Zkeba kirjoitti:joko renkaat sait? miten mahtu menemään?
Renkaat alla asennettuna xxc:n beadlock vanteelle... Etuset ottaa raidetangonpäähän juuri ja juuri hipoen...
can-amin 5mm spacerit on tilauksessa ja sillä pitäs ongelman ratketa. Lisäksi tuota pohjapanssaria pitää muotoilla edestä...
yllä johtuvasta syystä ei ajotuntumaa vielä oo eikä tietoa että osuuko joustoissa johonkin muualle...
Itse olisin laittanu ohuet leveät prikat vanteiden alle.. Luultaasti 1-1,5mm olisi riittäny. 5mm spacerit jäykistää jo ohjausta :I
Viimeksi muokannut jukka81, 28 Helmi 2013 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:lainauksen poisto.
Team MönkijäVarikko - 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400 http://www.youtube.com/jabe84
taitaapi olla joo.. itse oon vaan sen verran pihi, että säädin kohdalleen prikoilla kun ei ollut suuresta heitosta kiinni itsellä oli sama tilanne ja korjaantui tokmannilta haetuilla leveillä n. 1.5mm paksuisilla prikoilla. Ei ollut kallis korjaus
Viimeksi muokannut jukka81, 28 Helmi 2013 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:turha lainaus poistettu
Team MönkijäVarikko - 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400 http://www.youtube.com/jabe84
Nyt ehdin laittaa noi spacerit väliin ja 15 min tyyppien jälkeen... Lumipito on kyllä hyvä ainakin noiden vakiorenkaisiin verrattuna lumiseen pelto ojaan ja sieltä pois helposti... Vanhoilla olis ollu talkoot(kokeiltu on)
60 kohalla alkaa ravistaa jonkin verran. Paljonkos noihin kannattaa tuupata painetta ja ajella ennen ku vie tasapainotukseen?
Jäisellä tiellä tuntui 80 vauhdissa vähän levottomalta mutta se voi johtua tietty ravistuksesta...
Muutoin ohjaustuntuma on hyvä ja ei tunnu kumikaatuvan alle ainakaan tällä pidolla.
Tulipa sitten hankittua otsikonmukaiset renkaat 650 Outlander max G2:een alkuperäisten Carlisle ACT renkaiden tilalle.
Kokona 26x9R12 ja 26x11R12, alkuperäisille vanteille asennettuna ilman tasapainotusta. Pystyheittoa renkaissa on sen verran että tasaisella ajettaessa ravistaa selvästi, murskepinnalla tai metsäpolulla ravistusta ei huomannut. Mönkijään on jo aiemmin vaihdettu Foxin iskarit ja jouset, joten alusta on hiukan vakiota jäykempi. Takaiskareiden sisäänvaimennusta on shimmityksellä pehmennetty noin 20% ja alusta on säädetty niin että keula on noin 1cm:n ylempänä kuin perä. Aurauskulmat säädin renkaiden vaihdon jälkeen nollille ja rengaspaineet on nyt olleet välillä 7 - 5 psi.
Kendan halkaisija on selvästi isompi kuin 26 tuumaisen ACT:n, hyvä että en ostanut 27 tuumaisia, kiitos jermulle vinkistä. Koko- ja painoeron aiheuttamat hyrrävoimat huomaa selvästi käännöksissä ja jarrutuksissa, mutta ainakaan tehostimen kanssa näistä ei ole vielä ongelmia. Renkaat tuntuvat huomattavasti tukevammilta Carlisleen verrattuna, suuntavakavuus on parempi, mutkissa kallistelu väheni selvästi eikä nosta käännöksissä takarengasta yhtä helposti. Mutkaan lähtee kääntymään terävämmin kun Carlisle tuntuisi puskevan ja vaatii enemmän tangon kääntämistä. Päällysteellä meteli on suurempi, renkaiden ulina on samaa luokkaa outlanderin perän ujelluksen kanssa. Suolla tuntui luonnollisesti etenevän Carlislea paremmin, sekä hiipimällä että ruopimalla, eli näillä pääsee pahempaan paikkaan kiinni. Jumissa ollessa vaatii selvästi enemmän voimaa renkaiden pyöritykseen, veikkaan että hihnasta saa varovaisella kaasunkäytöllä helposti savumerkit ilmoille.
Täytyy haeskella vielä sopivia rengaspaineita ja ehkä säädella pyöränkulmia. Todennäköisesti käytän renkaat myös tasapainotuksessa jos ravistaminen ei poistu muutaman sadan kilometrin ajolla.
Näytti tuo kumi toimivan ihan asialllisesti yleisrenkaana tuolla Häkärinteillä Can-Amin alla.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Häkärinteiden kaltaiseen maastoon hyvinkin sopiva rengas. Eli omasta mielestäni toimii hyvin kovanpuoleisella alustalla, kivikossa ja nopeilla reiteillä. Pehmeässä menee hiipimällä, mutta reippammalla kaasulla ei etene kovin hyvin maltillisen kuvion ja "vain" 25mm korkean palan takia.
Häkärinteiden videolta http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 7&start=15 voi katsoa, kuinka hopeanharmaa Outlander 650 max kulkee otsikon mukaisilla, uusilla 27-tuumaisilla renkailla. Rengaspaineet oli noin 0,35 bar, vähempikin olisi riittänyt.
Kyllä sekin (eli minä) oli pari kertaa aika syvällä suossa, mutta silloin ei sattunut olemaan kuvaaja paikalla. Eli samoista paikoista mihin jäin kaasu pohjassa kiinni, pääsin hiipimällä yli.
Rengas tosiaan omaan makuun hyvä yleisrengas. Jos enemmän harrastaa suoajeluja niin löytyy varmasti parempia vaihtoehtoja.
Toimii myös päällysteellä, vertailukohteena Carlisle ACT ja Maxxis katurenkaat. Pientä tärinää tulee karkean kuvion johdosta ja on verrokkeja äänekkäämpi kuten jo aiemminkin kommentoin. Huomattavasti rauhallisemmat kuin katurenkaat mutta tukevammat kuin ACT:t. Näyttäisi myös kestävän kilometrejä aika hyvin.