Kenda BC
Re: Kenda BC
Sanovat et alkuperäisen kumi pitää talvellakin mut kopio on muovisempi pito huonompi. Kuvio samanlainen ja kyljessä lukee kenda. Voi myös olla sonta puhetta ja kateelisten panetelua.
kenda bear claw
elikkä mahtuuko paikalleen 26*10*12 ja 26*12*12 ihan vaan heittämällä. polle 400 -04
ei se satu!!
- mönkkä
- 6WD
- Viestit: 941
- Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
- Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Re: kenda bear claw
Jos vakio vanteelle pistät niin käännät raidetangon päät alapuolelle niin sitten sopii.
Re: kenda bear claw
onko iso homma? ei viitsis lähtä konttaan märälle kentälle että näkis 

ei se satu!!
- mönkkä
- 6WD
- Viestit: 941
- Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
- Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Re: kenda bear claw
10 min.
Re: kenda bear claw
tartteeko niitä säätää sen jälkeen? muuttuuko se kulma paljon niissä? ajoon ei mitn vaikutusta?
ei se satu!!
- mönkkä
- 6WD
- Viestit: 941
- Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
- Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Re: kenda bear claw
Auraus pitää säätää muta ei ole amerikan temppu, tässä tätä asiaa ihmetellessä olisit tehnyt jo hommelin.
- rulez
- Tracks
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
- Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
- Viesti:
Re: kenda bear claw
Enpä suosittele kääntämään raidetangon päitä väärälle puolelle !
Ja syy tähän on että renkaiden kulmat muuttuvat huomattavasti reippaammin joustoissa joten auraus ja haritus heittelee miten sattuu ja saattaapa tehdä vaaratilanteitakin vauhdikkaissa ja kuoppasissa olosuhteissa.
Toinen ja "tärkeämpi" syy on jotta rengas pääsee kääntymään joustoissa huomattavasti pitemmälle kun on suunniteltu ja tämä särkee murroksen erittäin helposti. Tästä ongelmasta toki pääsee hitsaamalla jonkinmoiset rajottimet kummankin renkaan käännölle.
muutama iso rikka pultteihin (vanteen ja navan väliin) niin ei tarvitte tuhota ajoominaisuuksia ja niveliä tuolla raidetangon pään kääntämisellä. Tai jos hiukka hifistelöö enempi ja haluaa ottaa varmanpäälle niin 3-5mm spacerikin toimii hienosti.
Tätä raidetangon pään kääntämistä on puitu pollen tapauksessa jo niin monasti etteikö kaikkien pitäs tajutta jotta on konstina helpoimpia mutta juurikin niitä asiota jota ei pidä tehdä. Puhumattakaan että sitä neuvotaan tekemään aina kun kysytään renkaiden mahtumista pyörimään pollen vakiovanteilla.](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ja syy tähän on että renkaiden kulmat muuttuvat huomattavasti reippaammin joustoissa joten auraus ja haritus heittelee miten sattuu ja saattaapa tehdä vaaratilanteitakin vauhdikkaissa ja kuoppasissa olosuhteissa.
Toinen ja "tärkeämpi" syy on jotta rengas pääsee kääntymään joustoissa huomattavasti pitemmälle kun on suunniteltu ja tämä särkee murroksen erittäin helposti. Tästä ongelmasta toki pääsee hitsaamalla jonkinmoiset rajottimet kummankin renkaan käännölle.
muutama iso rikka pultteihin (vanteen ja navan väliin) niin ei tarvitte tuhota ajoominaisuuksia ja niveliä tuolla raidetangon pään kääntämisellä. Tai jos hiukka hifistelöö enempi ja haluaa ottaa varmanpäälle niin 3-5mm spacerikin toimii hienosti.
Tätä raidetangon pään kääntämistä on puitu pollen tapauksessa jo niin monasti etteikö kaikkien pitäs tajutta jotta on konstina helpoimpia mutta juurikin niitä asiota jota ei pidä tehdä. Puhumattakaan että sitä neuvotaan tekemään aina kun kysytään renkaiden mahtumista pyörimään pollen vakiovanteilla.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: kenda bear claw
Mikähän se on mulla noissa BearClaweissa kun ei millään pysy ilma sisällä? Vasemman takarenkaan ja vanteen väliin on joskus mennyt kannosta palanen, mutta se on poistettu. Mutta kun niinkun missään nuista neljästä renkaasta ei pysy paineet. Kun aina laskee siihen 0,3 baariin, kun yrittää pistää 0,4 tai 0,5 tai enemmän. Vai eikö tuollaiseen maastorenkaaseen ole enempää tarkoitettu paineita, ja ne vuotaa automaattisesti pois 

Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: kenda bear claw
Automatiikkaa ei ole, joten jossain on reikä.
Suhauta renkaaseen paikkapullo ja katso paraneeko.
Suhauta renkaaseen paikkapullo ja katso paraneeko.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- mönkkä
- 6WD
- Viestit: 941
- Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
- Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Re: kenda bear claw
rulez kirjoitti:Enpä suosittele kääntämään raidetangon päitä väärälle puolelle !
Ja syy tähän on että renkaiden kulmat muuttuvat huomattavasti reippaammin joustoissa joten auraus ja haritus heittelee miten sattuu ja saattaapa tehdä vaaratilanteitakin vauhdikkaissa ja kuoppasissa olosuhteissa.
Toinen ja "tärkeämpi" syy on jotta rengas pääsee kääntymään joustoissa huomattavasti pitemmälle kun on suunniteltu ja tämä särkee murroksen erittäin helposti. Tästä ongelmasta toki pääsee hitsaamalla jonkinmoiset rajottimet kummankin renkaan käännölle.
muutama iso rikka pultteihin (vanteen ja navan väliin) niin ei tarvitte tuhota ajoominaisuuksia ja niveliä tuolla raidetangon pään kääntämisellä. Tai jos hiukka hifistelöö enempi ja haluaa ottaa varmanpäälle niin 3-5mm spacerikin toimii hienosti.
Tätä raidetangon pään kääntämistä on puitu pollen tapauksessa jo niin monasti etteikö kaikkien pitäs tajutta jotta on konstina helpoimpia mutta juurikin niitä asiota jota ei pidä tehdä. Puhumattakaan että sitä neuvotaan tekemään aina kun kysytään renkaiden mahtumista pyörimään pollen vakiovanteilla.
Itse raidetangon päät kääntäneenä ajelen ja katson mitä tapahtuu

Re: kenda bear claw
tai antakaa vinkki mitkä renkaat siihen ostaa kun tartten karkea kuvioset renkaat ja nuo oli ainoot mitä oli saatavilla ko. liikkeestä.
ei se satu!!
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: kenda bear claw
Tuolla rengas osiossa on juttua varmasti kaikista renkaista mitä suomenmaalla pyörii http://keskustelu.sammysatv.com/viewforum.php?f=60. Sieltä vaan juttuja ja kokemuksia lukemaan. Karkea kuvioinen on aika laaja käsite.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
-
- 4WD
- Viestit: 246
- Liittynyt: 25 Joulu 2010 14:45
- Mönkijä:: polaris sportsman 500 traktori
- Paikkakunta: salo
Re: kenda bear claw
ei pysyny mullakaa ilmat sisällä mut laitto liikkees sisäkumit jokpyörään niin nyt kestää.All-Terrain Vehicle kirjoitti:Mikähän se on mulla noissa BearClaweissa kun ei millään pysy ilma sisällä? Vasemman takarenkaan ja vanteen väliin on joskus mennyt kannosta palanen, mutta se on poistettu. Mutta kun niinkun missään nuista neljästä renkaasta ei pysy paineet. Kun aina laskee siihen 0,3 baariin, kun yrittää pistää 0,4 tai 0,5 tai enemmän. Vai eikö tuollaiseen maastorenkaaseen ole enempää tarkoitettu paineita, ja ne vuotaa automaattisesti pois
Maataloustraktori
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: kenda bear claw
Mullaki välillä puottelee ilmoja, eniten puotti vas eturengas, käytin paineet 2:ssa baarissa ja laskin takas 0,5 niin nyt pysyy paineet.
Lukekaa myös http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... t=huijaako, liittyy olellisesti aiheeseen.
Koska välillä rengasmittari itsellä näytti nollaa yksissä renkaissa vaikka niissä oli painetta n. 0,7, eli tarkistelkaa rengasmittareiden toimivuus/luotettavuus toisella mittarilla.
Lukekaa myös http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... t=huijaako, liittyy olellisesti aiheeseen.
Koska välillä rengasmittari itsellä näytti nollaa yksissä renkaissa vaikka niissä oli painetta n. 0,7, eli tarkistelkaa rengasmittareiden toimivuus/luotettavuus toisella mittarilla.