Ruotsin Knutstorpi.... Eiku virtety vai vakiot ? Luokkat ?
-
- 6WD
- Viestit: 679
- Liittynyt: 04 Loka 2004 12:22
- Paikkakunta: Espoo Mönkijä: Myyty - uuden hankinta kyseenalaista.
- Viesti:
Ruotsin Knutstorpi.... Eiku virtety vai vakiot ? Luokkat ?
Viimeksi muokannut Kenne, 15 Elo 2006 01:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ruotsin Knutstorpissa Supermoto Supermaster kisa 7-8.10-
Menkää ihmeessä ja raportoikaa mikä oli vauhti. Meinaan että itse tietää valmistautua ensi vuonna heidän vauhtiinsa. Satun meinaan juuri lähtemään tuona viikonloppuna osien hakuun Kaliforniasta. Jos sais edes alustan ajettavaan kuntoon ettei tarvii sitten löysäillä kurveissa kuten viime talvena. Ensi vuonna ollaankin kaikissa mahdollisissa kisoissa mukana.Kenne kirjoitti:http://www.supermotosupermaster.com/
Olisko kiinnostusta lähteä ajamaan tonneRuotsalaisten kiusaks.
Jos Honka kiusaa niitten nopeimpia kuskeja Saksassa ja Baltiassa, niin luulis Timon kykenevän kans haastamaan Euroopanmestarin (jos se uskaltaa osallistua). Me muut voidaan sitten kiusata muuta ryhmää.
Oisko idistä??
Kisahan on meidän mittapuun mukaan myöhään nii ei varmaan tääl oo enään kunnon ajokelejäkään.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
ens vuonna ajetaan stanuilla joten voitte työntää ne osanne vaikka persreikään.
ja mielummin ajetaan stanuilla vaikka jo ens kisassa!
toivottavasti jätkillä on tarpeeks isot hanurit että sinne mahtuu leveet taka-akselit, sytkäboksit, tehoputket, nokka-akseleita useampi kappale ja viilattuja sylintereitä ruuvattuine kansineen yms muut roippeet.
ps " kommentti ei ole marcolle vittuilua vaan kaikille VIRITTÄJILLE!!!!!!
ja mielummin ajetaan stanuilla vaikka jo ens kisassa!
toivottavasti jätkillä on tarpeeks isot hanurit että sinne mahtuu leveet taka-akselit, sytkäboksit, tehoputket, nokka-akseleita useampi kappale ja viilattuja sylintereitä ruuvattuine kansineen yms muut roippeet.
ps " kommentti ei ole marcolle vittuilua vaan kaikille VIRITTÄJILLE!!!!!!
[quote="vane"]nokka-akseleita useampi kappale[quote]
Niin, sullahan on jammussa kaksikin nokka-akselia. Kyllä mulle riittää yksi.
Ensimmäisenä mulla nyt laitteen levittämisessä tulee mieleeni ajovakauden parantaminen. Eihän se nyt ole liikaa vaadittu että kaikki laitteet voivat olla edes yhtä leveitä, joko vakiona tai tarvikeosilla. Siksihän on ne säännöt jotka sanovat maksimileveydeksi 130 cm. Leveämpiäkin tarvikeosia toki olisi tarjolla, jos tuo leveys olisi vapaa.
Täysin vakiot pelit olisivat toki hyvä juttu, mutta eivät vielä valitettavasti ihan samalla viivalla. Crossipyöräpuolella kehitys on jo niin pitkällä että siellä vakiopelit ovat täysin vertailukelpoisia. ATV-puolella näin ei tule ihan hetkeen olemaan, koska pelejä myydään edelleenkin enemmän huvikäyttöön kuin kilpa-/ratakäyttöön. Tällä hetkellä Suomessa on tärkeintä saada kasvatettua lajia niin paljon että voidaan jakaa laitteet viritettyihin ja ns. vakioihin. Siihen saakka "joudumme" ajamaan sekaisin. Jokaisen vaan täytyy asettaa ne omat tavoitteet. Toki itse toivon olevani kärjessä Suomen kisoissa niin jäällä kuin maallakin, vakiolla tai viritetyllä, mutta jos aion kisata ja pärjätä myös ulkomailla, on virittäminen käytännössä pakollista. Ei Ruotsissakaan ole mitään jakoa vakiolla jotain RST640:stä vastaan vaikka olisi minkälainen ajomies. Tuo Suomi-Ruotsi -asetelma toki houkuttelee ajamaan kilpaa voitoista myös heidän kanssaan. Voihan se toki olla mahdollista että kotimaassa ajaa "vakiolla" ja ulkomailla viritetyllä. Kaikkihan toki riippuu siitä onko varaa hankkia mitään muuta "viriosaa" kuin leveämmät tukivarret.
Kaikkein eniten kuitenkin toivon että kisoissa on tarpeeksi kuskeja että ylipäänsä saa ajaa kilpaa. Hyviä treenipaikkoja on kuitenkin sen verran vähän että kisoissa saisi parempaa treeniä.
Niin, sullahan on jammussa kaksikin nokka-akselia. Kyllä mulle riittää yksi.

Ensimmäisenä mulla nyt laitteen levittämisessä tulee mieleeni ajovakauden parantaminen. Eihän se nyt ole liikaa vaadittu että kaikki laitteet voivat olla edes yhtä leveitä, joko vakiona tai tarvikeosilla. Siksihän on ne säännöt jotka sanovat maksimileveydeksi 130 cm. Leveämpiäkin tarvikeosia toki olisi tarjolla, jos tuo leveys olisi vapaa.
Täysin vakiot pelit olisivat toki hyvä juttu, mutta eivät vielä valitettavasti ihan samalla viivalla. Crossipyöräpuolella kehitys on jo niin pitkällä että siellä vakiopelit ovat täysin vertailukelpoisia. ATV-puolella näin ei tule ihan hetkeen olemaan, koska pelejä myydään edelleenkin enemmän huvikäyttöön kuin kilpa-/ratakäyttöön. Tällä hetkellä Suomessa on tärkeintä saada kasvatettua lajia niin paljon että voidaan jakaa laitteet viritettyihin ja ns. vakioihin. Siihen saakka "joudumme" ajamaan sekaisin. Jokaisen vaan täytyy asettaa ne omat tavoitteet. Toki itse toivon olevani kärjessä Suomen kisoissa niin jäällä kuin maallakin, vakiolla tai viritetyllä, mutta jos aion kisata ja pärjätä myös ulkomailla, on virittäminen käytännössä pakollista. Ei Ruotsissakaan ole mitään jakoa vakiolla jotain RST640:stä vastaan vaikka olisi minkälainen ajomies. Tuo Suomi-Ruotsi -asetelma toki houkuttelee ajamaan kilpaa voitoista myös heidän kanssaan. Voihan se toki olla mahdollista että kotimaassa ajaa "vakiolla" ja ulkomailla viritetyllä. Kaikkihan toki riippuu siitä onko varaa hankkia mitään muuta "viriosaa" kuin leveämmät tukivarret.
Kaikkein eniten kuitenkin toivon että kisoissa on tarpeeksi kuskeja että ylipäänsä saa ajaa kilpaa. Hyviä treenipaikkoja on kuitenkin sen verran vähän että kisoissa saisi parempaa treeniä.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Juu, voishan se olla suht makeeta lähtee suomesta isolla köörillä rökittämään esimerkiksi ruotsalaisia, heh heh... Ei vaan ihan järkipohjalta niin laittakaapahan nimiä esille, meinaan vaan että täältä pohjanmaan suunnalta näitä hulluja riittää... Samalla voitais keskustella yhteisistä säännöistä ja luokista, naapurimaitten kuskien kanssa, eikösjoo?
Pojathan on jo tehnyt vierailuja osin Ruotsin ja osin Viron puolelle, joten ensi vuonna sinne voidaan toki lähteä isommallakin porukalla ottamaan vähän tunnelmaa. Näyttää se kalusto olevan yhtä kirjavaa molemmissa naapurimaissakin, joten nää meidän laitteet sopii joukkoon hyvin.rivktm kirjoitti:Juu, voishan se olla suht makeeta lähtee suomesta isolla köörillä rökittämään esimerkiksi ruotsalaisia, heh heh... Ei vaan ihan järkipohjalta niin laittakaapahan nimiä esille, meinaan vaan että täältä pohjanmaan suunnalta näitä hulluja riittää... Samalla voitais keskustella yhteisistä säännöistä ja luokista, naapurimaitten kuskien kanssa, eikösjoo?
Eli ainakin ensi talvena varmaan järkätään reissua Kennen avustuksella Ruotsiin, kun vaan saadaan aikataulut yksiin. Ja toivottavasti sieltäkin saadaan taas kuskeja tänne päin ajamaan. Kisojen loppujärjestyksellä ei ole niin väliä, kunhan on sinivalkoiset värit keulilla... ja nyt en tarkoita ajokkien väriä.

-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
tämä nyt menee ohi aiheen mutta kun toi puhe aloitettiin tosta virittämisestä niin seinäjoella käytiin keskustelua jo aika tiukasti että ens vuonna ei saa koskea koneeseen ollenkaan eli "Stock luokka" akseli,tukivarret Max leveys 130cm,sytkäboxi,ilmanputsari,putkisto ovat ainoat mitä saa vaihtaa.... muuten vakio minkä saa kaupasta ostaa ja sitten jos on osanottajia tarpeeksi niin on oma luokka härveleille ktm yms yms muut ihme viriviri vehkeet eli "open luokka"
Noissa virittämisissä mun pitäisi sitten mennä jo takaisinpäin eli nokka pitäisi laittaa takaisin vakioksi... ei kovin järkevää, koska vakionokkaa ei ole tarkoitettu kilpailemiseen.Hmort kirjoitti:tämä nyt menee ohi aiheen mutta kun toi puhe aloitettiin tosta virittämisestä niin seinäjoella käytiin keskustelua jo aika tiukasti että ens vuonna ei saa koskea koneeseen ollenkaan eli "Stock luokka" akseli,tukivarret Max leveys 130cm,sytkäboxi,ilmanputsari,putkisto ovat ainoat mitä saa vaihtaa.... muuten vakio minkä saa kaupasta ostaa ja sitten jos on osanottajia tarpeeksi niin on oma luokka härveleille ktm yms yms muut ihme viriviri vehkeet eli "open luokka"
Sitten ihmettelin että miksi sytkäboxi sitten on sallittujen listalla? Säädettävällä sytkäboxilla kun saa varsin paljon aikaan verrattuna moneen muuhun viriosaan. No mä kilpailen sitten Open -luokassa oli kuutiotilavuus mikä hyvänsä.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Mukavaahan se nyt olisi saada luokat erikseen stock vehkeille ja virivehkeille. Taitaa vaan vielä olla liian vähä kalustoa kyseiseen hommaan.. Mutta jahka saadaan lisää näkyvyyttä= lisää kuskeja, niin mikä ettei. Nythän homma on ainakin täälä pohjanmaan alueella hyvässä nosteessa ja täytyy nostaa hattua Vantaan + Kotkan hemmoille, että jaksaa ajella tännekkin suuntaan kisailemaan.
Tästä kommentista mun täytyy antaa vanelle täysi kymppi!!!vane kirjoitti:ens vuonna ajetaan stanuilla joten voitte työntää ne osanne vaikka persreikään.
ja mielummin ajetaan stanuilla vaikka jo ens kisassa!
toivottavasti jätkillä on tarpeeks isot hanurit että sinne mahtuu leveet taka-akselit, sytkäboksit, tehoputket, nokka-akseleita useampi kappale ja viilattuja sylintereitä ruuvattuine kansineen yms muut roippeet.
ps " kommentti ei ole marcolle vittuilua vaan kaikille VIRITTÄJILLE!!!!!!
Vaikka en vielä itse ole kisoissa ollut mukana

Kisaviikonlopun jälkeen meni tonneja korjaukseen. Ei kiitos, mielummin vakiolla.

Stock luokka vois olla hyvä ajatus ehkä "uskaltaisi" tulla uusia kuskeja enemmän mukaan. Siihen itseni mukaan lukien.
-
- 4WD
- Viestit: 140
- Liittynyt: 03 Kesä 2004 22:12
- Paikkakunta: Kotka
Jeah, ruottinmaalle voitais tosiaan lähtee ihmettelee vauhteja.. jos ei radalla pärjätä ni vokotellaan sit ainakin niitten kisschat
Meikä messissä!
Mainio ajatus tuo stock-luokka. Valitettavasti tällä hetkellä on vaikea ajatus ajaa kaksi eri luokkaa/kisalähtöä. Mut mikäjottei voitais vetästä samassa lähdössä sekasin stock sekä open ja jaellaan sit kippoja molempien 3 parhaalle.. toimisko, hä? Kynnys kisaamaan pitää olla matala. Nytkin suomen mettissä pyörii useampi lähtöviivallinen lahjakkaita kuskeja yssikseen. Viivalle lisää jengiä ja heti!!
Sääntökirjaan sit vaan tarkka määrittely, että missä kulkee stockin ja openin rajat. Onkos esim 450 ktm ayr-rungossa stock, entäs Fujin kone Polariksen rungossa? Vai pitääkö olla saman valmistajan runko ja kone?
...Ja sit ei muuta kun uus suiza alle kun tuntuu menevän niin saakelisti pelkän putkiston ja cherrybombin avulla.. ja sithän seuraavana vuonna tuleekin jo KTM-Polaris yhteistyön hedelmät saataville. Ja eiköhän Honda ja Yamahakin kohta taas tarjoa uutta myrkkyä noita vastaan.. Ei kuulosta huonolta myös uus Kawasakin 450.. Hito taitaa tulla stock-touhusta kallista huvia kun joka vuosi tulee aina vaan kisavalmiimpia pelejä myyntiin.. Vai päivittäiskö sit kuitenkin vaan nokat muutamalla satkulla vanhaan 450 yamahaan. Kahtotaan.
Ai niin ja sit tarvis vielä kuskin viemään, kun viime kisat ollaan menty pelkillä hevosilla.

Mainio ajatus tuo stock-luokka. Valitettavasti tällä hetkellä on vaikea ajatus ajaa kaksi eri luokkaa/kisalähtöä. Mut mikäjottei voitais vetästä samassa lähdössä sekasin stock sekä open ja jaellaan sit kippoja molempien 3 parhaalle.. toimisko, hä? Kynnys kisaamaan pitää olla matala. Nytkin suomen mettissä pyörii useampi lähtöviivallinen lahjakkaita kuskeja yssikseen. Viivalle lisää jengiä ja heti!!
Sääntökirjaan sit vaan tarkka määrittely, että missä kulkee stockin ja openin rajat. Onkos esim 450 ktm ayr-rungossa stock, entäs Fujin kone Polariksen rungossa? Vai pitääkö olla saman valmistajan runko ja kone?
...Ja sit ei muuta kun uus suiza alle kun tuntuu menevän niin saakelisti pelkän putkiston ja cherrybombin avulla.. ja sithän seuraavana vuonna tuleekin jo KTM-Polaris yhteistyön hedelmät saataville. Ja eiköhän Honda ja Yamahakin kohta taas tarjoa uutta myrkkyä noita vastaan.. Ei kuulosta huonolta myös uus Kawasakin 450.. Hito taitaa tulla stock-touhusta kallista huvia kun joka vuosi tulee aina vaan kisavalmiimpia pelejä myyntiin.. Vai päivittäiskö sit kuitenkin vaan nokat muutamalla satkulla vanhaan 450 yamahaan. Kahtotaan.
Ai niin ja sit tarvis vielä kuskin viemään, kun viime kisat ollaan menty pelkillä hevosilla.
Punamusta 2005 Polaris Sportsman 600
Ei kun arvotaan pelit ennen kisaa, niin kaikki pärjää paremmin kuin omalla. Sitten katsos kukaan ei halua virittää omaa ajokkiaan kun ei se oma kuitenkaan kohdalle satu.seagram kirjoitti:hevosillahan noi näyttää nykyään menevän.. valitettavasti. kukapa sitä nyt saavutetuista eduista viittis luopua?? annettas kuskin vaan viiä? eikös??

-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
no juuMarco71 kirjoitti:Ei kun arvotaan pelit ennen kisaa, niin kaikki pärjää paremmin kuin omalla. Sitten katsos kukaan ei halua virittää omaa ajokkiaan kun ei se oma kuitenkaan kohdalle satu.seagram kirjoitti:hevosillahan noi näyttää nykyään menevän.. valitettavasti. kukapa sitä nyt saavutetuista eduista viittis luopua?? annettas kuskin vaan viiä? eikös??
