Tieliikenteeseen 4X4 vekottimeen katu/allround rengasta.
Re: Tieliikenteeseen 4X4 vekottimeen katu/allround rengasta.
BigHornejaha ylistetää aina joka paikassa niin pitää kirjottaa että mun kokemukset oli vähä heikommat. Tärisytti jossai 65 tms vauheissa aika ikävästi. Olivat sitä ekaa versiota, tokasta en tiiä.
Re: Tieliikenteeseen 4X4 vekottimeen katu/allround rengasta.
Oliko renkaat tasapainoitettu?
Kylätason mönkijäkuski
Re: Tieliikenteeseen 4X4 vekottimeen katu/allround rengasta.
Oli joo, 14"/26" oli rengaskokona. Otin sit painot helkattii niin oli likipitäen samat efektit, en tiiä sit oliko painotukset menny vitaralleen vai renkaat pyöriny vanteella vai mikä, mutta ei niistä hyvä tullu koskaan.
Re: Tieliikenteeseen 4X4 vekottimeen katu/allround rengasta.
Jos niissä on ollut pystyheittoa niin ei siinä puntit auta, aika usein törmää tähän pystyheittoon kömpijöiden renkaissa. Mitäpä muuta voi -60 luvun tekniikalla tehdyiltä rättirenkailta odottaa 
Tässä on yksi syy miksi siirryin kaksipyöräisiin, L7e maksaa kymppitonnin ja siihen ei ole saatavana kunnollisia renkaita katukäyttöön. Ostaisitko kymppitonnin auton ja laittaisit siihen pompottavat traktorikuviolla olevat rättirenkaat alle?

Tässä on yksi syy miksi siirryin kaksipyöräisiin, L7e maksaa kymppitonnin ja siihen ei ole saatavana kunnollisia renkaita katukäyttöön. Ostaisitko kymppitonnin auton ja laittaisit siihen pompottavat traktorikuviolla olevat rättirenkaat alle?

Kylätason mönkijäkuski
Re: Tieliikenteeseen 4X4 vekottimeen katu/allround rengasta.
Aika sivaltava kommentti =)Koheltaja kirjoitti:Jos niissä on ollut pystyheittoa niin ei siinä puntit auta, aika usein törmää tähän pystyheittoon kömpijöiden renkaissa. Mitäpä muuta voi -60 luvun tekniikalla tehdyiltä rättirenkailta odottaa
Tässä on yksi syy miksi siirryin kaksipyöräisiin, L7e maksaa kymppitonnin ja siihen ei ole saatavana kunnollisia renkaita katukäyttöön. Ostaisitko kymppitonnin auton ja laittaisit siihen pompottavat traktorikuviolla olevat rättirenkaat alle?
Mutta asiaa joka sana.
Täällä on alkanut vähän tekemään ns. kakkosmönkkää mieli, katukäyttöön lähinnä. Joku raptori ois aika nasta kesäpeli. Sua nähä, tuskin vielä tänä kesänä. Kenties joskus tulevaisuudessa sitten.
Kulkine hakusessa
Re: Tieliikenteeseen 4X4 vekottimeen katu/allround rengasta.
Mitäpä näitä asioita kaunistelemaanopcaravan kirjoitti:Aika sivaltava kommentti =)

Kyllä mä alan olla vahvasti sitä mieltä että jos ATV tulee pääsääntöisesti katuajoon niin krossi alle, niihin löytyy paljon kelvollisia renkaita asfaltille ja soralle.
Kylätason mönkijäkuski
- stequ78
- Tracks
- Viestit: 998
- Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
- Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
- Paikkakunta: Porin kylä
Re: Tieliikenteeseen 4X4 vekottimeen katu/allround rengasta.
Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta miks ei auton renkaat käy?
Anteeks jo valmiiks kun kysyin.
Anteeks jo valmiiks kun kysyin.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Re: Tieliikenteeseen 4X4 vekottimeen katu/allround rengasta.
Auton renkaat vanteineen on liian painavat isovanteisilla matalaprofiilirenkailla hyrrävoimat ja pyörivä massa on aivan liian suuri. Tämä vaikuttaa kaikkeen, kiihtyvyyteen, hidastuvuuteen, mutka käyttäytymiseen ja jousittamattoman massan kasvamiseen. Lisäksi auton renkaat on rungoltaan jäykät ja kuvio profiililtaan kulmikkaat, jälkimmäiseen kun yhdistää nelikoiden "sinne päin" olevat pyörien kulman, siis muut kuin auraus, niin ajettavuus on täysin kadoksissa.
Mulla oli ekassa Outtissa 14" auton vanteet ja 26" Bounty Hunterit alla, voi kun oli hyvä ajaa ja vielä paremman näköinen. Sitten satuin saamaan sopivasti 25" Bighornit ja ne laitoin alkuperäisille alumiinisille peltivanteille, en punninnut pakettia mutta painoero oli selkeä ja voittajana ei ollut 14"/26" setti.
Pikkupyörät kun laittoi alle niin taivas aukeni välittömästi ajettavuuden osalta, kaikki ominaisuudet parani aivan älyttömän paljon. Eron huomasi kiihdytyksissä, jarrutuksissa, röykkyinen peltokin meni heittämällä yli ilman että pisi penkistä nousta tapeille seisomaan, myös suunnanvaihdot nopeissa mutkissa olis aivan eri luokkaa ja pisteet jakautui pikkipyörien hyväksi.
Täysin sama havainto tehtiin kun testattiin auton pyöriä, liian raskaat ja hyrrävoimaiset kevyen (350kg) mönkijän alle. Auton renkaat kuuluu autoihin, ei mönkijöihin, ei edes ulkonäön puolesta vaikka se on makuasia. Ajo ominaisuuksien menettäminen taas taas ei ole makuasia vaan täysin faktaa. Näitä rengas/vanne painoja testattiin aikoinaan rallin puolella pikku-n 1600 autoissa, siinä jo huomasi erot kevyen ja painavan vanteen välillä vaikka painoeroa vanteella ei ollut kuin vajaa 2 kiloa.
Nelikon renkaana on moneen otteeseen todettu toimivaksi yhdistelmäksi pyöreäprofiilinen ja sileähkö maastorengas joka on maltillisen kokoinen, maksimi 26". Mielummin 12" vanteelle että vannekehän hyrrävoimat pysyy pieninä ja kokonaismassa kurissa, 14" vannekkin menee kunhan valitsee vanteen kevyemmästä päästä. Pyöreäprofiilinen maastorengas, kuten Bighorn, antaa paljon anteeksi nelikon perseellään olevia pyörän kulmia ja maastoon tehtyä alustageometriaa ja värkki tuntuu ihan hyvältä ajettavalta.
Moni on tyytyväinen auton renkaisiin, jotkut on tyytyväisiä 28-30" renkaisiin maantiellä. Mulle taas ajokäyttäytyminen on kaikki kaikessa ja alla olevalla vehkeellä pitää pystyä toimimaan yllättävissä ääritilanteissa kuten nopeissa väistöissä tai jarrutuksissa. Nämä onnistuu vain ja ainoastaan kevyellä renkaalla jonka runko/kuvio on tasapainossa mönkijän ominaisuuksien ja käyttötarkoituksen kanssa missä pyörivä massa ja hyrrävoimat on pieniä. Näitä eri renkaita on testattu niin asfaltilla kuin soralla ja niin renkaat kun ajokit on saaneet kovaa kyytiä kun rajoja on etsitty ja ominaisuuksia puristettu irti eri renkaista.
Ne jotka mut tuntee niin tietää miten kriittinen ja pilknus olen ajettavuuden osalta ja vielä ei kukaan mun entisiä laitteita kokeilleet ole kyseenalaistanut niiden hyvää ajettavuutta, tää nyt oli pakko tuoda esille että saan edes vähän egopisteitä
Joku varmaan tässä vaiheessa ajattelee että en tarvii mitään tollasia renkaita millä pystyy vetää miljoonaa joka paikkaan. Väärin, jos rengas/vanne paketti toimii ääriolosuhteissa/nopeuksissa, se tekee myös sitä normaali ajossa. Oma ja muiden turvallisuus on tärkeintä ja siihen kategorian ei mun mielestä kuulu painavat pyörät joiden paino voi olla jopa kolmanneksen mönkijän kokonaispainosta, siinä vaiheessa pyörät vie mönkijää ja kuskia eikä päinvastoin.
Mulla oli ekassa Outtissa 14" auton vanteet ja 26" Bounty Hunterit alla, voi kun oli hyvä ajaa ja vielä paremman näköinen. Sitten satuin saamaan sopivasti 25" Bighornit ja ne laitoin alkuperäisille alumiinisille peltivanteille, en punninnut pakettia mutta painoero oli selkeä ja voittajana ei ollut 14"/26" setti.
Pikkupyörät kun laittoi alle niin taivas aukeni välittömästi ajettavuuden osalta, kaikki ominaisuudet parani aivan älyttömän paljon. Eron huomasi kiihdytyksissä, jarrutuksissa, röykkyinen peltokin meni heittämällä yli ilman että pisi penkistä nousta tapeille seisomaan, myös suunnanvaihdot nopeissa mutkissa olis aivan eri luokkaa ja pisteet jakautui pikkipyörien hyväksi.
Täysin sama havainto tehtiin kun testattiin auton pyöriä, liian raskaat ja hyrrävoimaiset kevyen (350kg) mönkijän alle. Auton renkaat kuuluu autoihin, ei mönkijöihin, ei edes ulkonäön puolesta vaikka se on makuasia. Ajo ominaisuuksien menettäminen taas taas ei ole makuasia vaan täysin faktaa. Näitä rengas/vanne painoja testattiin aikoinaan rallin puolella pikku-n 1600 autoissa, siinä jo huomasi erot kevyen ja painavan vanteen välillä vaikka painoeroa vanteella ei ollut kuin vajaa 2 kiloa.
Nelikon renkaana on moneen otteeseen todettu toimivaksi yhdistelmäksi pyöreäprofiilinen ja sileähkö maastorengas joka on maltillisen kokoinen, maksimi 26". Mielummin 12" vanteelle että vannekehän hyrrävoimat pysyy pieninä ja kokonaismassa kurissa, 14" vannekkin menee kunhan valitsee vanteen kevyemmästä päästä. Pyöreäprofiilinen maastorengas, kuten Bighorn, antaa paljon anteeksi nelikon perseellään olevia pyörän kulmia ja maastoon tehtyä alustageometriaa ja värkki tuntuu ihan hyvältä ajettavalta.
Moni on tyytyväinen auton renkaisiin, jotkut on tyytyväisiä 28-30" renkaisiin maantiellä. Mulle taas ajokäyttäytyminen on kaikki kaikessa ja alla olevalla vehkeellä pitää pystyä toimimaan yllättävissä ääritilanteissa kuten nopeissa väistöissä tai jarrutuksissa. Nämä onnistuu vain ja ainoastaan kevyellä renkaalla jonka runko/kuvio on tasapainossa mönkijän ominaisuuksien ja käyttötarkoituksen kanssa missä pyörivä massa ja hyrrävoimat on pieniä. Näitä eri renkaita on testattu niin asfaltilla kuin soralla ja niin renkaat kun ajokit on saaneet kovaa kyytiä kun rajoja on etsitty ja ominaisuuksia puristettu irti eri renkaista.
Ne jotka mut tuntee niin tietää miten kriittinen ja pilknus olen ajettavuuden osalta ja vielä ei kukaan mun entisiä laitteita kokeilleet ole kyseenalaistanut niiden hyvää ajettavuutta, tää nyt oli pakko tuoda esille että saan edes vähän egopisteitä

Joku varmaan tässä vaiheessa ajattelee että en tarvii mitään tollasia renkaita millä pystyy vetää miljoonaa joka paikkaan. Väärin, jos rengas/vanne paketti toimii ääriolosuhteissa/nopeuksissa, se tekee myös sitä normaali ajossa. Oma ja muiden turvallisuus on tärkeintä ja siihen kategorian ei mun mielestä kuulu painavat pyörät joiden paino voi olla jopa kolmanneksen mönkijän kokonaispainosta, siinä vaiheessa pyörät vie mönkijää ja kuskia eikä päinvastoin.
Kylätason mönkijäkuski
- stequ78
- Tracks
- Viestit: 998
- Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
- Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
- Paikkakunta: Porin kylä
Re: Tieliikenteeseen 4X4 vekottimeen katu/allround rengasta.
Onhan ohjaus hiukan kulmikas auton renkailla sitä ei voi sanoa mutta aika kohtalaiseksi olen saanut mönkijän auton renkaille, mitä maasto renkaisiin tulee niistä en kyl tykkää pätkääkään maantie ajossa, mulla 26/12 radial reptilet itp ss212 vanteilla, vanteet on painotettu mut silti ajo tuntuma on kamala niinkuin oli 25/12 bighorneillakin ja minkä itse olen huomannut niin tuo Taiwanin ihme kiihtyy ja kulkeekin jotenkuten auton kumeilla jos esim. verrataan noihin reptilen kummeihin, niiden kanssa 80kmh on totaali tuskaa saada mittariin maantiellä, tietty tuohonkin voi vaikuttaa niin että ostaa isomman mönkijän mut siihen en ole juuri nyt lähdössä.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Re: Tieliikenteeseen 4X4 vekottimeen katu/allround rengasta.
on tietysti arvostettavaa yrittää kehittää mitä tahansa laitetta, mutta jos haluaa huippuajo-ominaisuuksia yms, niin mönkijä on ehkä väärä heppa.Mulle taas ajokäyttäytyminen on kaikki kaikessa ja alla olevalla vehkeellä pitää pystyä toimimaan yllättävissä ääritilanteissa kuten nopeissa väistöissä tai jarrutuksissa.

eihän niissä ole edes jarruja kuin marginaalisesti.
Osta moottoripyörä kadulle ja jätä mönkijä metsään. on kevyet renkaat, huippujarrut, ja vakaus senkun paranee mitä lujempaa menee. Lisäksi se kallistuu oikeaan suuntaan kaarteessa.
“Unnatural work produces too much stress.”
Re: Tieliikenteeseen 4X4 vekottimeen katu/allround rengasta.
jaket kirjoitti:on tietysti arvostettavaa yrittää kehittää mitä tahansa laitetta, mutta jos haluaa huippuajo-ominaisuuksia yms, niin mönkijä on ehkä väärä heppa.![]()
Osta moottoripyörä kadulle ja jätä mönkijä metsään.
Mun siirtyminen kaksipyöräisiin oli helppo valinta, korttikin tullut aikoinaan kaupan päälle. Monilla ei ole A-korttia ja ATV toimii pyörän korvikkeena, toisilla taas ei ole pienintäkään intoa kaksipyöräisiin vaan tuntee olonsa kotoisammaksi ATV:n puikoissa. Sitähän mä tossa olen yrittänyt selittää että jos peli tulee pääsääntöisesti kadulle niin krossia alle, tai sitten tyytyy nelikossa -60 luvun renkaisiin ja ominaisuuksiin. Ja jos nyt totta puhutaan niin mieluiten ajaisin kurapyörän sijasta hiekkateillä tehokkaalla krossi ATV:lla, mutta kun tulee paljon muutakin ajoa niin joutuu toistaiseksi tyytymään vajaapyöräiseen.Koheltaja kirjoitti:Tässä on yksi syy miksi siirryin kaksipyöräisiin
Kyllä nelkkumöhköön saa hyvät ajo-ominaisuudet pienellä punnertamisella, vaatii alustan tekemisen eli iskarit/jouset ja säädettävät pyöränkulmat, siihen päälle toimivat renkaat niin johan on heppa hyvä ajaa.
Se miten määritellään huippu ajo-ominaisuudet on jokaisen mielipiteestä kiinni, ei nelkkumöhköstä rangerooveria saa tehtyä, eikä kurapyörän korvaajaa. Tosiasia on että ATV:t, nelkku ja krossit, painii täysin omassa kategoriassa ja niitä on turha lähteä suoraan rinnastamaan mihinkään muuhun ajoneuvotyyppiin. Jos tässä kohtaa nostetaan kädet pystyyn ja todetaan että p@ska mikä p@aska ja nää on maastopelejä, niin ei ne vehkeet koskaan kehity, muuhun kuin maastokäyttöön. Tieliikennekulttuuri on vielä nuori mutta jatkuvasti voimistumaan päin, aivan samalla tavalla kun -70 luvulla neliveto autot oli maastureita ja ominaisuudet sen mukaisia, miten on tänä päivänä?
Kylätason mönkijäkuski
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: Tieliikenteeseen 4X4 vekottimeen katu/allround rengasta.
No niin, tuli lopulta päädyttyä ajatukseen varustaa kone täysin katurenkailla, kerran ei ole tullut käytyä koko kesänä metsässä paria kertaa useammin. Ajot siis painottuneet lähes täysin kadulle, joten ei juuri tarvetta karkeammalle kuviolle. Lisäksi aikaisemmin talvirenkaiksi hankittu Bearclaw sarja tallin seinällä, joten se toimii tarvittaessa hyvin maastossa, ei tarvitse tyytyä kompromissiin. Autonrenkaita ei lähdettyä katselemaankaan painojen vuoksi, joten jäljelle jäivät 12" Polariksen aluille sopivat mönkijään tehdyt katurenkaat. Vaihtoehtoja ei sitten enää Suomen sisältä kovin paljoa löytynytkään. Maxxis Dirtejä tyrkyttivät suurimmassa osassa paikkoja ja muutamassa Spearzeja. Dirtit meinattiin jo ostaakin kun sattui hyvä tarjous esittelylaitteen alla olleista, mutta ei kuitenkaan otettu kun eivät aivan täysin vakuuttaneet. Jäljelle jäivät sitten Spearzit, jotka ainakin niitä myyvien liikkeiden mukaan olivat parhaat mahdolliset katurenkaat. Tilailtiin sitten sellaiset Kajaanista ja käytettiin paikallisessa rengasliikkeessä, missä ottivat vanhat renkaat pois ja tasapainottivat nämä tilalle.
Nyt on siis tällä hetkellä muutama sata kilometriä takana ja hyvältä ovat renkaat tuntuneet. Heti ensi silmäyksellä matkahuollossa renkaat näyttivät todella laadukkailta ja ainakin omasta mielestä paljon paremmilta mitä Dirtit. Käytössä ovat tuntuneet myös todella vakailta ja varmoilta. Ei täristä ja ravista vaan voi vetää yhdellä kädellä rennosti kovempaakin. Tämä tietenkin varmasti yhteistä kaikille tasapainotetuille katurenkaille, mutta Bearclaweihin verratessa on ero mukavuudessa kyllä huomattava. Pitoahan näissä on kovasti enemmän ja siitä johtuen kaupungissa varsinkin kaksi päällä ajaessa on jonkin verran raskaampi käännellä kun eturenkaissakin on pitoa. Maantiellähän tästä ei ole haittaa, päin vastoin, mutta kun pitoa löytyy eivät anna niin helposti anteeksi äkkinäisiä ohjausliikkeitä, ja näillä saa varmastikin aika paljon helpommin mönkijän katolleen mitä vähemmän pitävillä maastorenkailla. Myös sisäkurvin renkaita nostaa melko herkästi kuivalla asvaltilla pidosta johtuen, mikäli kuormaa reilummin päällä. Joka tapauksessa oikein mukavat renkaat ajella tiellä ja kyytiläistenkin mielestä meno ollut tasaisesmpaa, kunhan vain ottaa huomioon tuon pidon käännöksissä ettei mene peli ympäri. Tahkolla tehtyjen testien perusteella pärjää hyvin myös hiekka- ja sora-alustalla, mutta parempiakin hiekkatie räppäily renkaita löytyynee. Hyvä kuntoiselle hiekkatielle kuitenkin vakaat varsinkin nelivedolla ajettaessa, uriahan nämä hieman hakevat katurenkaina.
Minkäslaisia kokemuksia muilla Spearzeista? Paljonko olette laittaneet paineita ja onko muuta huomioitavaa? Liikkeessä sanoivat, että yhden baarin tienoilla tuntemusten mukaan. Tällä hetkellä taitaa olla jotain 0,9.


Nyt on siis tällä hetkellä muutama sata kilometriä takana ja hyvältä ovat renkaat tuntuneet. Heti ensi silmäyksellä matkahuollossa renkaat näyttivät todella laadukkailta ja ainakin omasta mielestä paljon paremmilta mitä Dirtit. Käytössä ovat tuntuneet myös todella vakailta ja varmoilta. Ei täristä ja ravista vaan voi vetää yhdellä kädellä rennosti kovempaakin. Tämä tietenkin varmasti yhteistä kaikille tasapainotetuille katurenkaille, mutta Bearclaweihin verratessa on ero mukavuudessa kyllä huomattava. Pitoahan näissä on kovasti enemmän ja siitä johtuen kaupungissa varsinkin kaksi päällä ajaessa on jonkin verran raskaampi käännellä kun eturenkaissakin on pitoa. Maantiellähän tästä ei ole haittaa, päin vastoin, mutta kun pitoa löytyy eivät anna niin helposti anteeksi äkkinäisiä ohjausliikkeitä, ja näillä saa varmastikin aika paljon helpommin mönkijän katolleen mitä vähemmän pitävillä maastorenkailla. Myös sisäkurvin renkaita nostaa melko herkästi kuivalla asvaltilla pidosta johtuen, mikäli kuormaa reilummin päällä. Joka tapauksessa oikein mukavat renkaat ajella tiellä ja kyytiläistenkin mielestä meno ollut tasaisesmpaa, kunhan vain ottaa huomioon tuon pidon käännöksissä ettei mene peli ympäri. Tahkolla tehtyjen testien perusteella pärjää hyvin myös hiekka- ja sora-alustalla, mutta parempiakin hiekkatie räppäily renkaita löytyynee. Hyvä kuntoiselle hiekkatielle kuitenkin vakaat varsinkin nelivedolla ajettaessa, uriahan nämä hieman hakevat katurenkaina.
Minkäslaisia kokemuksia muilla Spearzeista? Paljonko olette laittaneet paineita ja onko muuta huomioitavaa? Liikkeessä sanoivat, että yhden baarin tienoilla tuntemusten mukaan. Tällä hetkellä taitaa olla jotain 0,9.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Re: Tieliikenteeseen 4X4 vekottimeen katu/allround rengasta.
On ne vaan niin saatanan rumat mönkijään, mutta varmasti hyvä ajaa assulla ja ajavat asiansa 

- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Tieliikenteeseen 4X4 vekottimeen katu/allround rengasta.
Spearzien pidosta olen aikalailla erimieltä. Se on kiinni laitteesta minkä alla ovat ja missä koossa.All-Terrain Vehicle kirjoitti:Minkäslaisia kokemuksia muilla Spearzeista?
Perhanan kovat kumit taitaa olla. Kuluu todella vähän. Mun toisessa rakkineessa takana tämmöset pikkusen eri kokoisena.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: Tieliikenteeseen 4X4 vekottimeen katu/allround rengasta.
Joo jotain vanhoja keskusteluita kun luin renkaita etsiessä, niin sanoivat samaa. Ja varmasti jos vielä takatuupparissa on niin erilailla on sitä tehoakin. Tuossa omassa sohvassa tuntuvat kuitenkin todella pitäviltä. Eihän siinä tietenkään ole aiemmin muita renkaita ollutkaan kun Bearclawit, mutta en kyllä itse tässä vaiheessa ainakaan kaipaa pitävämpiä. Näitäkään meinaa saada liikenneympyrässä enää kunnolla sivulle.

Et uskokkaan miten hyvä on ajaa assulla. Tulisiko niistä paremman näköiset, jos kirjoittasi kylkeen rengastussilla Ultimate XL Mud Vampire?atv mies kirjoitti:On ne vaan niin saatanan rumat mönkijään, mutta varmasti hyvä ajaa assulla ja ajavat asiansa

Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6