atv Rautaperse

Kerro ajomahdollisuuksista täällä.
Janne 450R
Tracks

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Koheltaja kirjoitti:Kyllä se ATV-Kuraperse olisi parempi titteli kömpijäkuskille, pitäisi vaan keksiä mikä olisi sopivan pitkä ryynäysreissu mistä moisen tittelin voisi myöntää :D
Oisko Laatokan kierto, muistaakseni 1300 kilsaa :?:

Team K&K tuonne taisi mennä, ei oo vielä kuulunu mitään ovatko kotia päässeet.

Siinä jo erottuu jyvät akanoista :lol:
Jere itte
Tracks

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Ai. Tää kääntyikin taas möyrintäkeskusteluksi?
l Kipu on vain tunne l
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Eikös ATV:t ole mönkijöitä ja kuuleman mukaan mönkijöillä möngitään kun ne on siihen käyttöön tehty. Näin mulle on konservatiiviset lajin harrastajat kertoneet lukuisissa keskusteluissa :wink: :lol:

Laatokan kierto mönkijällä on yhtä raju kuin prätkillä maailmanympäri ajo, kyllä Laatokan kiertäjille pitäisi saada kokonaan oma kunnioitusta herättävä titteli :D
Kylätason mönkijäkuski
Janne 450R
Tracks

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Jere itte kirjoitti:Ai. Tää kääntyikin taas möyrintäkeskusteluksi?
Elähän ny Jeremias ahdistu, kunhan lisättiin yks vaihtoehto :wink:
J.O.B
Tracks

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

Niin, henkilökohtaisesti pidän tuota Laatokankiertoa aika paljon kovempana juttuna kun ajaa pikitietä x-kilometrimäärä yhtäsoittoa.
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
petri.n
Tracks
Mönkijä:: canam 650 max

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Voi sen Laatokankin kiertää teitä pitkin, mutta tuo ajo taitaa tapahtua tiettömillä maisemilla. Jotenka oman luonteenlaatunsa vaatii.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Jere itte
Tracks

No alunalkaenhan topicci käsitteli nimenomaan IronButt-tittelin saavuttamista/suorittamista L7e:llä moottoripyörän sijaan. Sitä minä vaan että kun tiellä ja sillee...

Ja siitä olen Kohelluksen kanssa samaa mielipuolta, että ukoille tarttis kyllä jonkinlainen virallinen tunnustus keksiä siitä Vepssky Lesistä ja Laatokan kierrosta. Mutta IBA:n suorituksien kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Eikä pidäkään olla.

Mä näen IBA:n suorittamisen ihan eräänlaisena PR:nä mönkijöillä tieliikenteessä ajaville.
l Kipu on vain tunne l
Jukka.K
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Jukka.K »

Janne 450R kirjoitti:
Team K&K tuonne taisi mennä, ei oo vielä kuulunu mitään ovatko kotia päässeet.

Siinä jo erottuu jyvät akanoista :lol:
Eivät varmaan ole palanneet kun eivät ole lähteneetkään vielä, kilpailu on 2-10.6-07
Vee-äM
R.I.P
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Jere itte kirjoitti:
Mä näen IBA:n suorittamisen ihan eräänlaisena PR:nä mönkijöillä tieliikenteessä ajaville.
Pikkasen eri mieltä asiasta,jo tuollaisen 1000 mailin koittaminen mönkijällä vaatii aika paljon tavaraa pääkopan sisään.Prätkälläkin vaativa homma ja siinä ei tarvi ajaa koko ajan täysiä,mönkijällä periaatteessa täytyy.
Jos lähette koittaan niin pienellä porukalla että joku kattoo toisen perään ja ehkä huomaa kohtalokkaan väsymyksen sun muut riskit.

No,itse en edes usko että tällänen mönkimiseen tarkoitettu vehje kestää kesäkuumalla vetää 23 tuntia lusu tiskissä,ei ainakaan kaikki merkit :wink:
Kyllä mä pullon ostan ekalle suorittaneelle,ainakin nelikolla ja normivehkeellä(paitsi renkaat) ajetuksi.

Tarkoitus ei ollut mollata mutta aika kova homma siinä on,lykkyä pyttyyn yrittäjille. =D>
Kuva
Koheltaja
Koheltaja (r)

Samoilla linjoilla Vee-äM:än kanssa, ei näitä vehkeitä ole tehty ajettavaksi 24H 80-100% maksimikierroksilla. Ja vaikka pelit kestäisikin niin ei se kuskista mun silmissä mitään ylivertaista tee vaikka onnistuisikin ajamaan 1000 mailia vuorokaudessa.

Jos haluaa PR:ää mönkijöille niin sitä voi tehdä paljon järkevämmällä tavalla kuin valvoa 24H kömpijän satulassa ja poukkoilla puoliunessa liikenteen seassa vaarantamassa liikenneturvallisuutta.

Ei muuta kuin Laatokkaa tai Vepskiytä kiertämään, niiden läpäisemisestä saa riispektiä ATV piireissä.
Kylätason mönkijäkuski
Jere itte
Tracks

Koheltaja kirjoitti:kuin valvoa 24H kömpijän satulassa ja poukkoilla puoliunessa liikenteen seassa vaarantamassa liikenneturvallisuutta.
Lueppas nyt Kohellus tämän viestin ensimmäinen viesti, ettei se alkuperäinen ajatus unhoitu. Mitenkäs, eikös sun olisi aiheellista kohdistaa tämä suunnaton huolesi liikenneturvallisuudesta myös tuonne IBA:n suuntaan? Vai oletko sitä mieltä ettei L7e:llä sovi ajaa XX tuntia pidempää aikaa vuorokaudessa tieliikenteessä? Miten prätkä eroaa mönkkäristä muutoin kuin että siinä on kaksi rengasta vähemmän? Miten mahtaa vuorokauden valvominen vaikuttaa tasapainoaistiin? VM tai joku muu prätkälla ajeleva osaa varmaankin antaa järkevän ja tietoon perustuvan vastauksen aiheesta? Koheltaja, höpöhöpö sanon minä.

Mä näen tuon 1000km/24heures tai 1000mls/24heures ihan haasteena ja jos Mönkkä tuota alkaa järjestämään, niin mukana ollaan jos ei mitään erityistä satu tielle sillä kohtaa. Mun mielestä oli sihan hyvä jos joku/jotkut tuon IBA:n suorittaisi mönkkärillä. Näkisivät prätkäharrastajat ja asioista perillä olevat immeiset että kyllä näilläkin liikenteen seassa pärjää vallan mainiosti eikä tarvitse välttämättä ajella pelkästään puskassa piilossa katseilta...
l Kipu on vain tunne l
Vee-äM
R.I.P
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Kyllä itellä ainakin on ollut haaveena mopolla ajaa tuo suoritus mutta jo vähän yli tuhannen kilsaa Leviltä kotio yhtä soittoo oli yhtä tuskaa....mönkijällä en uskaltais lähtee koittaan. :oops:

Niin hyvin tultiin kun osattiin ja silti aika ei olis riittäny,kovia kuskeja on jotka ajaa noita ja sitten vielä Saddle Soret sun muut kovemmat koitokset.

Mopolla esim kesällä pystyy yöajoa säästään kun on nopeusvaraa,vedä nyt sitten mönkijän himatuikuilla muna-asennossa koko yö vielä päivän päälle.

Kyllä täällä on miehiä jotka sen varmasti tekee,tiedän se,mutta on myös marjanpoimijoita jotka ei sitä aja ja turvallisempaa on kun ei ees lähde koittaan.Tai pikku reenaus on ainakin paikallaan,pari tankillista yhteen suuntaan ja takas,kello ja mittarilukema kertoo enemmän kun tuhat uhoa peilin eessä :wink:

Vanhoista Moto-lehdistä löytyy ainakin pari artikkelia väsymyksineen,penkalla nukkumisineen,ajon aikana oleviin harhanäkyihin ym.Mutta yksi on tietty mönkijässä parempi,sieltä ojasta voi päästä jopa ylös jos lipsahtaa :wink:

Onnea vaan kaikille jotka suorittaa,nostan hattua sekä mopoille että muille vehkeille.
Kuva
Makke
4WD

Viesti Kirjoittaja Makke »

Vee-äm voi mennä sit viinakauppaan ja aika kiireen vilkkaa.Eikä mitään halvinta :butthead:
Koheltaja
Koheltaja (r)

Jaaha, Jere itte on avannut vappusiman ja alkaa rähisemään :lol: :lol: :lol:
Kylätason mönkijäkuski
joroen
4WD

Viesti Kirjoittaja joroen »

Vaikuttaa mielenkiintoiselt haasteelta!

Hyvä ystäväni ajoi poikansa kanssa viime kesänä rautaperseajon prätkillä isällä oli 1800 cc customi ja poika ajoi piikillä (kyykky malli).
Isää en ihmetellyt, mutta 16 kesänen piikillä - kovat on kannikat kaverilla.

Kun lueskelin ajatuksianne niin tuli mieleen, että jos 1000 mailia on noin 1600 kilometriä ja silloin 24 h aikana keskituntinopeus on oltava 66 km/h ja suomessa maksiminopeudet ovat 120 - tosin niitä ei ole paljoa. Tällä logiikalla mitä minulla on niin mielestäni mahdollisuuksien rajoissa voisi olla vaikka 1000 km / 24 h sillä silloin mönkijän keskituntinopeus tulisi olla 42 km/h, joka on mielestäni koville kuskeille täysin mahdollinen juttu - ei minulle!

Silloin ei tarvitsisi ajaa kone täysillä koko aikaa ainakaan kaikilla laitteilla, mutta voisi sanoa, että sitä ei ihan kuka tahansa suorita tai viitti suorittaa.

Tuo Laatokan juttu on ehkä maastoajon kuraperseajon tasoisen tunnustuksen paikka vaikka pojan viimevuonna ajoi 48 tuntia nukkumatta siellä venäjällä maastoajoa - tosin yhdellä siirtymällä Make oli nukahtanut mönkijän selkään ajon aikana - onneksi oli Ari saanut huutamalla hereille ennen kuin oli menty mettään!

Tämän takia suosittelen vähintään neljän kimppaa tuohon mönkijöiden rautaperseajoon ja onnea jo etukäteen rohkeille rautaperseille!

t. jörö
Vastaa Viestiin