Heitänpä nyt oman kommenttini martin ehdotuksiin.
Ensinnäkin on tosi suotavaa ,että monet kömpijäkaverit pitäisivät kameraa taskussa, jos sellainen on niin voisivat silloin tällöin kuvata kun mainio tilaisuus tulee.
Kaikenlaisissa tapahtumissa sitä on jo tullut oltua mukana ja olen huomannut ,että digikameroita alkaa olemaan jo jokaisella taskussa ja näin saamme valokuvia ja videoita sieltä täältä.Itse en ole naama värkiltäni mikään kuvauksellinen joten viihdyn mainiosti kameran takana ,mutta en toki suutu jos kuvaankin joskus joudun.
Nykyään kaikilla alkaa olemaan jos jonkunlaisia kuvablogeja ja siellä on valokuvia iskareista hautajaisiin ja sehän toki aiheuttaa pään vaivaa kaikille ,jotka haluavat kyseisistä tapahtumista katsoa kuvia.Itsekin aikoinaan innostuin kuvaamaan vaikka mitä ja jonkin verran opetellut tekemään videoita ,mitä nyt näillä vanhoilla romuilla pystyykään.Sitten sain kuningas ajatuksen ,että alan keräämään mönkijätapahtumista valokuvia ja videoita aina kun vaan on mahdollista ja näin sivuilta löytyy jonkin verran materiaalia.Toki enemmän niistä joissa itsekin olen ollut mukana , mutta ilman muuta muidenkin tapahtumien kuvia.Koko sivujen toimintani on vapaaehtoista ja maksaa jonnin verran ja sponsoreita ei ole joten jatkan harrastus pohjalta.
(Veli-Pekan sivuille muuten saa pyydettäessä kuvabloginsa linkin jotta kaikki löytäisivät mönkijäkuvia sitä kautta.)
Se tapahtumissa yleensä on ollut ongelmana ,että ajetaan koko päivä lusu tiskissä ja aikaa ei kerta kaikkiaan ole kuvaamisiin tai tilanteiden lavastamisiin.Silloin joutuu kesken ajamisen hyppäämän reitin sivuun ja ottamaan hätäisiä ja suttuisia videon pätkiä tai heikkolaatusia kuvia.Sitten kuitenkin 99% mönkijä kansasta tykkää katsella valokuvia koneista ja ajoista ja tietenkin myös videoita.Nyt kun materiaali on heikkolaatuista ei siitä pysty oikeen hääviä tekmään

Tiedän tasan tarkkaan palautteista ja jutusteluista ,että porukka haluaa nähdä omia kuvia laitteista ja videoita ajamisistaan.Mukava näyttää kotona mammalle ,että katso kuka tuolla menee..
Tämä on se piristysruiske mikä on minut saanut kuvaamaan ja tekemään videoita.Halu kerätä "digitaalista selluloidia" niin kuin roosa sanoo.
Harmittaa tosiaan kun videon materiaali ei aina ole sitä nopea tempoista ,mutta tiedän että ihmiset tykkäävät katsoa muun muassa "jumipaikkoja" koska niitä katsellessa oppii kun huomaa muiden tekemät virheet.Samoin myös vaara elementit huomaa.
Suurimmalla osalla porukasta on käytössä skype tai messenger jolla voi lähettää tapahtuman materiaalia sovittaessa kullekin henkilölle ,että laitatko näkyville jne... Mulle on aikas harvoin tullut ,joten olen itse kyhännyt omista kuvistani aina jotain pientä.Tykkään älyttömästi tehdä videoita ,jotka kestävät jokusen minuutin ja videossa on asiaa laidasta laitaan.Itse en henkilökohtaisesti pidä semmoisista videoista jotka ovat kooltaan jonkun 50mt ja kestävvät 3 minuttia ja videossa vaan kuvat välkkyy ja ei tiedä että mit on oikein tapahtunut.Hyvä esimerkki on joku amerikkalaisen elokuva esttely..Kauhee meteli ja pätkä sieltä toinen täältä.Sitten on pää sekasin että täh..
Loppukaneettina totean ,että olisi kiva tehdä video jossa on paljon huumoria,itse ajoa ja vaikka valokuviakin joukossa hyvän musiikin kanssa..(itse en ole vielä onnistunut)
Martin edotus herätti päänuppini joten päätin avautua
Ei muuta kuin lisää keskustelua ja modet voisivat tehdä tästä vaikka oman topicin Esim.....Tapahtumien videointi ja valokuvaus!
Kuvauksellisin terveisin Jussi