veli-pekka kirjoitti:Jeps, Viljami puhuu vähän mutta asiaa. Kyllä jos oikeasti metsäkömmintää möyrii menemhän 16h vuorokaudessa, täytyy olla melkoinen rautapersus. Tai sitten ainakin persvako voi hiljastua aika kipeäksi...
Kaikille tuon tittelin seuraavissa ajoissa (vaikka raajärvellä) suorittaneille uskaltaa melkhein kaljan tarjota, melkhein...
t.Veli-Pekka
Jokku hullut ne ajaa,
Piti oikein soittaa ja tarkistaa. Eräs meidän avustajanakin toiminut poromies kertoili kerran ajaneensa ettohommissa noin 48h putkeen. Hommassa kulu yli 40 litraa bensaa ja kolme kerrosta nahkaa hanurista
Kyllä meilläkin valehdellaan, mutta ei sentään noin ronskisti
Tuli Russian Tourilla ajettua Enskan rautaperse, eli enskalla 24h ja nukahdin rattiin ainakin 20-30 kertaa viimeisen tunnin aikana, joka oli ylivoimaisen vaikea. No 3h tirsojen jälkeen jaksoikin sitten taas ajaa muutaman sata kilsaa...Tosin siis enskalla.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Lehdessä jo kirjoitti yksi katkera rekkakuski tästä "atv-rautaperse" hommasta. Julisti kovasti harrastelijoiden tahallista liikenteen vaarantamista, ja että ammattikuskit saman tehdessään joutuisi linnaan moisilla ajorupeamilla. Piti erittäin tuomittavana että lehdissä vielä kehuskellaan asialla, eikö tähän puutu edes Hannu Karpo!
Sinänsä hyvä olisi, ettei koskaan näillä urheilusuorituksilla jouduttaisi niille lehtien onnettomuus-palstoille. Toisaalta taas, pikkaisen hymyilyttää kun tietää mitä "urheilusuorituksia" ammattikuskit tekee työssään pakosta joka päivä...
Jeesustelua tai ei, tuo lehtikirjoitus on vain näkökulma pöydän toiselta puolen. Pidellään silmät auki ajaessa,
On aika paljon eri juttu lähteä tuollaiseen rautaperse hommaan hyvin valmistautuneena kuin että joka päivä töitä tehden, joten rutina niiltä osin on ihan turhaa. Mutta kun pesättää niin täytyyhän se johonkin purkaa . Ammattiautoilijoista varmaan varsinkin omistajat on katkeria. Renkikuskit ei ehkä niinkään kun noilla määräyksillä on vain työllistävä vaikutus
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
Kovia poikia päästeleen,ihan oli heilläkin minuuteista kiinni ajon onnistuminen.Tätä ei luultavasti pysty mönkijällä suorittaan.
Olihan taannoin radiossa Ikaalislaisesta kuljetusliikkeestä juttua,kuskilla oli 2000 tuntia ylitöitä eli kaikki työpäivät 16 tuntisia.Saattaa sisältää joitain riskejä tuollainenkin,tosin faktoja enempää tietämättä.
Olin tossa Vammalassa MP-Rehaxin mönkijäpäivillä ja sieltä löytyi sellainen Routaperse-ajon suorittaja että pipoa oli nostettava.Tälläisen jos suorittaa niin ei kehtaa kaverille puhuakkaan että jos kesällä koittais ajaa.........................
Lukekaas tuolta matkakertomuksista http://go.to/niamolas-adventure
Kerran matkan aikana kypärä pois päästä ja kuppi kahvia
Tämmönen topicki tuli mieleen kun umry:kin on oikein oman "rautaperseensä" saunassa valinnut... Onnea vaan siitä. http://www.ibafinland.fi/ibaf_cms/index ... &Itemid=60
Oheisesta linkistä voi tarkistella oikeita ironbutt statukseen oikeuttavia ajosuoritteita. Saattaa IBA:n porukoilla hymy tulla huulille näistä muista "perä titteleistä".
vaughan kirjoitti:Tämmönen topicki tuli mieleen kun umry:kin on oikein oman "rautaperseensä" saunassa valinnut... Onnea vaan siitä.
Ja pointtisi oli, osoittaa lukutaidottomuutesi/ymmärtämättömyytesi/suvaitsemattomuutesi muillekkin?
Eiköhän tuo tieliikennevastaisuutesi ja UMRY vihasi ole noteerattu jo aikaisemminkin? Joten keksi nyt hyvä mies parempia ammuksia, jos aikomuksesi on jokin muukin, kuin tehdä itsestäsi naurun aihe.