Eturenkaisiin haritusta vai aurausta?
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 20:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Eturenkaisiin haritusta vai aurausta?
Elikkä nyt olis tarkoitus vaihtaa raidetangon sisäpäät mönkijään. Miten olette säätäneet pyörän kulmat mönkijään. Onkos NS. Nolla asento hyvä vai lievää haritusta eturenkaisiin? Miten mittaus kannattaa suorittaa?
Re: Eturenkaisiin haritusta vai aurausta?
Jos haluat paremmin kääntyvän niin aurausta, tai paremmin suorempaa menevän niin sitten haritusta.
Metsä käytössä auraus on paras vaihtoehto.
Metsä käytössä auraus on paras vaihtoehto.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Re: Eturenkaisiin haritusta vai aurausta?
Taisi mennä vahingossa väärinpäinJanishell kirjoitti:Jos haluat paremmin kääntyvän niin aurausta, tai paremmin suorempaa menevän niin sitten haritusta.
Metsä käytössä auraus on paras vaihtoehto.

- Sandman1
- 6WD
- Viestit: 411
- Liittynyt: 13 Loka 2009 18:17
- Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector
- Paikkakunta: Kittilä, Hämeenlinna
Re: Eturenkaisiin haritusta vai aurausta?
Pollessa suositellaan likimain 0-linjaa.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Re: Eturenkaisiin haritusta vai aurausta?
Kyllä ne menivät Janishellillä ihan oikein päin. Pieni haritus pääsääntöisesti rauhoittaa tienopeuksissa. Toki jokaisen laitteen ohjausgeometria on erilainen ja toisissa auraus tekee menosta vakaampaa.Happosetä kirjoitti:Taisi mennä vahingossa väärinpäinJanishell kirjoitti:Jos haluat paremmin kääntyvän niin aurausta, tai paremmin suorempaa menevän niin sitten haritusta.
Metsä käytössä auraus on paras vaihtoehto.. Haritusta lisää ja kääntyy paremmin, aurausta lisää ja kulkee suorempaa. Minä vetäisin rajan käytettyihin ajonopeuksiin. Metsässä rämpiessä ja yleensä alle 40 km/h nopeuksissa haritus on parempi. Mutta jos ajelee kovempaa, niin haritus tekee helposti aika epävakaan ja silloin auraus on turvallisempi vaihtoehto.
Tuossa kuva, josta vinkkiä säätöön. Ajatus toimii myös nelikoissa, vaikka kuvassa krossi onkin.

Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09