Falmek force 400, trapper350r

Keskustelua crossi ja freestyle ajosta.
Avatar
Nmatto73
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Syys 2012 21:43
Mönkijä:: Tyscon 350 race
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Nmatto73 »

No niin tänään tuli sen verran harrasteltua laitteen kimpussa, että orkkis 135 suuttimen tilalle tuli 155:nen. Luistin neula jäi alkuperäiselle asetukselle! Putsarin kansi tuli modattua siinä samalla. Kylläpäs muuttui mönkkärin luonne aivan eri tasolle entiseen verrattuna. Vääntöä on uskomattoman paljon entiseen verrattuna. Ihan sama mikä vaihde on silmässä niin sarvista saa pitää kiinni ihan tosissaan, kun painaa kaasun pohjaan :). Ens viikolla välityksien kimppuun ja sit vois katella sitä cdi:tä !
Avatar
Nmatto73
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Syys 2012 21:43
Mönkijä:: Tyscon 350 race
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Nmatto73 »

500 kilsan huolto on nyt tehty paikallisen valtuutetun pajan toimesta. Venttiilin välykset olivat olleet liian pienet ja huomasi kyllä jo käyntiäänestä ettei kalkattanut enää niin paljon kuin ennen! Paljon oli löytynyt myös metallimujua öljynsuodattimesta vaikka 100 kilsan kohdalla ite öljyt vaihdoin ja tsekkasin suodattimen ja silloin sitä oli aika vähän? Kiinalaiset koneistusjätteet lähteneet kai liikkeelle? Toivottavasti ei mitää isompaa tosta silpusta poiji! No isompi eturatas odottelee jo tossa paketissa asennusta siispä huomenna duunin jälkeen jumppailemaan sitä paikoilleen niin pääsee tsekkaamaan josko kyyti sillä vähän paranisi!
Avatar
Division
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Maalis 2012 19:52

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Division »

Saitko eturattaan vaihdettua? Nousiko huiput paljonkin?

Itselläni ajatuksena tehdä toisinpäin, eli pienempi eturatas ja isompi takaratas niin kiihtyvyys kasvaa. Menetetty huippunopeus sitten kompensoidaan +1000 rpm kiertävällä viri-CDI boxilla.

Metallipurseita minullakin pyörii öljynsuodattimessa. Mitään haittaa tuskin on, kun laitteella tullut ajeltua jo noin 4000 km pelkillä öljynvaihdoilla. Nyt olisi aika viedä syyshuoltoon, missä katsotaan vehje läpi. Ajelu jatkuu sitten huollettuna pakkasilla. On myyten hymy herkässä, kun pääsi pyörittämään ohuella lumella donitsia...! :lol:
Tyscon Race 350R
Avatar
Nmatto73
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Syys 2012 21:43
Mönkijä:: Tyscon 350 race
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Nmatto73 »

Ratas tuli eilen vaihdettua ja samalla huomasin, ettei tehty huolto ihan putkeen ole mennyt vaan laite vuotaa öljyä pohjapropusta oikein urakalla :-X . Huomenna soittelemaan liikkeeseen, että kattovat vielä uudelleen! Sen verran on tota lunta maassa, ettei ole päässyt kuin pikkuisen tossa pihatiellä kokeilemaan. Ei siis oikein ole tietoa kulkupuolesta. Sen ainakin huomasi heti, ettei tartte olla kokoajan lykkimässä isompaa vaihdetta silmään. Nyt on siis edessä 15 piikkinen ja takana alkuperäinen ratas! Hauskaa oli kyllä sladitella lumella :D Vauhtia tuli reilun 10 km/h lisää pelkällä rattaalla ja mukavampi ajella maantiellä:)
Viimeksi muokannut Nmatto73, 09 Joulu 2012 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Division
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Maalis 2012 19:52

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Division »

Ei kannata hirveästi ajella sillä ennen, kuin pohjaproppu on kunnolla kiinni. Voi olla nimittäin, että ovat kasanneet sen jotenkin väärin tai ainakin ovat hukanneet tiivisteen. Ei sen pitäisi ihan helpolla vuotaa.

Öljypropun kun avaa niin sieltä sataa jousipaineella hilut pihalle, eli tiiviste, jousi ja öljysihti. Itse proppu jää saranastaan roikkumaan pohjaan. Voi olla, että laittoivat öljysihdin väärin päin tai sitten tiiviste pyörii pajan lattialla.
Tyscon Race 350R
Avatar
Nmatto73
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Syys 2012 21:43
Mönkijä:: Tyscon 350 race
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Nmatto73 »

Proppu tuntuis olevan kiinni, kun ite sitä kokeilin olisko sitten o-rengas rikki tai jotain? Huomenna vien pajalle katottavaksi. Pakko oli käydä kokeilemassa tänään vehkeen kulkua välitysten vaihdon jälkeen. Tietysti tsekkasin, että öljyä on tarpeeksi jäljellä! Ja voin kyllä sanoa, että toi parin hampaan kasvatus eturattaassa vaikuttaa kulkuun ihan sairaan paljon. Ei tartte koko ajan lykkiä isompaa silmään ja pikku suoralla oli helposti 90 km/h mittarissa! Mukavampi ajaa taajamassa, kun ei kokoajan kone huuda miljoonaa. Voi körötellä pikkuvaihteilla 40-50 vauhdeilla ja fiilistellä, kun vääntöä on enemmän, kuin tarpeeksi. Toki jokainen tekee laitteesta semmoisen, kuin tykkää, mutta ainakin ite huomasin, ettei toi eturattaan vaihto oo, kuin 15 minuutin homma. Et sitten, kun haluaa lähteä ajamaan montulle niin nopeastihan noi välitykset vaihtaa siihen sopivaksi!
Avatar
Division
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Maalis 2012 19:52

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Division »

Toimiiko se sun nopeusmittari ns. täydellisesti? Itselläni se oli alusta pitäen vähän ontuva ja hirtti lopullisesti kiinni 1109 km lukemaan. Taitaa olla enemmänkin sääntö, kuin poikkeus tuo mittarin leviäminen.

Race Chronolla olen mittaillut huippuja ja kiihtyvyyksiä, yms. Kannattaa ladata netistä se ohjelma, se on erittäin helppokäyttöinen ja nopea asentaa. Tosin se on myös hieman masentava, kun se näyttää huipuista totuuden... :?

Pääasiahan kuitenkin on se miltä laite tuntuu ja mitkä fiilikset sillä saa. Jos nopeutta hakee niin sitä varten on sitten turboautot (pääharrastukseni) ja moottoripyörät. Totuus on kuitenkin se, että mönkkärillä pääsee sellaisiin sfääreihin tunnetasolla, että se peittoaa lähes kaikki muut, kokemus on niin omanlaisensa.
En ole kokenut koskaan vastaavaa fiilistä, kuin ajaa mönkkärillä hana pohjassa, yöllä keskellä peltoa ja asfaltoidulla mutkikkaalla tiellä, säkki pimeässä ja kehnolla mönkkärin vakiovalaistuksella. +2c lämmintä ja sataa reippaasti. Kaiken keskittymisen joutuu käyttämään hengissä säilymiseen. Elämänsä joutuu laskemaan yhden kortin varaan, kun ei koskaan tiedä, että missä kohtaa se peura juoksee eteen tai kiinalaisesta katkeaa kannakkeet.
Vaikka päällä on vain biker-bootsit, ajohanskat, ohuet maastohousut, neopreenitakki ja sen alla vain T-paita sekä päässä avokypärä visiirillä ja kasvomaski niin ei edes tunne ollenkaan sitä viimaa ja jäätävää sadetta, kun endorfiinit ja adrenaliini on niin tapissa. Kotiin palattua 60-100 km (1-1,5h) lenkin jälkeen, munia myöten märkänä vaihtaa kuivat päälle, ottaa pari napsua rommia ja painuu pehkuihin. Mikään muu ei mahdollista tätä, kuin kiinalainen tieliikenne crossi!
Tyscon Race 350R
Avatar
Nmatto73
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Syys 2012 21:43
Mönkijä:: Tyscon 350 race
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Nmatto73 »

Joo kyllä mulla toi nopeusmittari ainakin toistaiseksi toimii. Sitähän ei tiedä paljon tossa on heittoa? Laite on ollut jo tovin pajalla öljyvuodon takia eikä ole kuulunut mitään syystä. Pajalle viedessä tuli matkalla kokeiltua paljonko ottaa huippuja uudella rattaalla. Kovassa vastatuulessa keräsi 95 km/h mittarin mukaan pitäisi tarkistaa GPS:llä todellinen vauhti, mut kyllä tolla nyt viittii jo kokeilla työmatka-ajoakin :)! Kyllä napautit Division naulan kantaan, että fiilis on tärkeintä ja sitä tosta laitteesta kyllä löytyy!
tenis700
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 31 Loka 2012 19:18

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja tenis700 »

Minäkin hommasin falmekin pieneksi projektiksi

tällä hetkellä luistaa kytkin,taitaa johtua siitä että entinen omistaja oli laittanut normaalia moottori öljyä
starttikin on tällä hetkellä rikki mutta koitan avata ja kattoo mikä hajalla(startin käämistä oli lähtenyt pala :lol: )

viri osia: wrp:n putkisto alusta loppuun ja taitaa olla suutinkin vaihdettu

Mukaan kyllä antoi ison kasan osia esim toinen kone ja 450 pytty siihen ja kireemmät nokat pitää varmaa kasaa talven aikana (ja jos joku tarvii jonkun näköisiä osia multa voi kysellä)


muuten käykö noihin normaali 10w40 missä on kytkimenlisäaine vai pitääkö olla jotain muuta

ei kellää sattuis löytyy ylimäärästä starttia
Avatar
Division
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Maalis 2012 19:52

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Division »

Täytyy kyllä häpeäksi tunnustaa, että itsekin ajoin ekat 1000 km normaalilla 10w-40 öljyllä, joka ei sisältänyt kytkimen lisäainetta. Kyllähän ne kytkinlevyt jonniin verran vissiin enemmän kuluu tuollaisella tavan öljyllä, kun nappaa pykälän kiinni ärhäkämmin. Uskoisin, että talveksi laitan kuitenkin edelleen nuo normaalit kybäweenelikybäset, ellei sitten jostain tule vastaan sitä Castrolin 10w-40 moottoripyöräöljyä. Joka tapauksessa valtaosa ajosta tapahtuu kevät-kesä-syksy noilla Quakerstate Performance Mineral SAE 20W-50 jenkkiöljyillä, jotka on omiaan tällaiseen vekottimeen.

Paljonko ostamallasi Falmekilla on rullattu? Onko muita ajoa estäviä vikoja kuin tuo luistava kytkin?
Tyscon Race 350R
tenis700
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 31 Loka 2012 19:18

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja tenis700 »

Taitaa olla rullattu sen 6tkm mutta en oo varma pystyykö uskomaa tohon ku huomasin että toinen mittari oli tullut mukaan pitää joskus katsoa paljon siinä on kilometrejä

Aluks oli toi startti mutta tilasin jo mc scatterilta(makso 195 :D ) no nyt se kyl lähtee käyntii.
Pitää vielä tilata dynojetin satsi viel tohon ku tos on toi tehri ja ostin KN vapaavirtasuodattimen.

Eipä tuossa pitäis olla mitää muuta nyt ku sain vihdoinkin käyntii ja vaihoin motulin 10w40 moottoripyörän öljyt nii luistaa edelleen kytkin pitää vissii huomenna avata ja kattoo missä kunnossa levyt.

Ainii tuli viel mielee et se puskee staattorin luota öljyy mut ei pitäis olla paha homma öljyt pois ja kuumakesto tiivistemassaa välii :biggrin:
saa nähä missä kunnossa levyt ku pystyy lyömää ns raakana sisään eikä liiku silti

muuten onko kukaan ottanut selvää paljo noist koneist on saatu vaparina tehoja irti??

EDIT:

Nyt sain korjattuu kytkimen oli ainoastaan nyo kytkimen jousen pultit löystyny :lol: nyt pelaa mutta pätkii aina välillä pitää tutkia tarkemmin ja huomasin että käydessä vuotaa staattorin ja kampiakselin lohkon välistä öljyä pitää ottaa auki ja laittaa massat välii

On tuo laitos ny perstuntumalta suht pirteä mutta eipä siitä lisätehosta ole ikinä haittaa :D


no nyt sit ku pääs kokeilemaan 17 piikkisellä eturattaalla niin tuntuu että vaihteiston rattaat olisivat loppuunkuluneet. toimii ainoastaan ykkösellä kunnolla muilla vaihteilla alkaa yhtäkkiä nostamaan kierroksia ja nykäisee aikaisemmin kun oli 14 piikkinen eturatas niin ei tehnyt niin pahasti ja rattaat on täysin ehjät,ketjut myös

pitää vissiinkin ottaa kone pöydälle ja avaa
Avatar
Division
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Maalis 2012 19:52

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Division »

Mistä muuten ostit sen K&N vapaavirtaussuodattimen ja mitä kustansi? Malli lienee YA6602.

Toisena asiana. Rupesi yht´äkkiä kiinnostamaan, kun dollarin kurssi laajaa pohjamudissa. Tonnilla saisi kivan Big Bore kitin suomeen. Mitenhän nuo lisäkuutiot siinä tulee? Onko männät vain matalammat ja se tulee siitä vai pitääkö itse hoitaa ensin pytyn isommaksi poraaminen että ton kitin voi laittaa, tmv??

http://www.fourstroketech.net/#!__produ ... raptor-350
Tyscon Race 350R
Avatar
Nmatto73
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Syys 2012 21:43
Mönkijä:: Tyscon 350 race
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Nmatto73 »

Näyttäis tossa sarjassa tulevan mukana mäntä renkaineen, männäntappi, lukitus renkaat, kansipahvi ja stroker-veivi! Ehkäpä sillä veivillä ja männällä juurikin stroukataan isommaksi näin ainakin tuolla autopuolella. Eli ei ehkä tarttis porauttaa pyttyä? Eri asia on sitten, että sopiiko toi setti tohon Hsunin pyttyyn lainkaan. Itse, kun laitetta olin ostamassa niin myyjä sanoi, että olisi juurikin sylinterin osalta ero Yammuun? Tiedä sitten häntä! Mutta yleensä noissa stroukkisarjoissa ainakin tuolla autopuolella puhutaan aika pienistä kuutioiden kasvatuksista. Eli jos isompaa moottoria haluaa niin kannattaa melkeimpä ostaa suoraan isompi laite :) Tonni on kuitenkin aika iso raha, jos tehollisesti puhutaan vaan muutamasta hevosesta!
Avatar
Division
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Maalis 2012 19:52

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Division »

Siihen tonniin olin laskunut mukaan ne oikeassa reunassa mainitut lisähärpäkkeet. Kyllä sillä setillä (+nykyiset viritykset) pitäisi alkaa tehoa olemaan kivasti. Kuutiotilavuus olisi kuitenkin jo 446cc.

Kieltämättä epäilys siitä, että istuuko se näihin, onkin toinen juttu.
Tyscon Race 350R
Avatar
Nmatto73
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Syys 2012 21:43
Mönkijä:: Tyscon 350 race
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Nmatto73 »

Tuli innostuttua ajovalojen rakentelusta siispä viime viikonloppuna duunasin parkkivalot ledinauhasta ja H7 bi-xenon sarja on laitettu tilaukseen! Sit vielä toi jampin alkuperäinen etumaski ILMAN tota typerän näköistä valoa, niin olis ajovalot siinä:)
Vastaa Viestiin