Atv off-road joutsa 7-8.3

ATV kilpailuihin liittyvä keskustelu
Kilpailutoimi
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 26 Loka 2008 21:40

Re: Atv off-road joutsa 7-8.3

Viesti Kirjoittaja Kilpailutoimi »

Äs kirjoitti:
Roosa999 kirjoitti:Minulla on epäilys, että maastossa oli rasti, mutta ei GPS:ssä. Kuitenkin enemmän rasteja hakeneet olivat juurikin hakeneet tämän listan ulkopuolisen rastin.

Kisatoimikunta kuitatkoon, oliko näin vai oliko mun tyhjän pään tuotosta?
Joo näin se oli minunkin mielestäni. Eli vaikka oli 4 tuntia nopeampi maastossa ja haki kaikki rastit ei silti pärjännyt koska ei ollut ottanu sitä yhtä rastia jota ei ollut merkattu. Oliko sit joku viime vuotinen vai vaan koordinaatit jääny pois gps:sästä?

Epäilys on väärä, maastossa oli yksi rasti nro. 104, joka oli siis maastossa, mutta EI rastilistassa, EIKÄ myöskään kenenkään gps-laitteessa, tätä rastia ei hyväksytty kenenkään hakemana. Tämän ko. rastin vieressä taas oli rasti 105, joka OLI sekä rastilistassa että gps-laitteessa.

Rasti nro. 64 oli laitteissa sekä listassa ja oikeassa paikassaan, mutta 164 rasti oli metsässä oikeassa paikassa ja kaikilla rastilistoissa sekä laitteissa, mutta näissä kahdessa viimeksi mainitussa nrolla 64. Tämänkin rastin oli suurin osa löytänyt, vaikka rastinrosta se 1 puuttuikin edestä.... voisinko sanoa, että maalaisjärjen käyttö on sallittua.

Kisoja on rakentamassa n. 5 hengen porukka täysin talkoovoimilla ja jos edellä mainitut virheet jonkun mielestä kaataa koko kilpailun, niin.... sanoisinko, että saunan takana on tilaa, ihan niin kuin on näissä talkoissakin.... :wink:

Eli 4 tuntia muita nopeammin maastosta palanneet eivät olleet hakeneet rastia, mikä oli merkitty gps-laitteeseen ja oli rastilistalla...

- Marinka
*************************************

Kilpailutoimi
Mönkkärit ry

kilpailutoimi@monkkarit.fi
http://www.monkkarit.fi

**************************************
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Re: Atv off-road joutsa 7-8.3

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Kilpailutoimi kirjoitti:



Eli 4 tuntia muita nopeammin maastosta palanneet eivät olleet hakeneet rastia, mikä oli merkitty gps-laitteeseen ja oli rastilistalla...

- Marinka
Tähän lauseeseen kiteytyy minun hämmästykseni kisasta,en voi ymmärtää miten joukkue joka ei ole hakenut kaikkia rasteja voittaa joukkueen joka haki kaikki.(Original II versus Original III).

Muita asioita kisasta en kommentoi,en ole siellä ollut mutta tämän näkee tulosluettelosta.

Saunan taakse tuskin harrastuksen takia kannattaa ketään laittaa,voi vaikka lopettaa kisaamisen niinkuin minä tein.
Kuva
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Atv off-road joutsa 7-8.3

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Tämä on copypaste toisesta topikista...

Itse olin ajamassa ensimmäistä kisaa ns. SML:n kisatoiminnan alaisuudessa.

On se ihme homma, että kulisseissa jaksetaan keljuilla. Järjestävä joukkue on todella pieni, verrattuna mitä saadaan aikaiseksi.
Kaikki kallistuu ja monikaan asia ei ole järjestävästä osapuolesta kiinni. Lisenssille emme mitään mahda, kun on SML:n osasta ja heidän takanaan vaikuttavasta vakuutusyhtiöstä kiinni.
Järjestävässä toimikunnassa on todellakin tilaa, jos tuntuu että itse osaa tehdä kisat kaikkia miellyttäen ja on valmis uhraamaan perheeltään / omasta vapaa-ajastaan pari viikonloppua/kisa. Oliko niitä vapaaehtoisia? Virolahti on n. kuukauden päästä. Sen jälkeen voi kommentoida vähän kovemmalla rintaäänellä. Mitään marttyyriskeidaa ei tässä kukaan hae, vaan hieman arvostusta myös järjestävällä väelle.

Toisekseen, mikä ihmeen vaikeus se on noudattaa niitä sääntöjä? Jäälle ei ollut asiaa ja osa ei jäänyt kiinni, koska olivat ajaneet rantavitikossa. GPS:n tarkkuus jälkilokiin ei riitä, joten sen puolesta on hankalaa.
Leikkimieli häviää, kun kisaajat alkavat itse taivuttamaan sääntöjä ja niiden perässä pitäisi järjestäjän olla tasapuolinen. Myös Lippusiimojen alta oli ajettu? Onko siis reilua ja leikkimielistä?

Lisäksi, jos on napinaa ihan varmasta ongelmasta, niin protestioikeus on olemassa ja se puidaan asianmukaisesti. Purnaamista siis löytyi, mutta ei sitten ihan paperille asti.

Me soitimme Kisatoimistoon muutamaan otteeseen, kysyäksemme neuvoa, kun rasti ja GPS-pisteessä oli epätarkkuutta. Saimme kaikkiin aina vastauksen ja hyvän sellaisen. Myös apua saatiin kirjaimellisesti huutamalla maastosta kisatoimikunnan jäsenille.
Lopuksi sanon, että alkuun ajettu jääsyherö oli kisaajien toimesta moneen otteeseen kaivattu vauhtipätkä. Se teki alkuun tehtävänsä ja toimitti joukkueet yksitellen metsään hakemaan pakkorasteja. Eli sakki hajosi lepikkoon todella hyvin. Kehittämistä toki jäi, eli maaliin tultaessa olisi maaliintuloajasta saada myös +pisteitä, jos kaikki rastit plakkarissa. Seuraavassa kisassa en usko, että tätä ongelmaa tulee.

Miksi muissa urheilulajeissa on edelleen protestioikeus, jos niitä on harjoiteltu jo vuosia. Kyllä monen vuoden harjoittelun jälkeen pitäisi mennä ilman virheitä, vai meneekö sittenkään? Eipä täydellistä kisaa taida ollakkaan, missään lajissa?

Loppuun kommentoisin:

Kiitos Team Ku-Ra:n, pääsin ajamaan hyvässä seurassa ja meillä oli KOKO RAHAN edestä kivaa. Olen myös antanut palautteen kisasta kirjallisesti kisatoimikunnalle koska sitä pyydettiin. Kuinka moni muu on niin tehnyt?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Kilpailutoimi
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 26 Loka 2008 21:40

Re: Atv off-road joutsa 7-8.3

Viesti Kirjoittaja Kilpailutoimi »

Kiitos,

palautetta on tullut suht runsaasti, mutta keskittyen aika pitkälti siihen mitä pitää kehittää ja mistä ei tykätty.. mitä pitää tehdä toisin ja mitä ei saa tehdä toisin. Noh, näistä otetaan opiksemme ja Virolahdella sitten toivottavasti on parannettu niiden osalta, missä nyt oltiin sitten täysin paskoja.

Oma mielipiteeni vielä siitä jääsyheröstä... vai mikä se oli, vai missä se oli... jollain on kisa ratkaistava, tällä kertaa päätettiin, että se on sitten tämä ko. syherö, ennen se on ollut aika tms. Kun kerran kaikki rastit tuli haettua ja jaettuja sijoja halutaan mahd. vähän, niin jollain se ero sitten täytyy tehdä. Tähän vielä lisäisin, että siellä ajakokouksessa, missä kukaan ei kuullut mitään, eikä saanut mistään selvää (en tosin kuullut kenenkään tästä ko. hetkellä mainitsevan, hyvähän se on jälkeenpäin) niin kerrottiin heti, miten pisteytetään jäärata. Ei pitänyt olla kellekään epäselvää.

Aina on jäänyt kisojen jälkeen hyvä mieli ja odottava mieli seuraavaa kilpailua ajatellen, mutta nyt on toisin... Virolahti on jo ihan kohta ja jostain olisi ongittava sitä motivaatiota, mikä on nyt tosi hukassa. Harmillista on se, että jäi näin suuri paskan maku suuhun.... täytyy varmaan käydä pesemässä hampaat, taas.

-Marinka
*************************************

Kilpailutoimi
Mönkkärit ry

kilpailutoimi@monkkarit.fi
http://www.monkkarit.fi

**************************************
-Mikk0-
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 14 Syys 2008 16:02
Paikkakunta: Askola

Re: Atv off-road joutsa 7-8.3

Viesti Kirjoittaja -Mikk0- »

Vaatimukset tietysti kasvaa vuosi vuodelta. Järjestäjät varmasti ottavat palautteesta opikseen,mutta ei sitä roomaakaan yhdessä päivässä rakennettu.
Mahdotonta on järjestää sellainen kilpailu mikä miellyttäisi kaikkia. Aina tulee jotain mistä voi narista. Eipä ole näkynyt juurikaan positiivista kirjottelua tällä palstalla. Jokainen varmaan tietää että positiivinen palaute antaa lisää sitä tekemisen intoa, mutta jos paskaa tulee niskaan joka suunnasta niin ei intoa ja motivaatiota varmaan kauheesti ole.
Toivottavasti kilpailutoimi on saanut edes jotain positiivista palautetta, että jaksaa rakentaa sen seuraavankin kisan kasaan. Kaikesta huolimatta.
saimi
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 19 Huhti 2008 17:13
Mönkijä:: xp 850-13 EUt +Country330+1,4
Paikkakunta: pieksämäki

Re: Atv off-road joutsa 7-8.3

Viesti Kirjoittaja saimi »

:D Itte nyt en keksi kovin rakentavaa kritiikkiä kisa organisaatiota kohtaan, pari asiaa ennen (ekaa) kisaa askarrutti, vaan nekin selvisi kysymällä.. =D>

Ainakin meidän mielestä tämä oli mukavaa, ainut missä oli oikeasti vikkaa oli kuskin kunnon ja pollen virran loppuminen.
Seuraavaan kisaan jos vaikka nukkuis enemmän, jos rastien löytymättömyys ja asioitten toimimattomuuden havaiseminen johtui vaikka väsymyksestä. :cry:
Beathill
Janne 450R
Tracks
Viestit: 2832
Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi

Re: Atv off-road joutsa 7-8.3

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Kisat oli hyvin järjestetty ja vedetty läpi, siitä todellisille tekijöille iso KIITOS!
Harmi vaan kun aina on niitä purnaajia ja tässä kohtaa mun mielestä vieläpä täysin turhastahuutelijoita... No se on ainakin helppoa, sen osaa kaikki :evil:
Olisi mukava nähdä edes täällä palstalla jotain parannus ehdotuksia, jos ei niiden toteutukseen halu riitä...
-Mikk0-
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 14 Syys 2008 16:02
Paikkakunta: Askola

Re: Atv off-road joutsa 7-8.3

Viesti Kirjoittaja -Mikk0- »

Janne 450R kirjoitti: Olisi mukava nähdä edes täällä palstalla jotain parannus ehdotuksia, jos ei niiden toteutukseen halu riitä...
Tästä olen samaa mieltä.
Kilpailutoimi
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 26 Loka 2008 21:40

Re: Atv off-road joutsa 7-8.3

Viesti Kirjoittaja Kilpailutoimi »

Jälleen pääkallopaikalta,

faktatietoa jokaiselle kilpailuiden järjestämisestä ja siihen liittyvistä asioista.

Edelleen kiitos palautteesta, sitä on edelleen tullut kiitettävästi ja jokaiselle vastaan, kunhan ehdin... tästä hyvä aasinsilta aiheeseen ajankäyttö.

Meidän perheestämme on siis molemmat tätä hommaa pyörittämässä, viime aikoina on tullut jopa sanottua päivällä, että tänään ei sitten illalla tehdä mitään asioita mitkä liitty Mry + kisat, jotta aikaa jäisi myös meille, perheelle.
Kilpailuviikonloppu on vain pienen pieni pintaraapaisu ajankäyttöön, mikä meidän co. tähän hommaan menee. Nytkin kisaviikonloppu alkoi meidän kohdalla keskiviikko n. klo 16 jälkeen, jolloin auton keula lähti kohti Joutsaa ja sunnuntaina samoihin aikoihin se kurvasi takaisin kotipihaan. Kuukausi ennen kilpailua oltiin siellä to illasta su iltaan saakka laittamassa rasteja ja tsekkaamassa muutoinkin maastoja, tällöin paikalla oli tosiaan se kourallinen ihmisiä tekemässä hommaa.
Vimpelin kilpailu oli joulukuussa ja heti sen jälkeen alkoi järjestely Joutsaa varten, on haettu kilpailuluvat SML:lta, maanomistajien luvat maanomistajilta, poliisilta yleisötilaisuuslupa ja järjestysmiesluvat ja pelastussuunnitelma palolaitokselta. Tähän lupaprosessiin on siis mennyt aikaa hyvinkin paljon, aika on myös rahaa! Ainakin meillä tämä käsitys on... Näiden lupa-asioiden lisäksi on hoidettu ensivasteen porukka paikalle, hankittu pitopalvelun väki laittamaan ruuat, kanttiinin väki hoitamaan muu särvin.
Tammikuun alusta tähän hetkeen, on mahtunut ehkä n. 10 pv yhteensä, ettei ole yhtään tehty näiden tai tulevien kilpailuiden eteen mitään "töitä" ja kumma kyllä, tästä ei makseta mitään palkkaa. Yksi ihminen voisi nimittäin päätoimisesti hoitaa tätä rumbaa!

Ja se, että tämä oli meidän perheen tämän hetkinen tilanne, niin on myös toinen perhe, joka tekee lähes samalla tavalla töitä, vähän toisenlaisia, mutta kilpailuihin nekin liittyen. Ja suuri kiitos tietysti vielä niille "pojille", jotka ovat kilpailupaikalla tekemässä kilpailut ja sitten vielä purkamassa ne, eikä yhtään vähemmältä kiitokselta välty myöskään meidän oma press eli Jörö, joka kuvaa jokaisessa kilpailussa, tekee jutut sekä 4x4- lehteen sekä myöskin päivittää reaaliajassa myöskin meidän nettisivuja http://www.monkkarit.fi. Miettikää jokainen ihan omassa oloissanne nyt paljonko aikaa tähän menee, paikkoja on vapaana!!!

Jos ja kun haluatte vielä, että järjestämme kilpailuja Teille, niin pikkuisen inhimillisyyttä peliin, kiitos!

Seuraavaksi raha ja se kuinka kilpaileminen on NIIN kallista... hmmm.

Jannut ostaa koneet mitkä maksaa maltaita ja kilpailumaksu 70 € on sitten paljon, huh huh!!!! Missä on se suhteellisuuden taju?

Kilpailun kustannukset ->
- kilpailuluvat n. 350 €
- maanomistajien maankäyttömaksut n. 1200-2000 €
- ensivasteen kulut n. 250-400 €
- kilpailijoiden ruuat n. 600-800 €
- tarvikehankinnat n. 400 €
- lehti-ilmoitukset n. 400 €
- kilpailijoiden aiheuttamat kilpailualueiden tuhoamiset n. 200 €- (kattoa ei ole ja valitettavasti lisääntyvässä määrin)

Tästä tällaisella lukion matematiikan lyhyelläkin oppimäärällä tulee kustannuksia n. 4000 €/kilpailu. Sitten mietitään sitä tulopuolta... 140 €/kilpailupari -> 28 paria x 140 € = 3920 €, mietitäänpä sitten, että onko varaa laskea kilpailumaksua???? Eipä taida olla!!!

Nyt tilanne on se, että pääkallopaikalla ollaan ERITTÄIN kyllästyneitä tähän valittamiseen ja naukumiseen, joten kohta on järjestävässä organisaatiossa todellakin tilaa...

Ja jotta en enempää sitten tässä avaudu, niin palaan vastaamaan kilpailutoimen mailiin, johon sylkee viestiä viestin perään jatkuvasti... ehkä tänään vielä pääsee nukkumaankin :)

- Marinka ja Pake
*************************************

Kilpailutoimi
Mönkkärit ry

kilpailutoimi@monkkarit.fi
http://www.monkkarit.fi

**************************************
jänkhä
Tracks
Viestit: 1581
Liittynyt: 07 Maalis 2007 19:17
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Atv off-road joutsa 7-8.3

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

Marinkan ja Paken postaukseen helppo toisena perheenä yhtyä........
joroen
4WD
Viestit: 125
Liittynyt: 28 Touko 2004 20:49

Re: Atv off-road joutsa 7-8.3

Viesti Kirjoittaja joroen »

Harvoin kirjoitan, mutta nyt kirjoitan taas...
Lueskelin tuossa pitkästä aikaa näitä kijoituksia, mitä kisan jälkeen on nyt tullut ja mietin onko tämä kaikki sen väärti. Tietenkin aina on kehitettävää ja jos tuntuu siltä, että ei enää pysty kehittymään on kai sitten kuollut. Minä meinasin senkin jo kokea, mutta kuitenkin elän ja haluan olla mukana auttamassa, siltä osin kun pystyn ja jaksan.
Virheitä sattuu - nähdäkseni molemmin puolin. Joillakin näyttää olevan se ajatus, että järjestäjät ei saa tehdä mitään edes inhimillistä mokaa. Tätä varten pyysinkin poikaani joka Otaniemessä opiskelee ropottien ohjelmointia, että voisi diplomityönään tehdä kilpailun järjestely ropotin - mieluiten sellaisen virheettömän. Saa nähdä osaako?!
Tänä päivänä vaan on aika vaikeata luoda mönkijä kulttuuria, joka kunnioittaa arvoja ja luontoa. Vapaa-aikanaan moni käyttää mönkijää lyhyesti sanottuna laittomasti. Tämä ei ainakaan lisää maanomistajien positiivista kiinnostusta lajia kohtaan. Kun vielä kilpailussa on ajatus rasti rasti rasti mielessä ja ajetaan vain rastia ajatellen kaatuu taimet ja vaurioituu juuristo maastossa. Valitettavasti tähän ei tarvitse syyllistyä kuin yhden kuljettajan ja kerran, mutta maanomistaja sen huomaa ja laskua seuraa kirje yhteistyön päättymisestä.
Samalla kiukutellaan, että miksi kisa on niin pienellä alueella, niin vähän rasteja yms.
Olen nykyisen kilpailunjohtajan kanssa ajanut itse kilpailuja pari vuotta. Sitten siirryin järjestelypuolelle. Nyt olen päässyt vähän sivuun katsomaan juttua ns. ulkopuolisen näkökulmasta, joka tuntee molemmat puolet asioista. Jos tämä juttu olisikin kiinni 1,5 sekunnista niin tämä olisi naurettavan helppoa.
Vieläkin näyttää kaivavan eräitä vuoden takaiset jutut, jotka johtuivat molempien osapuolten inhimillisyydestä. Ajajakokouksen ohjeita toinen ei noudattanut ja toinen puoli noudatti pilkua viilaten. Siis molemmat mokasivat - vain toinen kantaa näemmä vieläkin kaunaa, mutta en oikein enää tiedä kummalle osapuolelle.
Virheitä tulee ja niistä opitaan. Nyt kilpailussa kuvaajia todella ymmärrettiin ja minun mielestäni jopa liikaa kilpailijoiden eduksi, mutta tosin tasapuolisesti. Ei hän nämä kuvaus kilpailut ole.
Olen vahvasti kilpailutoimen kanssa samaa mieltä siitä, että kohta on SM arvo kilpailuilla, joihin on tulossa yhä lisääntyvin määrin kilpailijoita, mutta joita kukaan ei järjestä tai mistään ei saada alueita niitä järjestettäväksi.
Asiat ovat todella laajoja ja vaikuttavat niin moniin juttuihin, jopa niiden tekemiset joilla ei ole mitään tietoakaan tästä keskustelufoorumista saati Mönkkärit ry:stä, joka kuitenkin on saatu kuuden vuoden aikana tyhjästä nousemaan Suomessa asemaan, jolla on mahdollisuus todella vaikuttaa jopa mönkijöitä koskevaan laisäädäntöön. Kuitenkin on yllättävän vähän niitä, jotka todella halluavat tehdä yhteisen hyvän eteen töitä. Muistini mukaan yhdistyksen perustajakokouksessa oli yli 10 aktiivista toimijaa paikalla. Nyt siitä porukasta on kahta lukuun ottamatta kaikki muut enemmän tai vähemmän siirtyneet sivuun. Jotkut jopa sen takia, että eivät kestä kuunnella vain moitetta kun yrittää pelkkää hyvää ja haluaa opetella koko ajan paremmaksi.
Toivon, että tulevaisuudessa asioita tekeviä olisi runsaammin ja yhdistyksen jäsenmäärä kasvaisi niin sitä kautta olisi mahdollisuus saada yhdistykseen aktiiviseksi ihmisiä jotka jo osaavat eikä aina tarvitsisi aloittaa sieltä AT pisteen päivystäjän paikalta niin kuin yksi järjestelyissä mukana olija tokaisi.
Voimia ja rohkeutta toivon kaikille jotta tästä kaikesta voisi tulla vielä parempi ja toimivampi yhdistys, kisatoimikunta yms. mönkijä hommien vaikuttaja ja tekijä.
Kiitos Pakelle, Marinkalle, Maijulle, Jänghälle ja kaikille muille järjestelypuolen tyypeille sekä maanomistajille! Voimia !

t. vetäytyjä
Heze.R
6WD
Viestit: 565
Liittynyt: 18 Huhti 2006 23:00
Mönkijä:: Dinli 904
Paikkakunta: Vantaa / Suonojärvi

Re: Atv off-road joutsa 7-8.3

Viesti Kirjoittaja Heze.R »

Toimitsijan näkökannasta paranettavaa jäi siihen huolto, tankkaus ja park farmee (mikä lie) kopleksiin. Se osio saisi olla seuraavissa kilpailuissa erikseen eikä samaisessa paikassa. Nyt tapahtui paljon väärinkäsityksiä. Selvempää olisi jos kilpailijat joutuisivat suljetulta alueelta lähtiessään käymään AT pisteen ohitse ennenkuin pääsevät tankkaamaan tai huoltamaan laitettaan.

Lisäksi nuo raja ylitykset pitää seuraaviin kisoihin jotenkin saada kuriin. Huomasin muutamankin teamin olevan semmoisilla alueilla joissa ei saisi ajella mutta tulos laskenassa sitä ei ollut huomioitu mitenkään. Olen varma että en kuitenkaan ollut ainoa joka ne huomasi. Yleensä kun toimitsijat liikkuu ne on ryhmänä.
Mutta sitä aloin tässä pohtimaan että jos kerran kuitenkin on se protesti aika niin miksi kukaan ei sitten niistä ylityksistä protestoi. Takoitan nyt lähinnä kilpailijoita jotka näkevät kanssa kilpailijat laittomilla alueilla.

Spritti rata alussa oli oikein manio mutta sen paino arvo olsi saanut olla huomattavasti pienempi. Nyt kun kävi niinkin ikävästi että kilpailija joka tulee maaliin huomattavasti aikaisemmin kuin toinen kilpakumppani parivaljakko niin sillon minun mielestäni ensinmäisenä maaliintullut on aina voittaja.
Sprintistä olisi kyllä voinut jakaa vaikka erikseen jotkut omat pisteensä mutta itse suunistus kisaan sitä ei olisi saanut sotkea koska se ei mitenkään siihen liity.
Itse tarkoitus sillä sprintti radalla oli hyvä eli saada kilpailijat hajantumaan maastoon eripuolille ilman että seuraisivat kovinkaan paljon toisiaan.

Myöskin ensi kisoihin voisi hyvä olla laittaa vaikka sinne ilmoitus taululle jokin A4 kokoinen paperi missä lukee erikseen säännöt kyseisetä kisasta. Näin ajaja kokouksessa olleet henkilöt jotka eivät kuule mitä sielä saa ja mitä ei saa tehdä tietäisivät miten sielä tulisi toimia ja missä saa ajella.

Muuten ainakin omasta mielestäni kilpailu oli oikein hyvin onnistunut. Täytyy vain nostaa hattua ja kiittää kilpailu johtoa kaikin puolin muuten hyvin toimineesta kisasta ja hyvästä kilpailu hengestä. =D> =D>
Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
Vastaa Viestiin