Raptorin renkaat

Keskustelua rengas asioista
vilimies
Noppeli
Mönkijä:: Yamaha raptor 350

Raptorin renkaat

Viesti Kirjoittaja vilimies »

Näin uutena mönkkäristinä kyselen ihan perusjuttuja:
Yamaha Raptorin renkaat, rekkariotteeseen on merkitty eteen:21x7-10 ja taakse:20x10-9.
Nyt oisin tilaamassa noita Kendan speedracereita US-tuonnista, ja eturenkaiden koon ollessa juuri oikea, takarenkaiden koko heittää sen verran että se on 20x11-9.
Kuinkahan paljon tuommoinen ero käytännössä vaikuttaa?
Ilmeisesti kyse on leveydestä, eli mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin tulee puolisen tuumaa vanteen reunan tasan yli?
Kiitti vastauksista, en oikein viitsisi tilailla gummeja ennenkuin saan varmuuden tuosta!
Jaa onks tää se mönkijämies?!? MISSÄ,MEIDÄN.. MONKIJÄT ON?
jason-1900
4WD
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 ratorhi

Re: Raptorin renkaat

Viesti Kirjoittaja jason-1900 »

Kyl oikeen ajattelit, eli on tuuman leveemmät kumit ja kasvattaa siten ajoneuvon kokonaisleveyttä sen noin tuuman.
Polle on mun invamopo
vilimies
Noppeli

jason-1900 kirjoitti:Kyl oikeen ajattelit, eli on tuuman leveemmät kumit ja kasvattaa siten ajoneuvon kokonaisleveyttä sen noin tuuman.
Jeps. Mutta pyörähtää kuitenkin samoille vanteille leveydestään huolimatta?
Jos vielä sen verran lisäkysymystä heitän, että kuinka pitkälle noista kumien merkinnöistä voi päätellä mille vanteelle ne sopii?
jason-1900
4WD
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 ratorhi

Viesti Kirjoittaja jason-1900 »

vilimies kirjoitti:Jeps. Mutta pyörähtää kuitenkin samoille vanteille leveydestään huolimatta?

En todella tiedä ton vanteiden leveyttä, mut OLETETTAVASTI sopii, siis ero on niin mitätön :wink:

Jos vielä sen verran lisäkysymystä heitän, että kuinka pitkälle noista kumien merkinnöistä voi päätellä mille vanteelle ne sopii?
No, autopuolelt kokemusta paljonki, ja vois sanoo et noin 3" molempii suuntii :mrgreen: Siis, olen ajanu 11" leveillä renkailla 7,5" vanteilla ja hyvin toimi, ja viime kilpurissa oli 37"-12,5"/16" renkaat 11" (käsintehdyillä) vanteilla ja myös hyvin pyöri...
Polle on mun invamopo
gamo500
Tracks
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

12.5"-11"=1.5".Ei mitään Vaikutusta.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
vilimies
Noppeli

jason-1900 kirjoitti:
vilimies kirjoitti:Jeps. Mutta pyörähtää kuitenkin samoille vanteille leveydestään huolimatta?

En todella tiedä ton vanteiden leveyttä, mut OLETETTAVASTI sopii, siis ero on niin mitätön :wink:

No, autopuolelt kokemusta paljonki, ja vois sanoo et noin 3" molempii suuntii :mrgreen: Siis, olen ajanu 11" leveillä renkailla 7,5" vanteilla ja hyvin toimi, ja viime kilpurissa oli 37"-12,5"/16" renkaat 11" (käsintehdyillä) vanteilla ja myös hyvin pyöri...
Juuri tommosta vinkkiä hain! Noin kolmisen tuumaa molempiin suuntiin.. ok! Kiitoksia!
Vastaa Viestiin