Pohdintaa mönkkäreiden renkaista

Keskustelua rengas asioista
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Veikkaan että 25" Bounty on vähintään yhtä hyvä kuin isoveli. Noita voi kysyä vaikka Kalajoen Kumikorjaamosta, Motojetistä tai mistä tahansa rengasliikkeestä joka myy Kraatzin maahantuomia renkaita.

25" Bounty on 12" vanteelle ja 26" on 14" vanteelle.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Tuli nyt sitten tilattua pari sarjaa Mudlitejä,ei oikein perstaskussa tavara riittäny noihin kalliimpiin kun esim. Muzzillat yli kaksi kertaa kalliimmat :shock: per sarja.Bountyt jäi selvittämättä.ITP;t lähti kyllä aika sopivasti.

On ne ainakin paremmat kun vakiosilestonet :wink:

Tuolla hinnanerolla vaikka vie selässään vähän matkaa :wink:
Kuva
Avatar
VIPER
6WD
Viestit: 262
Liittynyt: 23 Syys 2006 15:44

Viesti Kirjoittaja VIPER »

Mitäs mieltä noista http://www.intercotire.com/site97.php
Olis aika hyväkuvioiset, 6-kankaiset ja vannesuojilla. Näyttäs siltä, että pystys rajusta kuvioinnistaan huolimatta ajamaan myös tiellä. Tiedä siitä sitten.. :-k Saa myös 27-14.
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Hyvältähän nuo näyttää,mitähän maksaa tänne tilattuna?
Kuva
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

mulla on tollaset swamp litet koekäytössä tällä hetkellä. hyviltä vaikuttaa pitää vaan ootella kevättä/kesää et saa kokemuksia pehmeemmästä maastosta.
välittää.....
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Laitoin Bruiniin taakse 6-kankaiset kendan bearclawit 25x12.5x12 (95€/kpl, ei paha mielestäni), ja eturenkaiksi siirtyivät takana olleet alkuperäisrenkaat, siis 10" leveät :supz:

Ero entiseen on ihan älytön, puskulevy on saatu solmuun ketjuittaki :rock:

Onneksi en laittanu 26" rengassarjaa, vaikka kaupattiinki ITP M+S sarjaa alumiinivanteilla aika edullisesti, variaattori huutaa hoosiannaa jo nyt jos pitoa löytyy tarpeeksi :lol:

Huomenna ajeleen hangille, kanto hyvin ainaki minut, ku kävin kävellen kokeilemassa, vaikka painan 105kg, mietin että jos tekis semmosen pienen, reilun 100km:n, lenkin jokea pitkin (muistaa vaan laittaa kelluntahaalarit päälle niin ei mitään hätää) :lol:
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Avatar
vinssimestari
6WD
Viestit: 287
Liittynyt: 10 Joulu 2005 21:17
Paikkakunta: oulun laidalla. 650v2

Viesti Kirjoittaja vinssimestari »

tuli tässä taannoin vastaan bridgestonen tekemät gummit, oli aika karhean näköinen kuvio vähän samannäköinen kuin kendan bear clavissa onkohan kellään alla kyseisen mallista kumia :?:
merkki oli bridgestone extreme
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Yhdellä sun toisella näyttää nykyään olevan eturenkaat pyörimässä väärinpäin. Aikansa istuskelin kannon nokassa ja kattelin oman pelin renkaita mökin pihalla ja ei kun tunkki esiin ja eturenkaiden pyörimis suunnan vaihto.

Renkaita ruuvatessa ajattelin että turhoo hommoo kun en suolla kantavuutta kaipaa mutta kun lähdin ajolenkille hiekkateille ja enskapolulle niin yllätys oli suuri. Ei kuitenkaan mitään maata mullistavaa mutta renkaan ajettavuus parani ja renkaasta tuli "tarkempi" ajettava. Eli suuntavakautta tuli lisää ja kiihdytyksissä nelikon kanssa ei etupää vetele lukon kytkeytyessä niin paljoa kuin ennen, myös mutkapito muuttui miellyttävämmäksi.

Lenkin jälkeen kurvasin takaisin tunkin luokse ja nyt oli vuorossa takarenkaiden vaihto puolelta toiselle ja äkkiä ajamaan sama lenkki. Hiekkatiellä kömpijä kulkee kuin juna, oli nelikko tai takaveto päällä, aiemmin häirinnyt levottomuus ja vetely loisti poissaolollaan. Takapää ei enään lähtenyt yhtä herkästi sladiin mutkissa vaikka oli takaveto päällä, kiihdytyspito parani ja suuntavakaus sekä sivuttaispito parani samalla reissulla. Kun kokonaispito ja suuntavakaus parani niin samalla kasvoi vauhdit, välillä alkoi oikein pelottamaan miten kovaa pystyy mutkaan menemään...

Vaihtoehtoja on oikeastaan kaksi. Joko Bounty Huntereiden kuvio toimii paremmin väärinpäin pyörivänä tai... Renkailla on ajettu asfaltilla ja kuviopalat kuluu epätasaisesti, nyt kun käännettiin pyörimis suunta niin renkaiden "terävät" kuviopinnat pitää paremmin. Tai sitten kyse on näiden yhteisvaikutuksesta, mene ja tiedä, pääasia on että rengas toimii tällä hetkellä :D


Suurin haitta oli selkeästi kasvaneet rengasäänet niin hiekalla kuin asfaltilla. Äänet varmaan pienenee kun kuvio kuluu, samalla näkee muuttuuko pito ja suuntavakaus hiekalla.
Kylätason mönkijäkuski
Hurricane
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Heinä 2007 11:54

Viesti Kirjoittaja Hurricane »

Olen haaveillut auton renkaista takapotku-Linhaihin ja aiheeseen liittyy seuraava kysymys:

Näin jossain verkkokaupassa merkkikohtaisia pulttijaon adapterisarjoja varsin kohtuulliseen hintaan. Onko kenelläkään moisista käyttökokemuksia ja ennenkaikkea; mistä sellaiset hankit? Minulla on lojumassa lähes uudet kitkarenkaat, jotka voisi olla maukeat mönkijän asfalttikarkeloissa.
Avatar
sisua45
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 20 Touko 2007 16:52
Paikkakunta: Hämeen perukoilta

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

motocoyote kirjoitti:Laitoin Bruiniin taakse 6-kankaiset kendan bearclawit 25x12.5x12 (95€/kpl, ei paha mielestäni), ja eturenkaiksi siirtyivät takana olleet alkuperäisrenkaat, siis 10" leveät :supz:

Ero entiseen on ihan älytön, puskulevy on saatu solmuun ketjuittaki :rock:

Onneksi en laittanu 26" rengassarjaa, vaikka kaupattiinki ITP M+S sarjaa alumiinivanteilla aika edullisesti, variaattori huutaa hoosiannaa jo nyt jos pitoa löytyy tarpeeksi :lol:

Huomenna ajeleen hangille, kanto hyvin ainaki minut, ku kävin kävellen kokeilemassa, vaikka painan 105kg, mietin että jos tekis semmosen pienen, reilun 100km:n, lenkin jokea pitkin (muistaa vaan laittaa kelluntahaalarit päälle niin ei mitään hätää) :lol:
Mistä ostit, tekis mieli tehdä sama homma...?
Avatar
Kaheli
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 13 Elo 2006 20:04
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Kaheli »

Koheltaja kirjoitti:Yhdellä sun toisella näyttää nykyään olevan eturenkaat pyörimässä väärinpäin. Aikansa istuskelin kannon nokassa ja kattelin oman pelin renkaita mökin pihalla ja ei kun tunkki esiin ja eturenkaiden pyörimis suunnan vaihto.

Renkaita ruuvatessa ajattelin että turhoo hommoo kun en suolla kantavuutta kaipaa mutta kun lähdin ajolenkille hiekkateille ja enskapolulle niin yllätys oli suuri. Ei kuitenkaan mitään maata mullistavaa mutta renkaan ajettavuus parani ja renkaasta tuli "tarkempi" ajettava. Eli suuntavakautta tuli lisää ja kiihdytyksissä nelikon kanssa ei etupää vetele lukon kytkeytyessä niin paljoa kuin ennen, myös mutkapito muuttui miellyttävämmäksi.

Lenkin jälkeen kurvasin takaisin tunkin luokse ja nyt oli vuorossa takarenkaiden vaihto puolelta toiselle ja äkkiä ajamaan sama lenkki. Hiekkatiellä kömpijä kulkee kuin juna, oli nelikko tai takaveto päällä, aiemmin häirinnyt levottomuus ja vetely loisti poissaolollaan. Takapää ei enään lähtenyt yhtä herkästi sladiin mutkissa vaikka oli takaveto päällä, kiihdytyspito parani ja suuntavakaus sekä sivuttaispito parani samalla reissulla. Kun kokonaispito ja suuntavakaus parani niin samalla kasvoi vauhdit, välillä alkoi oikein pelottamaan miten kovaa pystyy mutkaan menemään...

Vaihtoehtoja on oikeastaan kaksi. Joko Bounty Huntereiden kuvio toimii paremmin väärinpäin pyörivänä tai... Renkailla on ajettu asfaltilla ja kuviopalat kuluu epätasaisesti, nyt kun käännettiin pyörimis suunta niin renkaiden "terävät" kuviopinnat pitää paremmin. Tai sitten kyse on näiden yhteisvaikutuksesta, mene ja tiedä, pääasia on että rengas toimii tällä hetkellä :D


Suurin haitta oli selkeästi kasvaneet rengasäänet niin hiekalla kuin asfaltilla. Äänet varmaan pienenee kun kuvio kuluu, samalla näkee muuttuuko pito ja suuntavakaus hiekalla.
Mitenkäs jarrutus pito käyttäytyi?
Ei pojat mopolla mahottomia.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jarrutuspidosta on paha mennä sanomaan mitään nykyisillä jarrutustehoilla, pitää vaihtaa palat ja katsoa sitten homma uudestaan.

Onko muuten kellään tietoa mistä saisi ostettua rengasleikkurin? Jos jollain on ylimääräinen tallin laatikossa niin ota yhteyttä, mulla olisi käyttöä sille että pääsee hienosäätämään rengaskuvioita :D
Kylätason mönkijäkuski
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Koheltaja kirjoitti:Jarrutuspidosta on paha mennä sanomaan mitään nykyisillä jarrutustehoilla, pitää vaihtaa palat ja katsoa sitten homma uudestaan.

Onko muuten kellään tietoa mistä saisi ostettua rengasleikkurin? Jos jollain on ylimääräinen tallin laatikossa niin ota yhteyttä, mulla olisi käyttöä sille että pääsee hienosäätämään rengaskuvioita :D
Miten ois tämä.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kah, siinäpä sellainen olisi, tossa ei kerrota minkälaisia leikkuupäitä tulee mukaan. Pitää tonkia noita nettikauppoja jos vaikka tärppäisi :D
Kylätason mönkijäkuski
spot_monkey
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 09 Syys 2004 13:44

Viesti Kirjoittaja spot_monkey »

Mites... istuuko auton perusvanne (pelti/alu) sellasenaan isoon Kymcoon, jos pulttijako on oikea (4x110) vai tarvitaanko sovituskilkkeitä väliin?

Ajatuksena olis laittaa 205 lev. kitkat 15" vanteelle - onnistuuko ja mitähän tuo renkaan profiili pitäisi olla? Ei haittaa vaikka kokonaishalkaisija kasvaa hiukan.
Kymco MXU 250 - All Terrain Vegetable.
Vastaa Viestiin