Uude kumit harkinnassa Polleen
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Uude kumit harkinnassa Polleen
Niinpä niin ja tässä siihen höpöhöpö osuuteen päästääkin. Joku 28 rengas on mitoiltaan todellisuudessa 27 ja joku toinen 27 todellisuudessa 28 niin mikä tossa nyt sit menee takuun piikkiin ja mikä ei , ja jos viet liikkeeseen jotta nyt tästä meni vetarit ja muistat vaan vaihtaa ne 30 renkaat orkkis 25 renkaisiin ennenkuin viet liikkeeseen niin kappas kun menikin takuuseen vetarit.
Vaikka ne liikkeessä olisikin sanoneet jotta 27 menee vielä takuuseen niin en välttämättä ihan sokeasti tohon luottais.
Vaikka ne liikkeessä olisikin sanoneet jotta 27 menee vielä takuuseen niin en välttämättä ihan sokeasti tohon luottais.
-
- 4WD
- Viestit: 147
- Liittynyt: 23 Helmi 2015 21:22
Re: Uude kumit harkinnassa Polleen
Saattaahan sekin aiheuttaa kysymyksiä jos jo ajettu tuhansia kilometrejä/satoja tunteja ja vie mönkijän takuukorjaukseen jossa alla ajamattomat/lähes ajamattomat orkkis renkaat/vanteet.
-
- 4WD
- Viestit: 136
- Liittynyt: 16 Helmi 2013 09:13
- Mönkijä:: Can-Am outlander 500DPS T3 -15
- Paikkakunta: E-P
Re: Uude kumit harkinnassa Polleen
no mikä siinä, alla on vakio renkaat piikit pystys, vetarit sökönä. Ei ongelmaa, siinähän tutkii, ei se ole omistajan vastuulla asioita selvittää/ todistaa eteenpäin. Sitä varten takuu on, että huonot osat korvataan ja vaihdetaan uusiin parempiin. Tyhmä se on joka vakiota suuremmilla korjaukseen vie, ellei tilannut konetta kyseisillä renkailla.
Re: Uude kumit harkinnassa Polleen
Johan on löysää moraalia. Onko porukan mielestä tosiaan ok että jos valmistaja lupaa takuun laitteen voimanssiirrolle niillä spekseillä mitä se lähtee tehtaalta, käyttäjä muuttaa omasta toimestaan laitetta siten että voimansiirto joutuu kovemmalle rasitukselle mitä valmistaja on laitteelle suunnitellut, laite rikkoutuu, käyttäjä palauttaa laitteen tehtaan asetuksiin ja menee SITTEN itkemään takuun perään? Mönkkäristit on äijiä, vinkujat ei.
Re: Uude kumit harkinnassa Polleen
Samaapa olen minäkin ihmetellyt kuin iveco. Joitain vuosia näitä saitteja seurailleena ja kokemustakin henkilökohtaisesti eri laitteista on tuommoiset yli 20vuotta erilaisilla koneilla. Ainoastaan nuo pari Kiinanihmettä on takuuseen korjattu ja useastikkin mutta esim Polaris ei ole minulla koskaan pettänyt, eikä mitään takuutöitä ole tehty. Aina olen ajellut alkuperäisin spexein paitsi tuon 500 HO:n variaattorin holkkin tuli hieman lyhennettyä ja siihenkin oli syynä saada polttoainekulut kuriin. Tällä ACE:llä mennään ja uskoisin pitkään; mitään "paranneltavaa" tässä en ole huomannut tarvitsevani.
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Uude kumit harkinnassa Polleen
Josko pikkuhiljaa palaillaan takaisin tämän viestiketjun alkuperäiseen ajatukseen eli suosituksia yleisrenkaaksi, kiitos.
Re: Uude kumit harkinnassa Polleen
Hyvät renkaat tuntuvat olevan.
2-kärryllistä rankoja ajettiin tänään eikä mitään ongelmia vaikka märkä sula metsämaa lumen alla.
Kävin tuossa alkuillasta reilun tunnin tankkausreissun ajeleen aurattuja ja auraamattomia teitä niin hyvin tuntuvat toimivan liukkaallakin. Nälipyöräluisuun ei lähde yhtään niin herkästi kuin edeltäjät.
2-kärryllistä rankoja ajettiin tänään eikä mitään ongelmia vaikka märkä sula metsämaa lumen alla.
Kävin tuossa alkuillasta reilun tunnin tankkausreissun ajeleen aurattuja ja auraamattomia teitä niin hyvin tuntuvat toimivan liukkaallakin. Nälipyöräluisuun ei lähde yhtään niin herkästi kuin edeltäjät.
Re: Uude kumit harkinnassa Polleen
Minulla on harkinnassa 570 Sportsmaniin laittaa joko 27" Zillat (etu 9" / taka 11") tai 28" Wild Thangit (etu 10" / taka 12"). Hintaeroa on toki, mutta ei ratkaisevasti.
Kumpi noista olisi parempi? Polle on lähinnä työkäytössä pellolla ja metsässä kärryn kanssa. Hiekkatiellä tulee myös ajettua, mutta ei juurikaan asfalttia. Kumpi setti olisi parempi? Wild Thangit kaiketi ovat kuitenkin ominaisuuksiltaan aika liki Zilloja?
Kumpi noista olisi parempi? Polle on lähinnä työkäytössä pellolla ja metsässä kärryn kanssa. Hiekkatiellä tulee myös ajettua, mutta ei juurikaan asfalttia. Kumpi setti olisi parempi? Wild Thangit kaiketi ovat kuitenkin ominaisuuksiltaan aika liki Zilloja?
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Uude kumit harkinnassa Polleen
Wild thangeistä ei kokemusta, zillat oli ihan jees. Noista tuskin kukaan pystyy sanomaan, kummat "paremmat", tietty mielipiteet sitten erikeen
Huomiona kuitenkin paino zillojen eduksi, eli zillat keskimäärin reilun kilon kevyemmät per rengas verrattuna wildeihin. Noista kahesta, iteltä ääni zilloille.
Tuossa koossa palakorkeus molemmissa sama 30mm, molemmat e-hyväksytty ja 6-ply, wild thang M+S merkitty.

Huomiona kuitenkin paino zillojen eduksi, eli zillat keskimäärin reilun kilon kevyemmät per rengas verrattuna wildeihin. Noista kahesta, iteltä ääni zilloille.
Tuossa koossa palakorkeus molemmissa sama 30mm, molemmat e-hyväksytty ja 6-ply, wild thang M+S merkitty.
Re: Uude kumit harkinnassa Polleen
Joo Wildeistä tuntuu olevan aika nihkeästi kokemuksia kenelläkään.
Onko mönkijässä merkitystä onko alumiini vai peltivanne?
Onko mönkijässä merkitystä onko alumiini vai peltivanne?
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Uude kumit harkinnassa Polleen
Eipä sillä suurempaa merkitystä ole kuin ulkonäkö, siis jos muuten mahtuu alla olemaan ja pyörimään. Monet aluvanteet, esmes ITP on eri ET-luvulla kuin alkuperäinen peltivanne, jolloin rengas tulee hieman ulospäin = raideleveys kasvaa.
ja sit tietty pientä painoeroa voi olla, mutta ainakin itsellä orkkisvanteet painoi n. 4,2kg per kappale, ja alumiinivanne sen 4,4 kg, eli aika samoissa mennään eli ei huomattavaa eroa.
Tuosta raideleveyden haitasta/hyödystä on omakohtainen kokemus. Originaali peltivanteille ja 27 kenda renkailla menee honda 125cm leveään peräkärriin niin, että molemmille puolille jää n. sentti puoltoista tilaa.
ITP alumiinivanteilla samoilla renkailla ei mönkijä mahdu enää samaiseen kärryyn leveyden puolesta. Raideleveyden kasvu teki aikaisemmassa tehostamattomassa hondassa sen, että mönkijän ohjaus muuttui hieman jäykemmäksi. Tässä uudessa tehostin mallin hondassa taas eroa ei huomannut jos vertasi peltivanteisiin. Nää on näitä pilkunviilaus-juttuja, mutta kerroimpa kumminkin
ja sit tietty pientä painoeroa voi olla, mutta ainakin itsellä orkkisvanteet painoi n. 4,2kg per kappale, ja alumiinivanne sen 4,4 kg, eli aika samoissa mennään eli ei huomattavaa eroa.
Tuosta raideleveyden haitasta/hyödystä on omakohtainen kokemus. Originaali peltivanteille ja 27 kenda renkailla menee honda 125cm leveään peräkärriin niin, että molemmille puolille jää n. sentti puoltoista tilaa.
ITP alumiinivanteilla samoilla renkailla ei mönkijä mahdu enää samaiseen kärryyn leveyden puolesta. Raideleveyden kasvu teki aikaisemmassa tehostamattomassa hondassa sen, että mönkijän ohjaus muuttui hieman jäykemmäksi. Tässä uudessa tehostin mallin hondassa taas eroa ei huomannut jos vertasi peltivanteisiin. Nää on näitä pilkunviilaus-juttuja, mutta kerroimpa kumminkin

Re: Uude kumit harkinnassa Polleen
Kalajoelta saisi samaan rahaan 28" zillat deltan peltivanteilla kuin muualta 28" wild thangit aluvanteilla. Vaikea valinta. 

- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Uude kumit harkinnassa Polleen
Millä aluvanteilla ne wild thangit on ?
Re: Uude kumit harkinnassa Polleen
Ei sanota, mutta musta ITP SS näyttäisi olevan kuvassa.