kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Keskustelua crossi ja freestyle ajosta.
lasu
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Marras 2007 16:49
Paikkakunta: Kangasala

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja lasu »

Mezcal kirjoitti: Suomessa tuo enduro, siis tarkoitan kilpailu mielessä, on noita crosscountry tyylisiä kisoja, jossa yleensä ajetaan vahintään tunti yhteen menoon. Kakstahtinen ei juuri pensankulutuksen vuoksi sovi mun mielestä ollenkaan enduro laitteeksi.
motokeitaalla ylöjärvellä myydään ainakin sellaista tuff jugg, bensa kanisteria joka tyhjentää 20 litraa 45 sekunnissa, eli jos suorilla pyyhkii reippaasti ohi niin kerkiää kivasti tankkaamaankin.
--
Oppimaan innokas.
ex-Trapper 200 Mx 110km/h ja madallettu hitsaamalla swingin tukipiste kauemmaksi :D

Fast music for slow people...
Mezcal
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 16 Maalis 2007 20:43

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Mezcal »

lasu kirjoitti:Meskaliini:

Olisiko kemppaisella ollut oikein viri-viri paukutin? Vai mikä osa siinä petti? Tarkoitus ei ole kuitenkaan rakeentaa kisapeliä vaan peli joka menee omaksi (ja muiden) iloksi metsässä nätisti pyörien ja muiden mönkijöiden kanssa.

Meinaatko ettei tankillinen riittäisi kovaa menoa tuntia? Kun luonteeltaanhan crosscountry ei ole niin urku auki menoa kuin jäärata.
Tais olla joku kuussatanen tai jotain se Kemppaisen peli. Kauhajoen kisoissa siitä hajos muistaakseni kytkin ja Seinäjoella tais tulpasta posliinit irrota. http://kuvablogi.com/nayta/1734341/

Ei varmasti riitä. Pyhäsalmella olin viimeksi kattomassa kyseisiä kisoja ja jos sen 45 sekkaa tankkaa plus vähän vielä päälle aikaa varikkolle menoon ja poistumiseen, niin kyllä siinä pari sijaa häviää. Cc ei oo urku auki menoa, niin ku itte sanoit, ja sen takia kaks tahtisen parhaita ominaisuuksia ei pysty siinä hyödyntämään.
lasu
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Marras 2007 16:49
Paikkakunta: Kangasala

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja lasu »

Enpä sitä päristintä edelleenkään kisa touhuihin valjasta, mutta kyllä vähän mietityttää jos ei tankki tuntia kestä riekkumista..
--
Oppimaan innokas.
ex-Trapper 200 Mx 110km/h ja madallettu hitsaamalla swingin tukipiste kauemmaksi :D

Fast music for slow people...
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Rossar kirjoitti:

2-t tekniikassa ei ole mitään vikaa, ominaisuuksia kylläkin.. :) Niitä ominaisuuksia jotkut haluavat ja toiset eivät.
Juuri tätä olen ajanut takaa! Siksi suosittelin lasulle isompia huoltovapaampia nelareita, vaikkakaan Banshee ei vaadi sen enempiä huoltoja.
Rossar kirjoitti:Tottakai nykypäivänäkin ajetaan 2-t moottoreilla kilpaa, mutta ne on kiinnitetty tämän vuosituhannen runkoihin.
Itse näenkin Bansheen ongelmaksi sen 30 vuotta vanhan rungon ja alustan geometriat, samasta syystä jättäisin ison DS:n jonkun toisen pihaan.
Rakentamallahan saa vaikka rullatuolista kisavoittajan, mutta onko siinä sitten mitään järkeä jos "valmiitakin" laitteita on saatavilla?
Mutta kuten sanoin jo aikaisemmin, rakentaminen on monesti suurempi ilo kuin ajaminen, tällöin Banshee varmasti oiva valinta.
Niinkuin jo sanoin, niin Bansheen saa "päivitettyä". Enpä ole montaa tehdas-vakio nelaria radoilla nähnyt. Joten niihinkin joutuu palikkaa satsaan, jos mielii hyvää.
Vielä kerran. Harrastan Bansheeta, enkä ole sitä kenellekkään suositellut.
Rossar kirjoitti:Ehkäpä sanavalintani oli väärä kun sanoin että osta nykypäivän nelari, ehkä pitäisi sanoa että osta nykypäivän mönkkäri. 2tahteja ei valitettavasti ole markkinoilla.
Tai jos rakentamaan alkaa niin miks ei laittais 2t moottoria johonkin asialliseen runkoon? Semmoisella olisi kyllä kiva päästä kokeilemaan.
GASGAS tarjoaa 2-t moottorilla varustettua konettä joka on "nykypäiväinen" kaiketi, sekä Bansheeta saa vielä 2011 malliakin, joskin se on prikulleen sama, kuin edeltäjänsäkkin.
USA tutuistani kourallinen on valjatanut YFZ450 Bansheen tekniikalla, ja hyvin toimii.
Rossar kirjoitti:Taitaa Bansheen kulutus johtua enemmänkin 2t tekniikasta kuin suuremmasta tehosta. Hyötysuhde kuitenkin 2t moottorissa ihan eri kuin nelarissa.
Mutta se siitä, polttoainekulut ovat todella pieni osa näiden harrastusten kuluista, käytännössä voi jättää laskematta ainakin nelareilla.
Totta ja tarua. Banshee on janoinen. Tehokkaat nelaritkin vie soppaa. En ole koskaan murehtinut bensa-laskua tämän harrastuksen vuoksi.
Kaikki ajo-tapahtumani olen suorittanut täydellä tankilla(12L) ja kyytipojaksi 10 vara kannu. Hyvin on aineet riittänyt minun ajoihin.
Rossar kirjoitti:Kuten totesinkin, viritetty banshee pesee 450cc koneet kiihdytyksissä varmasti, mutta ei ole vielä näytetty että edes siellä jääradalla Banshee pärjäisi rakennettuja nelareita vastaan(750cc).


:lol: Viritetty Banshee voi käsittää mitä vain 40 -500 heppaa.
En halua ottaa Kemppaisen konetta tähän keskusteluun missään muodossa.
Pärjäävätkö 450 yxpytty tehdas laitteet noille 749 Ducatin V2 moottoreille teetetyissä rungoissa?
Rossar kirjoitti:Kuten Pasi totesi,niin mun mielipiteeni on väärä, joten ei minulla varmaan sitten ole muuta.
Neiti :lol: Heti silmäkulmasi kuivuttua, otappa quote jossa tuon väitteesi sanon.
Josse sinua lohduttaa yhtään, niin en ole liputtanut lasu:lle tuota Bansheeta. Päätöksen tekee lasu, ei me foorumin jätkät.

Rossar kirjoitti:Hienoa että Lasu löysi mönkkärin millaisen haluaa hommata, nyt jäädään odottelemaan kuvia tulevasta laitteesta. 8)
Jännitetään yhdessä ja otetaan oluet, kun nähdään.
-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

lasu kirjoitti: Vaikka alustavasti teinkin päätöksen bansheesta niin opiskelen nyt kuitenkin lisää vielä ameriikan voorumeilta josko ne siellä tietäisivät, onko ihan pöhköä koittaa pärjätä bansheella metsässä ja mitkä ovat oikeasti huonot puolet.. Muutkin kuin vakio iskarit ja renkaat.
On vain yksi paikka mistä saat tuohon vastauksen. BansheeHQ ...oikeasti usko edes tämä.

lasu kirjoitti:Tietääkö kukaan nettimotossa myynnissä olevan bansheen taustaa? Laatikollinen rojua tulisi mukana.
Tietää.

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Mezcal kirjoitti:
lasu kirjoitti:Meskaliini:

Olisiko kemppaisella ollut oikein viri-viri paukutin? Vai mikä osa siinä petti? Tarkoitus ei ole kuitenkaan rakeentaa kisapeliä vaan peli joka menee omaksi (ja muiden) iloksi metsässä nätisti pyörien ja muiden mönkijöiden kanssa.

Meinaatko ettei tankillinen riittäisi kovaa menoa tuntia? Kun luonteeltaanhan crosscountry ei ole niin urku auki menoa kuin jäärata.
Tais olla joku kuussatanen tai jotain se Kemppaisen peli. Kauhajoen kisoissa siitä hajos muistaakseni kytkin ja Seinäjoella tais tulpasta posliinit irrota. http://kuvablogi.com/nayta/1734341/
XC hommiin en halua puuttua, mutta jos kisat kestää tunnin, niin en näe ongelmia.

Kemppaisen kone on 611DM muistaakseni.
Kaikki koneet saa epäluotettavaksi vain yhdellä tavalla.

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Olisi varmaan hyvä asia, että pääsisit testaamaan sekä Raptor 700 ja Bansheeta samana päivänä samassa paikassa.
Miten on Pepsimoto?
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Avatar
PepsiMoto
Tracks
Viestit: 1072
Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
Mönkijä:: Rapu 787
Paikkakunta: Lempäälä

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

Pasi S. kirjoitti:Olisi varmaan hyvä asia, että pääsisit testaamaan sekä Raptor 700 ja Bansheeta samana päivänä samassa paikassa.
Miten on Pepsimoto?
Saletisti natsaa :D
lasu
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Marras 2007 16:49
Paikkakunta: Kangasala

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja lasu »

Bring it on :D
--
Oppimaan innokas.
ex-Trapper 200 Mx 110km/h ja madallettu hitsaamalla swingin tukipiste kauemmaksi :D

Fast music for slow people...
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Alkaa vanheta tämä topikki, joten huhdotaan hiukan.

Tuo Raptor 700 ja Banshee vertailu ei ihan onnistu suunnitellutsi. Pepen traktorissa on ongelmia nyt.

Tässä kuitenkin videolisu, jossa näet marginaalisen otannan siitä, mitä menetit.
http://www.youtube.com/watch?v=KfNMzxq4t9U

800 Rekkula ja Outti, 700 Raptori ja 525 Polaris, pirteä Dinli ja pari Bansheeta, joita tuo musta on se myynnissä oleva.

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
spraykaali
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 18 Kesä 2011 12:55
Mönkijä:: ds650
Paikkakunta: Kangasala

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja spraykaali »

Pistin youtubessa viestiä, mutta jos kaipaatte lisää ajoseuraa niin meikäläinen voisi ilmoittautua! Täällä Kangasalan seuduilla asustelen.
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

spraykaali kirjoitti:Pistin youtubessa viestiä, mutta jos kaipaatte lisää ajoseuraa niin meikäläinen voisi ilmoittautua! Täällä Kangasalan seuduilla asustelen.
Ilmoitellaan, kun mennään!!
Edelliselläkin kerralla oli toisilleen tuntemattomia kuskeja ripakopallinen ja hauskaa oli!

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
rotor3
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 23 Helmi 2011 20:06
Mönkijä:: kymco maxxer 450i
Paikkakunta: Kuopio

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja rotor3 »

Pasi S. kirjoitti:Alkaa vanheta tämä topikki, joten huhdotaan hiukan.

Tuo Raptor 700 ja Banshee vertailu ei ihan onnistu suunnitellutsi. Pepen traktorissa on ongelmia nyt.

Tässä kuitenkin videolisu, jossa näet marginaalisen otannan siitä, mitä menetit.
http://www.youtube.com/watch?v=KfNMzxq4t9U

800 Rekkula ja Outti, 700 Raptori ja 525 Polaris, pirteä Dinli ja pari Bansheeta, joita tuo musta on se myynnissä oleva.

-Pasi S.
ai hitto että näyttää hienolle paikalle harmi että on kaukana niiku kaikki :S ois hieno käyvä kaatamassa oma kawa katolleen tommosessa rinteessä :D
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Itse meinasin kipata 2 kertaa. Ekalla kerralla kone läks vasemmalle ja minä oikealle. Jalkani jäi jumiin nerffeihin ja mätkähdin lonkka edellä valliin.
Toisella kerralla hiekkatormä loppui kesken ja jollain noita-voimalla heitin koneen 180 astetta silmät kiinni ja laskeuduin renkaille selkä alarinteeseen.
Se säikäytti oikeasti.

Pepsi heitti ukemia oikein urakalla, (kertokoot itse tarkemmin :wink: ) Nelikko tuli kuperkeikkaa pelkällä säikähdyksellä, mutta toinen kampe teki täydet permannot tupla-slutchilla ja tripla schalkkovilla kerien ja kierteellä!
Muuten OK mutta alastulosta ei täysiä pisteitä saa.

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Avatar
PepsiMoto
Tracks
Viestit: 1072
Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
Mönkijä:: Rapu 787
Paikkakunta: Lempäälä

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

no ei menny telemarkit ihan nappiin :) Surulliseltahan se näytti mutta minkä mies rikkoo sen mies myös korjaa, näillä näkymin loppuviikosta se olis taas ajokunnossa!
Vastaa Viestiin