kenda bear claw htr

Keskustelua rengas asioista
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 12:28

Re: kenda bear claw htr

Viesti Kirjoittaja jermu »

Zkeba kirjoitti:joko renkaat sait? miten mahtu menemään?
Renkaat alla asennettuna xxc:n beadlock vanteelle... Etuset ottaa raidetangonpäähän juuri ja juuri hipoen...
can-amin 5mm spacerit on tilauksessa ja sillä pitäs ongelman ratketa. Lisäksi tuota pohjapanssaria pitää muotoilla edestä...

yllä johtuvasta syystä ei ajotuntumaa vielä oo eikä tietoa että osuuko joustoissa johonkin muualle...
Avatar
soulost
6WD
Viestit: 416
Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: kenda bear claw htr

Viesti Kirjoittaja soulost »

Itse olisin laittanu ohuet leveät prikat vanteiden alle.. Luultaasti 1-1,5mm olisi riittäny. 5mm spacerit jäykistää jo ohjausta :I
Viimeksi muokannut jukka81, 28 Helmi 2013 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: lainauksen poisto.
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400

http://www.youtube.com/jabe84

Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 12:28

Re: kenda bear claw htr

Viesti Kirjoittaja jermu »

Sillä aattelin tota 5mm jotta renkaalla on mahdollisuutta hieman "elää" ilman että osuu raidetankoon...

Eikös toi radiaali kumi nimenomaan "elä" kyljistä?

Vai onkohan tämä varmuuden maksimointia.. toisaalta eläminen tapahtuu alhaalla ja runko varmaan palautuu muottiin enen kuin osuu raidetankoon...

Onneksi tuossa on vehkeessä on tehostin... eikös toi 5mm ole kuitenkin vähemmän kuin laittaisi pykälän leveemmät vanteet?
Avatar
soulost
6WD
Viestit: 416
Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: kenda bear claw htr

Viesti Kirjoittaja soulost »

taitaapi olla joo.. itse oon vaan sen verran pihi, että säädin kohdalleen prikoilla kun ei ollut suuresta heitosta kiinni :) itsellä oli sama tilanne ja korjaantui tokmannilta haetuilla leveillä n. 1.5mm paksuisilla prikoilla. Ei ollut kallis korjaus :)
Viimeksi muokannut jukka81, 28 Helmi 2013 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: turha lainaus poistettu
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400

http://www.youtube.com/jabe84

Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 12:28

Re: kenda bear claw htr

Viesti Kirjoittaja jermu »

Nyt ehdin laittaa noi spacerit väliin ja 15 min tyyppien jälkeen... Lumipito on kyllä hyvä ainakin noiden vakiorenkaisiin verrattuna lumiseen pelto ojaan ja sieltä pois helposti... Vanhoilla olis ollu talkoot(kokeiltu on)

60 kohalla alkaa ravistaa jonkin verran. Paljonkos noihin kannattaa tuupata painetta ja ajella ennen ku vie tasapainotukseen?

Jäisellä tiellä tuntui 80 vauhdissa vähän levottomalta mutta se voi johtua tietty ravistuksesta...

Muutoin ohjaustuntuma on hyvä ja ei tunnu kumikaatuvan alle ainakaan tällä pidolla.
jermu
6WD
Viestit: 338
Liittynyt: 25 Touko 2009 12:28

Re: kenda bear claw htr

Viesti Kirjoittaja jermu »

Tasapainotuksen jälkeen voi sanoa että toimii... ja lumella kun ajelee niin ei ole ollenkaan paha kaivamaan mutta pitoa tuntuu silti olevan
Viimeksi muokannut vaughan, 12 Maalis 2013 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainata edeltävää viestiä, varsinkaan omaa. Lainaus poistettu.
jykke75
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 14 Loka 2010 06:41

Re: kenda bear claw htr

Viesti Kirjoittaja jykke75 »

Minkäslaisilta nämä renkaat on vaikuttaneet Outlanderin alla?
jykke75
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 14 Loka 2010 06:41

Re: kenda bear claw htr

Viesti Kirjoittaja jykke75 »

Tulipa sitten hankittua otsikonmukaiset renkaat 650 Outlander max G2:een alkuperäisten Carlisle ACT renkaiden tilalle.

Kokona 26x9R12 ja 26x11R12, alkuperäisille vanteille asennettuna ilman tasapainotusta. Pystyheittoa renkaissa on sen verran että tasaisella ajettaessa ravistaa selvästi, murskepinnalla tai metsäpolulla ravistusta ei huomannut. Mönkijään on jo aiemmin vaihdettu Foxin iskarit ja jouset, joten alusta on hiukan vakiota jäykempi. Takaiskareiden sisäänvaimennusta on shimmityksellä pehmennetty noin 20% ja alusta on säädetty niin että keula on noin 1cm:n ylempänä kuin perä. Aurauskulmat säädin renkaiden vaihdon jälkeen nollille ja rengaspaineet on nyt olleet välillä 7 - 5 psi.

Kendan halkaisija on selvästi isompi kuin 26 tuumaisen ACT:n, hyvä että en ostanut 27 tuumaisia, kiitos jermulle vinkistä. Koko- ja painoeron aiheuttamat hyrrävoimat huomaa selvästi käännöksissä ja jarrutuksissa, mutta ainakaan tehostimen kanssa näistä ei ole vielä ongelmia. Renkaat tuntuvat huomattavasti tukevammilta Carlisleen verrattuna, suuntavakavuus on parempi, mutkissa kallistelu väheni selvästi eikä nosta käännöksissä takarengasta yhtä helposti. Mutkaan lähtee kääntymään terävämmin kun Carlisle tuntuisi puskevan ja vaatii enemmän tangon kääntämistä. Päällysteellä meteli on suurempi, renkaiden ulina on samaa luokkaa outlanderin perän ujelluksen kanssa. Suolla tuntui luonnollisesti etenevän Carlislea paremmin, sekä hiipimällä että ruopimalla, eli näillä pääsee pahempaan paikkaan kiinni. Jumissa ollessa vaatii selvästi enemmän voimaa renkaiden pyöritykseen, veikkaan että hihnasta saa varovaisella kaasunkäytöllä helposti savumerkit ilmoille.

Täytyy haeskella vielä sopivia rengaspaineita ja ehkä säädella pyöränkulmia. Todennäköisesti käytän renkaat myös tasapainotuksessa jos ravistaminen ei poistu muutaman sadan kilometrin ajolla.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: kenda bear claw htr

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Ohessa pari kuvaa Kendoista uuden Grizzlyn alla:

http://www.grizzlycentral.com/forum/att ... 10-250.jpg

http://www.grizzlycentral.com/forum/att ... 10-251.jpg

Kuvat ovat valtavia, joten linkki piisannee.

Sekä linkki ko. tuotteisiin:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... maksu-197/
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... maksu-197/

Näyttäisi olevan jopa hyväksytyt, eli ei tartte(is) pelätä sakkoja.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: kenda bear claw htr

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Näytti tuo kumi toimivan ihan asialllisesti yleisrenkaana tuolla Häkärinteillä Can-Amin alla.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
jykke75
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 14 Loka 2010 06:41

Re: kenda bear claw htr

Viesti Kirjoittaja jykke75 »

Häkärinteiden kaltaiseen maastoon hyvinkin sopiva rengas. Eli omasta mielestäni toimii hyvin kovanpuoleisella alustalla, kivikossa ja nopeilla reiteillä. Pehmeässä menee hiipimällä, mutta reippammalla kaasulla ei etene kovin hyvin maltillisen kuvion ja "vain" 25mm korkean palan takia.
Häkärinteiden videolta http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 7&start=15 voi katsoa, kuinka hopeanharmaa Outlander 650 max kulkee otsikon mukaisilla, uusilla 27-tuumaisilla renkailla. Rengaspaineet oli noin 0,35 bar, vähempikin olisi riittänyt.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: kenda bear claw htr

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Hyvin näytti etenevän. Muut jäi suohon lammenrannalla mutta toi yks vaan paineli eteenpäin.
jykke75
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 14 Loka 2010 06:41

Re: kenda bear claw htr

Viesti Kirjoittaja jykke75 »

Kyllä sekin (eli minä) oli pari kertaa aika syvällä suossa, mutta silloin ei sattunut olemaan kuvaaja paikalla. Eli samoista paikoista mihin jäin kaasu pohjassa kiinni, pääsin hiipimällä yli.
Rengas tosiaan omaan makuun hyvä yleisrengas. Jos enemmän harrastaa suoajeluja niin löytyy varmasti parempia vaihtoehtoja.
Skiri
4WD
Viestit: 229
Liittynyt: 20 Helmi 2012 09:40
Mönkijä:: 08 Polaris Sportsman 500EFI TL
Paikkakunta: Kempele

Re: kenda bear claw htr

Viesti Kirjoittaja Skiri »

Miten toimii asfaltilla? E-hyväksytyt nuo ovat, joten ei katsastusmiehelläkään ole mitään sanottavaa.
jykke75
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 14 Loka 2010 06:41

Re: kenda bear claw htr

Viesti Kirjoittaja jykke75 »

Toimii myös päällysteellä, vertailukohteena Carlisle ACT ja Maxxis katurenkaat. Pientä tärinää tulee karkean kuvion johdosta ja on verrokkeja äänekkäämpi kuten jo aiemminkin kommentoin. Huomattavasti rauhallisemmat kuin katurenkaat mutta tukevammat kuin ACT:t. Näyttäisi myös kestävän kilometrejä aika hyvin.
Vastaa Viestiin