Pohdintaa mönkkäreiden renkaista
- Vee-äM
- R.I.P
- Viestit: 2460
- Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
- Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-
Tuli nyt sitten tilattua pari sarjaa Mudlitejä,ei oikein perstaskussa tavara riittäny noihin kalliimpiin kun esim. Muzzillat yli kaksi kertaa kalliimmat
per sarja.Bountyt jäi selvittämättä.ITP;t lähti kyllä aika sopivasti.
On ne ainakin paremmat kun vakiosilestonet
Tuolla hinnanerolla vaikka vie selässään vähän matkaa

On ne ainakin paremmat kun vakiosilestonet

Tuolla hinnanerolla vaikka vie selässään vähän matkaa


Mitäs mieltä noista http://www.intercotire.com/site97.php
Olis aika hyväkuvioiset, 6-kankaiset ja vannesuojilla. Näyttäs siltä, että pystys rajusta kuvioinnistaan huolimatta ajamaan myös tiellä. Tiedä siitä sitten..
Saa myös 27-14.
Olis aika hyväkuvioiset, 6-kankaiset ja vannesuojilla. Näyttäs siltä, että pystys rajusta kuvioinnistaan huolimatta ajamaan myös tiellä. Tiedä siitä sitten..

- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Laitoin Bruiniin taakse 6-kankaiset kendan bearclawit 25x12.5x12 (95€/kpl, ei paha mielestäni), ja eturenkaiksi siirtyivät takana olleet alkuperäisrenkaat, siis 10" leveät
Ero entiseen on ihan älytön, puskulevy on saatu solmuun ketjuittaki
Onneksi en laittanu 26" rengassarjaa, vaikka kaupattiinki ITP M+S sarjaa alumiinivanteilla aika edullisesti, variaattori huutaa hoosiannaa jo nyt jos pitoa löytyy tarpeeksi
Huomenna ajeleen hangille, kanto hyvin ainaki minut, ku kävin kävellen kokeilemassa, vaikka painan 105kg, mietin että jos tekis semmosen pienen, reilun 100km:n, lenkin jokea pitkin (muistaa vaan laittaa kelluntahaalarit päälle niin ei mitään hätää)

Ero entiseen on ihan älytön, puskulevy on saatu solmuun ketjuittaki

Onneksi en laittanu 26" rengassarjaa, vaikka kaupattiinki ITP M+S sarjaa alumiinivanteilla aika edullisesti, variaattori huutaa hoosiannaa jo nyt jos pitoa löytyy tarpeeksi

Huomenna ajeleen hangille, kanto hyvin ainaki minut, ku kävin kävellen kokeilemassa, vaikka painan 105kg, mietin että jos tekis semmosen pienen, reilun 100km:n, lenkin jokea pitkin (muistaa vaan laittaa kelluntahaalarit päälle niin ei mitään hätää)

- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- vinssimestari
- 6WD
- Viestit: 287
- Liittynyt: 10 Joulu 2005 21:17
- Paikkakunta: oulun laidalla. 650v2
Yhdellä sun toisella näyttää nykyään olevan eturenkaat pyörimässä väärinpäin. Aikansa istuskelin kannon nokassa ja kattelin oman pelin renkaita mökin pihalla ja ei kun tunkki esiin ja eturenkaiden pyörimis suunnan vaihto.
Renkaita ruuvatessa ajattelin että turhoo hommoo kun en suolla kantavuutta kaipaa mutta kun lähdin ajolenkille hiekkateille ja enskapolulle niin yllätys oli suuri. Ei kuitenkaan mitään maata mullistavaa mutta renkaan ajettavuus parani ja renkaasta tuli "tarkempi" ajettava. Eli suuntavakautta tuli lisää ja kiihdytyksissä nelikon kanssa ei etupää vetele lukon kytkeytyessä niin paljoa kuin ennen, myös mutkapito muuttui miellyttävämmäksi.
Lenkin jälkeen kurvasin takaisin tunkin luokse ja nyt oli vuorossa takarenkaiden vaihto puolelta toiselle ja äkkiä ajamaan sama lenkki. Hiekkatiellä kömpijä kulkee kuin juna, oli nelikko tai takaveto päällä, aiemmin häirinnyt levottomuus ja vetely loisti poissaolollaan. Takapää ei enään lähtenyt yhtä herkästi sladiin mutkissa vaikka oli takaveto päällä, kiihdytyspito parani ja suuntavakaus sekä sivuttaispito parani samalla reissulla. Kun kokonaispito ja suuntavakaus parani niin samalla kasvoi vauhdit, välillä alkoi oikein pelottamaan miten kovaa pystyy mutkaan menemään...
Vaihtoehtoja on oikeastaan kaksi. Joko Bounty Huntereiden kuvio toimii paremmin väärinpäin pyörivänä tai... Renkailla on ajettu asfaltilla ja kuviopalat kuluu epätasaisesti, nyt kun käännettiin pyörimis suunta niin renkaiden "terävät" kuviopinnat pitää paremmin. Tai sitten kyse on näiden yhteisvaikutuksesta, mene ja tiedä, pääasia on että rengas toimii tällä hetkellä
Suurin haitta oli selkeästi kasvaneet rengasäänet niin hiekalla kuin asfaltilla. Äänet varmaan pienenee kun kuvio kuluu, samalla näkee muuttuuko pito ja suuntavakaus hiekalla.
Renkaita ruuvatessa ajattelin että turhoo hommoo kun en suolla kantavuutta kaipaa mutta kun lähdin ajolenkille hiekkateille ja enskapolulle niin yllätys oli suuri. Ei kuitenkaan mitään maata mullistavaa mutta renkaan ajettavuus parani ja renkaasta tuli "tarkempi" ajettava. Eli suuntavakautta tuli lisää ja kiihdytyksissä nelikon kanssa ei etupää vetele lukon kytkeytyessä niin paljoa kuin ennen, myös mutkapito muuttui miellyttävämmäksi.
Lenkin jälkeen kurvasin takaisin tunkin luokse ja nyt oli vuorossa takarenkaiden vaihto puolelta toiselle ja äkkiä ajamaan sama lenkki. Hiekkatiellä kömpijä kulkee kuin juna, oli nelikko tai takaveto päällä, aiemmin häirinnyt levottomuus ja vetely loisti poissaolollaan. Takapää ei enään lähtenyt yhtä herkästi sladiin mutkissa vaikka oli takaveto päällä, kiihdytyspito parani ja suuntavakaus sekä sivuttaispito parani samalla reissulla. Kun kokonaispito ja suuntavakaus parani niin samalla kasvoi vauhdit, välillä alkoi oikein pelottamaan miten kovaa pystyy mutkaan menemään...
Vaihtoehtoja on oikeastaan kaksi. Joko Bounty Huntereiden kuvio toimii paremmin väärinpäin pyörivänä tai... Renkailla on ajettu asfaltilla ja kuviopalat kuluu epätasaisesti, nyt kun käännettiin pyörimis suunta niin renkaiden "terävät" kuviopinnat pitää paremmin. Tai sitten kyse on näiden yhteisvaikutuksesta, mene ja tiedä, pääasia on että rengas toimii tällä hetkellä

Suurin haitta oli selkeästi kasvaneet rengasäänet niin hiekalla kuin asfaltilla. Äänet varmaan pienenee kun kuvio kuluu, samalla näkee muuttuuko pito ja suuntavakaus hiekalla.
Kylätason mönkijäkuski
Olen haaveillut auton renkaista takapotku-Linhaihin ja aiheeseen liittyy seuraava kysymys:
Näin jossain verkkokaupassa merkkikohtaisia pulttijaon adapterisarjoja varsin kohtuulliseen hintaan. Onko kenelläkään moisista käyttökokemuksia ja ennenkaikkea; mistä sellaiset hankit? Minulla on lojumassa lähes uudet kitkarenkaat, jotka voisi olla maukeat mönkijän asfalttikarkeloissa.
Näin jossain verkkokaupassa merkkikohtaisia pulttijaon adapterisarjoja varsin kohtuulliseen hintaan. Onko kenelläkään moisista käyttökokemuksia ja ennenkaikkea; mistä sellaiset hankit? Minulla on lojumassa lähes uudet kitkarenkaat, jotka voisi olla maukeat mönkijän asfalttikarkeloissa.
Mistä ostit, tekis mieli tehdä sama homma...?motocoyote kirjoitti:Laitoin Bruiniin taakse 6-kankaiset kendan bearclawit 25x12.5x12 (95€/kpl, ei paha mielestäni), ja eturenkaiksi siirtyivät takana olleet alkuperäisrenkaat, siis 10" leveät![]()
Ero entiseen on ihan älytön, puskulevy on saatu solmuun ketjuittaki![]()
Onneksi en laittanu 26" rengassarjaa, vaikka kaupattiinki ITP M+S sarjaa alumiinivanteilla aika edullisesti, variaattori huutaa hoosiannaa jo nyt jos pitoa löytyy tarpeeksi
Huomenna ajeleen hangille, kanto hyvin ainaki minut, ku kävin kävellen kokeilemassa, vaikka painan 105kg, mietin että jos tekis semmosen pienen, reilun 100km:n, lenkin jokea pitkin (muistaa vaan laittaa kelluntahaalarit päälle niin ei mitään hätää)
_________________
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Mitenkäs jarrutus pito käyttäytyi?Koheltaja kirjoitti:Yhdellä sun toisella näyttää nykyään olevan eturenkaat pyörimässä väärinpäin. Aikansa istuskelin kannon nokassa ja kattelin oman pelin renkaita mökin pihalla ja ei kun tunkki esiin ja eturenkaiden pyörimis suunnan vaihto.
Renkaita ruuvatessa ajattelin että turhoo hommoo kun en suolla kantavuutta kaipaa mutta kun lähdin ajolenkille hiekkateille ja enskapolulle niin yllätys oli suuri. Ei kuitenkaan mitään maata mullistavaa mutta renkaan ajettavuus parani ja renkaasta tuli "tarkempi" ajettava. Eli suuntavakautta tuli lisää ja kiihdytyksissä nelikon kanssa ei etupää vetele lukon kytkeytyessä niin paljoa kuin ennen, myös mutkapito muuttui miellyttävämmäksi.
Lenkin jälkeen kurvasin takaisin tunkin luokse ja nyt oli vuorossa takarenkaiden vaihto puolelta toiselle ja äkkiä ajamaan sama lenkki. Hiekkatiellä kömpijä kulkee kuin juna, oli nelikko tai takaveto päällä, aiemmin häirinnyt levottomuus ja vetely loisti poissaolollaan. Takapää ei enään lähtenyt yhtä herkästi sladiin mutkissa vaikka oli takaveto päällä, kiihdytyspito parani ja suuntavakaus sekä sivuttaispito parani samalla reissulla. Kun kokonaispito ja suuntavakaus parani niin samalla kasvoi vauhdit, välillä alkoi oikein pelottamaan miten kovaa pystyy mutkaan menemään...
Vaihtoehtoja on oikeastaan kaksi. Joko Bounty Huntereiden kuvio toimii paremmin väärinpäin pyörivänä tai... Renkailla on ajettu asfaltilla ja kuviopalat kuluu epätasaisesti, nyt kun käännettiin pyörimis suunta niin renkaiden "terävät" kuviopinnat pitää paremmin. Tai sitten kyse on näiden yhteisvaikutuksesta, mene ja tiedä, pääasia on että rengas toimii tällä hetkellä![]()
Suurin haitta oli selkeästi kasvaneet rengasäänet niin hiekalla kuin asfaltilla. Äänet varmaan pienenee kun kuvio kuluu, samalla näkee muuttuuko pito ja suuntavakaus hiekalla.
Ei pojat mopolla mahottomia.
Jarrutuspidosta on paha mennä sanomaan mitään nykyisillä jarrutustehoilla, pitää vaihtaa palat ja katsoa sitten homma uudestaan.
Onko muuten kellään tietoa mistä saisi ostettua rengasleikkurin? Jos jollain on ylimääräinen tallin laatikossa niin ota yhteyttä, mulla olisi käyttöä sille että pääsee hienosäätämään rengaskuvioita
Onko muuten kellään tietoa mistä saisi ostettua rengasleikkurin? Jos jollain on ylimääräinen tallin laatikossa niin ota yhteyttä, mulla olisi käyttöä sille että pääsee hienosäätämään rengaskuvioita

Kylätason mönkijäkuski
Miten ois tämä.Koheltaja kirjoitti:Jarrutuspidosta on paha mennä sanomaan mitään nykyisillä jarrutustehoilla, pitää vaihtaa palat ja katsoa sitten homma uudestaan.
Onko muuten kellään tietoa mistä saisi ostettua rengasleikkurin? Jos jollain on ylimääräinen tallin laatikossa niin ota yhteyttä, mulla olisi käyttöä sille että pääsee hienosäätämään rengaskuvioita
-
- 3WD
- Viestit: 107
- Liittynyt: 09 Syys 2004 13:44
Mites... istuuko auton perusvanne (pelti/alu) sellasenaan isoon Kymcoon, jos pulttijako on oikea (4x110) vai tarvitaanko sovituskilkkeitä väliin?
Ajatuksena olis laittaa 205 lev. kitkat 15" vanteelle - onnistuuko ja mitähän tuo renkaan profiili pitäisi olla? Ei haittaa vaikka kokonaishalkaisija kasvaa hiukan.
Ajatuksena olis laittaa 205 lev. kitkat 15" vanteelle - onnistuuko ja mitähän tuo renkaan profiili pitäisi olla? Ei haittaa vaikka kokonaishalkaisija kasvaa hiukan.
Kymco MXU 250 - All Terrain Vegetable.