Millä saadaan rengas ajokuntoiseksi "keskellä ei mitään
- kekkonem
- Tracks
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
- Mönkijä:: XP -14 T3
- Paikkakunta: Lohja
Millä saadaan rengas ajokuntoiseksi "keskellä ei mitään
Moromps!
Aikani hakua ( tuloksetta ) selattuani kysyn nyt näin:
Miten saadaan rengas takaisin ajokuntoiseksi jos se pullahtaa vanteelta esim. mettässä jonkin kiven kohtaamisen jälkeen? Tuli mieleen, viime reissulla, kun kivikossa kolisteltiin ja renkaat oli välillä mitä mielenkiintoisemmisa asennoissa. Kompura löyty laukusta, joten ilmaa on tarjolla, mutta millä hitolla rengas laitetaan takaisin vanteelle " kotikonstein".
Tässä vaiheessa täytyy sanoa, että mun renkaankorjaustietämykseni rajoittuu ainakin toistaiseksi fillarin renkaiden paikkaukseen.
Tekis mieli laske rengaspaineita vielä alemmas, mutta mietityttää renkaan pysyminen vanteella.
Jos renkaaseen ilmestyy reikä, niin sen varmaankin saa paikattua "kamelinsonnalla".
Jos tietoa löytyy, niin otetaan kiitollisena vastaan.
Aikani hakua ( tuloksetta ) selattuani kysyn nyt näin:
Miten saadaan rengas takaisin ajokuntoiseksi jos se pullahtaa vanteelta esim. mettässä jonkin kiven kohtaamisen jälkeen? Tuli mieleen, viime reissulla, kun kivikossa kolisteltiin ja renkaat oli välillä mitä mielenkiintoisemmisa asennoissa. Kompura löyty laukusta, joten ilmaa on tarjolla, mutta millä hitolla rengas laitetaan takaisin vanteelle " kotikonstein".
Tässä vaiheessa täytyy sanoa, että mun renkaankorjaustietämykseni rajoittuu ainakin toistaiseksi fillarin renkaiden paikkaukseen.
Tekis mieli laske rengaspaineita vielä alemmas, mutta mietityttää renkaan pysyminen vanteella.
Jos renkaaseen ilmestyy reikä, niin sen varmaankin saa paikattua "kamelinsonnalla".
Jos tietoa löytyy, niin otetaan kiitollisena vastaan.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
- Bliz
- 6WD
- Viestit: 681
- Liittynyt: 23 Loka 2006 20:40
- Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
- Paikkakunta: Helsinki
Mun konstit on ainakin lähinnä semmosia että niitä ei kannata kokeilla koska metsäpalo vaara on suuri =)
Mut vähemmän vaarallinen on kuormasidontahihna. sen pistää kumin ympäri ja kiristelee ja painelee kumia ja samalla täyttää pyörää niin voi nousta vanteelle takaisin.
Mut vähemmän vaarallinen on kuormasidontahihna. sen pistää kumin ympäri ja kiristelee ja painelee kumia ja samalla täyttää pyörää niin voi nousta vanteelle takaisin.
"Läski" BRP outlander 800 EFi
- rulez
- Tracks
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
- Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
- Viesti:
Tuota räjäyttämistä ei voi suositella joka paikassa mutta toimii kyllä loistavasti !
Muutaman kerran oon konstia auton renkailla käyttäny ja hyvin toimii vaikka tosiaan ei ihan turvallisimmasta päästä ookkaa !
tuossa video kkuinka toimii --> http://www.youtube.com/watch?v=t7FIvAw2 ... re=related
Muutaman kerran oon konstia auton renkailla käyttäny ja hyvin toimii vaikka tosiaan ei ihan turvallisimmasta päästä ookkaa !
tuossa video kkuinka toimii --> http://www.youtube.com/watch?v=t7FIvAw2 ... re=related
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
-
- 6WD
- Viestit: 803
- Liittynyt: 15 Tammi 2008 14:49
- Paikkakunta: ilmajoki
- rulez
- Tracks
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
- Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
- Viesti:
Ite oon ihan sytkärin täyttö nesteellä eli butaanilla paukutellu mutta kyllä siihen hommaan käy moni muukin palava kaasu jopa deutorantti saattas toimia ehkä hieman isommalla määrällä !
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
-
- 6WD
- Viestit: 803
- Liittynyt: 15 Tammi 2008 14:49
- Paikkakunta: ilmajoki
- kekkonem
- Tracks
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
- Mönkijä:: XP -14 T3
- Paikkakunta: Lohja
No joo...
Ennekuin menen polttamaan naapurin isännän taimikon, niin olisiko ihan noin niinkuin mekaanisia konsteja rengashommiin. Varmaankin rengasraudoilla saisi kummin vanteelle, mutta millä sen saa "paukautettua", kuten rengasliikkeet tekee esim. autonrenkaille? Ei taida 12 V kompurasta olla paukutteluun...
Näppärän näköinen keino tuo avotulen käyttö, mutta ei toimi mulle, kun en ensinkään ole tupakkamiehiä. Olis kuitenkin tulentekovehkeet kotona...
Ennekuin menen polttamaan naapurin isännän taimikon, niin olisiko ihan noin niinkuin mekaanisia konsteja rengashommiin. Varmaankin rengasraudoilla saisi kummin vanteelle, mutta millä sen saa "paukautettua", kuten rengasliikkeet tekee esim. autonrenkaille? Ei taida 12 V kompurasta olla paukutteluun...
Näppärän näköinen keino tuo avotulen käyttö, mutta ei toimi mulle, kun en ensinkään ole tupakkamiehiä. Olis kuitenkin tulentekovehkeet kotona...
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
- Bliz
- 6WD
- Viestit: 681
- Liittynyt: 23 Loka 2006 20:40
- Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
- Paikkakunta: Helsinki
Tee jos se jaksaa pumpata kunnolla painetta niin eti jostain painesäiliö ja siihen venttiili minkä saa nopeesti avattua niin sulla on oma tuhahdus mukana millä voi ampuu kumin vanteelle.
Rengasraudoilla ei taida mitään tehä mut kuormaliinalla saa puristettua kasaan ku samalla täyttää.
Mut palavaa ja tikku perään taitaa olla helpoin ja kevyin tapa.
Rengasraudoilla ei taida mitään tehä mut kuormaliinalla saa puristettua kasaan ku samalla täyttää.
Mut palavaa ja tikku perään taitaa olla helpoin ja kevyin tapa.
"Läski" BRP outlander 800 EFi
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10873
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Kuormansidonta liina toimii aivan mainiosti. Liinana kanttaa käyttää sellaista oikeaa, eikä mitään vitosen halpahalliliinaa.
Näillä opeilla on Duro Buffalo ja Kenda Bear Claw nousseet vanteille ja kompuralla loput. Kompuraksi kannattaa hankkia joku muu, kuin se halpahallin halvin. Itsellä antautunut 2, kunnes hommasin sen kunnollisen jossa kuoretkin metallia.
http://www.atlok.fi/index.php?sivu=tuot ... a=&tuote=3
Näillä opeilla on Duro Buffalo ja Kenda Bear Claw nousseet vanteille ja kompuralla loput. Kompuraksi kannattaa hankkia joku muu, kuin se halpahallin halvin. Itsellä antautunut 2, kunnes hommasin sen kunnollisen jossa kuoretkin metallia.
http://www.atlok.fi/index.php?sivu=tuot ... a=&tuote=3
Viimeksi muokannut Roosa999, 14 Loka 2008 09:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Islannissa offarit, eli neliveto enthusiastit juurikin pamauttelee pallorenkaat vanteelle starttipilotilla, mutta en suosita kokeileen!
Oliko turistijuttua, mutta joku oli saanut, lumessa tunturin/vuorenkyljellä harrastaessaan, renkaan räipäleen naamalleen seurauksena leukaluut rikki, hampaat hajalle ym. kosmeettista damagea pärstään.
Monet ajelevat siellä myös ns. läpipultatuilla kumeilla, mahdollistavat melkein nolla paineet..
Oliko turistijuttua, mutta joku oli saanut, lumessa tunturin/vuorenkyljellä harrastaessaan, renkaan räipäleen naamalleen seurauksena leukaluut rikki, hampaat hajalle ym. kosmeettista damagea pärstään.
Monet ajelevat siellä myös ns. läpipultatuilla kumeilla, mahdollistavat melkein nolla paineet..
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-
la vida es un fuego.
-Jeremy Clarkson-
la vida es un fuego.
-
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 02 Syys 2008 19:05
- Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO
- Paikkakunta: Hyrynsalmi Seura:Kainuun Moottorikerho
Starttipilotti, ruosteenpoistoaine, hiuslakka, onhan noita. Se palamistapahtuma on hyvin nopea, sillä ei kovinkaan helposti metsää polteta. Ja tokihan jokaisella on se sammutin mukana
Ja sytkärikin, jotta saa ne notskit tehtyä makkaranpaistoa varten...
Eli ensin vanteen ja kumin reunat puhtaiksi, ettei väliin jää mitää möyhtää. Sitten suhaus palavaa renkaan sisään, sytkäri käteen ja sillä pullolla yks palava suhausrengasta kohti, jotta syttyy ne sisällä olevat kaasut.
Tapahtuma on tosiaankin pelkkä "tsup", eikä mikään jälkipoltto
Tuota suhautusta vai vaikka harjoitella kotona, eli sytsä tulee ja siitä hiuslakalla vaikka suihkauttaa läpi.
-P-
Ja sytkärikin, jotta saa ne notskit tehtyä makkaranpaistoa varten...
Eli ensin vanteen ja kumin reunat puhtaiksi, ettei väliin jää mitää möyhtää. Sitten suhaus palavaa renkaan sisään, sytkäri käteen ja sillä pullolla yks palava suhausrengasta kohti, jotta syttyy ne sisällä olevat kaasut.
Tapahtuma on tosiaankin pelkkä "tsup", eikä mikään jälkipoltto
Tuota suhautusta vai vaikka harjoitella kotona, eli sytsä tulee ja siitä hiuslakalla vaikka suihkauttaa läpi.
-P-
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 14 Elo 2006 23:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Juu, kyllä tuo renkaan "räjäyttäminen" vanteelle on todella vanha ja hyväksi havaittu konsti..
Kannattaa sitä palavaa ainetta annostella varovasti... Mieluummin liian vähän kuin liikaa.
Jos annostelet liian vähän, kumi ei nouse vanteelle ja voit yrittää uudelleen hieman isommalla määrällä.
Jos laitat liikaa räjäytintä, on kumi varmasti kökkönä, ja huonolla tuurilla paljon muutakin.
Kannattaa sitä palavaa ainetta annostella varovasti... Mieluummin liian vähän kuin liikaa.
Jos annostelet liian vähän, kumi ei nouse vanteelle ja voit yrittää uudelleen hieman isommalla määrällä.
Jos laitat liikaa räjäytintä, on kumi varmasti kökkönä, ja huonolla tuurilla paljon muutakin.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10873
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Tähän räjäyttämiseen puree sama kuin moneen muuhunkin:
Harjoittele etukäteen.
Harjoittele etukäteen.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress