ITP Mud-Lite XTR Radial

Keskustelua rengas asioista
Jontte
3WD
Viestit: 63
Liittynyt: 11 Helmi 2012 22:04
Mönkijä:: Honda TRX420FPM

Re: ITP Mud-Lite XTR Radial

Viesti Kirjoittaja Jontte »

Tuskin mahtuu orkkisvanteilla pyörimään kun takaset on 11".
Tarkoitin toki 12" orkkisvannetta isommasta Hontasta, jota voi käyttää myös 420 mallissa. Takana ei tietysti ongelmaa ja tuskin keulassakaan. Tommonen tuli kans mieleen, kun mietin mille vanteille nuo renkaat laittas, että jos ei halua renkaiden tulevan lokasuojien yli, mutta haluaa leveempää kumia, niin kai 4+3 vanne passaa taakse kans ainakin jäykkäperään.

En oo vielä testannu kovilla kuormilla, mutta luulen, että puutuu pehmeämmässä maastossa. Huvi ajossa ei ongelmaa 70 kilosella (varusteineen) kuskilla ainakaan. Ainahan ois se välitys sarja mahdollisuus tietenkin, jos siltä alkaa tuntumaan.
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: ITP Mud-Lite XTR Radial

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Mistä hommasit ja mihin hintaan?
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Wagoner73
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Syys 2012 13:51
Mönkijä:: Polle 550 XP ESP -09
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: ITP Mud-Lite XTR Radial

Viesti Kirjoittaja Wagoner73 »

Onkohan kukaan Suomessa tehnyt tätä kallistuksenvakaajaan taivutusta? :?
http://forum.highlifter.com/tm.aspx?XP- ... ar&mpage=1

Haluaisin kyseiset ITP 27" XTR:t alle alkuperäisille aluvanteille Polaris XP 550 2009:ään.
Syitä orggisvanteen käytölle: en halua mönkijän leveyden enkä kääntösäteen kasvavan. Paljon mettäajoa ahtaissa paikoissa. Kuratkin saisi pääoasin pysyä lokasuojien sisäpuolella.
Noiden syiden takia en haluaisi alle levittäviä vanteita, esim ITP SS212.

On käynyt mielessä myös kallistuksenvakaajan poisto koska ajo pääosin maastoajoa, ja hyvin vähän vauhdikasta tieajoa.
Testaamallahan se selviäisi miten poisto vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin.
Wagoner73
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Syys 2012 13:51
Mönkijä:: Polle 550 XP ESP -09
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: ITP Mud-Lite XTR Radial

Viesti Kirjoittaja Wagoner73 »

Nää modifiointi löpinät kuuluis paremmin ehkä tuonne Pollen osiolle, mutta jatketaan tämä viesti nyt vielä tähän kun tuli aloitettua..

27 x 9/11 x 14" XTR:t hommattu ja kallistuksenvakaajan päitä taivutettu noin 4 cm sisäänpäin, eli ulkomitoilla vakaajan leveys kaveni 66 --> 62 senttiin.
Hyvin mahtuu XTR:t pyörimään Pollen alkuperäisillä 6" ja 8" aluvanteilla -09 vuosimallissa.
Pari tuntia ehdin pörrätä mettässä ja ei voi olla kuin tyytyväinen uusiin renkaisiin. Uskomaton pito verrattuna alkuperäisiin carlislen renkaisiin. :D :D
Avatar
Kiki
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Syys 2012 10:35
Mönkijä:: Can-am outlander max 400
Paikkakunta: Porvoo

Re: ITP Mud-Lite XTR Radial

Viesti Kirjoittaja Kiki »

Uudet rankaat olisi hakusessa. Olisko nämä sellaiset "joka paikan renkaat"? Tarkoitus olisi ostaa renkaat jotka menee metsässä, poluilla ja tiellä (myös asvaltilla). Nämä vaikuttaisivat sellaisilta. Nykyisillä (alkuperäiset) renkailla ei tule tuohusta mitään :? . Vanhoille vanteille meinaan laittaa päälle. Renkaan koko siis tulisi olemaan varmaan sama mikä nyt on eli 25x8-12 ja 25x10-12. Kertoilkaa kokemuksia.
Nykyinen tietämyksen taso voidaan tiivistää seuraavaan: ensin ei ollut mitään ja sitten se räjähti. -Terry Pratchett-
Avatar
Jewha
6WD
Viestit: 846
Liittynyt: 14 Elo 2011 16:33

Re: ITP Mud-Lite XTR Radial

Viesti Kirjoittaja Jewha »

Renkaankokoa kannattaa harkita uudelleen. Sen verta kummiskin hintaa että ei ihan joka viikko viitsi uutta sarjaa ostaa. 26-27" kokoluokkaan ainakin ite kallistuisin. Kenda bear claw htr voisi olla myös hyvä vaihtoehto. Laittaisin linkin jos en puhelimella tätä rustais. Tossa aktiivisissa viestiketjuissa ekalta sivulta löytyy ketju.
Avatar
Kiki
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Syys 2012 10:35
Mönkijä:: Can-am outlander max 400
Paikkakunta: Porvoo

Re: ITP Mud-Lite XTR Radial

Viesti Kirjoittaja Kiki »

Joo voi olla että kokoa isommat täytyy ottaa. miten on muuten e-hyväksynnän laita. Onko näillä ja taas onko kendan bear clawilla?
Nykyinen tietämyksen taso voidaan tiivistää seuraavaan: ensin ei ollut mitään ja sitten se räjähti. -Terry Pratchett-
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 12:28

Re: ITP Mud-Lite XTR Radial

Viesti Kirjoittaja jermu »

Bearclaw HRT oottaa tallissa asennusta... katompa tuon E hyväksynnän niistä... muistaakseni se löytyy...

En tiiä XTR:n hinnoista mutta kendat oli halvennuksessa ku ite tilasin ne viikko sitten 570 ekua kotiovelle koossa 27-9-12 ja 27-11-12
Jontte
3WD
Viestit: 63
Liittynyt: 11 Helmi 2012 22:04
Mönkijä:: Honda TRX420FPM

Re: ITP Mud-Lite XTR Radial

Viesti Kirjoittaja Jontte »

Kiki kirjoitti:Uudet rankaat olisi hakusessa. Olisko nämä sellaiset "joka paikan renkaat"? Tarkoitus olisi ostaa renkaat jotka menee metsässä, poluilla ja tiellä (myös asvaltilla). Nämä vaikuttaisivat sellaisilta. Nykyisillä (alkuperäiset) renkailla ei tule tuohusta mitään :? . Vanhoille vanteille meinaan laittaa päälle. Renkaan koko siis tulisi olemaan varmaan sama mikä nyt on eli 25x8-12 ja 25x10-12. Kertoilkaa kokemuksia.
Melko vähäisesti minulla kokemusta erinlaisista renkaista, mutta kyllä noiden XTR Mud-Liten voi tietyllä tavalla sanoa olevan hyvä yleisrengaskin. Eivät kulu ainakaan nopeasti kovalla soratielläkään. Asfaltilla tosin en montaa kilsaa ole ajanut, mutta tavallista soratietä varmaan yli 500 km noilla rullailtu ilman, että kulumaa vielä enempiä näkyisi. Olen käsityksessä, että monet hyvät maastorenkaat kuluvat "silmissä" tiellä ajettaessa. Aikakin alkuperäisiin Hondan kumeihin verrattuna pito myös maastossa aivan toiselta planeetalta ja suollakin pääsee ihan kivasti, mutta vähän leveämpi ei suolle varmaan vielä liioittelua olisi ? Yli 60km/h vauhdissa alkaa humpaamista esiintymään myös noissa 27" koossa olevissa.
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 12:28

Re: ITP Mud-Lite XTR Radial

Viesti Kirjoittaja jermu »

Kiki kirjoitti:Joo voi olla että kokoa isommat täytyy ottaa. miten on muuten e-hyväksynnän laita. Onko näillä ja taas onko kendan bear clawilla?
E hyväksyntä löytyy ja ainakin lumipito on hyvä.
TDG
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 03 Huhti 2017 18:23
Mönkijä:: Honda TRX 420 FE -16
Paikkakunta: Saarentaus

Re: ITP Mud-Lite XTR Radial

Viesti Kirjoittaja TDG »

Osaako kukaan sanoa tuosta koosta, jotka Jontten Hondassa on alla onko todellinen koko 27" vai lähenpänä 26"? Kiinnostaisi itseäkin tuo malli 420Fe malliin.
Vastaa Viestiin