Uusia renkaita blade 1000, valinnan vaikeus

Keskustelua rengas asioista
setkamies66
4WD
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Helmi 2015 21:22

Re: Uusia renkaita blade 1000, valinnan vaikeus

Viesti Kirjoittaja setkamies66 »

Täältä ääni TML Spidereille! Minulla ollut hyvin samantyyppistä ajoa kuin ketjun aloittajalla poislukien Askola mutta myös maantieajoa ja ovat nuo renkaat myös asfalttiakin nähneet. Itse ostin nuo TML Spiderit vajaa kolme vuotta sitten heti ensimmäisten joukossa kun niitä offroadtarvikkeelta alkoi saamaa ja olen kyllä ollut renkaisiin todella tyytyväinen.
Kulutuskestävyys näyttäisi mielestäni olevan hyvällämallilla nuissa renkaissa. Olen ajanut nyt noilla renkailla noin 8000-9000 kilometriä ja keskinappuloista on lähtenyt pintaa noin 4-5 milliä ja reunanappuloista luonnollisesti vähemmän. Tosin ajotyylini on suhteellisen rauhallinen josta puuttuu lukkojarrutukset ja tyhjänpäiväinen revittely.
ahvena
6WD
Viestit: 392
Liittynyt: 31 Tammi 2014 08:28
Mönkijä:: AC 300 3x4 -04

Re: Uusia renkaita blade 1000, valinnan vaikeus

Viesti Kirjoittaja ahvena »

Itsellä on nuo Mudcrusherit takana. En noita kyllä lumessa hirmu huonoina pidä. Paremmat ne on reilusti mitä Big Hornit. Tosin mitä toisten koneita seurannut, niin kyllä talvella etenevät myös ne mud lite -rengastetut :roll: Vähän olen itse sitä mieltä ettei niillä renkailla kuitenkaan ihan hirmuisia eroja ole jos vaan kuviota on jonkin verran. Tiellä mud litet nypyttää pienessä vauhdissa ja mud crusherit ei. Onhan noissa koneissa näkynyt zilloja, mudzilloja, buffaloja, mayhemejä, spidereja, jne. Mikään noista ei mielestäni sekalaisessa ryskäämisessä ole oikein erottunut muista. Erot tahtoo tulla vähän muualta, loppujen lopuksi renkaissa ne taitaa olla aika marginaalisia.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Uusia renkaita blade 1000, valinnan vaikeus

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Tietyillä renkailla esiintyy lumella ajaessa ärsyttävää rynkytystä, ja toiset taas kaivaa pintaa rikki ja laite ei etene. Siinä mielessä olen samaa mieltä että renkaassa on hyvä olla "lapaa", mutta paluu todellisuuteen on se, jotta viimeisen sanan sanoo se kuski joka laitetta vie. Kaveri tulee meidän perässä vakiorenkailla kesät talvet, eikä ole se joka eniten vinssaa :wink:

Toisessa koneessa toimii toinen rengas, ja toisessa toinen. Jostain olen kyllä itsekin saanut semmoisen mielikuvan, ettei mudlite ole kovinkaan kummoinen talvirengas, toisaalta omakohtaista kokemusta ei ole. Bighorneilla ajelin monet talvet, en liioin sitäkään kehu, vaikkakin sillä pärjäsi ihan ok. Kuitenkin lopputulemana olen huomannut niinkin yksinkertaisen asian, että mitä kevyempi laite, sitä helpompi sillä on ajaa ja sitä vähempi on jumissa. Myös esteiden ylityksessä huomaa kevyen laitteen paremmuuden. Työkäytössä osat menee sitten aikalailla toisinpäin.
setkamies66
4WD
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Helmi 2015 21:22

Re: Uusia renkaita blade 1000, valinnan vaikeus

Viesti Kirjoittaja setkamies66 »

Senverran päivitystä tuohon aikaisempaan omaan kirjoitukseeni, että tarkemmin aateltuna onhan noilla renkailla ajettu jo noin 10000 kilometriä.
Jos aloittaja ei ole vielä hommannut renkaita, niin suosittelen myös eteen ottamaan 12tuumaa leveät renkaat.
zääp
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 02 Huhti 2016 11:37
Mönkijä:: Rattori Yamaha
Paikkakunta: Myrskylä

Re: Uusia renkaita blade 1000, valinnan vaikeus

Viesti Kirjoittaja zääp »

Päädyin cst wild thangiin hyvän tarjouksen houkuttelemana. Kalajoelta valmis setti vanteineen. Kokona siis 28 x 10/12 x 12.
Eilen olin ekat ajot testaamassa Askolassa. Olihan se ero Bighorneihin aikamoinen. Eroja mitä selkeästi huomasin, niin oli kallio nousut ja ajourasta nousut. Ja kyllähän muutenkin eteneminen oli helpompaa.
Bighorneilla oli yhtä tuskaa ajourasta nousu, mutta nyt wild thangeilla pääsi selkeästi paremmin ylös eikä lähtenyt vetämään väkisin uraa myöten.
Näin ekan ajon jälkeen olen tyytyväinen valintaan.

1000 tgb:n omistajille sellanen huomionarvoinen asia, että 12 tuumanen itp:n vanne ei mahdu edessä pyörimään ilman spacereita. Ottaa jarrusatulan banjopultti vanteeseen kiinni. Tuuman spacerit laitettava väliin. Itse laitoin 30mm spacerit väliin. Keula leveni samaan linjaan takarenkaiden kanssa.
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Uusia renkaita blade 1000, valinnan vaikeus

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Millä ET:llä oli nuo teguun tulleet uudet vanteet ?

Hienoa, että uus rengas toimii. Hyvä saada tuosta uutukaisesta lisää ajokokemuksia =D>
zääp
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 02 Huhti 2016 11:37
Mönkijä:: Rattori Yamaha
Paikkakunta: Myrskylä

Re: Uusia renkaita blade 1000, valinnan vaikeus

Viesti Kirjoittaja zääp »

5+2 et:llä. Taakse meni kyllä ihan heittämällä paikalleen. Etupäässä on isommat jarrut niin meinas vähän ahdistaa. Jarrusatula mahtuu just ja just vanteen sisään.
Kertoilenpa kokemuksia renkaasta sitä muka kun sitä tulee. Punnitusta en vielä saanu tehtyä mutta kevyeltä tuntuu. Kevyemmät kuin alkuperäis renkaat vaikka on isommat.
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Vastaa Viestiin