Warn Challenge kilpailu
Kilpailun säännöistä vähän
Original luokka on tarkoitettu nimenomaan henkilöille jotka haluavat päästä mukaan vaikka ovatkin aloittelu vaiheessa tai niille, jotka eivät halua satsata satoja euroja varusteisiin.
Rengas asia on niin, että mikäli renkaat ovat alkuperäistä kokoa kaikki ok. esim. originaali rengas edessä 25x8 / 12 takana 25x10/ 12, renkaan merkki sikseen.
Pro luokkaan voi osallistua myös tavallisilla renkailla varustetulla mönkjällä, jos muut varusteet on ok ja haluaa kohdata kovempia haasteita, missään säännöissä ei määrätä erikoisrenkaita ne vain sallitaan.
Mitä tulee turvallisuus varusteisiin esim. selkä- ja rintapanssari? Tätä pykälää ei ole tehty kiusaksi kellekkään vaan puhtaasti turvallisuus syistä. Ajatellaan tilannetta, että kaatuu kivikossa - panssari suojaa esim. selän pahoilta vaurioilta! Ei meistä kukaan halua kaatua tai kaataa konetta, mutta on kivempi kaikille, kun kilpailun jälkeen voi sanoa, että kaikkea tapahtui, mutta kukaan ei loukannut itseään kuin, että olihan kisat kolme sairaalaan ja yksi hautausmaalle!
Kilpailujen järjestäminen ei todellakaan ole kiusantekoa tai tietokoneen ääressä näpyttelyä vaan vaatii kuukausien työn suunnitelmien tekemistä, maaston kartoitusta, lupien hakemista, turvallisuus suunnitelmien tekemistä, vakuutus asioiden selvittelyä, reittien rakentamista (merkkaamista) ja tietysti kaiken purkamista, korjaamista, vaurioiden tarkistusta maastossa, korvausten maksamista yms. Tämän tason kilpailut tarkoittaa, että työmääränä itse kilpailupäivät on vain murto-osa todellisesta työmäärästä, mutta sitä ei tietenkään kukaan näe.
Näistä syistä toivonkin, että ihmiset ymmärtävät myös kilpailujen kustannukset.
Olen omalta osaltani pahoillani, että ei vieläkään ole tarpeeksi aikaisin osattu, huomattu, keretty tiedottaa riittävän kattavasti asioista, mutta toivon vilpittömästi, että mönkijä henkisyys ja siihen lisätty kilpailu into kohtaisivat hyvässä ja rakentavassa hengessä!
Näin saadaan tulevaisuudessa varmasti vielä parempia tapahtumi aikaiseksi eikä lannisteta niitä, jotka vilpittömästi vain pyrkivät vastaamaan harrastajilta tulevaan haasteeseen - olis kiva jos olis jotain kisailu hommia mönkijöille maastossa!
Hyvää pääsiäistä kaikille!
t. Jörö
Rengas asia on niin, että mikäli renkaat ovat alkuperäistä kokoa kaikki ok. esim. originaali rengas edessä 25x8 / 12 takana 25x10/ 12, renkaan merkki sikseen.
Pro luokkaan voi osallistua myös tavallisilla renkailla varustetulla mönkjällä, jos muut varusteet on ok ja haluaa kohdata kovempia haasteita, missään säännöissä ei määrätä erikoisrenkaita ne vain sallitaan.
Mitä tulee turvallisuus varusteisiin esim. selkä- ja rintapanssari? Tätä pykälää ei ole tehty kiusaksi kellekkään vaan puhtaasti turvallisuus syistä. Ajatellaan tilannetta, että kaatuu kivikossa - panssari suojaa esim. selän pahoilta vaurioilta! Ei meistä kukaan halua kaatua tai kaataa konetta, mutta on kivempi kaikille, kun kilpailun jälkeen voi sanoa, että kaikkea tapahtui, mutta kukaan ei loukannut itseään kuin, että olihan kisat kolme sairaalaan ja yksi hautausmaalle!
Kilpailujen järjestäminen ei todellakaan ole kiusantekoa tai tietokoneen ääressä näpyttelyä vaan vaatii kuukausien työn suunnitelmien tekemistä, maaston kartoitusta, lupien hakemista, turvallisuus suunnitelmien tekemistä, vakuutus asioiden selvittelyä, reittien rakentamista (merkkaamista) ja tietysti kaiken purkamista, korjaamista, vaurioiden tarkistusta maastossa, korvausten maksamista yms. Tämän tason kilpailut tarkoittaa, että työmääränä itse kilpailupäivät on vain murto-osa todellisesta työmäärästä, mutta sitä ei tietenkään kukaan näe.
Näistä syistä toivonkin, että ihmiset ymmärtävät myös kilpailujen kustannukset.
Olen omalta osaltani pahoillani, että ei vieläkään ole tarpeeksi aikaisin osattu, huomattu, keretty tiedottaa riittävän kattavasti asioista, mutta toivon vilpittömästi, että mönkijä henkisyys ja siihen lisätty kilpailu into kohtaisivat hyvässä ja rakentavassa hengessä!
Näin saadaan tulevaisuudessa varmasti vielä parempia tapahtumi aikaiseksi eikä lannisteta niitä, jotka vilpittömästi vain pyrkivät vastaamaan harrastajilta tulevaan haasteeseen - olis kiva jos olis jotain kisailu hommia mönkijöille maastossa!
Hyvää pääsiäistä kaikille!
t. Jörö
Kiitokset Jörölle hyvästä palautteesta, siinä kerrottiin kaikki oleellinen mikä on näilläkin sivuilla mieltä askarruttanut. Nyt ei muuta kuin vääntämään omia aikatauluja ettei kisajärjestäjien valtava ja pyyteetön talkoo työvoima mene täysin hukkaan. On erittäin hienoa että löytyy harrastajia jotka jaksavat tehdä valtavia ponnisteluita meidän muiden eteen, jotka käy pelkästään poimimassa marjat päältä eli vain kisaamassa. Aikoinaan näiden asioiden kanssa painineena ei voi muuta ihailla näitä taustavoimia jotka tekevät kisoista totta.
Kylätason mönkijäkuski
- juniorijussi
- Tracks
- Viestit: 1596
- Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
- Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Kilpailu ja luvat
Tämä oli hyvä uutinen.Määkin kun aattelin aamulehden perusteella että taas on hommat kaatunut johonkin viherpiipitysten takia tai nähty liito-oravan pesä..onneks ei näin ollutjoroen kirjoitti:Tervehdys kaikille!
Kun on ilmennyt, että Aamulehti on kirjoittanut Mönkijä kilpailuista ja luvista Warn Challenge 2006 Honda Trophystä ja AllRight Trophystä, että lupia ei olisi myönnetty.
Tosiasia on seuraava: Kilpailujen järjestäjä Trophy ry:llä on alue kilpailujen käyttöön, missä luvat ovat kunnossa, mutta kun haluttiin etsiä myös toinen alue ja mahdollisesti vielä haastavampi oli siihen haettava luvat. Näiden lupien suhteen tuli ongelmia ja näin ollet tämä alue on näillä näkymin käytössä vasta AllRight Trophyssä.
Siis kilpailut tullaan järjestämään normaalisti ja alue millä kilpailut järjestetään on kaikki luvat kunnossa.

Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Honda Foreman 500 2012
- lukkomestari
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 04 Elo 2005 23:01
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
- lukkomestari
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 04 Elo 2005 23:01
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Täältä tullaan Vessu. Harmi, kun joku jaksaa järjestää kovalla panostuksella hienon kisan, niin sitten on kovin vähän on kilpailukuntia tulossa.
Jälki-ilmoittautuminen on mahdollista ja toivottavasti moni tulis mukaan vielä.
Postin mukaan oli pro luokassa n. 20 paria ja original kuusi kilpailijaa.
Eli reilu 40 mönkkäriä viivalla.

Jälki-ilmoittautuminen on mahdollista ja toivottavasti moni tulis mukaan vielä.

Postin mukaan oli pro luokassa n. 20 paria ja original kuusi kilpailijaa.
Eli reilu 40 mönkkäriä viivalla.

- Vee-äM
- R.I.P
- Viestit: 2460
- Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
- Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-
Ensimmäinen ajopäivä takana ja olipahan päivä.Matkaa tuli n. 9 km ja aikaa meni neljä tuntia......
Kaadoin itse,kaveri kaatoi ja kaikki joilta ehdin kysyä ennen lähtöö niin olivat kaataneet,parhaat useastikin.
Vaikein maasto missä minä olen ajanut ja vielä orkkiksessa.
Oli suota,hakkuuaukeaa,vesiläpiä kalliolla,kivikkoo,you name it.
Kiitokset Jörölle ja Karille kovasta reititystyöstä.
Kroppa on väsynyt ja turpeen ruskettama,mieli iloinen koska muuta ei hajonnut kuin alkuperäinen muovipohjapanssari,tuleepa nyt tehtyä se mikä olisi pitänyt tehdä jo aiemmin.
Kalustoa oli 30+ ja esittelypelejä ja hieman yleisöä.
Huomenna jatkuu ja toivottavasti ehjin nahoin kotiin.
Ehdottomasti hyvä kokemus,suosittelen ......
Bensamittari näyttää täyttä,silmämääräsesti menis 3-4 litraa eli aikas pienellä menee kun oikein hitaasti möngitään.

Kaadoin itse,kaveri kaatoi ja kaikki joilta ehdin kysyä ennen lähtöö niin olivat kaataneet,parhaat useastikin.
Vaikein maasto missä minä olen ajanut ja vielä orkkiksessa.
Oli suota,hakkuuaukeaa,vesiläpiä kalliolla,kivikkoo,you name it.
Kiitokset Jörölle ja Karille kovasta reititystyöstä.
Kroppa on väsynyt ja turpeen ruskettama,mieli iloinen koska muuta ei hajonnut kuin alkuperäinen muovipohjapanssari,tuleepa nyt tehtyä se mikä olisi pitänyt tehdä jo aiemmin.
Kalustoa oli 30+ ja esittelypelejä ja hieman yleisöä.
Huomenna jatkuu ja toivottavasti ehjin nahoin kotiin.
Ehdottomasti hyvä kokemus,suosittelen ......
Bensamittari näyttää täyttä,silmämääräsesti menis 3-4 litraa eli aikas pienellä menee kun oikein hitaasti möngitään.

- lukkomestari
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 04 Elo 2005 23:01
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Muutama valokuva lähtöpaikalta. Toka päivä taitaa jäädä väliin, sillä taas tuli peliä tärveltyä. 
www.lukkomestari.1g.fi

www.lukkomestari.1g.fi

- Vee-äM
- R.I.P
- Viestit: 2460
- Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
- Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-
Toinenkin päivä takana ja se oli vielä mukavampi kuin edellinen.
Kaatoja ei omalle eikä kaverin kohdalle sattunut,likipititilanteita kyllä mm 80 senttiseen kurarunniin....
Ajo sujui paremmin,reitti oli pääpiirteittäin toisinto eilisestä ja pahimmat paikat oli muistissa ja tietty vähän kokeneempien ajolinjojakin oli näkyvissä.
Mukava tapahtuma joka poisti niin usein mielessä olevat työt sun muut häiritsevät asiat.....
Pahimmat maastot missä olen ollut,tosin Pro-miesten louhikko-osuus hirvitti kuulemma näitäkin hurjia....
Jotkut ajoivat käsittämättömän lujaa ja taitavasti,paljon on vielä opeteltavaa.
Suosittelen kaikille,mukavaa oli ja taidot+tiedot mönkijähommista karttuu kohisemalla.
Kiitokset osallistujille ja järjestäjille
Kaatoja ei omalle eikä kaverin kohdalle sattunut,likipititilanteita kyllä mm 80 senttiseen kurarunniin....

Ajo sujui paremmin,reitti oli pääpiirteittäin toisinto eilisestä ja pahimmat paikat oli muistissa ja tietty vähän kokeneempien ajolinjojakin oli näkyvissä.
Mukava tapahtuma joka poisti niin usein mielessä olevat työt sun muut häiritsevät asiat.....
Pahimmat maastot missä olen ollut,tosin Pro-miesten louhikko-osuus hirvitti kuulemma näitäkin hurjia....
Jotkut ajoivat käsittämättömän lujaa ja taitavasti,paljon on vielä opeteltavaa.
Suosittelen kaikille,mukavaa oli ja taidot+tiedot mönkijähommista karttuu kohisemalla.
Kiitokset osallistujille ja järjestäjille

