kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Keskustelua crossi ja freestyle ajosta.
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

lasu kirjoitti:Hankalaa se on. Taidan etsiä jonkin teurastamoon käytössä olevan kiesin.. Niissä voisin kuvitella olevan jonkinlainen tuuletusjärjestelmä sekä lämmitys. Kalman haju ja iron maiden kasettimonomankasta tuo sen rähinä fiiliksen metsäpoluille.. tosin taitaisi jäädä viimeiseksi kaasutteluksi tuolla mielentilalla.

Sen verran vaaka on kallistunut ilman IRS-perää olevien crossareiden puoleen että haen joko raptorin 660/700 tai sitten ds650:sen. Ensi vuonna on hinnat kuitenkin hieman erinäköiset ja kuljetuskalustoakin kerkiää etsiä kissojen ja muiden karvaisten (naapurin teijo) kanssa.


Tuo ajoasennon haku juttu oli loistava ja 15hp/100kg laskukaava porisee takaraivossa =D> . Jos jollain tulee vielä lisää mielipiteitä tai kokemuksia niin fire it up.
Yksi tuttu osti ison paketti-KlonksWagenin, joka oli ollut teurastajan käytössä.
Hinta oli halpa ja haju sen mukainen :lol: ...
Itse auto oli ihan OK, mutta se äijä tuuletti sitä viikonlopun yli, että edes pääsi sisälle purkaan välilattiaa.
Arvaas mitä lattian alta löyty?? Se muutaman kaverin kanssa pesi sitä jopa lipeällä...
NO - töitä se teetti, mutta hintaansa nähden sai hyvän auton.
Tuuletinta tai muutakaan spessua siinä ei ollut. Joskaan se ei tarkoita sitä, ettei joissain niissä olisi.

Tänään näin ensimmäistä kertaa eläissäni 700 Raktorin katteiden alle !!!!
[-o< Luojan kiitos, että sen kaiken johtosalaatin on suunnitellut Japanilainen insinööri. Se laite tavallaan "heräsi henkiin" siinä riisuttuna.
Tarkoitan täällä sellaista fiilistä, kun näkee luurangon, joka on vuorattu lihaksilla ja verisuonilla. HUH HUH!!!
Oli ihailtavaa nähdä, kun koneensa kanssa sinuiksi päässyt henkilö palasteli sen tuostavain. (Pepsimoto)

Täytyy sanoa, että "kaasarilla vai ruiskulla"- kysymykseen osaa vastata vain laitteen ostaja.

Tuo mainitsemasi trio on hyvä. Kaikkia noita myydään käytettynä ja kaikkia pääsee testaamaan, josta se "ekä"-fiilis sitten jää.
Kaikilla noilla koneilla on oma foorumi, tuolla rapakon takan, joten kannattaa tutustua ja lueskella.

Tuo 15heppaa sataa kiloa kohden ei ole mikään kaava, mutta sitä voit pitää ohjenuorana riittävään suorituskykyyn. Keksin sen ihan ite. HAHAaa!
180kg laite + 90kg kuski + 10kg ajovarusteet= 280kg, 450cc 44 heppaa sykkivä mosa. 44/2.8 = 15.71hp per 100kg kyyditettävää.
Uskoisin, että tällä tavalla laskettuna tuo voima suhteessa massaan on ihan hyvä lähtökohta.
Jos kuskin massa kiipee miehen painoihin, niin sitten hieman kuutiotuumia lisää ja suhde pysyy haarukassa.

125kg laite + 100 kuski + 10 varusteet= 235kg, 1173cc 2smoukki Tripla Caracal 450hp mosa. 450/2.35= 191 heppaa per 100kg massaa.
Täälä päässä spektriä ajopätkälle ei saa osua ainuttakaan mutkaa, ja kaiken kivikon ja kannikon saa unohtaa.
Eli korostan sitä hyvää ajoasentoa ennenkuin muokkaa voimantuottoa yhtään.

-Pasi S.

Tosiaan vaikea aihe ja paljon kysymyksiä, mutta alkaa kapeneen....
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
lasu
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Marras 2007 16:49
Paikkakunta: Kangasala

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja lasu »

Mutta se on hyvä kaava, simppeli laskutoimitus ja pitänee suht hyvin paikkansa.

Tjaah, tosiaan jos sontaa ja muita elämän nesteitä imeytyy tavaratilan koloihin luokse pääsemättömiin paikkoihin niin taitaa meikäläiseltä jäädä väliin. Kuomullista traileriakin mietin, mutta sen kanssa ei ole niin helppo vekslata kerrostalon parkkipaikalla, kuin sitten esim. k-kuorma-autolla. Joku näkee vaivaa jos peräkärry valtaa yhden vieraspaikan tai muuten rumentaa maisemaa.

Vaikka olenkin teknisesti orientoitunut niin ehkä tuo ruiskutekniikka johtohelvettineen saa jäädä osaavien ihmisten hyppysiin. Kaasarit on tuttuja ja "turvallisia", vähemmän liikkuvia osia ja huokeampia huoltaa 8)

Eilen lueskelin KTM ja Polaris Outlaw juttuja rapakon toiselta puolen eikä mitään mainittavaa purnaamista löytynyt. Pari kiroilevaa siiliä löytyi joilla oli murheita moottorin kanssa.

Raptoristakin löytyi hyvää ja pahaa ja aina jossain merkissä ja mallissa on sellaisia "wou, tuota pitää karttaa" hetkiä. Milloin joku on tehokas, mutta kömpelö, toinen huippu ajettava, mutta epäluotettava. Kolmas pommin varma, mutta sopii lähinnä postin hakureissulle. blaah. Eikö kukaan voi kehittää kaikilta ominaisuuksiltaan hyvää kömpijää että ammattilaisiltakin olisi sanat vähissä.
--
Oppimaan innokas.
ex-Trapper 200 Mx 110km/h ja madallettu hitsaamalla swingin tukipiste kauemmaksi :D

Fast music for slow people...
lasu
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Marras 2007 16:49
Paikkakunta: Kangasala

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja lasu »

ärrär.. taas hieman mielipiteitä imeneenä en olekkaan enään niin varma noista antamistani vaihtoehdoista. Hassua ettei kukaan ehdottanut polariksen outlawia tai sen serkkua kotaria..?? Onko ne niin epäluotettavia vai mikä on? Moni jenkki on ainakin kehunut tavaran maasta taivaaseen ja sitten naureskelleet keskenään, kun eurooppalaisten vehkeet lahoaa käsiin. Mistä mahtaa johtua? Osa on ajanut esim. 85h, vaihtaen öljyjä miten sattuu ja silti kone käy ja kukkuu ja osa taas ajaa tallista pihalle niin vekotin laukeaa siihen paikkaan. Miten se laatu voi heitellä niin rajusti?
Mitä enemmän luen juttuja, siis eritasoisten kuskien arvioita outlawista ja kotarista, sitä enemmän niitä tekee mieli kokeilla. Se vaan mietityttää että suomessa tarjonta näissä vehkeissä ei ole mitenkään laajaa.. Muutama hassu kikotin nettimotossa eikä muualtakaan oikein tärpännyt. Nämäkin ovat kuitenkin maanantai versioita ja kiertävät yhtä intohimoisten rallaajien kautta kuin meikäläinen.

Tällä kertaa tulin siihen tulokseen ettei 450 sarjalaiset sovi käyttötarkoitukseeni, pienen maavaran ja crossi pitoisuuden vuoksi. Oma meno saattaa olla niin rajua ettei pikku kilpuri parat kestä sitä röykytystä ja lapanen joutuu keräilemään kappaleita pitkin maastoa ja itkemään varaosien toimitusaikoja.

raptorit ja bombbaduurit taitaa olla turhan isoja ja kömpelöitä möhkäleitä meikäläiselle. Renegade olisi se juttu, mutta hinta on vallan törkeä. Ensi vuonna toki hieman vähemmän, mutta silti!!??
--
Oppimaan innokas.
ex-Trapper 200 Mx 110km/h ja madallettu hitsaamalla swingin tukipiste kauemmaksi :D

Fast music for slow people...
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

lasu kirjoitti: Eikö kukaan voi kehittää kaikilta ominaisuuksiltaan hyvää kömpijää että ammattilaisiltakin olisi sanat vähissä.
Kuva
Kuva
Kuva

muutama mainitakseni

-Pasi S.

...äläkä yllytä.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

lasu kirjoitti: Tällä kertaa tulin siihen tulokseen ettei 450 sarjalaiset sovi käyttötarkoitukseeni, pienen maavaran ja crossi pitoisuuden vuoksi. Oma meno saattaa olla niin rajua ettei pikku kilpuri parat kestä sitä röykytystä ja lapanen joutuu keräilemään kappaleita pitkin maastoa ja itkemään varaosien toimitusaikoja.

raptorit ja bombbaduurit taitaa olla turhan isoja ja kömpelöitä möhkäleitä meikäläiselle. Renegade olisi se juttu, mutta hinta on vallan törkeä. Ensi vuonna toki hieman vähemmän, mutta silti!!??

Kottaraiset ja Outlawit sun muut on aikas lähellä noita 450cc rossikoneita.

Toi oli aikas hauska ja vaikeasti ymmärrettävä...
Raptorit ja DS650 on kömpelöitä, mutta Renegade olisi se ketterä keiju??!! :lol:

Pidä nyt mielesi aisoissa....

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
lasu
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Marras 2007 16:49
Paikkakunta: Kangasala

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja lasu »

Ehkä pienessä mielenhäiriössä kirjoiteltu kun ei pääse sopuun itsensä kanssa. Lapasella viittasin itseeni, kun joskus sellaiseksi ovat kutsuneet ja outlaweilla ja kotareilla uhmaisin muita mielipiteitä niiden luotettavuuden suhteen ja onhan niissä isompi maavara eikä ketjujen tippumistakaan tartte peljästyä. Meinaan siis IRS-perää. Heh, ei renegade ole sen köykäisempi laitos, mutta siinä olisi enemmän ominaisuuksia.

Mikä tuossa mainostamassasi vehkeessä on ylitse muiden? Eikö se ala olemaan jo melko harvinainen ja heikosti varaosissakin? Ja kovasti pitäisi palikkaa vaihtaa että siitä saa mieleisensä. Näin niinkuin ensi mulkaisulla.. Korjaat varmasti kun olen väärässä :lol:

Mistä niitä saa ja paljonko ne maksaa, potkustartti, varaosien saatavuus, huolto?
--
Oppimaan innokas.
ex-Trapper 200 Mx 110km/h ja madallettu hitsaamalla swingin tukipiste kauemmaksi :D

Fast music for slow people...
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

lasu kirjoitti:Ehkä pienessä mielenhäiriössä kirjoiteltu kun ei pääse sopuun itsensä kanssa. Lapasella viittasin itseeni, kun joskus sellaiseksi ovat kutsuneet ja outlaweilla ja kotareilla uhmaisin muita mielipiteitä niiden luotettavuuden suhteen ja onhan niissä isompi maavara eikä ketjujen tippumistakaan tartte peljästyä. Meinaan siis IRS-perää. Heh, ei renegade ole sen köykäisempi laitos, mutta siinä olisi enemmän ominaisuuksia.
Noiden Laittomien ja kottaraisten luotettavuuteen en osaa sanoa mitään.
Mitä ominaisuuksia Renessä on enemmän...siitäkään en tiedä mitään...

lasu kirjoitti:Mikä tuossa mainostamassasi vehkeessä on ylitse muiden?
Jaa kaiken lisäksi!?!? :lol:
lasu kirjoitti: Eikö se ala olemaan jo melko harvinainen ja heikosti varaosissakin?
Suomessa on 4 toimivaa. Usassa enemmän. Varaosia saa koska laitetta tehdään vielä tänäpäivänäkin.
Kaikkia osia saa sekä alkuperäisinä, aftermarket-, tai billet osina. Vakio moottori on 347cc 2-T twini ja suurin moottori on 3200cc 2-T 4cyl.

lasu kirjoitti:Ja kovasti pitäisi palikkaa vaihtaa että siitä saa mieleisensä. Näin niinkuin ensi mulkaisulla.. Korjaat varmasti kun olen väärässä :lol:

Mistä niitä saa ja paljonko ne maksaa, potkustartti, varaosien saatavuus, huolto?
Jos löydät laitteen, johon ei pidä mitään vaihtaa, jotta saat haluamasi, niin sitten sellaista ostamaan! :lol:
Potku-startti tuossa Bansheessa on, ja hinnat vaihtelee kokonaisuuden mukaan. Yksi on Suomessa myynnissä.
Varaosia saa jos tarvii Suomesta ja Jenkeistä. Hinnoissa on eroja, mutta makuasia. Huollot on simppeleitä ja edullisia.
Pesu, ketjuejen rasvaus, tulpat 8.80€ (2kpl), öljyt 39€ kahteen vaihtokertaan. Ei todellakaan kallista.

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
lasu
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Marras 2007 16:49
Paikkakunta: Kangasala

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja lasu »

Renen ominaisuuksilla meinasin sitä että sillä voi myös, keekoilun lisäksi vaikkapa aurata jos ostaa sopivat laitteet. Ei takapotkulla ole niin helppoa tuo lumen luonti vaikka saattaisi onnistuakkin jotenkuten.

Hmm, sait mielenkiinnon heräämään. Omasta mielestäni tuo esittämäsi laitos on mahdottoman ruma, mutta kiehtovalla tavalla nostalginen. Kaiken lisäksi siinä on james potkukelkka-startti joka on, kuten aiemmin mainitsin, munakasta!! Sitten voi harmittaa jos jää lepikkoon polkemaan käyntiin, mutta sitä varten taidetaankin kantaa varatulppaa mukana :)

Toinen kehno puoli on 2-tahti bensan katku vaatteissa. Tosin itseä se ei haittaa vaan emäntää :lol:

2-tahti on ilmeisesti kierroskone ja saan opetella ajelemaan uudella tavalla, autotkin on nääs dieseleitä (rauhallisesti, rauhallisesti vääntämällä eteenpäin).

Kannattaako ulkomailta tuoda noita täristimiä? Esim. Onnistuuko jenkeistä tuonti? Lueskelin tästäkin aiheesta tällä palstalla, mutta tarinat olivat jo vanhentuneita.

Onkos se malli nyt sitten tarkalleen Yamaha Banshee 350cc 2-stroke?

*edit* äläpä hättäilekkään, kaikki informaatio mitä imin tuosta laitteesta liittyi jäärata, kiihdytys ja mäen nousuihin. Vauhtia piisaa, mutta vähän tylsää jenkki tyylistä "osataan autoradoillakin kääntyä vain vasemmalle" omaan makuun.
--
Oppimaan innokas.
ex-Trapper 200 Mx 110km/h ja madallettu hitsaamalla swingin tukipiste kauemmaksi :D

Fast music for slow people...
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Pasi S. kirjoitti:Mitä ominaisuuksia Renessä on enemmän...siitäkään en tiedä mitään...
Renegade on niitä harvoja laitteita jolla voi päästellä aika pirun lujaa kapealla ja kuoppaisella metsäpolulla kohti työmaata ja perillä sitten kytkeä metsäkärryn koukkuun ja vetää ison kuorman puita pois metsästä.

Molempiin yksittäisiin puuhiin löytyy parempiakin laitteita, mutta harvalla pystyy tekemään yhtä pätevästi molempia. :)
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Banshee vaatii omanlaista omistajaa, sen olen huomannut.
Se ei sovi tukkijätkille, eikä auraus-hommiin. :lol: Kaikkeen muuhun se sitten sopii ihan niinkuin muutkin, kunhan räätälöi sen omaan ajoympäristöön sopivaksi.
Jos kone on säädöissä ja se sattuu stumppaan, niin se lähtee käyntiin ekalla potkulla.

Voi tuollaisen USAsta rahdata. Jos sille päälle satut, niin voin olla avuksi...jos tarpeen.

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
lasu
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Marras 2007 16:49
Paikkakunta: Kangasala

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja lasu »

Sitä minäkin mika.. hauska allekirjoitus btw :biggrin:

Mutta pasi pasi pasi. Sait ylipuhuttua. Nyt keskityn tästä ensi kevääseen virtuaali modaamaan tulevaa bansheani ja kaipaan todellakin sitä apua tuossa rajojen takaa tuomisessa. Ei nyt välttämättä ihan jenkeistä asti ellei joku muukin halua osallistua rahteihin ja tilata vaikka jotain pulikkaa mukana. Minä itse en sitten tosin järjestä tuota kimppatilausta. Ja meikäläisen kohdalta koko homma näkee auringonvalon kuitenkin vasta ensi vuonna.
--
Oppimaan innokas.
ex-Trapper 200 Mx 110km/h ja madallettu hitsaamalla swingin tukipiste kauemmaksi :D

Fast music for slow people...
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Mieti asiaa vakavasti ja tarkkaan. Olen itse Banshee-mies henkeen ja vereen, ja harrastan itse laitetta enemmän, kuin ajoa!! :lol:
Tästä syystä kehun tuota konetta aina kun paikka löytyy.

Kokemusta muista on aivan minimaalisesti.Olen ajanut modatuilla laitteill kuten 700 Raptori ja 450 suska ja 450 yammu, mutta niistä puuttuu se jokin, mikä minua kiehtoo.
Kaikki nuo laitteet on ollut helpompia ajaa verrattuna tuohon moottorisahaan. Olen myös ajanut muutamilla isoilla nelikoilla, joista mieleenpainuvin oli 700 Grizzly ja hyvänä kakkosena 500 Articci. Joskaan EN ole vielä ajanut Renellä. Tähän asiaan tulee muutos kahden viikon päästä.
Mutta jos minulta kysytään, niin valitsisin Bansheen ihan jokaiseen ajotyyliin, paitsi tiukkaan metsä-ajoon, jossa nelikot pääsevät oikeuksiinsa.

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Avatar
PepsiMoto
Tracks
Viestit: 1072
Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
Mönkijä:: Rapu 787
Paikkakunta: Lempäälä

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

Meille muutti 800 rene 700 raptorin kaveriksi. Molemmat laitteet on käsittämättömän mahtavia luomuksia ja voin molempia suositella suurella lämmöllä. Molemmista löytyy älyttömästi tehoa/vääntöä, raptori on kyllä reneä ketterämpi, mutta on niillä painoeroakin reippaasti, raptor 700 painaa litkujen kanssa n. 191kg ja rene kuivana 275kg. Kun etenee rehvakkaassa sivuluisussa niin kyllä sen massan huomaa selkeesti verrattuna raptoriin. Mutta hemmetin hauskaa on molemmilla leikkiä!

Ainoa asia mikä minua renessä häiritsee on ajotietokone. Huoltonäyttöön kun tulee jotan ilmoituksia niin merkkihuoltoon on mentävä kuittaamaan, se on syvältä. Myös kaikenlaiset siruavaimet ärsyttää.

Raptorissa ei sinällään ole mitään ihmeellistä, ruisku on ihan simppeli kapistus, sen säätäminen on vain ominpäin "hieman" hankalaa :) Itse en ole koskaan ennen puljannut minkään moottorivehkeiden kanssa, mutta kun kävin ekan kerran raptorin kimppuun niin ihan simppeliltä se minusta vaikutti.


Suosittelen kokeilemaan kaikkia näitä laitteita ennen lopullista päätöstä. Vai onko Pasi jo aivopessyt sut :lol: vitsi vitsi! Jos vaikka satut joskus johonkin ajotapahtumaan tulemaan niin sielllä varmasti järjestyy kokeilut.

Jos joku on jenkeistä tuomassa mönkkäriä niin mä kyllä pyrin olemaan messissä...
Mika_M
6WD
Viestit: 697
Liittynyt: 26 Loka 2008 17:30
Paikkakunta: Kotka

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

PepsiMoto kirjoitti:Ainoa asia mikä minua renessä häiritsee on ajotietokone. Huoltonäyttöön kun tulee jotan ilmoituksia niin merkkihuoltoon on mentävä kuittaamaan, se on syvältä. Myös kaikenlaiset siruavaimet ärsyttää.
Aika hassua huomata miten erilaiset asiat ihmisiä häiritsee. En oo ikinä huollossa käyny kuittaamassa mutta ei ole satunnaisesti mittaristoon pieneksi hetkeksi ilmestyvä huomautusteksti koskaan häirinnytkään.

Siruavain, no ei ole ärsyttänyt sekään. Toimii ihan normaalin avaimen tavoin, mutta eipähän varas ainakaan käyntiin konetta saa. On mulla autoissakin ollu jo aika pitkään ajonestolaitteet siruavaimineen eivätkä ole sielläkään herättäneet mitään ärsytyksiä. :D

Vai pitäskö tästä vaan päätellä että se(kin) tosiaan on pirun hyvä laite kun ei tuon isompia ärsytyksiä löydy? :mrgreen:
Avatar
PepsiMoto
Tracks
Viestit: 1072
Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
Mönkijä:: Rapu 787
Paikkakunta: Lempäälä

Re: kuljetuskaluston ja enduron valinnanvaikeutta

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

Mika_M kirjoitti:
PepsiMoto kirjoitti:Ainoa asia mikä minua renessä häiritsee on ajotietokone. Huoltonäyttöön kun tulee jotan ilmoituksia niin merkkihuoltoon on mentävä kuittaamaan, se on syvältä. Myös kaikenlaiset siruavaimet ärsyttää.
Aika hassua huomata miten erilaiset asiat ihmisiä häiritsee. En oo ikinä huollossa käyny kuittaamassa mutta ei ole satunnaisesti mittaristoon pieneksi hetkeksi ilmestyvä huomautusteksti koskaan häirinnytkään.

Siruavain, no ei ole ärsyttänyt sekään. Toimii ihan normaalin avaimen tavoin, mutta eipähän varas ainakaan käyntiin konetta saa. On mulla autoissakin ollu jo aika pitkään ajonestolaitteet siruavaimineen eivätkä ole sielläkään herättäneet mitään ärsytyksiä. :D

Vai pitäskö tästä vaan päätellä että se(kin) tosiaan on pirun hyvä laite kun ei tuon isompia ärsytyksiä löydy? :mrgreen:
No mutta perusperiaatteessa vaikkei se häiritsisikään tekstin kuten "maintenance soon" haluaa pois niin sitä ei kotikonstein saa kuitattua. Se rahastamisen perusidea häiritsee.
Siruavain, joo toimii moitteettomasti (kop kop kop) mutta on olemassa mahdollisuus että menee epäkuntoon. Meneekö vainoharhaisuuden puolelle? :)

Ei tarvitse päätellä mitään, minähän sanoin jo että on pirun hyvä vehje ;)
Vastaa Viestiin