Falmek force 400, trapper350r

Keskustelua crossi ja freestyle ajosta.
Avatar
Division
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Maalis 2012 19:52

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Division »

Tekisi mieli jättää kertomatta syy siihen käynnistys-ongelmaan. Olin unohtanut kääntää bensahanan OFF:lta pois =D> Liian vähän unta ja korkki liian auki, klo 02.00 voi tapahtua mitä tahansa mönkkäriä ropatessa...

Kaikki oli kasattu oikein ja kävin tänään 50 min testilenkillä. Mitään valtavaa muutosta en kyllä huomannut. Tuntui jopa, että vääntöä olisi melkeinpä kadonnut entiseen verrattuna ja lisäksi äänet olivat tuolla uudella tehoputkellä mielestäni huonommat (liian konservatiiviset), kuin sillä vanhalla avarretulla putkella. Otin myös tästä uudesta putkesta sen ahdistavan kipinäloukun hetimiten pois. Loukun kanssa tuntui ja kuulosti todella pliisulta.

Muutokset, jotka huomasin, oli se että ei hakannut 6-vaihteella rajoittimeen niin paljoa, kuin ennen. Lisäksi 10W-40 öljyt pettivät normaalia aikaisemmin, eli vaihteet alkoivat pykimään sekä pitämään pienemmälle heittäessä ääntä.

Täytyy vielä siirtää neulan prikkaa siitä keskeltä alimpaan pykälään, josko olisi vaikutusta. Millä työkalulla sitä prikkaa saa liikutettua?? En onnistunut pikku askartelulla saamaan sitä keskiurasta liikkeelle.

Uskoisin, että laite vaatisi nyt rattaiden vaihtoa ja viri-CDI boxia. Rattailla saisi kiihtyvyyttä parannettua ja uudella kiertävämmällä CDI-boxilla saisi kompensoitua uusien rattaiden viemän huippunopeuden.
Tyscon Race 350R
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja zerocools »

nulan lukitus irtoo ihan pihdeillä.

ja viri cdi ei tosiaan tuo kun lisää kieroksia ja kat sit samalla voimaa mutta tärkeintä minusta on se lisä kierokset 850rpm
no omassa kavei mitasi gps 99 ja nouseva mitari näytti 120-125kmh joten mene ja tiedä mikä oli tarkka nopeus.
itse en niinkään välitä loppu nopeudesta mutta äkäisyyttä kaipaan ja sitä löytyy..
nokka olis tärkeä mielestäni ennen sitä cdi poksia. etuputki joka sekoittaa pako paineet ei todellakaan ole hyvä ahdistava katti pois.
mun prioriteetti on etuputki ja nokka siten dynatek cdi näillä pitäisi tulla se toivottu teho ja vääntö
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
Division
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Maalis 2012 19:52

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Division »

Tänään laskin neulan sokan alimpaan uraan (oli muuten veemäisen pikkutarkka homma). Lisäksi porasin ilmanputsarin kotelon kanteen 2 kpl 45mm reikiä.

Kävin tunnin testilenkillä ja voin sanoa, että nyt yllätys oli kerrassaan iloinen!
Ei tarvitse enää ainakaan ääniä hävetä, kun imuäänet nousevat kunnolla esiin ja lisäksi putkenkin soundi muuttui lisääntyneen tehon myötä. Vääntöä ja huippunopeutta tuli mukavasti lisää. Hymyssä suin sai ajella. 1 ja 2 -vaihteet tuntuvat melkein hyödyttömiltä, kun tulee heti rajoitin vastaan. Liikkeelle lähtökin tuntuu melkeinpä paremmalta 2 -vaihteella.

Enää vapaavirtaussuodatin, rattaisto ja viri-CDI boksi sekä alkukäyrä niin luulisin sillä pärjääväni. Nokan vaihtoihin en välttämättä ole lähdössä vaan sitten joskus laite ehkä vaihtuu johonkin isompaan. Tällä kyllä jaksanee varmasti muutaman vuoden täydessä vireessä ajella.
Tyscon Race 350R
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja zerocools »

no hyvä =) se kotelon modaus ainakin itselle tuotti paljon eroa entiseen.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
Division
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Maalis 2012 19:52

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Division »

Tulppasin eilen sen pakokaasun takaisinkierrätyksen. Voin kertoa, että se muutti tehoja huomattavasti. Vääntöä tuli siinä määrin lisää, että laitteen koko luonne muuttui. Vaihtamiskaavio meni uusiksi. Ennen esimerkiksi 4 -vaihde oli aika turha, mutta nyt se on kaikkein parhaiten kiihtyvä ja pisin. Lisäksi 5 -vaihde toimii samoissa nopeuksissa, kuin aiemmin 6-vaihde. Enää ei uskalla ajaa samoilla vaihteilla tuttuihin mutkiin, kun ennen. Mukavan äreäksi alkaa pikkuhiljaa muuttumaan.

Jos joku haluaa tulppaukseen vinkkejä niin tässä niitä tulee:

Takaisinkierrätysmoduli aukeaa kahdella ruuvilla ja on mitä yksinkertaisin härveli. Sisällä on suorakaiteen muotoinen aihio ja siinä on aukko. Aukon säätiminä on paksumpi ja ohuempi metallilevy. Väänsin sen "säädettävän" paksumman lärpykän kärkipihdeillä suoraksi ja kiinnitin takaisin aihioon. Koska sen voi ruuvata kiinni vain toisesta päästä niin on tehtävä sen alle mäntä, joka painaa sitä pakopaineen alaisena kiinni alhaalta käsin.
Otin talousfoliota 30 cm x 30 cm palasen ja revin sen kolmeen osaan. Taittelin suikaleista sinne kuoppaan sopivia osasia. Yhden folion muotoilin niin, että siitä uppoaa kärki myös modulin pakokaasun tuloaukkoon. Foliot täyttivät siten moduulista tiiviisti koko aihion alapuolisen tilan. Näin ollen se pyrkii nousemaan pakopaineesta ylöspäin ja näin ollen painaa metallisia säädinlevyjä tiukasti kiinni, jolloin pakokaasua ei pääse kiertoon. Foliota oli siellä sen verran reilusti, että tiiveyden sai varmistettua, kun ruuvasi modulin yläosan takaisin kiinni. Ruuvien vääntöpaineella sai prässättyä foliot kokonaan sinne modulin sisään.

Toinen tapa olisi ollut porata 3-4 mm reikä säädinlevyihin ja sitten olisi puristanut säädinlevyt siihen aihioon pultti+prikka+mutteri yhdistelmällä. Teen tämän toteutuksen, jos foliot alkavat jostain syystä murenemaan ajan saatossa.

Periaatteessa tämä patentti saattaa säästää kokonaan alkukäyrän teettämiseltä, koska olen jostain lukenut, että se katalysaattori ei juurikaan tuossa putkessa ahdistaisi. Tiedä siitä sitten.
Tyscon Race 350R
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja zerocools »

kiva tietää pitää itse ihmetellä myös asiaa...
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
Division
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Maalis 2012 19:52

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Division »

Tänään taas hämmästeltyäni ajolenkillä mönkkärin uutta ärhäkkyyttä, päätin uhrata muutaman sekuntin ajatuksistani tuolle pakokaasun takaisinkierrätykselle.

Sehän on hyvin järkeenkäyvää, että sen takaisinkierrätyksen tukkiminen on käytännössä täysin pakollista, jos polttonesteen syöttöjä nostaa esim. isommalla suuttimella.

1. Tilanne, jossa kierrätystä ei ole tulpattu:
- Isompi suutin ja neula säädetty ylimmäksi, polttonestettä puskee koneeseen paljon normaalia enemmän. Enemmän polttonestettä --> enemmän pakokaasua. Tällöin siis pakokaasua puskee huomattavasti enemmän myös takaisin kiertoon ja teho laskee. Isomman pääsuuttimen vaihtaminen on siis käytännössä hyödytöntä, jos pakokaasun takaisinkierrätystä ei tulpata. Parannettu ilmansaantikaan (is-kotelon modaus) ei auta, koska valmiin seoksen sotkee se pakokaasu.

2. Tilanne, jossa kierrätys on tulpattu:
- Isompi suutin ja neula säädetty ylimmäksi, polttonestettä puskee koneeseen paljon normaalia enemmän. Enemmän polttonestettä --> enemmän pakokaasua --> ei haittaa mitään, koska se puskee suoraan pihalle vapaastivirtaavasta putkesta. Isompi suodatin pääsee häiriöttä tekemään oikean seoksen parannellun ilmansaannin kanssa, joka näkyy suoraan tehonlisäyksenä.
Tyscon Race 350R
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja zerocools »

tein alumiinista pienen laipan malina käytin takaisin kierätyksen omaa tiivistettä. OMASTA MIELESTÄ KEULA KAKKOS VAIHTEELLA OLI AIKA KEVYT =) SATAA VETTÄ TEKIS MIELI MENNÄ AJAAN HARMI
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
Division
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Maalis 2012 19:52

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Division »

Jep, itse kävin tänään ajamassa pikkusateella ennen kuin taivas repesi kunnolla, oli aikas hubaa. Testaappa uudella virityksellä pyörittää donitsia hiekalla, ei meinaa pysyä puikoissa :D
Tyscon Race 350R
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja zerocools »

joo hyvin se nyt repii eilen kävin illalla metässä oli liukasta ja puut todella lähellä.

olisko tämä hyvä
http://www.nettivaraosa.com/monkijan-va ... et/1398285
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
Division
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Maalis 2012 19:52

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Division »

Empä ole tuollaisesta merkistä kuullut ikinä. Hintakin on jotenkin epäilyttävän alhainen. Automaailmasta olen tottunut yleensä luottamaan vain K&N -filsuihin.

Oletko muuten mitannut, että paljonko se filtterin suuaukon halhaisija on?
Tyscon Race 350R
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja zerocools »

jahas sit on aika katsastaa tämä menopeli.

ei muuta kun jäänestoa tankkiin ja hiukan fuelia niin jos päästöt ei ole kohdallaan niin sit tulee suutin jumppa
saas nähdä miten mun käy.

edelinen kiinan raketti meni läpi heitämällä joten hieman jännittää..
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
Division
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Maalis 2012 19:52

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Division »

Muistathan kääntää kaasuliipasimen rajoitinruuvin 50% kiinni päin...
Tyscon Race 350R
Avatar
Nmatto73
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Syys 2012 21:43
Mönkijä:: Tyscon 350 race
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Nmatto73 »

Tulipa hommattua pitkän pähkäilyn jälkeen tommonen Yamaha Raptor kopio eli tommonen Tyscon 350R. Nyt 350 kilsaa takana ja täytyy sanoa, että toiminut kyllä aika kivasti, ei juuri mitään murheita ole ollut! Onko muita saman härvelin omaavia, jotka voisivat laittaa vinkkiä miten kulkupuolta parantaisi? Itsellä on nyt kipinäsuoja änkkäristä otettu pois ja pakokaasunkierrätys tulpattu. Nykii vähän tasakaasulla, eli käy vähän laihalla minkä kokoista suutinta kannattaisi tarjota? Entä ratastus kadulle? Kokeilin 17 piikkistä eteen, mutta ketjussa ei riittänyt vara! Mikä olisi hyvä ketju ratas paketti? Entäpä pikkuvalot eteen alas saako toimimaan vain Yammun johtosarjoilla, vai kuin ootte laittaneet toimimaan?
Avatar
Division
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Maalis 2012 19:52

Re: Falmek force 400, trapper350r

Viesti Kirjoittaja Division »

Valoihin en osaa sanoa, kun ne on itselläkin vielä vajavaiset.

Kulkupuolta saa parannettua mukavasti:

-Slipari (slip-on tehoputki) esim. Marvin, tmv
-150 pääsuutin
-Nosta kaasarin neula ylös (eli prikka alimpaan)
-Airbox mod (2 x 40mm reijät kanteen)
-Pakokaasun kierrätyksen tulppaus
-Vapaavirtaussuodatin
-Viri CDI-boxi
-Ratas+ketjusetti
-Hot Cam nokka

Itselläni tehty vasta ensimmäiset viisi tuosta listalta ja on jo nyt aivan eri vekotin. Tarjoaa huvia jo noillakin virityksillä.

Kun virität niin muista käyttää kevät-kesä-syksy parafiinipohjaista (Jenkki)mineraaliöljyä 20w-50. Muutoin loppuu öljystä ominaisuudet 45 min huudatuksen jälkeen ja ei mene vaihteet enää silmään. Talveksi sitten 10w-40 synteettinen.
Tyscon Race 350R
Vastaa Viestiin