olettaisin että alaväännöllä tämä olisi mukavampaa kun kumminkaan ei hampaat verissä olla itteään telomaan lähössä.

Tääläpäin ei erillisiä crossiratojakaan löydy joten ajelu hiekkakuopalla tapahtuu lähes korkkaamattomassa ympäristössä jossa takuulla on röykkyä ja lähipiiristäkään ei crosseja löydy että ajelu tapahtuu yssikseen tai nelivetojen joukossa.

Ja mitenkä on ajettavuuden/kestonkanssa pienemmissä kun ajelulenkit saattaa olla 30km josta suurinosa normiteitä jossa mennään suurpiirtein rajotusten mukaan pitkiäkin pätkiä tästä en ainakaan isojen möhköjen luule ottavan itteensä ja mukavampiakin luulen niiden olevan ajella jo koneen käytöksensä puolesta.

Grizzlyä kävin eilen ulkoiluttamassa ja se on auttamatta laiska nopeille ja röykkysille laduille joten himot senkun kasvaa
Bombardier olisi tuossa lähellä(alta 100km) joten se luo kummasti nyt pisteitä sille ja myös koneen kestosta menee pisteet bomballe ja kun hintakin on alta 3000e vaikkakaan tunteja ei ole tiedossa niin kokeilemaan tekee mieli.

Vielä crossien alustasta yleisellä tasolla mitenkä pelit käyttäytyvät röyttysellä mettäpolulla jossa löytyy nyrkinkokosia kiviäkin nykysellä nelikolla tämä on hieman pomppusta mutta vauhdilla kyllä tohtii mennä eli onko crossi tämmösessä maastossa paljonkin pomppusempi ja hitaampi kun norminelikko

Lisää kommentteja kuunnellaan miksi joku muu olisi minun käyttööni sopivampi.
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 14 Elo 2006 23:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Crossipeliä ostamassa ja kysymyksiä tähän liittyen !

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

rulez kirjoitti:Painosta vielä senverran niin mitä noita nyt on tullut selattua niin raptorin ja bomban painoero on vaivaiset 20kg jotta onko tämä ero tosiaan toisen vaihtoehdon blokkaamisen arvoinen ? Luulisin että enempi vaikuttaa missä korkeudella paino on ja bombassa se varmaan on ylempänä joka heikentää ajettavuutta.
Paino ei ole mielestäni ollut suurin ongelma grizzlylläkkään räppäillessä ainoastaan tehonpuute,kallistelevuus joka tulee tietysti painon ja isojen renkaiden myötä ja sääli alustaa kohtaan jos pitää hypätä.
Niin, normikuljettajalle, ja tavalliseen räppäilyyn on ihan sama painaako kone 20kg enemmän vai vähemmän. Eri asia on jos lähdetään ajamaan radalle kilpaa. Ainoa todellinen "saavutus" 450 valitsemalla on helvetillinen huoltorumba. n. 80 tunnin välein mäntä vaihtoon, n. 150 tunnin välein alakertaremontti, siinä jossain välissä pitää vaihtaa venttiilit ja jakoketju kiristimineen, ja säädellä niitä vähän väliä.
Ainakin itse totesin crossimönkijää hankkiessani 450 kohdalla että kiitos, mutta ei kiitos.
Itelläni on tuo LTZ400, ja silloin ku 450:seen vaihdetaan venttiilejä ja mäntää, niin LTZ:aan (ja muihin kolmipuokkeihin ja nelisatasiin) vaihdetaan öljyt ja säädellään venttiileitä..
Grizzlyllähän ei toki juuri kannata loikkia vakiokuntoisena. Öljyiskarit kavitoivat ja pohjaavat melko helposti.. Sinne jos löydät jostain Öhlinsit niin alkavat hypytkin maistumaan huomattavasti paremmin (voisivat nuo mönkijävalmistajat edes sen verran panostaa noiden mönkijöiden alustoihin että laittaisivat sinne edes halvimmat mahdolliset huollettavat kaasuiskarit, alustan ominaisuudet paranisivat helposti paljon).
Jos Grizzlyllä pitäs radalle lähteä (ei toki kisaamaan, vaan muuten vain huvikseen räppäilemään), niin Öhlinsit ja orggisrenkaat alle (orggisrenkaat säästävät voimansiirtoa hypystä maahan tullessa, kun ei sitä pitoa ole aivan niin raa'asti).
rulez kirjoitti: Mitä etua saan jos lisään pienemmän luokan(450cc) vaihtoehtoihin kumminkin ajotyylini todennäkösesti on useinmiten yksikseen mettäteiden rauhallista kiertelyä ja olettaisin että alaväännöllä tämä olisi mukavampaa kun kumminkaan ei hampaat verissä olla itteään telomaan lähössä.
Helvetisti huoltohommia saat jos 450:n laitat, ainakin itselleni iski epäusko kun edes katsoin 450:n huolto-ohjelmaa. 350 ja 400 ovat taas huomattavasti huolettomampia pelejä, ja kevyempiä kuin isolohkot. Metsäteillä pärjää varsin mainiosti ainakin tuolla LTZ:lla, 110km/h huiput GPS:ään. Toki, jos paljon on soratietä ja hyvää polkua ajettavaksi niin kyllähän isolohko on silloin mukavampi. Muutoin äkkiseltään tulevia etuja on toki se paino, tuo LTZ painaa 169kg kuivana (paljonko lie isolohko painaa? veikkaan että reilusti enemmän?).
rulez kirjoitti: Tääläpäin ei erillisiä crossiratojakaan löydy joten ajelu hiekkakuopalla tapahtuu lähes korkkaamattomassa ympäristössä jossa takuulla on röykkyä ja lähipiiristäkään ei crosseja löydy että ajelu tapahtuu yssikseen tai nelivetojen joukossa.
Ja mitenkä on ajettavuuden/kestonkanssa pienemmissä kun ajelulenkit saattaa olla 30km josta suurinosa normiteitä jossa mennään suurpiirtein rajotusten mukaan pitkiäkin pätkiä tästä en ainakaan isojen möhköjen luule ottavan itteensä ja mukavampiakin luulen niiden olevan ajella jo koneen käytöksensä puolesta.[/quote]

Kyllä esimerkiksi LTZ:lla päästää sitä 80km/h vauhtia ihan mukavasti menemään pidempäänkin (eihän yli sen 80km/h ole mukava pidemmän päälle työmönkijälläkään päästää), mutta isolohkolla toki taittaa matkaa mukavammin. Eihän noita pikkulohkocrosseja ole tien päälle suunniteltu.
Jos taas radalle lähdetään niin äkkiseltään veikkaan pienemmän, siis 350 tai 400, vievän isolohkoa jos kuskit ovat samantasoisia. En ole itse radalla koskaan käynyt todella ajamassa, mutta onhan tuo radalla pärjäämisen kaava melko selväksi tullut vuosien saatossa siellä ajaneiden juttuja luettuani ja kuunneltuani.
rulez kirjoitti: Grizzlyä kävin eilen ulkoiluttamassa ja se on auttamatta laiska nopeille ja röykkysille laduille joten himot senkun kasvaa
Bombardier olisi tuossa lähellä(alta 100km) joten se luo kummasti nyt pisteitä sille ja myös koneen kestosta menee pisteet bomballe ja kun hintakin on alta 3000e vaikkakaan tunteja ei ole tiedossa niin kokeilemaan tekee mieli.
Ainakin 660 Grizzly jää tuolle 400:lle kuin sonta rattaaseen niin kiihdytyksessä kuin vauhdissakin, siitä en tiedä että onko tuota LTZ:aa piristetty mitenkään/miten. Ainakin itselleni oli täysi yllätys kuinka pirteä tuo on. Kiihdyttäessä saa kolmosella vielä olla varovainen kaasun kanssa, pienestä patista heittäs varmasti selälleen jos huolimattomasti kolmosella kaasuttaa..
Bomban 650 on mun mielestä aivan mahtava laite, kerran olen moisella päässyt kokeilemaan pätkän matkaa crossiradalla. Se oli ainakin minulle juuri sopivan kokoinen menopeli, ja voimaa tuntu olevan kuin pienessä kylässä...
Jos sen 650:n Bomban valitset, niin takuuvarmasti et valitse huonoa.
rulez kirjoitti: Vielä crossien alustasta yleisellä tasolla mitenkä pelit käyttäytyvät röyttysellä mettäpolulla jossa löytyy nyrkinkokosia kiviäkin nykysellä nelikolla tämä on hieman pomppusta mutta vauhdilla kyllä tohtii mennä eli onko crossi tämmösessä maastossa paljonkin pomppusempi ja hitaampi kun norminelikko

Lisää kommentteja kuunnellaan miksi joku muu olisi minun käyttööni sopivampi.
Noh, meille on VR tehnyt (tai tekemässä) uuden tien joka on vielä viimeistä pintaa vaille keskeneräinen. Tiessä on tällä hetkellä ennen räjäytettyä rompoolia, siis ihan kunnon molkurakiveä. Grizzlyllä sen tiepätkän voi paahtaa ihan huoletta niin paljon kuin vehkeestä saa sillä välillä irtoamaan, mutta LTZ:lla se tuntuu samalla vauhdilla niinkuin olisi lentoon lähdössä.. Sitten taas jos verrataan LTZ:aa ja Grizzlyä tiellä jossa on isompia/isohkoja töyssyjä ja hyppyriksi sopivia nyppylöitä, niin LTZ:lla pääsee taas sellaisen tien huomattavasti lujempaa, Grizzlyssä kun iskarit kavitoivat niin LTZ:n alusta alkaa vasta toimia kunnolla (WP:n keula).

Ainakin minua huonolla tiellä eniten crossilla huolettaa hammasratas ja jarrulevy, vaikka siinä swingisuoja onkin, koska ne ovat erittäin pahasti alttiina iskuille, ja maavaraa hammasrattaan ja jarrulevyn alla ei ole todellakaan paljoa.

Sanomisiani tästä aiheesta ei tietenkään tule pitää ehdottomana totuutena, vain ainoastaan mahdollisimman objektiivisena, omiin kokemuksiin perustuvana näkemyksenä omistamieni laitteiden eroista erilaisilla alustoilla ja eri käyttötarkoituksissa toisiinsa verrattuna.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Janne 450R
Tracks
Viestit: 2832
Liittynyt: 28 Huhti 2005 14:31
Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi

Re: Crossipeliä ostamassa ja kysymyksiä tähän liittyen !

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

rulez kirjoitti:Vielä crossien alustasta yleisellä tasolla mitenkä pelit käyttäytyvät röyttysellä mettäpolulla jossa löytyy nyrkinkokosia kiviäkin nykysellä nelikolla tämä on hieman pomppusta mutta vauhdilla kyllä tohtii mennä eli onko crossi tämmösessä maastossa paljonkin pomppusempi ja hitaampi kun norminelikko
Yamahan special editioneissa on vakiona paremmat(säädettävät) kepit ja ainakin ne toimii hyvin ja kestää antaa metsäpoluilla happea, niin paljon ku kuski uskaltaa.
Takasvingi kannattaa suojata kunnolla, jarrulevun ja takarattaan takia... Nimim. kierojarrulevy.


Siinä missä 4x4 menee pohjia myöten, niin osaava ja uskaltava kuski crossilla pomppii yli ja on paljon nelikkoa nopeempi. mm. poikittaiset metsäkoneen urat ja ojat.
jiipit
2WD
Viestit: 50
Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:46

Re: Crossipeliä ostamassa ja kysymyksiä tähän liittyen !

Viesti Kirjoittaja jiipit »

Janne 450R kirjoitti:
rulez kirjoitti:Vielä crossien alustasta yleisellä tasolla mitenkä pelit käyttäytyvät röyttysellä mettäpolulla jossa löytyy nyrkinkokosia kiviäkin nykysellä nelikolla tämä on hieman pomppusta mutta vauhdilla kyllä tohtii mennä eli onko crossi tämmösessä maastossa paljonkin pomppusempi ja hitaampi kun norminelikko
Yamahan special editioneissa on vakiona paremmat(säädettävät) kepit ja ainakin ne toimii hyvin ja kestää antaa metsäpoluilla happea, niin paljon ku kuski uskaltaa.
Takasvingi kannattaa suojata kunnolla, jarrulevun ja takarattaan takia... Nimim. kierojarrulevy.


Siinä missä 4x4 menee pohjia myöten, niin osaava ja uskaltava kuski crossilla pomppii yli ja on paljon nelikkoa nopeempi. mm. poikittaiset metsäkoneen urat ja ojat.
Tästä on kokemusta hiljattain, itsellä Suzuki LT-R 450 ja mukana oli Polaris Scrambler ja pari muuta
Can-am Outlanderia. Ihmetys oli suuri kun ajettiin vaihtelevia metsäuria + armeijan harjoitus alueita läpi niin
Suzuki ilmeisesti keveyden ja hyvän alustan kanssa menikin tosi helposti joka paikasta vaikka välillä panssari
ottikin maahan.

Nelivedot joutui kömpimään monessa paikkaa tosi rauhallisesti ja tulivat perässä,
tottakai kun vettä oli puoli metriä ja mutaa saman verran niin Suskalla joutui kiertää mutta
yllätti se joka tapauksessa kun ei ollut mitään odotuksia ...
Vastaa Viestiin