Metsärengasvalinnan pohdintaa pikkukoneeseen
- Mähis
- 6WD
- Viestit: 264
- Liittynyt: 18 Huhti 2009 23:39
- Mönkijä:: Honda 450 Foreman
- Paikkakunta: Sipoo
Metsärengasvalinnan pohdintaa pikkukoneeseen
Kohta alkaa olla vakiogummit vaihdon tarpeessa ja olisi tarkoitus hankkia hiukan karkeampaa ja ehkä kookkaampaa rengassarjaa alle.
Haku toiminto on käyny kuumana ja nyt haluaisinkin kommentteja kokeneemmilta.
Lähtökohta on se, että rengassarja tulisi 450 Hondaan, orkkis vanteet 12". Käyttö 70 % metsäajoa, kärrin vetoa yms, 15% hiekkatietä ja 15% ajotapahtumissa möyrimistä. Renkaan tulisi palvella hyvin niin kesällä kuin talvellakin, jolloin auraus ja metsähommia.
Kokoluokkana ajattelin 26" tai 27", mutta olen koneen laiskuuden takia vakaasti 26" kannalla. Toki riippuu renkaan painoista ja halkaisijoista.
Jokainen alla oleva rengasvaihtoehto on varmasti parempi kuin kuluneet vanhat, mutta minkä valinnan tekisit ja miksi?
Muutamia vaihtoehtoja olen selannut, mutta kun ei ole kokemusta niin ei ole. Joten laittakaa rohkeasti kommentteja ja apuja!
*Kenda Bear Claw K299
koko 26x9-12/26x12-12 tai 27x10-12/27x12-12
+ Kehuttu yleisrenkaana
+ Hinnoittelu kohdallaan
- toiset väittää pidon olevan heikohko?
- 4 kankainen
Miten talvipito?
Kuvio maltillinen 15-20 mm?
* Interco Swamp lite
koko 26x9tai 10-12/26x12-12 tai 27x10-12/27x12-12
+ Pehmeä kumiseos, oiva talvirengas
+ kallio/kivikko pito
Kuluminen tuskin ongelma kun ei asfalttiajoa.
- Hinta 1.5 x BC, onko vastaavaa hyötyä edellämainitussa?
*TML/Wanda P317
koko 26x10-12/26x12-12, meneekö 27" liian korkeaksi?
+ pito kohtalainen, toiset kehuu talvipitoa
+ karkea kuvio
- toiset sanovat olevan talvipidon heikompi kuin esim Swamp litessa, kuinka verrattuna BC tai Bighorn
Kohtuu hintainen
*ITP Mudlite esim 19 tai 29 mm kuviolla
koko 26x9tai 10-12/26x12-12 tai 27x10-12/27x12-12
Kehuttu monesti, mutta onko enemmän suo/mutarengas? Tälläistä käyttöä vähemmän.
- Talvipitoa moititaan
HInta ilmeisesti suht samaa luokkaa tai hiukan alle kuin Swamp litella
*TML/Wanda P350, kuvio 25 mm ja Maxxis Bighorn
koko 26x10-12/26x12-12, meneekö 27" liian korkeaksi?
Bighornin kopio
Onko näillä kuinka paljon eroa keskenään?
Millainen rengaskuvio muuten toimii?
Bighornia näytetään mainostettavan pitävänä eritoten kivikossa ja sivulle "ylettyvän" palan takia.
Mikä muu olisi varteenotettava vaihtoehto ja miksi?
Haku toiminto on käyny kuumana ja nyt haluaisinkin kommentteja kokeneemmilta.
Lähtökohta on se, että rengassarja tulisi 450 Hondaan, orkkis vanteet 12". Käyttö 70 % metsäajoa, kärrin vetoa yms, 15% hiekkatietä ja 15% ajotapahtumissa möyrimistä. Renkaan tulisi palvella hyvin niin kesällä kuin talvellakin, jolloin auraus ja metsähommia.
Kokoluokkana ajattelin 26" tai 27", mutta olen koneen laiskuuden takia vakaasti 26" kannalla. Toki riippuu renkaan painoista ja halkaisijoista.
Jokainen alla oleva rengasvaihtoehto on varmasti parempi kuin kuluneet vanhat, mutta minkä valinnan tekisit ja miksi?
Muutamia vaihtoehtoja olen selannut, mutta kun ei ole kokemusta niin ei ole. Joten laittakaa rohkeasti kommentteja ja apuja!
*Kenda Bear Claw K299
koko 26x9-12/26x12-12 tai 27x10-12/27x12-12
+ Kehuttu yleisrenkaana
+ Hinnoittelu kohdallaan
- toiset väittää pidon olevan heikohko?
- 4 kankainen
Miten talvipito?
Kuvio maltillinen 15-20 mm?
* Interco Swamp lite
koko 26x9tai 10-12/26x12-12 tai 27x10-12/27x12-12
+ Pehmeä kumiseos, oiva talvirengas
+ kallio/kivikko pito
Kuluminen tuskin ongelma kun ei asfalttiajoa.
- Hinta 1.5 x BC, onko vastaavaa hyötyä edellämainitussa?
*TML/Wanda P317
koko 26x10-12/26x12-12, meneekö 27" liian korkeaksi?
+ pito kohtalainen, toiset kehuu talvipitoa
+ karkea kuvio
- toiset sanovat olevan talvipidon heikompi kuin esim Swamp litessa, kuinka verrattuna BC tai Bighorn
Kohtuu hintainen
*ITP Mudlite esim 19 tai 29 mm kuviolla
koko 26x9tai 10-12/26x12-12 tai 27x10-12/27x12-12
Kehuttu monesti, mutta onko enemmän suo/mutarengas? Tälläistä käyttöä vähemmän.
- Talvipitoa moititaan
HInta ilmeisesti suht samaa luokkaa tai hiukan alle kuin Swamp litella
*TML/Wanda P350, kuvio 25 mm ja Maxxis Bighorn
koko 26x10-12/26x12-12, meneekö 27" liian korkeaksi?
Bighornin kopio
Onko näillä kuinka paljon eroa keskenään?
Millainen rengaskuvio muuten toimii?
Bighornia näytetään mainostettavan pitävänä eritoten kivikossa ja sivulle "ylettyvän" palan takia.
Mikä muu olisi varteenotettava vaihtoehto ja miksi?
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Metsärengasvalinnan pohdintaa pikkukoneeseen
Lisäisin itse listaan ton
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... &sk=t&sd=a.
Jotenkin vaan miellyttää toi gummi omaa silmää.

Jotenkin vaan miellyttää toi gummi omaa silmää.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Metsärengasvalinnan pohdintaa pikkukoneeseen
Omassa 420FA koneessa ITP MudLite XTR-vyörengas koossa 27". Johdonmukainen ja nousee talvella urasta hienosti. Erittäin elastinen runko, joka ei pullahda vanteelta helposti pois, eli tiukka sovitus. Pitää kaikilla pinnoilla tasaisesti olematta missään ihan extreme-tason kumi. Ehkä edelleen oma valintani olemassaolevista kumeista. Kallis.Mähis kirjoitti: *Kenda Bear Claw K299
koko 26x9-12/26x12-12 tai 27x10-12/27x12-12
+ Kehuttu yleisrenkaana
+ Hinnoittelu kohdallaan
- toiset väittää pidon olevan heikohko?
- 4 kankainen
Miten talvipito?
Kuvio maltillinen 15-20 mm?
Iäkäs, mutta edelleenkin toimiva yleisrengaskuvio 25" tuumaisen palakorkeus huomattavasti matalampi kuin 27". Edullinen
* Interco Swamp lite
koko 26x9tai 10-12/26x12-12 tai 27x10-12/27x12-12
+ Pehmeä kumiseos, oiva talvirengas
+ kallio/kivikko pito
Kuluminen tuskin ongelma kun ei asfalttiajoa.
- Hinta 1.5 x BC, onko vastaavaa hyötyä edellämainitussa?
Omassa 420 FE koneessa nämä. Ainoa miinus, kuten luettelit, on hinta, mutta mielestäni aivan parhaimmistoa, mitä markkina voi tarjota. Ota 26", niin kone ei puudu. Kookas rengas kokomerkintään verraten. Erittäin elastinen runko=PITÄÄ
*TML/Wanda P317
koko 26x10-12/26x12-12, meneekö 27" liian korkeaksi?
+ pito kohtalainen, toiset kehuu talvipitoa
+ karkea kuvio
- toiset sanovat olevan talvipidon heikompi kuin esim Swamp litessa, kuinka verrattuna BC tai Bighorn
Kohtuu hintainen
Swamp Lite kopio. Kovempi kumiseos, muutoin sama kuin swamplite kuvioltaan. Rungosta en osaa sanoa mitään. Edullinen
*ITP Mudlite esim 19 tai 29 mm kuviolla
koko 26x9tai 10-12/26x12-12 tai 27x10-12/27x12-12
Kehuttu monesti, mutta onko enemmän suo/mutarengas? Tälläistä käyttöä vähemmän.
- Talvipitoa moititaan
HInta ilmeisesti suht samaa luokkaa tai hiukan alle kuin Swamp litella
Talvella,erityisesti jäisellä kalliolla aika liukas. Hyvä suorengas. Keskihintainen
*TML/Wanda P350, kuvio 25 mm ja Maxxis Bighorn
koko 26x10-12/26x12-12, meneekö 27" liian korkeaksi?
Bighornin kopio
Onko näillä kuinka paljon eroa keskenään?
Millainen rengaskuvio muuten toimii?
Bighornia näytetään mainostettavan pitävänä eritoten kivikossa ja sivulle "ylettyvän" palan takia.
Bighorn on reittirengas, joka pitää kovalla pinnalla, myös kalliolla. Erittäin hyvä ajettava vauhtipätkillä. Suossa ja liukkaalla savipinnalla varsin vaatimaton.Keskihintainen
Mikä muu olisi varteenotettava vaihtoehto ja miksi?
Deestone Swamp Witch. Hyvä yleisrengas, jossa kuviossa karismaa. Kovahko ja kulutuskestävä. Varsin edullinen
AMS Swamp Fox. Hyvä yleisrengas, mutta maine kärsinyt laatupoikkeamista kumiseoksissa. Halkeilee. Keskihintainen.
Tuossa nyt muutama hammasteltava
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- Mähis
- 6WD
- Viestit: 264
- Liittynyt: 18 Huhti 2009 23:39
- Mönkijä:: Honda 450 Foreman
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Metsärengasvalinnan pohdintaa pikkukoneeseen
Tässähän tulee tämä perineinen ongelma...
Tieto lisää tuskaa
Kiitti vinkeistä. Muita näkemyksiä odotellaan.
Tieto lisää tuskaa


Kiitti vinkeistä. Muita näkemyksiä odotellaan.
Re: Metsärengasvalinnan pohdintaa pikkukoneeseen
Itse painiskelin juuri saman kysymyksen äärellä. Laitteena 400:nen Arctic Cat. Listalla olivat noita sinunkin listasi renkaita ja joitain muitakin (mm. ITP Terracross ja BKT Wing). Käyttötarpeetkin olivat jokseenkin samat. Rengaskokoa en halunnut kasvattaa, koska en lopulta nähnyt mitään syytä siihen. Suht pitkällisten pohdintojen jälkeen päädyin Bighorneihin. Siitäkin huolimatta että ajostani ylivoimaisesti suurin osa on hitaanpuoleista, eikä Roosa999:n mainitsemia vauhtipätkiä hirveämmin ole. Sellaisen yhteenvedon kuitenkin lukuisista lukemistani Bighorn testeistä muodostin, että siinä on rengas, jossa yhdistyy parhaiten kaipaamani piirteet. Mainittakoot että aikaisempaa kokemusta ei ollut kuin alta väistyneistä Kendan orkkisrenkaista, joten paljon oli kysymyksiä joihin vastauksia etsittiin.
Pointteja rengasvalinnassa olivat mm. seuraavat:
Monipuolisuus
Halusin mahdollisimman monikäyttöisen renkaan, joka pitää riittävän hyvin useimmilla alustoilla ja on ajettavuudeltaan hyvä. Hyvä lumipito oli yksi kriteereistä ja siitä Bighorn on saanut kiitosta. Suo- ja muta-ajoon on varmasti parempiakin renkaita, mutta näilläkin kuulemma pärjää ihan hyvin. Omassa käytössä suo- ja mutaominaisuudet eivät kuitenkaan näyttele kovinkaan suurta osaa.
Renkaan kestävyys, sekä kulutuskestävyys
Bighorn on 6-kankainen kuten nuo muutkin. Sivukuvio suojaa hyvin renkaan sivuseinämiä ja sivut ovat muutenkin jämäkän tuntuiset. Kulutuskestävyydestä kuuluu hurjia rapakon takaa.
Riittävän agressiivinen ja pitävä kuvio ajomukavuuden siitä kärsimättä
Näissä 25":ssa palan korkeus on valmistajan mukaan 22mm. Kuviointi ei ole kaikkein agressiivisimmasta päästä, muttei miedoimmastakaan. Bighorn on uskoakseni hyvä kompromissi pidon, sekä ajettavuuden ja mukavuuden välillä.
Aika lopulta näyttää kuinka miten valinta onnistui. Voi olla että kohta kirotaan kuvio turpeesta tukossa, tai sitten ei ihan vähään aikaan mietitä rengasasioita
EDIT: tuon Bighorn-ketjun voisi varmaan joku modeista ystävällisesti siirtää tänne rengas-osioon
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 16&t=10925
Pointteja rengasvalinnassa olivat mm. seuraavat:
Monipuolisuus
Halusin mahdollisimman monikäyttöisen renkaan, joka pitää riittävän hyvin useimmilla alustoilla ja on ajettavuudeltaan hyvä. Hyvä lumipito oli yksi kriteereistä ja siitä Bighorn on saanut kiitosta. Suo- ja muta-ajoon on varmasti parempiakin renkaita, mutta näilläkin kuulemma pärjää ihan hyvin. Omassa käytössä suo- ja mutaominaisuudet eivät kuitenkaan näyttele kovinkaan suurta osaa.
Renkaan kestävyys, sekä kulutuskestävyys
Bighorn on 6-kankainen kuten nuo muutkin. Sivukuvio suojaa hyvin renkaan sivuseinämiä ja sivut ovat muutenkin jämäkän tuntuiset. Kulutuskestävyydestä kuuluu hurjia rapakon takaa.
Riittävän agressiivinen ja pitävä kuvio ajomukavuuden siitä kärsimättä
Näissä 25":ssa palan korkeus on valmistajan mukaan 22mm. Kuviointi ei ole kaikkein agressiivisimmasta päästä, muttei miedoimmastakaan. Bighorn on uskoakseni hyvä kompromissi pidon, sekä ajettavuuden ja mukavuuden välillä.
Aika lopulta näyttää kuinka miten valinta onnistui. Voi olla että kohta kirotaan kuvio turpeesta tukossa, tai sitten ei ihan vähään aikaan mietitä rengasasioita

EDIT: tuon Bighorn-ketjun voisi varmaan joku modeista ystävällisesti siirtää tänne rengas-osioon
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 16&t=10925
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Metsärengasvalinnan pohdintaa pikkukoneeseen
yllättävän paljon ovat kendaa hondissa käyttäneet.27" on ilmoitettua kokoa pienempi ja kuvion korkeus koossa 27-12-12 on 25 milliä ja 10" leveessä sitten 20 milliä.kuten vaughan mainitsi nii tuo terracross myöskin melkoisen kiinnostava rengas ja reunavahvistettuna varmasti passeli kumi myöskin "hyötykäyttöä" ajatellen.kulutuskestävyydenkin pitäisi terracrossissa olla huippuluokkaa.itse painiskelen saman ongelman kanssa
vaihtoehtoja tuntuu olevan turhankin paljon.

Re: Metsärengasvalinnan pohdintaa pikkukoneeseen
Mulla kanssa tuo Terracross oli yhtenä vaihtoehtona. Oikeastaan Bighornin ja Terracrossin välillä tuon valinnan lopulta tein. Terracrossista ei ihmeemmin käyttökokemuksia löytynyt, joten noviisina yritin pelata varman päälle. Mielenkiintoinen rengas kyllä ja lienee strateginen vastaveto Bighorneille. Sen verran samaa filosofiaa tuntuvat noudattavan kyljen reunakuviointia myöden. Kuvio puhdistunee paremmin kuin Bighornien? Kulutuskestävyys ei välttämättä yllä samalle tasolle?
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
-
- 6WD
- Viestit: 308
- Liittynyt: 02 Maalis 2006 22:20
- Paikkakunta: Oulunseutu, Can-am Outlander 570 T3
Re: Metsärengasvalinnan pohdintaa pikkukoneeseen
Nuo renkaat kun ovat suht pitkäikäisiä, joten oma kokemus on vain 27" Kenda Bear Clawista ja 26" Interco Swamp Litestä. Ja nuo Swamp Litetkin ovat olleet alla vasta muutaman kuukauden.
Pikkukoneessa renkaan painolla on väliä ja noista kahdesta Kenda on selvästi keveämpi kun on kankaitakin vähemmän. Tehohukka on siis Intercolla isompi.
Tiellä ajettaessa Interco on todella levoton, eli siirtymillä ajomestoille Kenda on selkeästi parempi. Kuuleman mukaan Interco kuluisi nopeammin tieajossa(johon sitä ei todellakaan ole tarkoitettu).
Maastossa Interco on parempi, mutta ei ero ainakaan pehmeässä maastossa mitenkään valtava ole. Meilläpäin ei kalloita ole, mutta kivikkoisessa rinteessä Interco tuntui selkeästi pitävämmältä.
Sanoisin, että Kenda myös rikkoo metsässä ja suolla pintaa vähemmän kun kuvio ei ole niin raju ja syvä. Ainakin soratielle jää Intercolla hyvät merkit takaa tuleville.
Jos siis painotus on puhtaasti maastoajon etenemiskyvyssä niin Interco, muutoin (=yleisrenkaana) Kenda on minun mielestä noista kahdesta parempi.
Lumessakin Kendalla pääsee ihan riittävän kelvollisesti. Toki juttujen perusteella oletan Intercon olevan sielläkin parempi.
Pikkukoneessa renkaan painolla on väliä ja noista kahdesta Kenda on selvästi keveämpi kun on kankaitakin vähemmän. Tehohukka on siis Intercolla isompi.
Tiellä ajettaessa Interco on todella levoton, eli siirtymillä ajomestoille Kenda on selkeästi parempi. Kuuleman mukaan Interco kuluisi nopeammin tieajossa(johon sitä ei todellakaan ole tarkoitettu).
Maastossa Interco on parempi, mutta ei ero ainakaan pehmeässä maastossa mitenkään valtava ole. Meilläpäin ei kalloita ole, mutta kivikkoisessa rinteessä Interco tuntui selkeästi pitävämmältä.
Sanoisin, että Kenda myös rikkoo metsässä ja suolla pintaa vähemmän kun kuvio ei ole niin raju ja syvä. Ainakin soratielle jää Intercolla hyvät merkit takaa tuleville.
Jos siis painotus on puhtaasti maastoajon etenemiskyvyssä niin Interco, muutoin (=yleisrenkaana) Kenda on minun mielestä noista kahdesta parempi.
Lumessakin Kendalla pääsee ihan riittävän kelvollisesti. Toki juttujen perusteella oletan Intercon olevan sielläkin parempi.
- Mähis
- 6WD
- Viestit: 264
- Liittynyt: 18 Huhti 2009 23:39
- Mönkijä:: Honda 450 Foreman
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Metsärengasvalinnan pohdintaa pikkukoneeseen
Toki tuo pinnan rikkomiskysymys tulee esille noilla mökkiteillä, kun rissaa metsään ja takas. No saisihan ainakin hyvän syyn ostaa lisää leluja, eli tielanan, niin ei muut mökkiläiset vallan hermostu "perunakuoppaiseen" tiehen...mkn kirjoitti: Sanoisin, että Kenda myös rikkoo metsässä ja suolla pintaa vähemmän kun kuvio ei ole niin raju ja syvä. Ainakin soratielle jää Intercolla hyvät merkit takaa tuleville.
Jos siis painotus on puhtaasti maastoajon etenemiskyvyssä niin Interco, muutoin (=yleisrenkaana) Kenda on minun mielestä noista kahdesta parempi.

- Mähis
- 6WD
- Viestit: 264
- Liittynyt: 18 Huhti 2009 23:39
- Mönkijä:: Honda 450 Foreman
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Metsärengasvalinnan pohdintaa pikkukoneeseen
Nyt tein pientä soittokierrosta ja toki jokainen myyjä kehuu omaansa.
Bear clawien 4 kankainen rakenne pudottaa sitä arvoasteikolla hiukan alaspäin johtuen runsaasta metsäkäytöstä; kantoja, oksia jne.
Nyt mietintää tuli vielä seuraavat vaihtoedot:
Kenda Executioner 27"
Duro Buffalo 27"
BKT Wing 26"
Onko "raadilla" näistä kokemusta?
Bear clawien 4 kankainen rakenne pudottaa sitä arvoasteikolla hiukan alaspäin johtuen runsaasta metsäkäytöstä; kantoja, oksia jne.
Nyt mietintää tuli vielä seuraavat vaihtoedot:
Kenda Executioner 27"
Duro Buffalo 27"
BKT Wing 26"
Onko "raadilla" näistä kokemusta?
Re: Metsärengasvalinnan pohdintaa pikkukoneeseen
Mähis kirjoitti:Nyt tein pientä soittokierrosta ja toki jokainen myyjä kehuu omaansa.
Bear clawien 4 kankainen rakenne pudottaa sitä arvoasteikolla hiukan alaspäin johtuen runsaasta metsäkäytöstä; kantoja, oksia jne.
Nyt mietintää tuli vielä seuraavat vaihtoedot:
Kenda Executioner 27"
Harva kuvio ja palan korkeuskin riittävä. Kovalla alustalla huono, seoksen kovuudesta johtuen. En suosittele
Duro Buffalo 27"
äärettömän kestävä ja hyvin pitävä rengas, lukuunottamatta ihan pehmeimpiä paikkoja kun menee suht helposti tukkoon
BKT Wing 26"
Ei mitään kokemusta tästä kumista
Onko "raadilla" näistä kokemusta?
Tuota ITP Terracrossia on menny pääasiassa metsureille ja istutusten tekijöille sen jykevän reunavahvistuksen vuoksi.
Yritän tuosta muutamaa asiakasta saada kiinni jos sais hiukan kommenttia lisää nuista terracrosseista.
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Metsärengasvalinnan pohdintaa pikkukoneeseen
taitaa buffalo olla turhan "järee" kumi hondan tehoille
oli tuollaset koeajossa pari viikkoa sitten ja melkosen raskaat kumit.jos kepit ja terävät kivet huolettaa niin tuo terracross voisi olla aika passeli kumi.

- kekkonem
- Tracks
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
- Mönkijä:: XP -14 T3
- Paikkakunta: Lohja
Re: Metsärengasvalinnan pohdintaa pikkukoneeseen
Missä koneessa sulla oli nuo kumit kokeessa? Mulla ollut yhtenä mielessä laittaa nuo koossa 27" grizzlyn 660:een.kingi kirjoitti:taitaa buffalo olla turhan "järee" kumi hondan tehoilleoli tuollaset koeajossa pari viikkoa sitten ja melkosen raskaat kumit.jos kepit ja terävät kivet huolettaa niin tuo terracross voisi olla aika passeli kumi.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Metsärengasvalinnan pohdintaa pikkukoneeseen
tuossa omassa hondassa(500fa).onhan sulla jammussa rutkasti enemmän voimaa renkaan pyörittämiseen joten sen suhteen tuskin tulee ongelmia.buffalot minäkin ostasin jos konevalintani olisi toinen
kestävä ja pitävä rengas.

Re: Metsärengasvalinnan pohdintaa pikkukoneeseen
Jenkkifoorumeilta kun haeskelin tietoa tuosta Terracrossista, niin suurin kiroamisen kohde tuntui, yllättävää kyllä, olevan juuri renkaan reunojen heikko pistoksenkestävyys. Tuossa muutama tapaus:jänkhä kirjoitti:Tuota ITP Terracrossia on menny pääasiassa metsureille ja istutusten tekijöille sen jykevän reunavahvistuksen vuoksi.
Yritän tuosta muutamaa asiakasta saada kiinni jos sais hiukan kommenttia lisää nuista terracrosseista.
http://www.rzrforums.net/wheels-tires/6 ... 2-0-a.html
Tuotakin taustaa vasten tuntuu että tuli tehtyä itselle oikea valinta Terracrossin ja Bighorn vanhemman välillä. Viime viikonloppuna testasin Bighornia metsäautotien pohjalla. Tie on metsäkoneen jäljiltä ja haastavaksi sen tekee tien päällä oleva reilu kerros parisenttistä ja sitä isompaa, kuivaa ja terävää kuusen oksaa. Nelikankaisilla orkkiskumeilla ei ole ollut ko. pätkälle mitään asiaa. Erilalsia paukahduksia sun muita mielenkiintoisia ääniä kuului kyllä kumiosastolta, mutta rengas ei ottanut oksista jälkeäkään itseensä. Tarkoitus olisi ajaa jossain vaiheessa vähän puuta tietä pitkin. Ainoa huolenaihe on enää kärryn renkaat.
Viimeksi muokannut pusikkoon, 10 Syys 2009 09:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518