Moron nääs...
Nyt on sitten saatu kisat kunnialla vedettyä ja on aika vetää hommaa hieman yhteen. Tällä kertaa kisaajia oli ilmoittautuneina samaan malliin kuin viimeksikin, mutta parilla viimehetken peruutuksella osaan ottaja määrä sitten hieman laski alle edellisen koitoksen. Mutta ei se menoa mäessä haitannut.
Tällä kertaa kisa oli jaettu kahteen eri luokkaan ja oli hyvin havainnollistavaa nähdä laitteiden eroja tai erojen pienuutta. On vaikea sanoa onko takavedot sittenkään niin ylivoimaisia nelivetoihin nähden, kun aikaisemmin on ollut puhetta. Ko. ajatukseni juontaa kisan lopputuloksiin, 2 WD luokan ja 4 WD luokan voittajien välinen piste-ero oli vain 10 pistettä.
Eli, jos oltaisiin ajatettu kaikki kömpijät samassa luokassa olis "Mönkkä" ollut nelikko kanallaan jaetulla kakkossijalla. Sitten oltaisiinkin edetty taka- ja nelivedolla uusintapätkään, jotta saadaan eroa paremmuudesta. Ja uusintaradan teko vasta olisikin ollut vaikeaa, ettei oltaisi suosittu toisen laitteen vahvuuksia toista enempää. Lopputulos onkin sitten yhtä spekulointia, mikä ei loppuis koskaan. Joten… se siitä.
Kuitenkin "Mönkkä" näytti kaikille skeptikoille, että kyllä nelikollakin voi päästä aikasen hyvin. Toki on myönnettävä "Mönkän" laitteen olevan hieman perinteisestä nelikosta poikkeava ja rengastuksen olleen normikuviosta roheempaa mallia. Toki tähän yhteyteen on todettava, että nelikoiden kakkoseksi tulleella oli sama rengastus alla.
Mutta kuten tuli jo kauan aikaa sitten ennen kisan alkua täällä foorumilla todettua, laitteiden rakentelu ja tuunaus on sallittua kisaa varten.
Ja seuraavaksi sitten tulokset:
2 WD
1. Ville Lehtojoki 170 p.
2. Toni Saharman 160 p.
3. Timo Hinkka 140 p.
4. Ville Juola 130 p.
5. Ville Karppinen 110 p.
6. Jari Pyykkö 90 p.
7. Tuomas Erkkilä 80 p
4 WD
1. Janne "Mönkkä" Leppänen 160 p.
2. Janne Gummerus 60 p.
3. Kimmo Solja 60 p.
4. Reijo Karppinen 50 p.
4. Jarno Oinonen 50 p.
6. Jussi Tervanen keskeytti
ERITYISMAININNAT:
- Tervasen Jussille maininta kisojen kovimmasta ja pelottomimmista suorituksista
- Karppisen Reijolle maininta kovimmasta asenteesta rinteessä, yritystä ja sitkeyttä oli enemmän kuin pienessä pohojalaasessa pitäjässä
- Hinkan Timolle mietittiin antaa lisäpisteitä 4. radan rinteen poikittais ajossa. Timo sitten päätti ajaa yläviistoon menevän reitin LIIAN YLHÄÄLTÄ ja näin ollen sääntöjen takia missasi yhdet 10 pistettä
KIITOKSET:
Isot kiitokset kaikille osallistuneille kuskeille hienosta pelimannihengestä, monipäiselle yleisölle paikalle saapumisesta, ukkoylijumalalle hyvistä säistä, talkoolaisille työpanoksestanne, maiden omistajille (Soraset, Tampereen autokuljetus sekä Tampereen kaupunki) montun käyttöoikeudesta, Kangasalan Motorentille erityiskiitokset hyvistä makkaroista sekä tuesta kisan järjestämiselle että Pälkäneen kunnalle luvasta järjestää koko tapahtuma. Ja vielä Kämpin Hatelle kiitos viihdyttävästä väliaika ajosta.
MITÄ TÄMÄN JÄLKEEN:
Vaikka ollaan just saatu eiliset hiekkapölyt ittestä pois puisteltua, niin alan tässä jo hyvin pian jatkaa täydellä höyryllä 7.7. suunnitelmissa olevan kisan järkkäämistä. Hommaa ei oo enää kauheesti, kun tuli tuossa kevään mittaan touhuttua aika leveellä rintamalla, joten eiköhän se siitä. Toivottavasti me saadaan vielä paremmat rähinät aikaseks. Joten…
MÄESSÄ NÄHDÄÄN !