Falmek force 400, trapper350r

Keskustelua crossi ja freestyle ajosta.
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja zerocools »

Eli aloitan uuden viesti ketjun aiheesta vanhat mönkijät ja niiden viat
viritys osat ,parannukset, mitä kannattaa tarkistaa ostohetkellä.

Eli eilen ostin oman falmek force 400 rekisteri otteessa lukee kylläkin hsun
kokemukset alku kilometreiltä puristuksia löytyy hirveesti työntämällä ei saanut käymään kun kerta kaikkiaan ei pyörinyt ympäri.
käy todella rikkaalla ja tulppa on väriltään musta nokinen

omassa menopelissä paikallaan ilmeisesti
- pitempi iskuinen hiertokanki ja mäntä ilmeisesti kuutioita on 420
- ilmeisesti dynojet
- itp alut hyvillä katukumeilla
- levitykset
- wrp jalkaverkot
- wrp puskuri

- ajovalo toimii mutta katteen alareunassa olevat valot ei sinne ei mene edes johtoja sisään joten minkälaiset poltimot olette laittaneet?
- mitä öljyä olette käytäneet 10/40 jossa märkäkytkimen lisäaine
- rattaat välitykset huippunopeus?
- nopeusmittari ei toimi ilmeisesti anturin säätö tai uusi anturi huom satunnaisesti kovassa kiihdytyksessä antaa arvoja.
- kuristukset pois?
- etujarrut ei ota kiinni nesteiden vaihto.

tulossa:

- putkisto
- alkuperäinen vapari lentää metsään.
- dynojet jollei jo ole käykö raptor 350 dynojet vai mikä on paras
- parempi cdi esim alba racing

jos joltain löytyy osia mitä tuossa yllä mainitsin niin soittaa voi numeroon
040-5109075
Mikko



nyt kun kevät ovella ja mönkijä kauppa käy kuumana tästä varmasti monelle hyötyä itse taisin löytää loisto yksilön mutta se selviää myöhemmin.
Viimeksi muokannut zerocools, 03 Huhti 2012 15:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Falmek force, trapper, yamaha raptor 350

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Voisiko kirjoittaja vähän tärmentää otsikkoa.

Joskin nämä laitteet voivat olla näköiskopioita jotenkin ristiin toisistaan, puhutaan kuitenkin eri laitteista.

Lisäksi ainakin Trapperin alta löytyy liuta muitakin tuotteita, ei siis pelkästään Crossivehkeitä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja zerocools »

ensimmäinen tarkistus.

Tämän hetkistä venttiilin välyksiä en osaa sanoa täydennän kun saan tarkistettua. pientä tikitystä on havaitavissa.
netisstä haettua
Molemmissä käytetään 0.05 joka itselle kuulostaa todella pienelle. lämpimänä ilmeisesti 0.10 - 0.15 joka kuulostaa sopivalta.
yamahn arvot välyksille
imulle 0.06-0.10mm ja pako 0.16-0.20mm.

Tässä aika iso ero ilmeisesti laitan tämän yamahan oletus arvojen mukaan.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Välykset mitataan kylmänä.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja zerocools »

kyllä välykset säädetään kylmänä.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja zerocools »

imu välykset katsottu.
ihmettelin että kukko liikku paljon sivuttain ja painaa helposti hieman ventiilin sivusta kuuluuko olla vai puuttuuko minulta jotkut laatat.
välys lämpimänä oli 0.30 että vielä tarkkaan en osaa sanoa missä kohdassa mäntä oli mutta näin ollen ihan päin mäntyä säädetty aikoinaan.

pakovälystä katsottu
ja tämä arvo oli lähellä 0.00

nyt arvot laitettu 0.06 ja pako löysähkö 0.15 eli joku 0.16 - 0.17
ei kilise mutta pieni sirkutus kuuluu.
Viimeksi muokannut zerocools, 10 Huhti 2012 22:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja zerocools »

viilaukset: foorumin sivuilta.

racing cdi
"pakokaasun kierrätys" irti
150 suutin paikalleen
parempi filtteri ja kotelo 10mm reikiä täyteen google. "yamaha raptor 350 airbox mod"
putkiston alku ja loppu osa.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja zerocools »

seuraavalksi olis sit vuorossa kaasutin. malli on PD33J
http://www.chinapartsdepot.com/shopping ... asp?id=552
tulpan väristä päätellen käy todella rikkaala eli seosriivi tai suutin liian iso.
en äkkiseltään löytänyt kun tyhjä käynti säädön
enkä netistä löytänyt oikein mitään muuta kuin kuvia.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
vinnie paz
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 19 Kesä 2012 12:34

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja vinnie paz »

Itseltä kyseinen häksätin löytyy tallista tätänykyä.Eli tuo Hsun 400 tai Force kuis vaan... Dynojet suutinsatsi, Wrp kokoputki, Ilmanputsari mallia päivitetty, 700 Raptorin alusta, racing cdi boxi, edessä madalluspalikat ja leveämmät tukivarret ja takana spacerit. Maxxiksen supermoto renkulat alla. Ja Wrp jalkaverkkkoa sun muuta kilkettä. Tehoja vaikea arvioida perstuntumalta... No kuitenkin karkea arvio= liian vähän :D Jep ja samaa vikaa löytyy eli käy reilusti turhan rikkaalla. :badgrin: Olisi kai aika siirtyä tutustumaan kaasarin sielunelämään tarkemmin. Tulvii melko miehekkäästi tyhjäkäynnillä. Kerran olen purkanut mokoman tuloksetta :oops: Vakio iso etuvalo heitetty huit mäkeen ja Raptorin etumaski tilalla ja ne "pikku valot" kytketty käyttöön. Samoin etu ja takajarrun välinen letku on päässyt eläkkeelle eli etu jarru toimii vivusta ja takajarru polkimesta. Jep ja mittarista löytyy perusominaisuus eli ei toimi muuta kun naputtelemalla kupeeseen. Nopeutta on turha yrittää siitä kurkkia.
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja zerocools »

ilmanputsarin modifikaatio on tehty ja jotenkin tuntui että autoi siihen että menohaluja tuli lisää.
vuilä toinen putsari kiinni.

täydellä kaasulla kun hetken antaa mennä niin rupee rökötelemään. olisko joku roska kaasarissa?
ei tullut ainakaan ulos kun tyhjensin kohon.


pakoputki modaus on tehty ja makeat soundit on.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja zerocools »

nopeus mittari ei anna lukemaa. anturia säädetty mutta ei auttanut laiteessa on uusi mittari joten missä mahtaa olla vika anturissako
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja zerocools »

ostettu 145 suutin mutta meni neulan pidin klipsut poikki. Ajttelin tilata uuden luistimen. Mutta kun vain tietäisi miten tarkka kopio tuo kaasari on tuosta yamahan raptorn 350?
kellään tietoa? luistin maksaa 50e ja embay myy raptorin alkuperäistä uusi 120$ ja käytetty 70$ viri kaasari jolla ei nimeä usa 300$
Kuvan perusteella on ulkoapäin tarkka kopio

dunatec cdi maksaa 170$

tilasin dynojet suutin sarjan kun en viitsi aukaista kaasaria joka viikko.
ja neulalle tehtiin patentti että pysyy paikallaan jos ei toimi niin tilaan uuden luistimen tai kaasarin.

ilman suodatin kotelon muutos vaikutti menohaluihin ja kaasarissa oli alkuperäinen suutin

en tiedä mutta kun oma portattu yli 430ccm niin sitä meno haluja kyllä löytyy saas nähdä miten suutin satsi vaikuttaa.

yhdellä tutulla tuo 350 keuli kaasusta mutta omalla ei sitä pelkoa ole.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
Division
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Maalis 2012 19:52

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Division »

Hankin viikko sitten uutena Tyscon 350R:n (TL) ja olen kyllä erittäin positiivisesti yllättynyt laitteesta. Lisää potkua ja katurenkaat niin kaikki on sen jälkeen kohdillaan.

Muutama kysymys olisi mihin en ole haulla löytänyt suoraan vastausta:

1. Miten nykyistä äänenvaimenninta voi avartaa ilman hitsaamisia? Tarkoitus siis saada aluksi vain paremmat soundit. Myöhemmin hankin tietysti tehoputken.

2. Miten saa valot niihin keulan sivuilla oleviin umpioihin? Umpiot on, mutta piuhoja niihin ei ole vedetty. Mitkä polttimot voi laittaa ja mitä muuta pitää tehdä (piuhat, releet, sulakkeet, liittimet, ym. ja mihin ne asennetaan?...)

3. Nopeusmittari näyttää häränpyllyä. Löytyykö ne nopeutta mittaavat magneetit siitä aivan taka-akselin keskeltä? Sinne menee yksinäinen kaapeli, jota voi säätää, kun löysyttää juuresta muutaman mutterin. Olen sitä pari kertaa ruuvannut syvemmälle jo, mutta silti mittari sekoilee.

4. Orkkis renkaat täristää niin hitosti. Toki niissä on vahva off-road kuvio ja tuskin edes tasapainotettu, mutta eniten hämmentää se, että ne venkuloivat sivulle päin. Ymmärtäisin kyllä normaalin pystysuuntaisen vispauksen (renkaan tasapaino), mutta sivuile vispaaminen on uutta. Ihan kuin vanne tai rengas olisi kiero tai sitten yksinkertaisesti tuennat ovat liian kiinalaisen väljät, kun rekaiden päällä lepää loppujen lopuksi aika iso massa. Hiekkapinnalla tämä tuskin haittaisi, mutta asfaltilla tulee hulluksi. Onko tämä normaalia ja korjaantuuko uudella rengassetillä?
Tyscon Race 350R
Avatar
Division
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Maalis 2012 19:52

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Division »

Itse itselleni vastaten, kohtaan 1.

-Avasin vaimentimen loppupään kolme kuusiokoloruuvia, irroitin päätykromikauluksen ja nyhdin pihdeillä irti sen mitä sain. No perkeleellisen pihtaava kuristajahan sieltä tupsahti ulos :twisted: . Alkuperäisen 2 cm ulostulon sijasta putkessa on nyt 9 cm ulostulo. On muuten messevä soundi ja alavääntöä sekä huippunopeutta pukkasi mukavasti lisää =D> .
Tyscon Race 350R
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja zerocools »

kyllä.

lamput jotaka menee siihen eteen ovat
http://www.ebay.com/itm/Yamaha-Raptor-3 ... 43&vxp=mtr

myös alkuputki olisi järkevä vaihtaa " katti veke" "saaste kierätys" ja suutin sarja ilmanputsari kotelon reijitys auttoi minulla.
ilmeisesti cdi ei hirveesti vaikuta mutta kireempi nokka olisi hyvä.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Vastaa Viestiin