yfz 450 mäntä remontti!

Keskustelua crossi ja freestyle ajosta.
Tumppi87
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 17 Elo 2012 21:21
Mönkijä:: YFZ 450

yfz 450 mäntä remontti!

Viesti Kirjoittaja Tumppi87 »

Ostin vasta vuosimallia 2006 yfz 450 jammun...

Edellinen omistaja ei ollut tehny koneelle mitään muuta kuin vaihtanut öljyt. Eli männän vaihto olisi tarkoitus tehdä.

Silläpä kyselisin kun en ole kuin viikon verran omistanut laitteen eikä aikaisempaa kokemusta moisesta ole, niin minkälainen projekti se on?

Eli mitä minun tulee ostaa tähän operaatioon ja mistä kannattee ostaa ja minkä merkkisiä osia??
Ja tietenki mitä muuta siinä samalla kannattee tehdä kun aletaan konetta kerran aukomaan?
Ja mitähän suurinpiirtein voisi maksaa jos vie pajalle teetettäväksi tämän remontin??

Kiittelen jo etukäteen vastauksista...

Mukavaa touhuahan tämä mönkiminen on kunhan kamppeet kestää :)
Avatar
PepsiMoto
Tracks
Viestit: 1072
Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
Mönkijä:: Rapu 787
Paikkakunta: Lempäälä

Re: yfz 450 mäntä remontti!

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

Tumppi87 kirjoitti:Ostin vasta vuosimallia 2006 yfz 450 jammun...

Edellinen omistaja ei ollut tehny koneelle mitään muuta kuin vaihtanut öljyt. Eli männän vaihto olisi tarkoitus tehdä.

Silläpä kyselisin kun en ole kuin viikon verran omistanut laitteen eikä aikaisempaa kokemusta moisesta ole, niin minkälainen projekti se on?

Eli mitä minun tulee ostaa tähän operaatioon ja mistä kannattee ostaa ja minkä merkkisiä osia??
Mäntä, sylinterin ja kannen tiivisteet, öljyt ja filtteri. Itse olen tilannut männät ja tiivisteet jenkeistä, esim. http://www.tqsatv.com
Tumppi87 kirjoitti: Ja tietenki mitä muuta siinä samalla kannattee tehdä kun aletaan konetta kerran aukomaan?
Itse tarkistaisin sylinterin ja kannen kunnon. Nokkaketju vois olla hyvä myös vaihtaa samalla. Eipä tuu muuta näin äkkiseltään mieleen.
Tumppi87 kirjoitti: Ja mitähän suurinpiirtein voisi maksaa jos vie pajalle teetettäväksi tämän remontin??
Kiittelen jo etukäteen vastauksista...

Mukavaa touhuahan tämä mönkiminen on kunhan kamppeet kestää :)
Mulla on vähän eri kone (700 raptor) ja mä en tiedä kuinka paljon on hinta eroa 450:seen, mutta kun viimeksi tilasin rapuun männän jenkeistä hinnaksi tuli muistaakseni 180€ kotiovelle tuotuna. Tiivisteet hain suomesta, niihin meni muutama kymppi, öljyt ja filsu oli about 60-70€. Eli itse vaihdettuna homma kustansi n.300€, luulen että jos pajalla teettää niin meniskö vielä satasen verran..?
Niin ja nokkaketju on muutaman kympin kans.
Parempaa tietoa ei mulla ole antaa, mutta toivottavasti tästä oli edes jotain apua.
Avatar
ascop
4WD
Viestit: 175
Liittynyt: 14 Kesä 2011 06:34
Mönkijä:: TRX450ER7 HRC
Paikkakunta: Oulainen

Re: yfz 450 mäntä remontti!

Viesti Kirjoittaja ascop »

Kannattaa kysyä paikallisesta jampin liikkeestä hintaa myös. Ja Euroopan nettikaupat kannattaa kans googlttaa säästää ainaki kuluisa vähän ameriikkaan verrattuna. Ebayssa saattaa olla kans männänvaihto kittejä myynnisä misä tulee tiivarit mukana voi olla edullisia. Kaverilla leipo kiertokangenlaakeri viimmetalvena se tilas thumpertalkista osat ja laitto samalla 07 vuosimallisa tulevan öljyruutan ja öljypumpun rattaan.

Tuo pelkkä männänvaihto pitäs olla kyllä ihan ok homma ei tarvi konetta varmaan ees irrottaa. Lataat jostaki korjausoppaan siellä pitäs olla aika selvät ohjeet.

Nii ja muista pestä kone puhtaaksi ennen remonttia!
Avatar
PepsiMoto
Tracks
Viestit: 1072
Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
Mönkijä:: Rapu 787
Paikkakunta: Lempäälä

Re: yfz 450 mäntä remontti!

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

Ja silloin kun on pytty irti niin kannattaa tunkea iso rätti tai joku sen tapanen moottoriin tukkeeksi ettei pääse mitään putoamaan alakertaan.
Männästä sen verran että kysyin sitä parista suomi liikkeestä ja "yllätyin" oikein kun ei ollut hyllyssä ja hinta oli yli 200€... mutta siis kyllä kannattaa googlea käyttää :)

Service manual löytyy alimmaisena tuosta http://www.moddedraptor.com/?page=3
Tumppi87
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 17 Elo 2012 21:21
Mönkijä:: YFZ 450

Re: yfz 450 mäntä remontti!

Viesti Kirjoittaja Tumppi87 »

Kiitoksia vastauksista!

Täytyy alkaan googlettaan jos talven aikana sais remontin tehtyä...

Paikallinen korjaamo ilmoitti 50e/tunti ja noin puoli päivää kestää remontti.. Eli työt maksais noin 200-250e
90h ajettu nyt jammulla, ja ajamaan ei tälle vuodelle kerkiä enään kovin montaa tuntia.
rescue73
6WD
Viestit: 423
Liittynyt: 03 Helmi 2006 21:50
Paikkakunta: Kokkola

Re: yfz 450 mäntä remontti!

Viesti Kirjoittaja rescue73 »

Moi, tuon ikäisiin jamppeihin tais kiertokangen käyttöikä olla 100h nurkilla, tarkista/varmista asia, niitä on katkennutkin. Luonnollisesti käyttökin vaikuttaa asiaan...
Keltaiset: noppeli 450, RM-Z 250 ja RM85L, porkkanasorvaamosta SX65, GasGas 280TXT
Vastaa Viestiin