joroen kirjoitti:Vaikuttaa mielenkiintoiselt haasteelta!
Hyvä ystäväni ajoi poikansa kanssa viime kesänä rautaperseajon prätkillä isällä oli 1800 cc customi ja poika ajoi piikillä (kyykky malli).
Isää en ihmetellyt, mutta 16 kesänen piikillä - kovat on kannikat kaverilla.
Kun lueskelin ajatuksianne niin tuli mieleen, että jos 1000 mailia on noin 1600 kilometriä ja silloin 24 h aikana keskituntinopeus on oltava 66 km/h ja suomessa maksiminopeudet ovat 120 - tosin niitä ei ole paljoa. Tällä logiikalla mitä minulla on niin mielestäni mahdollisuuksien rajoissa voisi olla vaikka 1000 km / 24 h sillä silloin mönkijän keskituntinopeus tulisi olla 42 km/h, joka on mielestäni koville kuskeille täysin mahdollinen juttu - ei minulle!
Silloin ei tarvitsisi ajaa kone täysillä koko aikaa ainakaan kaikilla laitteilla, mutta voisi sanoa, että sitä ei ihan kuka tahansa suorita tai viitti suorittaa.
Tuo Laatokan juttu on ehkä maastoajon kuraperseajon tasoisen tunnustuksen paikka vaikka pojan viimevuonna ajoi 48 tuntia nukkumatta siellä venäjällä maastoajoa - tosin yhdellä siirtymällä Make oli nukahtanut mönkijän selkään ajon aikana - onneksi oli Ari saanut huutamalla hereille ennen kuin oli menty mettään!
Tämän takia suosittelen vähintään neljän kimppaa tuohon mönkijöiden rautaperseajoon ja onnea jo etukäteen rohkeille rautaperseille!
t. jörö
No jos nyt ajatellaan, että normi TL-kamppeella saa aikaiseksi vaikkapa nyt noin 60-75km/h keskituntinopeuden normi maantiellä, niin tuo 1000km/24heures ei ole mikään mahdoton suoritus. Vaativa se on, tottakai, senhän nyt tajuaa aikuinen sanomattakin. Mutta ei mahdoton. Jos otetaan alle isot 650/800 Canamit ja auton renkaat, niin oikea IBA on suoritettavissa oleva reissu.
Ja siitähän tässä on koko ajan ollut puhe, eikä mistään mettässä möyrimisestä. Jos haluaa suorittaa ATV-Turvekairaajan titelin, niin sille ei ole olemassa vastinetta. IBA on olemassa oleva järjestö/tjsp, ja sen merkin suorittaminen kiinnostaa kyllä.
Siinä olen samaa mieltä, että isommalla porukallahan tuo pitää mennä ja ajaa. Huoltoautoakin varmasti tarvitaan, mutta toi tonni olis ihan ajettavissa oleva keikka. Onko se järkevä ajoreissu? No EI ole, ei pätkän vertaa, mutta kaipa siihenkin halukkaita löytyy? Lähteekö Koheltaja mukaan vai pelkäätkö ettei Cana kestä?

No kestäähän se, se jos mikä.
Heinäkuu/elokuu ja 1000km/24heures??? Mä lupaan järkätä huoltoauton jos sille löytyy kuski. Autoon mahtuu 1-3 mönkkäriä kyytiin olettaen että laiterikko on todennäköinen/tapahtunut. Ja tuun tietty ajamaankin sen reissun jos kampe on ehjänä silloin.