kuka suoristais vanteen treellä?

Keskustelua vanteista
tripleT
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 18 Syys 2006 10:02
Paikkakunta: Pirkkala Can Am Renegade

kuka suoristais vanteen treellä?

Viesti Kirjoittaja tripleT »

kolahti vanne kiveen ja sen verran vemputtaa, että on pakko koittaa vähä oikasta.
tietäiskö kukaan paikkaa täällä treen lähistöllä joka tekis ko. hommaa?
4x4lehdessä oli ilmoitus jossa tarjottiin ko. palvelua, mutta ois helpompaa, jos löytys tästä lähistöltä, ettei tarvii rueta lähetteleen mihkään.
varmaan moni koneistamokin selviytyy ko. hommasta :shock:
Avatar
mönkkä
6WD
Viestit: 941
Liittynyt: 03 Loka 2005 18:59
Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mönkkä »

Tampereella sarankulmassa kaskimäenkatu 5 on sorvaamo Sunila 03-2656613, siellä oijotaan ja muutenkin korjataan alu ja teräs vanteita.
http://www.kaivaa.fi

Heijari kohti napaa, leuka rintaan ja eteenpäin.

Se on nyt 67
tripleT
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 18 Syys 2006 10:02
Paikkakunta: Pirkkala Can Am Renegade

Viesti Kirjoittaja tripleT »

kiitän, viempä tänään sinne. sattu vielä 100m säteellä työmatkallekkin :)
Avatar
juniorijussi
Tracks
Viestit: 1596
Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

Kaveri käytti just passatin 19 tuumasen aluvanteen oikaistavana siellä ja oli mennyt aika pahasti ,mutta hyvin oli korjattu ja hinta oli edullinen.Tosin maalauksen suoritti kaveri sitten muualla/itse.. :D
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
tripleT
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 18 Syys 2006 10:02
Paikkakunta: Pirkkala Can Am Renegade

Viesti Kirjoittaja tripleT »

menin ko. pajaan ja heti, kun sisään pääsi vanhempi sorvari huusi, että "älä tuo sitä tänne" olin kyl vähä, et WTF. menin kuiteski nöyrästi miehen jutulle ja tarjosin vannetta kaverille ihan käteen asti, mutta meinas vaan ettei tuota uskalla oikein.. en tiiä.. meinas sen olevan liian ohutta tavaraa ja lopulta sanoi, ettei hommasta tule kuin sanomista! sano kummiski, ettei mönkijässä haittaa, jos vanne on vähän kiero! kiitin ja poistuin paikalta.
täytyy huomenna ottaa soittokierros muihin koneistamoihin ja soittaa sinne millä oli ilmoituskin 4x4 lehdessä.
aika hassua, kun ei edes yritänyt, vaikka koitin sanoakkin, etteikö voisi yrittää :shock: paremmin kai se kuitenkin tietää.
noh, ehkä kaverilla oli huono päivä ja mulla liian hyvä päivä, koska normaalisti ois jonku verran vituttanu!
Avatar
tompula
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 08 Maalis 2005 20:57
Mönkijä:: Yamaha Kodiak 450 irs
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja tompula »

Onko vain lommo ulkokehällä vai onko napa kierossa ulko-osaan ?
Sitten hiljennetään, kun hyttyset rupee tuntuun keihäiltä.....
tripleT
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 18 Syys 2006 10:02
Paikkakunta: Pirkkala Can Am Renegade

Viesti Kirjoittaja tripleT »

lommo ja mielestäni kierossa on häritsevästi ainostaan ulkoreunan puoli. sisäreuna nyt on suht ok, eli ei haittaa juurikaan. vanteen rakenne ei siis ole notkahtanut navalta/keskiöltä, vaan heittoa löytyy ulkopuolen kehältä. matkaahan keskiöltä/navalta reunaan on kuiteski n. 120mm joten kyllähän se vemputtaa sitte aika paljon. arviolta heittoa n.10-15mm.
pääsis jossain ite sorville, niin yrittäs kumivasaralla paukuttaa, tai lieneepä parempi, että joku muu tekis sen.
oon kuitenkin nähnyt livenä vanteen oikasua ja joku vastaavassa tilanteessa toteais, että on itsekkin noita oijottu :shock:
sama ku ex-naapuri meinas, että sais tontin niin itte tekisin pitkästä tavarasta talon alusta loppuun, että olen mää timpurin poika.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8671
Liittynyt: 02 Elo 2004 16:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Hätänen äijä oikasee noin pienen heiton kuminuijalla ja laittaa välillä vanteen pyörän napaan tarkistaakseen heitot :wink:

Vanteita on taottu kuminuijalla suoraksi useamman kerran ja välillä pyöräyttänyt punttikoneessa tarkistuksessa, ja taas lekaa :twisted:
Kylätason mönkijäkuski
tripleT
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 18 Syys 2006 10:02
Paikkakunta: Pirkkala Can Am Renegade

Viesti Kirjoittaja tripleT »

joo, löysin paikan johon meen itse moukaroimaan. äijä on työkaverin tuttu. eihän tää ongelma ole, mutta kaikkea ei nykypäivänä vaan tarvi tehä itse ja itekkin oon ehkä ko. ajatusmalliin tottunut ehkä liikaakin.
oon jopa amiskassa ollu sorvipuolella, mutta sehän ei merkkaa sitte mitään, kun niitä hommia en oo ikinä tehny.
Avatar
tompula
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 08 Maalis 2005 20:57
Mönkijä:: Yamaha Kodiak 450 irs
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja tompula »

Jos et saa oikoiseksi, minulla on tehty hydraulisella pullotunkilla toimiva oikaisuvärkki. Oikaisin sillä KQ:n alumiinivalssin.... :lol:
Sitten hiljennetään, kun hyttyset rupee tuntuun keihäiltä.....
Vastaa Viestiin