Interco Swamp Lite?

Keskustelua rengas asioista
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Interco Swamp Lite?

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Olen ajatellut vaihtaa nuo Kendat tollasiin. Kalajoen pojat sanoivat että Intercon 26" vastaa Kendan 27" kokoisia renkaita, mene ja tiedä sitten. pitääkö paikkansa. Intercon renkaissa näyttäis olevan tuo kuvio aikalailla mielenkiintoinen ja soveltunee kohtuuttoman hyvin kiviseen ja märähköön maastoon, mitä tässä mulla nyt eniten on.

Kenellä tollasista olis kokemusta ja perspektiiviä verrata esimerkiksi Kendan Bearclaweihin, tai muihin renkaisiin?
l Kipu on vain tunne l
SAMPPA74
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 19 Joulu 2007 12:11
Paikkakunta: TURKU arctic cat 650 h1 -08

Re: Interco Swamp Lite?

Viesti Kirjoittaja SAMPPA74 »

ihan puhtaalla kalliolla ei pidä niin hyvin... mutta märässä maastossa kyllä toimii tosi hyvin
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Interco Swamp Lite?

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Mulla on kawassa ko kumekset alla ja täytyy todeta että on loistavat renkaat. Vierestä seuranneena kun ollaan ajettu ja toisella ollut alla vanhanliiton hypetys renkaat eli kendan bc:t ja mulla swampit niin esim savisesta ojanpenkasta swampit nousi tankoa käännettäessä ensiyrittämällä ylös, kun taas bc:t vaati pari/kolme venkslausta ennenkuin sai tarpeeksi jyrkän lähestymiskulman noustakseen penkalle. Ja todettu on myös että 26" swamp lite on n.sentin bc:tä korkeampi samoilla 0,35 paineilla. Kaikenkaikkiaan loistava yleisrengas.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
moisku69
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Joulu 2006 14:09
Paikkakunta: sipoo

Re: Interco Swamp Lite?

Viesti Kirjoittaja moisku69 »

Mulla oli ennen Kendat nyt Interco Swamp Litet hondassa 350 fe ja Swampit paljon paremmat ,pitoa löytyy kalliollakin.
Esim. Viime ajoreissulla kendoilla varustettua rinconia piti vetää kalliolla jyrkkää mäkeä ylös kun pikku honda meni ajamalla.
Ja ei ollut ensimmäinen kerta ! Ennen :) itsellä oli kendat niin asia oli toisin päin.
saimi
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 19 Huhti 2008 16:13
Mönkijä:: xp 850-13 EUt +Country330+1,4
Paikkakunta: pieksämäki

Re: Interco Swamp Lite?

Viesti Kirjoittaja saimi »

10/27-12 + 12/27-12 kokoisina 500 pollen alla olleet kohta 50h, runko suht jäykkä, mutta "palat" ovat pehmeät. Suossahan tuo tukkeutuu, puhdistuu kuitenkin aikas hyvin kaasun käytöllä. Kangasmaastossa ja kalliolla on pito tosi hyvä! Asvaltilla aika kauhea ajettava ainakin 0,3 paineilla, ja kuluukin aika näkyvästi :( Ittellä nämä on juuri tuolta kalajoelta,eli intercon valmistamat, juukasta saa samalla kuviolla jonkun muun tekemää. Sen pidosta/hyvyydestä en tiedä. Kendan executionereihin verrattuna on sivuttais pitoakin paljon.
Beathill
SAMPPA74
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 19 Joulu 2007 12:11
Paikkakunta: TURKU arctic cat 650 h1 -08

Re: Interco Swamp Lite?

Viesti Kirjoittaja SAMPPA74 »

pienillä paineilla kun ajelee niin pitoa kyllä löytyy....runko tosiaan vähän jäykkä.
petez
Tracks
Viestit: 1094
Liittynyt: 22 Helmi 2008 20:11
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800x

Re: Interco Swamp Lite?

Viesti Kirjoittaja petez »

Moi !

Mullakin on Pollen 500 Interno Swamp Litet 27" (edessä 10 ja takana 12 leveät).

Olen samoilla linjolla Saimin kanssa. Mudassa ja suolla kuvio tosiaan tukkeutuu, mutta kangasmaasto, soramontut ja muuten mäkiset maastot on hauskaa ajettavaa. Kallioillakin toimii mukavasti. Korkean palan ansiosta maavaraakin riittää, jolla on maastossa iso rooli.

Suurin miinus tulee tehohävikistä, jonka aina suurempi rengaskoko tekee.

Muuten olen ollut tosi tyytyväinen !!!

Kendoista ei ole kokemusta.

Petez
Mönkkärit Ry, UMRY, Heinolan IIves kelkat & Pöljä Racing Team
Avatar
Trent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 13 Heinä 2007 06:02
Mönkijä:: None
Paikkakunta: Rauma

Re: Interco Swamp Lite?

Viesti Kirjoittaja Trent »

Toi swamp lite renkula tuntuis olevan kommenttien perusteella just oikea rengas mun käyttööni, mutta mutta (aina on se mutta-puoli) mites toi kuluminen, kuinka pahaa se nyt oikeasti on verrattuna vaikka mudliteen... asvaltilla siis kuluu silmissä, mutta entäs miten on sorateillä, onko kuluminen yhtä nopeaa??

Entäs onko kukaan verrannut aitoa Intercoa ja sitten tätä kopiota keskenään ajossa, siis pidoiltaan eri pinnoilla... Käsittääkseni tämä kopio olisi kovempaa seosta, eikö tämä kopio siis kulu niin nopeasti... Entä onko näissä kopioissa ilmennyt mitään suurempia vikoja, kuten halkeilua, vai onko ihan "laatu" kumit???

Huoli siksi, kun aika paljon tulee ajeltua muuten vain myös kaikkia pikkuisia sorateitäkin, enkä tahtoisi heti kuukauden kuluttua lähteä uusille rengaskaupoille, kun vanhat jo kuluivat sileiksi...
Ajot mulla n. 75% metsikköä ja 25% ajelua pikkuteillä...
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Interco Swamp Lite?

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Mulla takana 1100 Km ja 210 tuntia. Pintaa kulunut ehkä 15%. Kyllä se käyttöä kestää, mutta asfalttia ei.

Kopiot ovat kovaa muovimaista kumia ja ei pidä kalliolla lähellekään samaan tyyliin kuin originali.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
saimi
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 19 Huhti 2008 16:13
Mönkijä:: xp 850-13 EUt +Country330+1,4
Paikkakunta: pieksämäki

Re: Interco Swamp Lite?

Viesti Kirjoittaja saimi »

Ei ne nyt mullakaan ole paljoa kulunut, vaan se pintakumi kun on tosi pehmeää (pittää hyvin) niin varmasti pelkällä soratie/asfaltti ajolla kuluu.. Vaan onhan niissä mitä kuluttaa! :D

Tosiaan ajokamullahan olikin ne juukasta ostetut merkittömät, 500 hondan alla ja ihan hyvin ovat pelanneet, mutta kumi seos on kuitenkin erilaista, kovempaa?

Kerran oli kumi tyhjentynyt, kaveri epäili aurauksien menneen pieleen kun veti himpun oikeelle, ni kumi olikin tyhjä.. Eli on jäykkä runko :)

Honda ja polle kuitenkin aikas eri painoisia ni hankala mitään tarkempia anaalilyysejä asian tiimoilta antaa.
Beathill
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Re: Interco Swamp Lite?

Viesti Kirjoittaja rulez »

Mitä ulkomaan palstoilta noista on tullut luettua niin pikitieajoa harrastavan kanntaatta valita juuri tämä kopio ! kestoltaan on toista luokkaa kun alkuperäinen mutta tämä näkyy myöskin juuri kallio ja kivikko pidon menetyksenä kuten roosa juuri kertoi !
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
SAMPPA74
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 19 Joulu 2007 12:11
Paikkakunta: TURKU arctic cat 650 h1 -08

Re: Interco Swamp Lite?

Viesti Kirjoittaja SAMPPA74 »

mulla on ollu noi alla nyt n.8kk ja ajelen pääasiassa hiekkatiellä+ jonkun verran metsässä ja pelloilla.... ei voi kyllä sanoa,että ois kauheesti kulunu... ja siis mulla on noi kalajoelta ostetut..
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Interco Swamp Lite?

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ostopaikalla ei ole väliä, mutta Interco-logoilla on originaali ja muut kopiota.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
tryyk1
6WD
Viestit: 282
Liittynyt: 21 Heinä 2008 21:16
Mönkijä:: Canamilla mennään
Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa

Re: Interco Swamp Lite?

Viesti Kirjoittaja tryyk1 »

Tommoset on mullaki Kanan alla 27 koosssa ja Broncon vanteella. Eilen ku puolimetrisessä nuoskalumessa tarvottiin ni täytyy sanoa että kohtuullisesti siirsi lunta. Kumi ei kovettunu joten toimi. Toisaalta jos oikein sievästi tamppas jälkeä ni onnistu seki. Hjyvät on. Reilummassa vauhdissa repii ku piru kerjäläistä(visko) mut sehä on ranteista kii. :lol:
Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Interco Swamp Lite?

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

pistäkäähän käyttökokemuksia noista "kopio" swampeista jakoon :D alko kiinnostamaan edullisuutensa vuoksi :D
Vastaa Viestiin