Renkaat Canaseen

Keskustelua rengas asioista
scuntle
Noppeli
Mönkijä:: Can-am Outlander 400

Re: Renkaat Canaseen

Viesti Kirjoittaja scuntle »

Kannattaa muistaa myös isomman renkaan kasvattama maavara, joka varsinkin isokoneisten kavereiden 27" palloilla repimässä urassa on erittäin mukavaa..
Ei niin että ikinä olisin jäänyt orkkisrenkailla mahasta roikkumaan siihen mistä muut lähes peruuttelevat.
Itse pidän tätä tärkeämpänä kuin mietoa puutumista mudassa jossa ei vakiorengaskoolla pärjää sitäkään mitä tehonpuute syö isoilta renkailta.
Catiska
6WD
Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Catiska »

Catiska kirjoitti: Ja niissä paikoissa missä ei voima puhu, niin riittää miedommin kuvioitu rengas, silloin hyödynnetään enemmän sitä renkaan suurempaa sädettä.
Tuota juuri tarkoitin, ja jos kuvion pitää maltillisena, ei konekaan puudu niin pahasti.
kana2007
6WD
Mönkijä:: Can-Am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kana2007 »

Mulla ollut jo kahdessa eri laitteessa toi mud liten xtr 27", hyvä pito kalliolla(myös liukkaalla), pärjää ihmeen hyvin metsässä ja on tosi hyvä myös sorkilla kiipeily puuhissa. Täälläpäin monella kanakuskilla on just nuo alla.. mudassakin niillä pärjää ja kuviot tyhjenee ihan kohtuullisen hyvin myös. 8)
kauppa se on mikä kannattaa!

videot: http://www.youtube.com/user/cancan800

http://vimeo.com/6434815

Autoja/Motoja palstalaisille: http://www.nettiauto.com/yritys/kivimaanauto
hilbert
2WD
Mönkijä:: Outlander 400

Viesti Kirjoittaja hilbert »

scuntle kirjoitti:Kannattaa muistaa myös isomman renkaan kasvattama maavara, joka varsinkin isokoneisten kavereiden 27" palloilla repimässä urassa on erittäin mukavaa..
Ei niin että ikinä olisin jäänyt orkkisrenkailla mahasta roikkumaan siihen mistä muut lähes peruuttelevat.
Itse pidän tätä tärkeämpänä kuin mietoa puutumista mudassa jossa ei vakiorengaskoolla pärjää sitäkään mitä tehonpuute syö isoilta renkailta.
Juurikin tuota maavaraa haen kookkailla renkailla. Täällä on pehmeää ja mutaista maastoa niin rajumpaa kuviotakin saisi olla. Voihan se olla että 26" riittäisi mutta kun on päähänpinttymä tullut että pitää ostaa 27" :biggrin: Voihan sen koneen vaihtaa sitten isompaan jos ei jaksa mennä :lol: Oikeestaan mudlite xl ja executionerien kanssa vääntänyt kättä. Mudlite varmasti ois hyvä ja näin, mutta tekis mieli kokeilla jotain erilaista. Onko kellään nyt enempää kokemusta noista executionereista? Kun tuntus vähän että ei löydy mitään syvällisempää ajatusta ainakaan täältä foorumilta.
Sen siitä saa, kun nakuna bailaa. http://kuvablogi.com/blog/25850/
mkn
6WD

Viesti Kirjoittaja mkn »

Eiköhän haulla jokunen kommentti noista exekutioneereistäkin löydy. On niitä muistaakseni joku täällä ainakin moittinut eli ei ole yleisrengas jolla pärjää hyvin aina ja kaikkialla.

BearClawin kun otat niin voit huoletta laittaa 27" kun se on samaa kokoa kuin muut 26". Eihän tuossa valtavan syvä kuvio ole, mutta yleisrenkaana se on erinomainen ja kyllä niillä pääsee suolle kauas ja hankalaan paikkaan kiinni siinä missä karkeampi kuvioisillakin.
petez
Tracks
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800x

Viesti Kirjoittaja petez »

Itsellä renessä itp mudlite xtr 27". Olen ollut tyytyväinen, pätevä yleisrengas. Jos muta on ystäväsi niin karkeampaa kuviota ehdottomasti ! Innova mudgear 27" voi olla seuraava valintani, kun xtr:t kuluu loppuun.
Mönkkärit Ry, UMRY, Heinolan IIves kelkat & Pöljä Racing Team
hilbert
2WD
Mönkijä:: Outlander 400

Viesti Kirjoittaja hilbert »

Joo no niinhän tuota näyttäis vähän moitittavan tuota telottaja rengasta. Kyllä taitaa sitten olla se mudlite minun valinta. Sais nyt vaan sen vehkeen kottii nii pääsis jo särkemään jotai siitä :D
Sen siitä saa, kun nakuna bailaa. http://kuvablogi.com/blog/25850/
FuckenFast
Noppeli
Mönkijä:: Kyllä

Viesti Kirjoittaja FuckenFast »

Jäläpälä kirjoitti:Mulla on 500 renessä 27" Mudzillat ja oon ollu tosi tyytyväinen.
Kysymys.

-Millaset on ajaa hiekala esim. kiivetä pehmeää seinämää. Sutiiko hiekkaan kiinni vai repiikö eteenpäin? Kiits!
Kinuski ?cc 4X2
Honda Fourtrax 350cc 4X4
-Tulossa- Can Am 800 Generaattori
sle
3WD
Mönkijä:: TL C-A Renegade 800R Xxc

Viesti Kirjoittaja sle »

Catiska kirjoitti:Lappeenrannasta saa Urheilu-Koskimiehestä 26" Mudzilloja 399,- setti...

Itse en 400ccm koneeseen laittaisi 27" karkeita kumeja. Omat kokemukset rajoittuu pariin kokemukseen, AC400 jossa 26" P317 ja Honda 500 26" Mudzilloilla. Molemmissa loppui pahassa paikassa jo noilla puhti kesken, syvemmässä kurassa ei pallot pyörineet tarpeeksi nopeasti jotta kuvio olisi pysynyt puhtaana ja hiekkarinteitä molemmat kiipesivät huonommin kuin pienemmillä/vähemmän rajuilla renkailla, syynä kait sama, voima loppuu kesken ja renkaat ei vain pyöri riittävän nopeasti. Ja niissä paikoissa missä ei voima puhu, niin riittää miedommin kuvioitu rengas, silloin hyödynnetään enemmän sitä renkaan suurempaa sädettä.

Mutta, vain kokeilemalla tiedät, mikä sopii sinulle itsellesi parhaiten.
Alla p317 28*10*12 28*12*12 39mm palalla ja rengaskorkeus 71cm
Can-am 800 renen voima riittää ja rengaskuvio pysyy puhtaana kun antaa hanaa /ajaja ei säily niin puhtaana.
Pito on riittänyt 0,25 paineilla ja bedlock vanteet ehkäisee vanteiltapoismenon.Pito pehmeässä melko hyvä että hyppää helposti ilmaan patista tai töyssystä kun ryntäyttää.Kalliolla pito kohtalainen. Maantieajoon nämä renkaat ei sovellu.
Vastaa Viestiin