Beadlock vanteiden hinta/saatavuus

Keskustelua vanteista
NikkeL
3WD
Viestit: 100
Liittynyt: 03 Heinä 2012 10:32
Mönkijä:: Polaris Sportsman 400 HO 4X4
Paikkakunta: Klaukkala

Beadlock vanteiden hinta/saatavuus

Viesti Kirjoittaja NikkeL »

Millaisissa hinnoissa mönkijöiden beadlock vanteet liikkuu? Ja mistä kannattaisi kysellä? Tuntuu olevan hieman heikosti saatavilla suomesta. Amerikasta löytyy, mutta toimituskulujen osuus menee älyttömyyksiin.
Mole´s Works
Telleri
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Heinä 2012 21:28

Re: Beadlock vanteiden hinta/saatavuus

Viesti Kirjoittaja Telleri »

itse katselin nuita hitsattavia beadlockkeja offroadvarusteesta, onko kukaan asennellut ko. kehiä?
hinta oli 12" kehille 150e/sarja, tiedä tuosta kannattaako alkaa itse väsäämään, oma hommansa siinäkin.
NikkeL
3WD
Viestit: 100
Liittynyt: 03 Heinä 2012 10:32
Mönkijä:: Polaris Sportsman 400 HO 4X4
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Beadlock vanteiden hinta/saatavuus

Viesti Kirjoittaja NikkeL »

Sain yhden tarjouksen 12 tuuman beadlock vanteista 956€ +pultit 20€ ja keskikupit 15€ kpl. Kallista näyttää olevan, mutta se on motorsporttia. Tuo hitsaus alkaa olemaan kilpailukykyinen vaihtoehto, vaan kun ei ole laitteita eikä osaamista.
Mole´s Works
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Beadlock vanteiden hinta/saatavuus

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

mistä kysyit tuon kyseisen tarjouksen :?:
Avatar
maxim
6WD
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
Paikkakunta: korvessa kulkevi.....

Re: Beadlock vanteiden hinta/saatavuus

Viesti Kirjoittaja maxim »

Telleri kirjoitti:itse katselin nuita hitsattavia beadlockkeja offroadvarusteesta, onko kukaan asennellut ko. kehiä?
hinta oli 12" kehille 150e/sarja, tiedä tuosta kannattaako alkaa itse väsäämään, oma hommansa siinäkin.
Mä oon tehnyt yhdet beadlockit ITP Deltasteel peltivanteista.
Cadilla 1:1 piirrokset sitten piirrokset optiselle polttoleikkauskoneelle . Ne on tehty 5mm levystä ja uloimmaisiin kehiin on hitsattu ulkoreunaan 5mm pyöröteräs ettei riko kumia.

Onhan niissä hommaa kun porailee reijät ja tekee kierteet, kannattaa tehdä suoralla reijällä ja laittaa nyloc mutteri taakse on nopeampi tehdä.

Jos nuo peltivanteiset beadlockit maksaa yli 9sataa niin kyllä kannattaa jo itse tehdä mutta jos on alumiinivanteet niin sitten asia erikseen.

Minusta tuo 150; valmiista kehistä on ihan sopiva hinta menee siinä levyäkin "hukkaan" jonkun verran. Ei hitsari hitsaamisesta paljoa veloita kun ne hyvin esivalmisteltu eli maalit hinkattu hitsaus kohdasta pois.
Avatar
3Pyörä
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 06 Helmi 2007 13:40
Mönkijä:: RZR XP Turbo EPS
Paikkakunta: Espoo

Re: Beadlock vanteiden hinta/saatavuus

Viesti Kirjoittaja 3Pyörä »

Tai sitten liimauttaa kumit vanteelle. Huomattavasti edullisempaa. Ja lähes yhtähyvä lopputulos.
Espoon moottorikerho, Uudenmaan Mönkijät ry, FJDC, Mad Moose Racing.

Honda ATC 250ES
Telleri
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Heinä 2012 21:28

Re: Beadlock vanteiden hinta/saatavuus

Viesti Kirjoittaja Telleri »

maxim kirjoitti:
Telleri kirjoitti:itse katselin nuita hitsattavia beadlockkeja offroadvarusteesta, onko kukaan asennellut ko. kehiä?
hinta oli 12" kehille 150e/sarja, tiedä tuosta kannattaako alkaa itse väsäämään, oma hommansa siinäkin.
Mä oon tehnyt yhdet beadlockit ITP Deltasteel peltivanteista.
Cadilla 1:1 piirrokset sitten piirrokset optiselle polttoleikkauskoneelle . Ne on tehty 5mm levystä ja uloimmaisiin kehiin on hitsattu ulkoreunaan 5mm pyöröteräs ettei riko kumia.

Onhan niissä hommaa kun porailee reijät ja tekee kierteet, kannattaa tehdä suoralla reijällä ja laittaa nyloc mutteri taakse on nopeampi tehdä.

Jos nuo peltivanteiset beadlockit maksaa yli 9sataa niin kyllä kannattaa jo itse tehdä mutta jos on alumiinivanteet niin sitten asia erikseen.

Minusta tuo 150; valmiista kehistä on ihan sopiva hinta menee siinä levyäkin "hukkaan" jonkun verran. Ei hitsari hitsaamisesta paljoa veloita kun ne hyvin esivalmisteltu eli maalit hinkattu hitsaus kohdasta pois.
mutta onhan siinä se kun itse tekee niin saa sellaiset un sattuu tulemaan :D pitänee alkaa katteleen levyä niin voi vaikka ryypätä tuon 150e tai käyttää johonkin muuhun hyödylliseen.
NikkeL
3WD
Viestit: 100
Liittynyt: 03 Heinä 2012 10:32
Mönkijä:: Polaris Sportsman 400 HO 4X4
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Beadlock vanteiden hinta/saatavuus

Viesti Kirjoittaja NikkeL »

kingi kirjoitti:mistä kysyit tuon kyseisen tarjouksen :?:
Mc sport vantaalla. Ja ITP:n C-series type 7 alumiinivanteet kyseessä.
Mole´s Works
Avatar
maxim
6WD
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
Paikkakunta: korvessa kulkevi.....

Re: Beadlock vanteiden hinta/saatavuus

Viesti Kirjoittaja maxim »

Löytyi koneelta muutama kuva vanteista.
tuossa ennen hitsausta
http://s3.beta.photobucket.com/user/max ... ort=3&o=10
ja valmiina
http://s3.beta.photobucket.com/user/max ... sort=3&o=9

Nuo kuvassa olevat Amässän renkaat eivät pysyneet liimattunakaan paikallaan Catin orkkis vanteella.
Telleri
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Heinä 2012 21:28

Re: Beadlock vanteiden hinta/saatavuus

Viesti Kirjoittaja Telleri »

tietääkö kukaan saako alumiinisia beadlock ulkokehiä mistään kotimaasta? jenkeissä itp "varaosa" ulkokehät oli 20-30usd. Jos heftailis sisäkehät peltivanteisiin ja alumiiniset ulkokehät niihin... saisi hiukan painoa alas. :)
NikkeL
3WD
Viestit: 100
Liittynyt: 03 Heinä 2012 10:32
Mönkijä:: Polaris Sportsman 400 HO 4X4
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Beadlock vanteiden hinta/saatavuus

Viesti Kirjoittaja NikkeL »

MC-sportilla oli luettelossa myös noita irtokehiä.
Mole´s Works
Janne 450R
Tracks
Viestit: 2832
Liittynyt: 28 Huhti 2005 14:31
Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi

Re: Beadlock vanteiden hinta/saatavuus

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

www.ipefix.fi tuota kautta vois saada peltisenä teetettyä, jos ei itsellä laitteita/taitoa hitsailla.
Vastaa Viestiin