kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Keskustelua crossi ja freestyle ajosta.
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja JJP »

Itelläni on kans tuntumaa pääosin crosseihin mutta ukon tallissa lepää myös 800Xt cananen.
Onhan sillä ajoittain hauska leikkiä mutta en vaan tunne että sillä ajaminen olisi se mun juttu.

Se ei vaan tunnu "omalta jutulta".
(ehkä myös sen takia cana menee myyntiin ja tilalle tulee....mitälie?!) 8)
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
lasu
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Marras 2007 16:49
Paikkakunta: Kangasala

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja lasu »

Joo canarialaisesta olen jo luopunut aatoksissain. Asvaltilla se meni kuin unelma. Metsään en päässyt kokeilemaan.

Pasi herätti mielenkiinnon bansheeta kohtaan juuri siksi että se on niin erilainen :D Vaikka se ei olekkaan unelma peli metsäpoluille, niin haluaisin kokeilla ja näyttää kaikille 450 kuskeille että kyllä pelaa ja paukkuu :D Sillä pitää ilmeisesti todellakin ajaa eikä vain roikkua puikoissa.
Potentiaalia sen laittamiseen kun näyttää olevan. Ajan kanssa suunnittelisin siihen sopivat palikat metsä iloitteluun kuin myös jäärata kisoihin.
Suomen markkinoilla on melkoisen vähän mitään vaihtoehtoja joten suuntaan katseeni atlantin taa jossa löytyy suhteellisen sopu hintaan valmiiksi laitettuja pelejä. Kunnosta ei tietenkään voi mennä takuuseen eikä säädöt ja kaikki osat varmaankaan toimi suomenoloissa ja bensoilla, mutta pikkurahalla siitä selvinee. Halpaahan tämä leikki ei joka tapauksessa kuitenkaan ole.

Eli melko alustavasti olen päätynyt bansheehen vaikka takaraivossa vielä hondan trx450 yrittää takoa. Hinta ja muokattavuus ratkaisee. Molemmissa hyviä ja huonoja puolia.

Kulkineen kuljetus vielä mietityttää. Mönkijöihin saanee varkaus ja ilkivaltavakuutuksia? Peräkärryyn riittänee aisalukko?
--
Oppimaan innokas.
ex-Trapper 200 Mx 110km/h ja madallettu hitsaamalla swingin tukipiste kauemmaksi :D

Fast music for slow people...
Avatar
Rossar
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Joulu 2007 14:46
Paikkakunta: Tampere/Kokkola
Viesti:

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Rossar »

lasu kirjoitti:haluaisin kokeilla ja näyttää kaikille 450 kuskeille että kyllä pelaa ja paukkuu :D
Niin no pelaa jos pelaa.. Pasi voi varmaan kertoa miten on ajot menny.. :wink:
Banshee varmasti hieno harratelaitteena, mutta jos haluat ajaa niin osta joku nykypäivän nelari.
Iskunvaimennukseltaan tuo Bansheehan ei sovellu orkkiksena juuri mihinkään. Rahalla tietysti saa, mutta Suomen markkinoilta löytyy valmiita crosseja huomattavasti edullisemmin.
Jotain tähän suuntaan:
http://www.nettimoto.com/yamaha/yfz/1212793
http://www.nettimoto.com/suzuki/lt-r/1213744
http://www.nettimoto.com/ktm/sx/1211125
http://www.nettimoto.com/can-am/ds/1204903
FudeKawa 500 -07

Ex. KTM 505sx -09
Ex. KTM 450sx -09
Ex. Mikroauto KTM 625cc
Ex. Suzuki LTR 450 -07
Ex. Shineray STIXE250 -09
Ex. FudeKawa 500 -07
Ex. Polaris Predator 500 Troy Lee
Ex. Derbi DXR 250 Street edition.
Ex. Whizz 200cc
lasu
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Marras 2007 16:49
Paikkakunta: Kangasala

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja lasu »

Rossar kirjoitti: Niin no pelaa jos pelaa.. Pasi voi varmaan kertoa miten on ajot menny.. :wink:
Heh, miten Pasi kommentoisit tätä?

Olen kuitenkin lukenut pelkkää hyvää tuosta bansheesta, tietenkään ei perusnippeleillä ole mistään kotoisin, mutta pari palikkaa sinne ja pari tänne niin jo vetää.
Vaikka uskonkin että uudet nelarit menee metsässä kuin unelma, niin kyllä bansheeta silti haluaisi kokeilla. Ei aina halua mennä porukan mukana ja hommata samaa vehjestä mikä voitti crossin pm-kisat toissa jouluna. Sitä paitsi ulkomailta tilatessa on aina pieni jännitysmomentti :lol:

Kyllä nettimotoa tulee seurattua ahkerasti, mutta tarjonta on mielestäni surkeaa. "Työ"mönkijöitä kyllä löytyy, mutta enpä sellaista tässä hae.
--
Oppimaan innokas.
ex-Trapper 200 Mx 110km/h ja madallettu hitsaamalla swingin tukipiste kauemmaksi :D

Fast music for slow people...
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja JJP »

Katsoisin Bansheen ennemmin ruottista kuin ison veden takaa.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
lasu
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Marras 2007 16:49
Paikkakunta: Kangasala

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja lasu »

Miksi niin? Rahti olisi ainakin way cheaper, mutta millainen on tarjonta sveduilla? En oikein hablaa tuota ruottin murretta, enklantia joo, mutta miltä nettisivulta aloittaisin?
--
Oppimaan innokas.
ex-Trapper 200 Mx 110km/h ja madallettu hitsaamalla swingin tukipiste kauemmaksi :D

Fast music for slow people...
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja JJP »

No eikai tätä tarvitse hirveästi perustella!? :D Ruotsi kun on tossa vieressä ja ameriikka kaukana.
http://www.blocket.se/stockholm?q=bansh ... &l=0&md=th

Kova jätkä hakis saksasta sellasen jossa olis kilpi persiissä. 8)
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

:lol: Kaiken rehellisyyden nimissä... EN ole aivopessyt, enkä mainostanut Bansheeta lasu:lle!! lasu voi vahvistaa tämän.
Olen vastannut hänen esittämiin kysymyksiin rehellisesti tietämykseni pohjalta, ja jopa useaan kertaan pyytänyt harkitsemaan asiaa vakavasti.
En ole käyttänyt "YLI"-sanoja Bansheesta puhuttaessa, enkä ole mollannut tai haukkunut muita laitteita.
Banshee ei sovi jokaiselle. Olen jo useaan otteeseen sanonut, että minun Banshee on minun harrastus! En harrasta rossi-mönkijällä ajoa niinkuin te useat muut teette.
Rossar uumoili, että miten minun ajoni on sujunut... aina kun olen ajanut, niin hyvin on sujunut.
Laite ei ole koskaan hajonnut.

AInoa paikka mihin Banshee ei suoraan sovi on motocrossi-rata. Tämä johtuu painojakaumasta. Banshee suunniteltiin alkujaan Dyyneille ja pitkiin Baja-kisoihin, joissa se vielä tänäpäivänäkin menestyy. Tästä syystä siinä on mukava ja pehmeä penkkikin.
Se vaatii ajotyyliin räätälöintiä aivan samoin, kuin mikä muukin laite.

Tekniikka on yksinkertainen ja luotettava, sekä huollot on halvat.

Tuolta Ruotsista kannattaa katsella, mutta USAsta saa jo kohdennettuja laitteita valmiina. Merirahti ei ole kovin kallis.
Rossar kirjoitti:
lasu kirjoitti:haluaisin kokeilla ja näyttää kaikille 450 kuskeille että kyllä pelaa ja paukkuu :D
Niin no pelaa jos pelaa.. Pasi voi varmaan kertoa miten on ajot menny.. :wink:
Banshee varmasti hieno harratelaitteena, mutta jos haluat ajaa niin osta joku nykypäivän nelari.
Iskunvaimennukseltaan tuo Bansheehan ei sovellu orkkiksena juuri mihinkään. Rahalla tietysti saa, mutta Suomen markkinoilta löytyy valmiita crosseja huomattavasti edullisemmin.
Jotain tähän suuntaan:
http://www.nettimoto.com/yamaha/yfz/1212793
http://www.nettimoto.com/suzuki/lt-r/1213744
http://www.nettimoto.com/ktm/sx/1211125
http://www.nettimoto.com/can-am/ds/1204903
Aika erikoinen lausunto Rossarilta. Ihmiseltä, joka ei ole minua edes koskaan nähnyt, eikä tiedä laitteestani mitään muuta, kuin mitä on foorumilta lukenut, eikä melko suurella varmuudella edes koskaan ajanut Bansheella.
Voisit hieman tarkentaa tuota epäilevää kantaasi Bansheeta kohtaan??!!
Muistutan vielä, että minä olin kärkipäässä ehdottamassa lasulle perus-nelaria tämän viestiketjun alussa.

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Pasi S. kirjoitti:Itse ottaisin 660 Raptorin, koska tuntisin kaasari koneen turvallisemmaksi OHO tilanteiden varalta.
23x7-10 Maxxis Razr II, 5x10 1+4 Douglasin punaleimasille eteen ja 22x11-8 Ratsorit 8x8 3+5 Douglasin punaleimat taakse.
Kunnon suojat pohjaan ja tukivarsiin.
Ei leveyttä liikaa, mutta maavarasta ei kannata tinkiä.
Hyvä ajoasento ei väsytä kuskia, joten ohjaustankoihin joutaa puuttua.
Hyvä alusta on kultaakin arvokkaampi.

Jos kaasarimylly ei kiinnosta, niin sitten 700 Raptori.

Toyota kuljetukseen jos mahdollista.

:lol:
-Pasi S.
Tuossa viestiketjun ensimmäinen vastaus lasulle.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Avatar
Rossar
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Joulu 2007 14:46
Paikkakunta: Tampere/Kokkola
Viesti:

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Rossar »

Pasi S. kirjoitti: Aika erikoinen lausunto Rossarilta. Ihmiseltä, joka ei ole minua edes koskaan nähnyt
-Pasi S.
Haha.. Juu, ei ollut tarkoitus millään tavalla henkilökohtaisesti tarkoittaa. :lol:
Enkä ole koskaan ajanut Bansheella, mutta silti mielestäni on järjetöntä tarjota aloittavalle bansheeta enduro ajamiseen.
Ja en usko että ne halvimmat tunnit tulee Bansheella? Pistäppäs Pasi laskukaavaan euro/ajetut tunnit.. 8)
Ei siinä ettei kaikilla harrastaminen vie veronsa, mutta en löisi vetoa että Bashee olisi halvempi kuin tämän vuosituhannen kilpailijat.
Enkä usko että bashee voittaa nelareita missään muussa luokassa kuin puhtaissa kiihdytyskisoissa.
Ok, jääradalla ja supermotossa tehoilla voi pistää kovaa kampoihin, mutta silti esim Sm sarjoissa ei menestystä kyseisellä kamppeella ole näkynyt. (Eikä muuten taida näkyä muuallakaan maailmassa.)
Ymmärrän kyllä Banshee harrastuksen täysin, itselläkin tuntuu välillä että ruuvaaminen on mielenkiintoisempi puoli harastuksesta, mutta en laittaisi sellaista jos ajaa pitäisi.

Pysyn kyllä vahvasti omassa kannassa, eli katsele käytettyjen markkinoilta joku vastaava mihin laittelin linkkejä aikaisemmin.
Isotkin Jammut menee harraste käytössä, mutta miksi et hommaisi samantien laitetta jolla voi ajaa enduroa ja piipahtaa joskus crossiradalla?

Jossain vaiheessa nousi esiin ettei 450 laitteet kestä käytössä, kurkkaappa vaikka seuraava video:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... prxRajJ77g
Ei muuten tainnut olla miesten luokassa yhtään yli 450 kuutioista tai yhtään erillisjousitettua. (katso 1:15 eteenpäin)
FudeKawa 500 -07

Ex. KTM 505sx -09
Ex. KTM 450sx -09
Ex. Mikroauto KTM 625cc
Ex. Suzuki LTR 450 -07
Ex. Shineray STIXE250 -09
Ex. FudeKawa 500 -07
Ex. Polaris Predator 500 Troy Lee
Ex. Derbi DXR 250 Street edition.
Ex. Whizz 200cc
lasu
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Marras 2007 16:49
Paikkakunta: Kangasala

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja lasu »

En epäile yhtään etteikö 450 nelari olisi omiaan minulle, mutta nyt vain on aivan hillitön tarve kokeilla tuota bansheeta. Sen voi jättää sitten "kakkos" kulkineeksi jos huomaan ettei se ollutkaan juttuni. Välineurheiluksi tämä muuttuu jossain vaiheessa oman mielenhäiriön vuoksi, kun kaikkea "tarpeetonta" pitää aina hankkia. MPK ja maakuntajoukot harrastuksenani on hyvä esimerkki, taisteluliiviin hankitaan kaikenmoista härpäkettä ja taskua joita vaihdetaan sitten tilanteen mukaan. Useimmissa tapauksissa pärjäisi lipastaskulla ja jollain missä säilöä juotavaa, mutta ei... Pitää olla savuheitteille omat lärpäkkeet, radiotaskua ja muuta mukavaa.

Ja totta että Pasi ei ole provosoinut tai mollannut missään vaiheessa mitään. Näen vain asian niin että kuljen vähän eri polkuja kuin muut ja kun Pasi on jo kulkenut nämä polut niin lupasi auttaa teknisissä kysymyksissä kokemuspohjalta.

Ja vaikka "aloittelija" olenkin, niin en usko että metsäkurvailu kokemukset muuttuu laadukkaamman pelin myötä muuta kuin mukavemmaksi. Kyllä trapperiltakin sai kyytiä, jos sihen satsasi vähän aikaa ja pari palikkaa.

Ja kuten aiemmin mainitsin niin kyllä se hondan trx450 huutaa jostain pään uumenista että valitse minut ja se onkin seuraava valinta jos banshee meni mönkään. Oppia ikä kaikki ja kaikkea pitää kokeilla.
--
Oppimaan innokas.
ex-Trapper 200 Mx 110km/h ja madallettu hitsaamalla swingin tukipiste kauemmaksi :D

Fast music for slow people...
Avatar
PepsiMoto
Tracks
Viestit: 1072
Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
Mönkijä:: Rapu 787
Paikkakunta: Lempäälä

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

JJP kirjoitti:No eikai tätä tarvitse hirveästi perustella!? :D Ruotsi kun on tossa vieressä ja ameriikka kaukana.
http://www.blocket.se/stockholm?q=bansh ... &l=0&md=th
Sullahan oli muoviongelma, miksi et siis hae näitä pois, tää on ihan ilmainen setti. Ruotsi kun on tossa vieressä ja ameriikka kaukana ;)
http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_ ... ?ca=11&w=3
jaket
6WD
Viestit: 767
Liittynyt: 14 Elo 2011 08:05
Mönkijä:: polle 800EFI
Paikkakunta: Häme

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja jaket »

en tiedä mistä johtuu, mutta omasta mielestä nelipyöräisillä tanko-ohjattavilla vehkeillä kilvanajo näyttää hölmöltä.

onhan moottoripyörätkin keksitty.

työkäytössä ja raskaassa käytössä nelipyöräisellä on paikkansa. eihän kaksipyöräisellä voi työntää kolaa, tai vetää peräkärryä(kunnolla).

JT
“Unnatural work produces too much stress.”
Avatar
Rossar
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Joulu 2007 14:46
Paikkakunta: Tampere/Kokkola
Viesti:

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Rossar »

jaket kirjoitti:en tiedä mistä johtuu, mutta omasta mielestä nelipyöräisillä tanko-ohjattavilla vehkeillä kilvanajo näyttää hölmöltä.

onhan moottoripyörätkin keksitty.

työkäytössä ja raskaassa käytössä nelipyöräisellä on paikkansa. eihän kaksipyöräisellä voi työntää kolaa, tai vetää peräkärryä(kunnolla).

JT
Niin, miksi pelata jääkiekkoa kun on jo jalkapallo? :?
Omalla kohdalla 2pyöräset ei säväytä juuri millään tavalla..
Toiset äidistä ja toiset tyttärestä, vai miten sitä sanotaan..

Eihän siinä sitten muuta kun katselee Bansheen alle ja antaa mennä.. 8)
FudeKawa 500 -07

Ex. KTM 505sx -09
Ex. KTM 450sx -09
Ex. Mikroauto KTM 625cc
Ex. Suzuki LTR 450 -07
Ex. Shineray STIXE250 -09
Ex. FudeKawa 500 -07
Ex. Polaris Predator 500 Troy Lee
Ex. Derbi DXR 250 Street edition.
Ex. Whizz 200cc
Avatar
PepsiMoto
Tracks
Viestit: 1072
Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
Mönkijä:: Rapu 787
Paikkakunta: Lempäälä

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

jaket kirjoitti:en tiedä mistä johtuu, mutta omasta mielestä nelipyöräisillä tanko-ohjattavilla vehkeillä kilvanajo näyttää hölmöltä.

onhan moottoripyörätkin keksitty.

työkäytössä ja raskaassa käytössä nelipyöräisellä on paikkansa. eihän kaksipyöräisellä voi työntää kolaa, tai vetää peräkärryä(kunnolla).

JT

Mikä sun viestin tarkoitus on? Pitääkö nyt meidän luopua vehkeistä ja hakea tilalle prätkät koska sä oot tota mieltä? Ei jaksaisi näitä typeriä juttuja.

Työkäyttö, jonkun mielestä työt pitää tehdä traktorilla.

Mikä on raskas käyttö? Kaulaa myöten paskassa rypeminen? Kyllä sekin jonkun mielestä typerältä näyttää, esim. minusta, mutta en siltikään mene siitä kenellekään lässyttämään koska jokaisella on omat jutut mistä kukin tykkää.

Ja haluan vielä muistuttaa että tämä on MÖNKIJÄ foorumi, jos lasu olisi halunnut prätkää niin hän ei varmaan sitten MÖNKIJÄ foorumilla notkuisi kyselemässä...
Vastaa Viestiin