
Renkaat rutussa
-
- Noppeli
- Viestit: 16
- Liittynyt: 23 Joulu 2008 18:57
Renkaat rutussa
Renkaat tulivat Saksasta ja aika hienosti näyttävät olevan rutussa. Itsellä ei ole aikaisempaa kokemusta mönkijän renkaista tai rättirenkaista ylipäänsäkään. Vieläkö tuollainen oikenee vanteella vai onko ongelmajätettä? Jotain huomioitavaa asennettaessa? Innovan 20x11x10:t kyseessä.


- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Renkaat rutussa
Noin ne tulee monikin rengas ja ei vielä vaurioita rengasta.
Lämmitä ensin rengas jossain sisätilassa ja yritä vanteelle.
Jos ei kotikonstein nouse vanteille, niin sitten rengaskauppaan ja ilmaiskulaitteella paikalleen.

Lämmitä ensin rengas jossain sisätilassa ja yritä vanteelle.
Jos ei kotikonstein nouse vanteille, niin sitten rengaskauppaan ja ilmaiskulaitteella paikalleen.

Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- Duster
- 6WD
- Viestit: 402
- Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
- Mönkijä:: Dinli 904 -11
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Renkaat rutussa
Juu itselläkin oli Slasherit rutussa ja ihmettelin mitä v....., kun en moista ennen nähnyt.
Rengasliikkeessä meni heittämällä vanteelle ja hyvin on kestäneet.
Rengasliikkeessä meni heittämällä vanteelle ja hyvin on kestäneet.
-
- Noppeli
- Viestit: 16
- Liittynyt: 23 Joulu 2008 18:57
Re: Renkaat rutussa
Vianorissa laittoivat renkaat vanteelle, heidänkin mukaansa tavallista että renkaat ovat kasassa kuljetuksen jälkeen. Takarenkaat saivat laitettua normaalilla ilmaletkulla ja kompressorilla, mutta eturenkaissa käyttivät tuollaista iskulaitetta.
Re: Renkaat rutussa
Kotikonstina on toiminut sisärenkaan käyttö.
Eli rengas normaalisti vanteelle ja sitte tunkee suunnilleen oikeen kokosen sisärenkaat paikalleen.
Sisärenkaaseen ilmaa sen verran että nousee vanteen huulille ja sitte painaa venttiilin sisään. (eli sisärenkaanventtiili renkaan ja vanteen välistä)
Sitte voi jo painaa ilmaa vanteen omasta venttiilistä.
Sisärenkaan voi ottaa pois sitte ku huvittaa..
Ei se sielä mitään haittaa, mutta itellä vähä venttiili kolisti vanteeseen, ni otin sitte pois.
Riittää kyllä ku yön yli on paineet renkaassa niin oikenee omaan malliinsa.
Eli rengas normaalisti vanteelle ja sitte tunkee suunnilleen oikeen kokosen sisärenkaat paikalleen.
Sisärenkaaseen ilmaa sen verran että nousee vanteen huulille ja sitte painaa venttiilin sisään. (eli sisärenkaanventtiili renkaan ja vanteen välistä)
Sitte voi jo painaa ilmaa vanteen omasta venttiilistä.
Sisärenkaan voi ottaa pois sitte ku huvittaa..
Ei se sielä mitään haittaa, mutta itellä vähä venttiili kolisti vanteeseen, ni otin sitte pois.
Riittää kyllä ku yön yli on paineet renkaassa niin oikenee omaan malliinsa.
FudeKawa 500 -07
Ex. KTM 505sx -09
Ex. KTM 450sx -09
Ex. Mikroauto KTM 625cc
Ex. Suzuki LTR 450 -07
Ex. Shineray STIXE250 -09
Ex. FudeKawa 500 -07
Ex. Polaris Predator 500 Troy Lee
Ex. Derbi DXR 250 Street edition.
Ex. Whizz 200cc
Ex. KTM 505sx -09
Ex. KTM 450sx -09
Ex. Mikroauto KTM 625cc
Ex. Suzuki LTR 450 -07
Ex. Shineray STIXE250 -09
Ex. FudeKawa 500 -07
Ex. Polaris Predator 500 Troy Lee
Ex. Derbi DXR 250 Street edition.
Ex. Whizz 200cc
Re: Renkaat rutussa
Saksasta saapuneet Innovan crossinappulat olivat myös ihan kurtussa. Tulevat tehtaalta pieneen tilaan pakattuna. Ihan nätisti nousivat vanteelle kotikonstein ja oikesivat pienelläkin paineella.
Kinroad XT250ATV-C