DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Ajattelin laittaa tälläisen otsakkeen.
- Jos olet mittauttanut tehot laitteestasi, niin pistäppä tehot ja väännöt tänne.
- Jos olet mittauttanut suorituskykyä jotenkin, niin kerro se myös muillekkin.
Ilmoita, onko teho VETOPYÖRÄTEHOA, vai laskennallinen MOOTTORITEHO. Itseäni ainakin hauskuuttaa, kun luen "...takapyöriltä mitattu..."-juttuja. Viimeksi kun tarkistin, niin ainuttakaan etuvetoista mönkijää en ole nähnyt!
Ilmoittakaa myös Dyno-paikka, laitteen merkki/malli ja mahdollisesti tehoa nostaneet muutokset. Dyno-lappu on aina plussaa
Jos olet mitannut suorituskykyä jotenkin, niin ilmoita mittausmenetelmä, -paikka/alusta, -ajat ja nopeudet yms.
Tiedän, että laitteen kulkuun erilaisissa olosuhteissa vaikuttaa merkittävästi kuljettajan kyky ja osaaaminen, mutta kyseessä on miehinen laji, niin tehot ja nopeudet kiinnostaa aina.
-Pasi S.
- Jos olet mittauttanut tehot laitteestasi, niin pistäppä tehot ja väännöt tänne.
- Jos olet mittauttanut suorituskykyä jotenkin, niin kerro se myös muillekkin.
Ilmoita, onko teho VETOPYÖRÄTEHOA, vai laskennallinen MOOTTORITEHO. Itseäni ainakin hauskuuttaa, kun luen "...takapyöriltä mitattu..."-juttuja. Viimeksi kun tarkistin, niin ainuttakaan etuvetoista mönkijää en ole nähnyt!
Ilmoittakaa myös Dyno-paikka, laitteen merkki/malli ja mahdollisesti tehoa nostaneet muutokset. Dyno-lappu on aina plussaa
Jos olet mitannut suorituskykyä jotenkin, niin ilmoita mittausmenetelmä, -paikka/alusta, -ajat ja nopeudet yms.
Tiedän, että laitteen kulkuun erilaisissa olosuhteissa vaikuttaa merkittävästi kuljettajan kyky ja osaaaminen, mutta kyseessä on miehinen laji, niin tehot ja nopeudet kiinnostaa aina.
-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Itse voin aloittaa. Tehoa en ole mitannut vielä, kun rakentelu on kesken.
Yamaha Banshee 2006
-vakio kone
-vakio välitykset
-75% 20/11r9 Holeshotit MX3
sänkipelto, suorituskyky, RaceChrono ulkoisella GPS-mokkulalla.
-150m -n.500ft
-8.77 sekuntia
-94km/h
-2.8 60ft
-0.69 G
-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
-vakio kone
-vakio välitykset
-75% 20/11r9 Holeshotit MX3
sänkipelto, suorituskyky, RaceChrono ulkoisella GPS-mokkulalla.
-150m -n.500ft
-8.77 sekuntia
-94km/h
-2.8 60ft
-0.69 G
-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
löyty vielä entisen trx:n race crono tulokset koneelta. päivämäärästä vois päätellä että piikeillä on rääpästy
20.12.2007 19:52
0-100 km/h: 6.0 s
0-200 m: 8.5 s
0-200 m: 113.4 km/h
0-10 km/h: 0.8 s
0-20 km/h: 1.6 s
0-30 km/h: 2.2 s
0-40 km/h: 2.7 s
0-50 km/h: 3.1 s
0-60 km/h: 3.6 s
0-70 km/h: 4.1 s
0-80 km/h: 4.6 s
0-90 km/h: 5.2 s
0-100 km/h: 6.0 s
0-110 km/h: 7.6 s
0-120 km/h: 10.4 s
0-100 m: 5.4 s
0-200 m: 8.5 s
0-300 m: 11.5 s
0-10 km/h: 2 m
0-20 km/h: 8 m
0-30 km/h: 14 m
0-40 km/h: 23 m
0-50 km/h: 33 m
0-60 km/h: 44 m
0-70 km/h: 57 m
0-80 km/h: 72 m
0-90 km/h: 91 m
0-100 km/h: 118 m
0-110 km/h: 170 m
0-120 km/h: 264 m
0-100 m: 94.0 km/h
0-200 m: 113.4 km/h
0-300 m: 122.3 km/h
Peak: 125 km/h
0-60 mph: 5.7 s
0-1/8 mi: 8.6 s
0-1/8 mi: 113.5 km/h
0-1/8 mi: 70.6 mph
20.12.2007 19:52
0-100 km/h: 6.0 s
0-200 m: 8.5 s
0-200 m: 113.4 km/h
0-10 km/h: 0.8 s
0-20 km/h: 1.6 s
0-30 km/h: 2.2 s
0-40 km/h: 2.7 s
0-50 km/h: 3.1 s
0-60 km/h: 3.6 s
0-70 km/h: 4.1 s
0-80 km/h: 4.6 s
0-90 km/h: 5.2 s
0-100 km/h: 6.0 s
0-110 km/h: 7.6 s
0-120 km/h: 10.4 s
0-100 m: 5.4 s
0-200 m: 8.5 s
0-300 m: 11.5 s
0-10 km/h: 2 m
0-20 km/h: 8 m
0-30 km/h: 14 m
0-40 km/h: 23 m
0-50 km/h: 33 m
0-60 km/h: 44 m
0-70 km/h: 57 m
0-80 km/h: 72 m
0-90 km/h: 91 m
0-100 km/h: 118 m
0-110 km/h: 170 m
0-120 km/h: 264 m
0-100 m: 94.0 km/h
0-200 m: 113.4 km/h
0-300 m: 122.3 km/h
Peak: 125 km/h
0-60 mph: 5.7 s
0-1/8 mi: 8.6 s
0-1/8 mi: 113.5 km/h
0-1/8 mi: 70.6 mph
reppana xxc
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Hyvä!
Kiitos Alpo, tästä on hyvä jatkaa...
Vakuuttavia aikoja, joten veikkaan, että kyseessä ei ole tehdas-vakio moottori.
Itse yritin saada kanssa tuota 200 metriä täyteen, mutta pelto loppui kesken. Aika oli hitusen yli 11 sekuntia ja nopeus 90 ja 95 nurkilla.
Korkein nopeus oli 102km/h ennenkuin aloin jarruttaan noin 170 metrin kohdilla. Täytyy kysyä veljeltä, että saisko se kanssa tuollaista "data"-tulostetta vedoistani.
(käytän veljeni luuria ja mokkulaa)
Oletko Alpo aikonut mittauttaa tehoja tuosta laitteesta?? Raaka veikkaus tuon 0-100m ajan perusteella on 55 hepan molemmin puolin.
-Pasi S.
Kiitos Alpo, tästä on hyvä jatkaa...
Vakuuttavia aikoja, joten veikkaan, että kyseessä ei ole tehdas-vakio moottori.
Itse yritin saada kanssa tuota 200 metriä täyteen, mutta pelto loppui kesken. Aika oli hitusen yli 11 sekuntia ja nopeus 90 ja 95 nurkilla.
Korkein nopeus oli 102km/h ennenkuin aloin jarruttaan noin 170 metrin kohdilla. Täytyy kysyä veljeltä, että saisko se kanssa tuollaista "data"-tulostetta vedoistani.
(käytän veljeni luuria ja mokkulaa)
Oletko Alpo aikonut mittauttaa tehoja tuosta laitteesta?? Raaka veikkaus tuon 0-100m ajan perusteella on 55 hepan molemmin puolin.
-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Tuo honda on vaihtanu omistajaa jo pari vuotta takaperin. Muistelin jotta noita aikoja saattais olla koneella ja löytyhän ne. ja joo ei se aivan vakio ollu
reppana xxc
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Noita aikoja ei muuten ollutkaan otettu racecrhonolla vaan tempes gt ohjelmalla http://www.tempes.com/
reppana xxc
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Näillä ohjelmilla saa kohtuu luotettavia tuloksia, kun toistoja ottaa useita ja katsoo sitten mihin ajat alkavat asettua. Eli ihan suoria johtopäätöksiä yhden vedon tiedoista ei kannata alkaa tekemään. Perus gps saa paikkatiedon kerran sekunnissa, joten siitä voi jo virhemarginaalista päätellä jotain, kun kiihtyvyys ei ole lineaarista. Ihan hauskaa touhua kyllä ja antaa tietoa onko viritykset vieneet suorituskykyä oikeaan suuntaan, kun vedot vielä otetaan samassa paikassa ja suunnilleen samanlaisissa olosuhteissa.
- JJP
- Tracks
- Viestit: 2521
- Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Racechrono taitaa päivittyä 5krt sekunnissa...mutta ymmärrän mitä meinaat.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Juu niin päivittyy, jos sulla on käytössä 5Hz gps palikka. Suurin osa on vaan 1Hz malleja.JJP kirjoitti:Racechrono taitaa päivittyä 5krt sekunnissa...mutta ymmärrän mitä meinaat.
Sinällään nää mönkijät on hyviä mitattavia, kun ovat vakio moottorilla melko hitaita laitteita. Kerkee noissa vedoissa ohjelmat mukaan paremmin. Muutama veto niin varmaan aika luotettavista luvuista voidaan puhua. Auton suorituskykyä lähinnä näillä ihmetellyt ja siinä tuppaa olee tollanen palikka auttamatta hidas.
Pitääpä itekin mittailla keväämmällä mitä tuo oma tarjoaa kiihtyvyydeks, kun tiet sulaa.
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Hyvä hyvä!
Pidetään tätä sellaisena pitkäkestoisena Suorituskyky-topikkina, jotta kaikki kerkiävät mukaan. Onneksi tää "crossi"-osio on senverran passiivinen, että ei tää unholaan painu ihan parissa viikossa.
Totta on tuo, että ulkoisella mokkulalla saa tarkemmat ja tasaisemmmat mittaukset. Veljeni on kahden kaverinsa kanssa testanneet kolmea eri puhelinta ja kahta erilaista mokkulaa kolmella eri autolla tuolla Alastaron radalla. Autolla, jonka suoritusarvot olivat huonoimmat, saatiin hurjiltakin näyttäviä numeroita pelkällä 1Hz päivityksellä.
Varttimailia ajettaessa RaceChrono antoi huonomman ajan (0,1-0,15), mutta kovemman nopeuden(1,5-2) muistaakseni. Erot ovat harrastajalle merkityksettömiä.
Tulimme siihen tulokseen, että ajettava matka on mitattu maata pitkin johon lukeutuu korkeusvaihtelut, mutta Chrono ottaa sen vaakasuoraan.
Oma henkilökohtainen tavoitteni on päästä 0,2s päähän Kalajoen OrangeBansheen ajasta ensivuonna Muhoksen kiihdytyspäivillä 150m matkalla.
Tämä vastaa noin 10 hevosvoiman tehoeroa ajetulla matkalla + se, mitä minulla on elopainoa enemmän. HEH!
-Pasi S.
Pidetään tätä sellaisena pitkäkestoisena Suorituskyky-topikkina, jotta kaikki kerkiävät mukaan. Onneksi tää "crossi"-osio on senverran passiivinen, että ei tää unholaan painu ihan parissa viikossa.
Totta on tuo, että ulkoisella mokkulalla saa tarkemmat ja tasaisemmmat mittaukset. Veljeni on kahden kaverinsa kanssa testanneet kolmea eri puhelinta ja kahta erilaista mokkulaa kolmella eri autolla tuolla Alastaron radalla. Autolla, jonka suoritusarvot olivat huonoimmat, saatiin hurjiltakin näyttäviä numeroita pelkällä 1Hz päivityksellä.
Varttimailia ajettaessa RaceChrono antoi huonomman ajan (0,1-0,15), mutta kovemman nopeuden(1,5-2) muistaakseni. Erot ovat harrastajalle merkityksettömiä.
Tulimme siihen tulokseen, että ajettava matka on mitattu maata pitkin johon lukeutuu korkeusvaihtelut, mutta Chrono ottaa sen vaakasuoraan.
Oma henkilökohtainen tavoitteni on päästä 0,2s päähän Kalajoen OrangeBansheen ajasta ensivuonna Muhoksen kiihdytyspäivillä 150m matkalla.
Tämä vastaa noin 10 hevosvoiman tehoeroa ajetulla matkalla + se, mitä minulla on elopainoa enemmän. HEH!
-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
- MR Charger
- 6WD
- Viestit: 896
- Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
- Mönkijä:: HELL RACER
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Nojoo, piti kaivella tuolta vanhasta topicista tuloksia, kun on vaihtunut kapula ja sen mukana ajat.
elikkäs yamaha banshee, missä koneena 1127cc suzuki gsxr, td04 ahdin, kansi tehty, synapse bov, vp race yms yms...
Paineet nykyään "reilu" kilo, joka ohjattuna tulee myös alhaalta.
Ajat on vanhalla setupilla, missä avaamaton kone ja paine 0,65bar, silloin tehoa 247hv/178nm
Kytkin piti vain kolmoseen asti.
80-120 km/h 1.1s
0-200 km/h 11.2s
100-200 km/h 5.8s
loppunopeutta 207km/h johtuen mettäväleistä ja oli n.340m kohdalla "tapissa"
Racechronolla
elikkäs yamaha banshee, missä koneena 1127cc suzuki gsxr, td04 ahdin, kansi tehty, synapse bov, vp race yms yms...
Paineet nykyään "reilu" kilo, joka ohjattuna tulee myös alhaalta.
Ajat on vanhalla setupilla, missä avaamaton kone ja paine 0,65bar, silloin tehoa 247hv/178nm
Kytkin piti vain kolmoseen asti.
80-120 km/h 1.1s
0-200 km/h 11.2s
100-200 km/h 5.8s
loppunopeutta 207km/h johtuen mettäväleistä ja oli n.340m kohdalla "tapissa"
Racechronolla
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Kaunista. Ja ihan sama vaikka GPS ei pysys perässä Eikö pysy keula maassa vai miks kimpoo paikaltaan noin "hitaasti"? 0-100 5,3s. Saa vissiin alustankin kanssa askarrella ihan kivasti noiden tehojen kanssaMR Charger kirjoitti:Nojoo, piti kaivella tuolta vanhasta topicista tuloksia, kun on vaihtunut kapula ja sen mukana ajat.
elikkäs yamaha banshee, missä koneena 1127cc suzuki gsxr, td04 ahdin, kansi tehty, synapse bov, vp race yms yms...
Paineet nykyään "reilu" kilo, joka ohjattuna tulee myös alhaalta.
Ajat on vanhalla setupilla, missä avaamaton kone ja paine 0,65bar, silloin tehoa 247hv/178nm
Kytkin piti vain kolmoseen asti.
80-120 km/h 1.1s
0-200 km/h 11.2s
100-200 km/h 5.8s
loppunopeutta 207km/h johtuen mettäväleistä ja oli n.340m kohdalla "tapissa"
Racechronolla
- MR Charger
- 6WD
- Viestit: 896
- Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
- Mönkijä:: HELL RACER
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Jeps, noissa vedoissa se oli juuri saatu nippuun ja oli suuria ongelmia alustan ja ketjulinjan kanssa. Pito karkaili ja sitten kun piti, perä niias niin voimakkaasti,
että öljyproppu vastasi asfalttiin, joten eka vaihteet piti ottaa hyvin rauhallisesti.
Nytten tuo voisi kulkea vilkkaammin, voimaakin on vähän enemmän, tarvis vaan jonkun +8-10 tuumaa
pidemmän svingin, paikallaan +4, se on ihan hyvä tuonne mettäpoluille.
että öljyproppu vastasi asfalttiin, joten eka vaihteet piti ottaa hyvin rauhallisesti.
Nytten tuo voisi kulkea vilkkaammin, voimaakin on vähän enemmän, tarvis vaan jonkun +8-10 tuumaa
pidemmän svingin, paikallaan +4, se on ihan hyvä tuonne mettäpoluille.
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
tossa vanhalla 4.5 Dillellä kellotettu aika .
24.08.2007 17:06
0-100 km/h: 7.8 s
0-200 m: 9.0 s
0-200 m: 107,6 km/h
0-10 km/h: 0.9 s
0-20 km/h: 2.1 s
0-30 km/h: 2.8 s
0-40 km/h: 3.5 s
0-50 km/h: 4.0 s
0-60 km/h: 4.6 s
0-70 km/h: 5.2 s
0-80 km/h: 5.8 s
0-90 km/h: 6.6 s
0-100 km/h: 7.8 s
0-110 km/h: 9.5 s
0-100 m: 5.8 s
0-200 m: 9.0 s
0-10 km/h: 3 m
0-20 km/h: 14 m
0-30 km/h: 25 m
0-40 km/h: 37 m
0-50 km/h: 51 m
0-60 km/h: 65 m
0-70 km/h: 81 m
0-80 km/h: 99 m
0-90 km/h: 124 m
0-100 km/h:161 m
0-110 km/h: 214 m
0-100 m: 80.2 km/h
0-200 m: 107.6 km/h
Peak: 113 km/h
0-60 mph: 7.4 s
24.08.2007 17:06
0-100 km/h: 7.8 s
0-200 m: 9.0 s
0-200 m: 107,6 km/h
0-10 km/h: 0.9 s
0-20 km/h: 2.1 s
0-30 km/h: 2.8 s
0-40 km/h: 3.5 s
0-50 km/h: 4.0 s
0-60 km/h: 4.6 s
0-70 km/h: 5.2 s
0-80 km/h: 5.8 s
0-90 km/h: 6.6 s
0-100 km/h: 7.8 s
0-110 km/h: 9.5 s
0-100 m: 5.8 s
0-200 m: 9.0 s
0-10 km/h: 3 m
0-20 km/h: 14 m
0-30 km/h: 25 m
0-40 km/h: 37 m
0-50 km/h: 51 m
0-60 km/h: 65 m
0-70 km/h: 81 m
0-80 km/h: 99 m
0-90 km/h: 124 m
0-100 km/h:161 m
0-110 km/h: 214 m
0-100 m: 80.2 km/h
0-200 m: 107.6 km/h
Peak: 113 km/h
0-60 mph: 7.4 s
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...
Jumangegga! Täähän on kovassa myötätuulessa....
Laitatko Mr.Charger sen Villen Cheetah CUB:in teholaput näkyville, vai laitanko minä??
Tarttee ilmottaa Jamexillekkin, että laittaa sen 350 laput esille, tai sitten minä laitan.
Kovia vetoja ootte kaikki tehnyt! Ittellä riittää harjottelua. 60 jalkaset on mitävain 2.6 ja 4.8 välissä HEHEE!!
Ensikesän yksi tavoitteesta on myös vetää 1/4 maili asvaltilla matalaan 12, mutta vaatii jo toiset putket ja override laatikon.
-Pasi S.
Niin, Mr.Charger, sano sille VIllelle, että valjastaa sen PayPal:lin, niin saatte Andyltä tilattua niitä osia, joita kaipaatte.
Pisin suoraan tilattava swingi on +14 !!!!
Laitatko Mr.Charger sen Villen Cheetah CUB:in teholaput näkyville, vai laitanko minä??
Tarttee ilmottaa Jamexillekkin, että laittaa sen 350 laput esille, tai sitten minä laitan.
Kovia vetoja ootte kaikki tehnyt! Ittellä riittää harjottelua. 60 jalkaset on mitävain 2.6 ja 4.8 välissä HEHEE!!
Ensikesän yksi tavoitteesta on myös vetää 1/4 maili asvaltilla matalaan 12, mutta vaatii jo toiset putket ja override laatikon.
-Pasi S.
Niin, Mr.Charger, sano sille VIllelle, että valjastaa sen PayPal:lin, niin saatte Andyltä tilattua niitä osia, joita kaipaatte.
Pisin suoraan tilattava swingi on +14 !!!!
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."