DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Keskustelua crossi ja freestyle ajosta.
Avatar
Jewha
6WD
Viestit: 846
Liittynyt: 14 Elo 2011 16:33

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja Jewha »

Millä tavalla sekava lappu? Viimeisessä kuvassa http://s1056.photobucket.com/albums/t36 ... 143733.jpg aivan selvästi mainitaan konetehot, rengastehot ja hävikit.
Avatar
Jewha
6WD
Viestit: 846
Liittynyt: 14 Elo 2011 16:33

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja Jewha »

hck kirjoitti:
Pasi S. kirjoitti:
hck kirjoitti: Teho on laskennallinen koneteho.

Laskennallinen kampurateho. OK.
Löytyikö dyno-mieheltä käyrää, missä vetopyöräteho tulisi ilmi? Olisi hienoa saada tietää tuon variaattorin tehohäviö.

Kaikesta huolimatta kampuratehona tuo menee ihan linjassa kuutioihin nähden.
Muistaakseni Yammujen 350 ja 450 tehot ovat hieman tuon alle ja päälle.
Pasille.. Dyno mies muisteli, että 16kw olis renkailt tehoi pukannu.
Eihän tuo voi millään pitää paikkaansa. Ainakaan ei vielä ole tullut vastaan vastaavaa jossa hävikkiä ei olisi nimeksikään.
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Jewha kirjoitti:Millä tavalla sekava lappu? Viimeisessä kuvassa http://s1056.photobucket.com/albums/t36 ... 143733.jpg aivan selvästi mainitaan konetehot, rengastehot ja hävikit.

Tuo kampura..tai moottori-teho suhteessa vetopyörätehoon on ihan hyvin linjassa normaaliin kovan askin häviöön.
Ihan hyvin yskäsee Honda.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

hck kirjoitti:Pasille.. Dyno mies muisteli, että 16kw olis renkailt tehoi pukannu.
Jewha kirjoitti:Eihän tuo voi millään pitää paikkaansa. Ainakaan ei vielä ole tullut vastaan vastaavaa jossa hävikkiä ei olisi nimeksikään.
hck - oisko mahdollista, että tuosta päältä paristakymmenestä hevosesta olisi luiskahtaanut alennusvaihteiston ja variaattorin kautta tuo 16 hevosvoimaa renkaille asti? Se vastaisi minun käsitykseni mukaan normaalia vari-toosan hävikkiä.
Olen lukenut, että variaattorit on ryöstänyt melkein 50% kampiakselitehosta.
Sillä dyno-miehellä pitäisi olla tuo vetosi sitenkin, että sieltä saa ulos vetopyörätehonkin. Renkaat niitä rullia pyöritti, joten sieltä se voima mitattiin.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
hck
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 11 Elo 2010 18:41
Mönkijä:: Linhai 400-IRS

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja hck »

Pasi S. kirjoitti:
hck kirjoitti:Pasille.. Dyno mies muisteli, että 16kw olis renkailt tehoi pukannu.
Jewha kirjoitti:Eihän tuo voi millään pitää paikkaansa. Ainakaan ei vielä ole tullut vastaan vastaavaa jossa hävikkiä ei olisi nimeksikään.
hck - oisko mahdollista, että tuosta päältä paristakymmenestä hevosesta olisi luiskahtaanut alennusvaihteiston ja variaattorin kautta tuo 16 hevosvoimaa renkaille asti? Se vastaisi minun käsitykseni mukaan normaalia vari-toosan hävikkiä.
Olen lukenut, että variaattorit on ryöstänyt melkein 50% kampiakselitehosta.
Sillä dyno-miehellä pitäisi olla tuo vetosi sitenkin, että sieltä saa ulos vetopyörätehonkin. Renkaat niitä rullia pyöritti, joten sieltä se voima mitattiin.[/quote

On voinu vahingos mulle kirjottaa kw hp:n sijaan?
Huomen viisaampi.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja poke »

Jos variaattori on sääjöissään, eli vaihtaa ulos suurimman tehon alueella, on tehohävikki siellä 30% seuduilla.

Se noissa varivehjeksissä on huonoa, että kone, kytkin ja variaattori pitää olla yhtä mieltä viritystasosta.
Ei auta jos kone antaa tasan sata, mutta vari ja kytkin päästää läpi niistä kolmekymmentä.

Periaatteessa jos ei tiedä millä kierrosalueella konepaketti antaa parhaan tehon, pitäisi dynopenkissä säätää koneen lisäksi myös kytkin ja mahdollisesti variaattori.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
hck
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 11 Elo 2010 18:41
Mönkijä:: Linhai 400-IRS

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja hck »

poke kirjoitti:Jos variaattori on sääjöissään, eli vaihtaa ulos suurimman tehon alueella, on tehohävikki siellä 30% seuduilla.

Se noissa varivehjeksissä on huonoa, että kone, kytkin ja variaattori pitää olla yhtä mieltä viritystasosta.
Ei auta jos kone antaa tasan sata, mutta vari ja kytkin päästää läpi niistä kolmekymmentä.

Periaatteessa jos ei tiedä millä kierrosalueella konepaketti antaa parhaan tehon, pitäisi dynopenkissä säätää koneen lisäksi myös kytkin ja mahdollisesti variaattori.
Tämähän on aika selvää kauraa vari vehkeissä. Kyl sen tossa omassakin lelussa huomaa, että tuskin parhaat säädöt siinä varissa on. varin kytkentä sais tapahtua vähän isommilla kierroksilla ja kytkin pitäs yrittää säätään oliko se noin 10% ennen tehohuippua. Siis, että kytkin on täysin kiinni siinä. Tota dr pulleyn hit clutchia joka on varmaan paras mitä linkkuun voi saada ja säätöö mahdollisuuksia suht paljon.


http://www.unionmaterial.com/Instructio ... 1-mini.pdf
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

En varsinaisesti ole mikään vari-tietäjä, mutta "olettaisin", että variaattorin "eteneminen" portaattomassa vaihdossa olisi väännön jäljessä, jotta kone kurmittuisi sopivasti. Jos koneen "päästää" liian helpolla, niin kiihtyvyydestä tingataan, jos vastoin kuormittaa liikaa, niin voima kuolee ensi kehälle. VRT vaihdepolkupyörässä vaihtaisi hitusen liian aikaisin aina vain isommalle!! Hikeä pukkaaa.....

Voin vain kertoa, että vuonosti säädetty variaattori on ihan perceestä!
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 22:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Noniin nyt olis tehonmittaus omalle laitokselle varattu, ensviikon lauantaina riihimäen tt-motorssilla pyörii rullat.
Saas nähä kuinka tiukat kytkinjouset ja uudet levyt pitää, levyt on tällä hetkellä öljykylvyssä.
Vertaillaan sitten käppyröitä 500wildcatin ja 450ds:n kesken joita kastemato on samalla pajalla käyttänyt.
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 19:46
Mönkijä:: ei enään

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja kastemato »

yaguza kirjoitti:Noniin nyt olis tehonmittaus omalle laitokselle varattu, ensviikon lauantaina riihimäen tt-motorssilla pyörii rullat.
Saas nähä kuinka tiukat kytkinjouset ja uudet levyt pitää, levyt on tällä hetkellä öljykylvyssä.
Vertaillaan sitten käppyröitä 500wildcatin ja 450ds:n kesken joita kastemato on samalla pajalla käyttänyt.
Ei varmaa paljoo tarvi verrata :lol: Eikös sulla oo hyrrä putkessa? Jossei oo mitään tärkeempää sillon ni pitää tulla kyllä norkoileen. =D>
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 22:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Joo onhan siellä semmonen pikkusarvi hönkimässä, laitoin muutes sulle just yyveetä niistä deeässän vanteista.
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 19:46
Mönkijä:: ei enään

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Luultavasti kerkeen sinne ihmetteleen huomena. Tuun oikee canalla jossei ihan mummoja sada
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

1:35, joten tänään saadaan tietää Yaguzan tehot! YES! :supz:

eikä sitten (rtfm) selittelyjä! :lol: (vitsi)
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 22:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Joo tänäänhän se YES on toivottavasti...
jonkinsortin arviota olen omassa päässä pyöritellyt lue haaveillut :lol: mutta kaikki yli 50 rengastehot/väännöt on todellakin tervetulleita.

hp-käyrä tulee olemaan hieman erilainen mitä täällä on totuttu näkemään, persdyno kertoi jo ekalla ajokerralla että aikamoinen piikki on tehoissa elikkäs koneen luonne on ennemminkin 2-t kaltainen kuin nelari..

illansuussa tulee lappua näkösälle.
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: DYNO-tehot, suorituskykymittaukset yms...

Viesti Kirjoittaja JJP »

Mä meen viralliseksi valvojaksi paikan päälle ja veikkaan tulokseksi 32hp.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Vastaa Viestiin