Kenda BC

Keskustelua rengas asioista
vv
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 20 Tammi 2007 19:24
Mönkijä:: can-am tl
Paikkakunta: Mettäkulma

Re: Kenda BC

Viesti Kirjoittaja vv »

Sanovat et alkuperäisen kumi pitää talvellakin mut kopio on muovisempi pito huonompi. Kuvio samanlainen ja kyljessä lukee kenda. Voi myös olla sonta puhetta ja kateelisten panetelua.
hutki
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 10 Heinä 2007 20:43

kenda bear claw

Viesti Kirjoittaja hutki »

elikkä mahtuuko paikalleen 26*10*12 ja 26*12*12 ihan vaan heittämällä. polle 400 -04
ei se satu!!
Avatar
mönkkä
6WD
Viestit: 941
Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: kenda bear claw

Viesti Kirjoittaja mönkkä »

Jos vakio vanteelle pistät niin käännät raidetangon päät alapuolelle niin sitten sopii.
http://www.kaivaa.fi

Heijari kohti napaa, leuka rintaan ja eteenpäin.

Se on nyt 67
hutki
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 10 Heinä 2007 20:43

Re: kenda bear claw

Viesti Kirjoittaja hutki »

onko iso homma? ei viitsis lähtä konttaan märälle kentälle että näkis :)
ei se satu!!
Avatar
mönkkä
6WD
Viestit: 941
Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: kenda bear claw

Viesti Kirjoittaja mönkkä »

10 min.
http://www.kaivaa.fi

Heijari kohti napaa, leuka rintaan ja eteenpäin.

Se on nyt 67
hutki
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 10 Heinä 2007 20:43

Re: kenda bear claw

Viesti Kirjoittaja hutki »

tartteeko niitä säätää sen jälkeen? muuttuuko se kulma paljon niissä? ajoon ei mitn vaikutusta?
ei se satu!!
Avatar
mönkkä
6WD
Viestit: 941
Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: kenda bear claw

Viesti Kirjoittaja mönkkä »

Auraus pitää säätää muta ei ole amerikan temppu, tässä tätä asiaa ihmetellessä olisit tehnyt jo hommelin.
http://www.kaivaa.fi

Heijari kohti napaa, leuka rintaan ja eteenpäin.

Se on nyt 67
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Re: kenda bear claw

Viesti Kirjoittaja rulez »

Enpä suosittele kääntämään raidetangon päitä väärälle puolelle !

Ja syy tähän on että renkaiden kulmat muuttuvat huomattavasti reippaammin joustoissa joten auraus ja haritus heittelee miten sattuu ja saattaapa tehdä vaaratilanteitakin vauhdikkaissa ja kuoppasissa olosuhteissa.

Toinen ja "tärkeämpi" syy on jotta rengas pääsee kääntymään joustoissa huomattavasti pitemmälle kun on suunniteltu ja tämä särkee murroksen erittäin helposti. Tästä ongelmasta toki pääsee hitsaamalla jonkinmoiset rajottimet kummankin renkaan käännölle.


muutama iso rikka pultteihin (vanteen ja navan väliin) niin ei tarvitte tuhota ajoominaisuuksia ja niveliä tuolla raidetangon pään kääntämisellä. Tai jos hiukka hifistelöö enempi ja haluaa ottaa varmanpäälle niin 3-5mm spacerikin toimii hienosti.



Tätä raidetangon pään kääntämistä on puitu pollen tapauksessa jo niin monasti etteikö kaikkien pitäs tajutta jotta on konstina helpoimpia mutta juurikin niitä asiota jota ei pidä tehdä. Puhumattakaan että sitä neuvotaan tekemään aina kun kysytään renkaiden mahtumista pyörimään pollen vakiovanteilla. ](*,)
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Avatar
All-Terrain Vehicle
Tracks
Viestit: 2072
Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu

Re: kenda bear claw

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

Mikähän se on mulla noissa BearClaweissa kun ei millään pysy ilma sisällä? Vasemman takarenkaan ja vanteen väliin on joskus mennyt kannosta palanen, mutta se on poistettu. Mutta kun niinkun missään nuista neljästä renkaasta ei pysy paineet. Kun aina laskee siihen 0,3 baariin, kun yrittää pistää 0,4 tai 0,5 tai enemmän. Vai eikö tuollaiseen maastorenkaaseen ole enempää tarkoitettu paineita, ja ne vuotaa automaattisesti pois :roll:
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: kenda bear claw

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Automatiikkaa ei ole, joten jossain on reikä.

Suhauta renkaaseen paikkapullo ja katso paraneeko.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
mönkkä
6WD
Viestit: 941
Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: kenda bear claw

Viesti Kirjoittaja mönkkä »

rulez kirjoitti:Enpä suosittele kääntämään raidetangon päitä väärälle puolelle !

Ja syy tähän on että renkaiden kulmat muuttuvat huomattavasti reippaammin joustoissa joten auraus ja haritus heittelee miten sattuu ja saattaapa tehdä vaaratilanteitakin vauhdikkaissa ja kuoppasissa olosuhteissa.

Toinen ja "tärkeämpi" syy on jotta rengas pääsee kääntymään joustoissa huomattavasti pitemmälle kun on suunniteltu ja tämä särkee murroksen erittäin helposti. Tästä ongelmasta toki pääsee hitsaamalla jonkinmoiset rajottimet kummankin renkaan käännölle.


muutama iso rikka pultteihin (vanteen ja navan väliin) niin ei tarvitte tuhota ajoominaisuuksia ja niveliä tuolla raidetangon pään kääntämisellä. Tai jos hiukka hifistelöö enempi ja haluaa ottaa varmanpäälle niin 3-5mm spacerikin toimii hienosti.



Tätä raidetangon pään kääntämistä on puitu pollen tapauksessa jo niin monasti etteikö kaikkien pitäs tajutta jotta on konstina helpoimpia mutta juurikin niitä asiota jota ei pidä tehdä. Puhumattakaan että sitä neuvotaan tekemään aina kun kysytään renkaiden mahtumista pyörimään pollen vakiovanteilla. ](*,)

Itse raidetangon päät kääntäneenä ajelen ja katson mitä tapahtuu :-k kerron sitten jos tuosta syystä jotain on hajonnut ja mielestäsi ITP 589 on lähes kelvoton kummi, mutta yhä väitän että kivellä toimii ja jopa ihan kohtalaisestikkin.
http://www.kaivaa.fi

Heijari kohti napaa, leuka rintaan ja eteenpäin.

Se on nyt 67
hutki
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 10 Heinä 2007 20:43

Re: kenda bear claw

Viesti Kirjoittaja hutki »

tai antakaa vinkki mitkä renkaat siihen ostaa kun tartten karkea kuvioset renkaat ja nuo oli ainoot mitä oli saatavilla ko. liikkeestä.
ei se satu!!
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: kenda bear claw

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Tuolla rengas osiossa on juttua varmasti kaikista renkaista mitä suomenmaalla pyörii http://keskustelu.sammysatv.com/viewforum.php?f=60. Sieltä vaan juttuja ja kokemuksia lukemaan. Karkea kuvioinen on aika laaja käsite.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
olli.k
4WD
Viestit: 246
Liittynyt: 25 Joulu 2010 14:45
Mönkijä:: polaris sportsman 500 traktori
Paikkakunta: salo

Re: kenda bear claw

Viesti Kirjoittaja olli.k »

All-Terrain Vehicle kirjoitti:Mikähän se on mulla noissa BearClaweissa kun ei millään pysy ilma sisällä? Vasemman takarenkaan ja vanteen väliin on joskus mennyt kannosta palanen, mutta se on poistettu. Mutta kun niinkun missään nuista neljästä renkaasta ei pysy paineet. Kun aina laskee siihen 0,3 baariin, kun yrittää pistää 0,4 tai 0,5 tai enemmän. Vai eikö tuollaiseen maastorenkaaseen ole enempää tarkoitettu paineita, ja ne vuotaa automaattisesti pois :roll:
ei pysyny mullakaa ilmat sisällä mut laitto liikkees sisäkumit jokpyörään niin nyt kestää.
Maataloustraktori
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: kenda bear claw

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Mullaki välillä puottelee ilmoja, eniten puotti vas eturengas, käytin paineet 2:ssa baarissa ja laskin takas 0,5 niin nyt pysyy paineet.

Lukekaa myös http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... t=huijaako, liittyy olellisesti aiheeseen.

Koska välillä rengasmittari itsellä näytti nollaa yksissä renkaissa vaikka niissä oli painetta n. 0,7, eli tarkistelkaa rengasmittareiden toimivuus/luotettavuus toisella mittarilla.
Vastaa Viestiin