ITP mudlite --> interco swamplite

Keskustelua rengas asioista
jänkhä
Tracks
Viestit: 1581
Liittynyt: 07 Maalis 2007 19:17
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Mud lite -> Swamp lite

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

Tielle omat renkaat, ja maastoon omat.
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mud lite -> Swamp lite

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Ei lisättävää. Aamen!
Avatar
TATOU4S
6WD
Viestit: 481
Liittynyt: 28 Helmi 2013 10:03
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 eps +tatou

Re: Mud lite -> Swamp lite

Viesti Kirjoittaja TATOU4S »

Mutta ku satuin ostamaan nuo mud litet tutulta puoleen hintaan ja niillä oli ajettu pari sataa kilometriä talvella, eli käytännössä uudet. Ajattelin että nuilla saa hieman säästettyä teloja loppu talvesta että saa vaihtaa aijemmin telat pois siinä vaiheessa kun metsätiet ovat lumettomia mutta metsissä on vielä sen verran lunta ettei alkuperäisillä renkailla vielä oikein pääse mihinkään ja sama homma sit ennen talvea. Keskellä kesää vois ajella nuilla alkuperäisillä rattailla kun on kuivaa mutta en ole vielä saanu hommattua toisia vanteita.

Tuleehan sitä vähän ajettua asvaltillakin mutta kovalla sora mettäautotiellä nuilla mud liteillä pitää aina jokunen kilometri ajaa kun hakee puukuorman mettästä semmosesta paikasta jossa saa käyttää vinssiä aika paljon mikäli alla ois alkuperäiset renkaat.
Avatar
TATOU4S
6WD
Viestit: 481
Liittynyt: 28 Helmi 2013 10:03
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 eps +tatou

Re: Mud lite -> Swamp lite

Viesti Kirjoittaja TATOU4S »

jänkhä kirjoitti:Tielle omat renkaat, ja maastoon omat.
Ruukaatko vaihtaa aina renkaat kesken ajon kun tuut mettästä tielle ja toisin päin. Mä joutuisin yhden reissun aikana vaihtamaan renkaat noin 27,4 kertaa...
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Mud lite -> Swamp lite

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Mudlite on parhaimmillaan siinä vaiheessa kun harppu on kulunut noin lähes puoleen alkuperäisestä; ei revi maastoa eikä kaiva välittömästi kuoppaa itselleen.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
CanMuli
6WD
Viestit: 799
Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: oulainen

Re: Mud lite -> Swamp lite

Viesti Kirjoittaja CanMuli »

Samaa mieltä kojjoottin kanssa. Suolla sen huomaa parhaiten ku muut menee "sileillä" kumeilla mitenpäin vaan ja itellä kaivaa mudlitet samantien kohti kiinaa.
sonta ratas. Ja pomppii myös kesällä, aina kun pitäs pitoja saada.
□■
Avatar
Skifo-79
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 18 Touko 2010 12:39
Mönkijä:: Can-Am 650x
Paikkakunta: Ruokolahti

Re: Mud lite -> Swamp lite

Viesti Kirjoittaja Skifo-79 »

Aikas paljolti taitaa kaikki Ameeriikan mutarankhaat olla sen sorttisia net haluavat kaivella pohjia myöten. Noh varmaan syyttäminen on justiinsakkin järetöntä lugin korkeutta. Kaverilla on Mud lite XXL rinkulat Renessä. Turve nousee jotakuinkin taivasta kohti kun ruopasoo, Deestoneilla joissa jo kulmat pyöristyni ni turve lähtee takaviistoon.
Saimaa ATV OffRoad Ry - Worry Team 51
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 13:28

Re: Mud lite -> Swamp lite

Viesti Kirjoittaja jermu »

en tiiä mutta ei kait se rengas itessää kaiva... kaikkihan saapi kaasulla kaivamaan pohjasta kiinni...

Tuolla onki ameriikan foorumeilla paljon puhuttu että silverback, outlaw tms renkailla pitäis mudassa ajaa hiipimällä eikä kaasulla.. etenee kuulemma silloin parhaiten.. Mutta tottahan se lienee, että tuo iso lugi voi rikkoa jängän pinnan...

Toki jo noissa kahdessa mainituissaki on vissiin eroja silverback kertomusten mukaan kaivaa ja outlaw taas enemmän "meloo" eteenpäin...

mikä toimii milläkin alustalla... samoilla urilla ajettaessa pintahan on jo valmiiksi rikki, joten rengasvalintaa ajoalustan mukaan missä meinaa ajella...
Avatar
Jampax
3WD
Viestit: 100
Liittynyt: 04 Syys 2011 19:37
Mönkijä:: Sportsman 570 T3b -17
Paikkakunta: Kemi

Re: Mud lite -> Swamp lite

Viesti Kirjoittaja Jampax »

Paljonko ootte pitäny paineita mudliteissä niinku tieliikenne käytössä? Koitin 0.5 mutta ravistaa nii pirusti 60km/h vauhdissa. Nyt 0,8 ja alkaa vähän rauhottuun, toki maastoon ja suolle lasketaan paineita sitten, ettei kukaan pääse näpäyttään :D
Mönkiminen avartaa... lompakkoa

Ex: Polaris Sportsman 500H.O-08, Bombardier 650DS -04, Polaris Sportsman 800EFi, Polaris Sportsman 500 H.O TL
CanMuli
6WD
Viestit: 799
Liittynyt: 21 Tammi 2013 17:25
Mönkijä:: Outlander 500 dps T3 -15
Paikkakunta: oulainen

Re: Mud lite -> Swamp lite

Viesti Kirjoittaja CanMuli »

Minun käsityksen mukaan mudlite ei ole tieliikennehyväksytty rengas vai olenko väärässä :?:
□■
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Mud lite -> Swamp lite

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Ketä kiinnostaa?

Mutta, ihan 0,3 barin paineilla ajoin teilläkin Mudliteillä.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
jänkhä
Tracks
Viestit: 1581
Liittynyt: 07 Maalis 2007 19:17
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Mud lite -> Swamp lite

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

26"/12" Mudlitet on E-hyväksyttyjä.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Mud lite -> Swamp lite

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Kuten jänkhä tuossa toi esille niin 26''/12'' Mudlitet on tieliikenne hyväksytyt, E-leimalliset, itsellä on juuri tuollaiset. Vaikka toisia en välttämättä enää ostais niin on ihan hyvät renkaat. Tiekäytössä menee vaikka mitkään tierenkaat nuo olekkaan. Yleisesti olen paineita pitäny 0,5bar, tuolla menee sekakäytössä ihan ok, mettäkäyttöön joskus tiputtanut 0,2-0,3bar paikkeille.
Vastaa Viestiin