Talvikokoonpanot tänne!

Keskustelua crossi ja freestyle ajosta.
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Talvikokoonpanot tänne!

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Ajattelin, että laittakaa kuvaa koneesta, jollain ajatte talviaikaan.

Tälläiseksi se jäi...
Kuva

Oli aluksi alempanakin, mutta raappaa rengakset lokareihin kiinni, jos joutuu hyppään.
Kuva
Kuva

Etuset 23x7-10 Maxxis Razr II, ja takaset 22x11-9 Maxxis Razr II

Kuva
Kuva

Huippunopeus 143.7912km/h....jos paukut piisaa vetään kutosen loppuun.

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 19:46
Mönkijä:: ei enään

Re: Talvikokoonpanot tänne!

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Tuo banshee on kyllä omalla tavallaan pirun hieno. =D>
Sitä oon miettiny että voiko noilla ajaa muualla kun suoralla? Kun siis 2T on niin ei oo ihan hirveen iso tehoalue?
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 19:46
Mönkijä:: ei enään

Re: Talvikokoonpanot tänne!

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Tällä mennään.
Viimeksi muokannut cotcot, 11 Tammi 2015 16:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Kuollut kuvalinkki poistettu.
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: Talvikokoonpanot tänne!

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Sun koneesi näyttää siltä, että puree hyvin kurviin! Onko nuokin hieman isommat rengakset, mitä vakiot(?), vai hämääkö madallus?
Jokatapauksessa komee on! Minulla ei ole mitään tietoa tuosta laitteesta, mutta yhdellä kaverillani sellainen oli, ja tykkäs pirusti.

...mitä Bansheeseen tulee, niin voi sillä ajaa ihan missä vaan. Tehoalue ei ole mikään kapea, joskin sitä voi "muokata".
Muhoksella ajoin "sprinttiä" ekaa kertaa elämässäni, enkä tulostani häpeä yhtään. Jäin mutka-ajoa varten rakennetulle 700 Raptorille niin vähän, että itseänikin ihmetyttää. Omat ajotaitoni on niin syvältä, että .... joten uskon, että Bansheen suoranopeus teki mun päivän! :lol:
Kapeakaistaiset blue-smoukit on usein väärin säädetty.

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 19:46
Mönkijä:: ei enään

Re: Talvikokoonpanot tänne!

Viesti Kirjoittaja kastemato »

On juu jotkut hirmuset peltorenkaat. Itp holeshot xc muistaakseni ja 22x7-10 ja 20x9-9? Muita ei vielä olekkaan, mutta kesäks tulee kyllä matalaa ja leveetä. En oo tolla päässy vielä kunnolla ajaan ton levityksen/madalluksen jälkeen kun on ollu niin liukasta, mutta hyvältä se tuntuu. Ja kevyeltä
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 19:46
Mönkijä:: ei enään

Re: Talvikokoonpanot tänne!

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Pasi S. kirjoitti: ...mitä Bansheeseen tulee, niin voi sillä ajaa ihan missä vaan. Tehoalue ei ole mikään kapea, joskin sitä voi "muokata".
Muhoksella ajoin "sprinttiä" ekaa kertaa elämässäni, enkä tulostani häpeä yhtään. Jäin mutka-ajoa varten rakennetulle 700 Raptorille niin vähän, että itseänikin ihmetyttää. Omat ajotaitoni on niin syvältä, että .... joten uskon, että Bansheen suoranopeus teki mun päivän! :lol:
Kapeakaistaiset blue-smoukit on usein väärin säädetty.

-Pasi S.
No sitte. Ajattelin vaan kun ei ainakaan hirveemmin ole näkyny noissa supermoto touhuissa mitä on katellu. Mutta eipä niissä kauheemmin näy tota canamiakaan, taikka raptoria.

Kesällä tarttis saada kyllä jotkut ajopäivät porukalla jossain radalla.
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: Talvikokoonpanot tänne!

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Eipä Bansheeta kauheasti missään näe! On senverran harvassa täällä Suomessa.
Minun koneeni alkuperäinen omistaja ajoi lasketulla, mutta pata-vakiolla Bansheella yhden supermoto kisan ja sijoittui viidenneksi.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 19:46
Mönkijä:: ei enään

Re: Talvikokoonpanot tänne!

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Pasi S. kirjoitti:Eipä Bansheeta kauheasti missään näe! On senverran harvassa täällä Suomessa.
Minun koneeni alkuperäinen omistaja ajoi lasketulla, mutta pata-vakiolla Bansheella yhden supermoto kisan ja sijoittui viidenneksi.
No mä tarkotin yleensäkin missään supermoto hommissa, niinku vaikka epsanjassa missä lajia paljon harrastetaan. Mutta on niitä pari niissäkin(cesq) pätkissä vilahtanu. En siis epäile etteikö pärjäis, liekö sitten vaatii enempi huomioo tollanen venttiilitön vaiko mikseivät käytä, kun eikö se melko kevytkin ole?
ToniR81

Re: Talvikokoonpanot tänne!

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

Vahvaa otkia taas...

Mutta noihin yllä kuvissa esiintyviin laitteisiin sopisi kyllä omasta mielestä varsin kivasti sellaiset lokarit jotka on akselissa kiinni, liikkuvat siis pyörän mukana. Noin niinkuin ulkonäöllisesti, ainakin omasta mielestä... Saisi samalla noista kopan muoveista nuo naurettavat lokasuojan oloiset pois ja nätimmim taiteltua muovia tilalle...
Mezcal
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 16 Maalis 2007 20:43

Re: Talvikokoonpanot tänne!

Viesti Kirjoittaja Mezcal »

Pasi S. kirjoitti:Minun koneeni alkuperäinen omistaja ajoi lasketulla, mutta pata-vakiolla Bansheella yhden supermoto kisan ja sijoittui viidenneksi.
Missä ja minä vuonna näin on päässy käymään?
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: Talvikokoonpanot tänne!

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

kastemato kirjoitti:
Pasi S. kirjoitti:Eipä Bansheeta kauheasti missään näe! On senverran harvassa täällä Suomessa.
Minun koneeni alkuperäinen omistaja ajoi lasketulla, mutta pata-vakiolla Bansheella yhden supermoto kisan ja sijoittui viidenneksi.
No mä tarkotin yleensäkin missään supermoto hommissa, niinku vaikka epsanjassa missä lajia paljon harrastetaan. Mutta on niitä pari niissäkin(cesq) pätkissä vilahtanu. En siis epäile etteikö pärjäis, liekö sitten vaatii enempi huomioo tollanen venttiilitön vaiko mikseivät käytä, kun eikö se melko kevytkin ole?

Luulen, että valtavirta vie mennessään. Banshee vaatii melkoisesti töitä, että se olisi parhaimmillaan todella tiukoissa mutkissa, mutta se on tehtävissä.
Olipa se aihio mikä tahansa, niin alustaa ja geometriaa muokataan kaikissa vähän tai enempi.
Oma mielipiteeni on, että Banshee on sellaisenaan tai piristettynä ratkiriemukas leikkikalu, ja enempi laitettuna se on omiaan suoralla. :D
...niin tuo tehdas vakio Banshee painaa 184kg täyteen tankattuna (12L).

-Pasi S.

Sori OT!!! , en ole samoilla linjoilla niiden lokasuoja-asioiden kanssa.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: Talvikokoonpanot tänne!

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Mezcal kirjoitti:
Pasi S. kirjoitti:Minun koneeni alkuperäinen omistaja ajoi lasketulla, mutta pata-vakiolla Bansheella yhden supermoto kisan ja sijoittui viidenneksi.
Missä ja minä vuonna näin on päässy käymään?

...jälkeen 1.2006, ja ennen 12.2008.
Oliko Tiihnen Snellman Motorsportilta.

etsin......

EDIT:

Eli tuolta tiedot saat. Oli vuosi 2006 ja Tiihonen se oli.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 14&t=17791

EDIT2:
Laineen linkki.
http://www.teamlaine.com/news.asp?id=4517
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 19:46
Mönkijä:: ei enään

Re: Talvikokoonpanot tänne!

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: Talvikokoonpanot tänne!

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Ajaa näköjään. Oli joitain kisavideoitakin samalta jannulta.
Jotain hämärää tuossa koneessa oli, ei kiertänyt, joka kielisi alavetoisista putkista, mutta joutui livauttaan kykällä jotta irtoisi mutkasta... :-k
Veikkaan liian rikasta seosta :lol:
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
kastemato
6WD
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Touko 2011 19:46
Mönkijä:: ei enään

Re: Talvikokoonpanot tänne!

Viesti Kirjoittaja kastemato »

Pasi S. kirjoitti:Ajaa näköjään. Oli joitain kisavideoitakin samalta jannulta.
Jotain hämärää tuossa koneessa oli, ei kiertänyt, joka kielisi alavetoisista putkista, mutta joutui livauttaan kykällä jotta irtoisi mutkasta... :-k
Veikkaan liian rikasta seosta :lol:
Tota ekaa pätkää kun katoin niin oisin veikannu että vika on kuskissa :biggrin:
Vastaa Viestiin