Jos alkaa jo perjantai-iltana niin rastit ois sit ainakin hyvä saada päivää paria ennemmin vaikka säpolla.
Ennustan jonkunmoista viimehetken ruuhkaa ilmottautumiseen ja katsastukseen.
Näin 3 vuoroa tekevänä ei välttämättä hyvä juttu.
Aina ei saa töistä vapaata. Pitkän matkalaisille se tietää vähintään jo pe aamulla lähtöä matkaan.
Positiivisenä asiana ei välttämättä mene koko viikonloppu pilalle.
Ja niin kuin NKH laittoi niin rastit oilis kiva saada sit etukäteen jos ei enää paikanpäällä ehdi niitten kanssa leikkiin.
Hyviä perusteluja järjestäjiltä tietysti kaivataan minkä takia näin
OffiOsku kirjoitti:
Mutta jos täs idea et kisojen mitat vaan pitenee niin sit en tykkää..
Vaikka olisi tosi mahtavaa, oskun riemuksi , järjestää jopa 36 tuntinen kisa , niin perjantaialoituksen idea olisi saada kisa päätökseen jo lauantaina!!!
Jos on aloitus 18-20 välillä niin mulle ainakin sopii.... tosin silloin täytyy saada rastit etukäteen kuten NKH:n laittoi.
Katsastuskin aiheuttaa tietysti järjestäjille harmaita hiuksia (niille joille niitä on )
Selvinpäin ei tule mieleen ja juovuksissa ei muista.
Toisaalta parempi olisi varmaan about kuusi tuntia ennen kuin katsastus alkaa...
Saisivat hekin jotka tulevat suht pitkältä laitettua ne gepsiin ajoissa....
Selvinpäin ei tule mieleen ja juovuksissa ei muista.
Itse olen ma-pe töissä 8-16 ja montaa tuntia ei voi perjantailta nipistää. Matkat kisapaikoille kestää 4-6h ja siihen sitten katsastukset yms. Jos yö ajetaan, niin on hyvä ottaa huomioon riskien kasvaminen pitkänmatkalaisilla kotia lähdettäessä. Tuskin itse jäisin enää lauantaita hengaamaan kisamestalle, jos kisa loppuu aamusta. Kimpsut kasaan ja kotiin.
Team MönkijäVarikko - 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400 http://www.youtube.com/jabe84
Tällä haetaan jotain mitä en voi ymmärtää
Työssä käyvien osallistuminen käytännössä estetään. Esimerkki perjantai: Heräät noin viideltä, 8h töissä 06-15, 3h matkaan 15-18, pelipaikalle tullessa olisi hirveä kiire saada katsastukset ja muut asiat järjestykseen jonka jälkeen 16?h kisaamista pääasiassa pimeässä???
Jos kisoja halutaan turvalliseemmiksi tämä ei ainakaan sitä ole.
Viimeksi muokannut jukka81, 30 Tammi 2014 06:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:lainauksen poisto.
Team MönkijäVarikko - 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400 http://www.youtube.com/jabe84
Mites jos olisi aikaikkuna, jonka aikana rasteja saa hakea. mutta sallittu ajoaika olisi lyhyempi. Voisi sitten itse katsoa lähteekö perjantai illalla metsään vai vasta lauantaiaamuna.
Komppaan NikkeL:n ideaa. Kisa-aika esim. pe ilta 18.00- la ilta klo 22 (tai ihan miten vaan) ja sallittu ajoaika esim. 10 h per tiimi. Näin ei syntyisi ruuhkia ja jokainen saisi aloittaa ajamisen miten parhaaksi näkee. Ajat siis voisi olla jotain ihan muuta, mutta ajatustasolla noin.
Järjestäjien puolelta tän asian ymmärtää kyllä hyvin, kisa päätökseen lauantaina järkevään aikaan, tulokset ja palkintojen jako vielä lauantai-iltana.
Aikaikkuna palvelis kisakoneistoakin! Kauanko tuloslaskenta keskimäärin tarvii aikaa?
Ihan esimerkki ehdotus:
Kilpailun kesto 24h pe 18.00 - la 18.00
Kilpailuaika 14h
Ilmottautuminen ja katsastus pe 17.00 - 23.00
Rastilistat sähköpostilla perjantai aamuna.
Tulokset ja palkintojen jako la 22.00?
Tässä esim.tapauksessa maastoon lähtö olisi aikavälillä pe 18.00 - la 04.00, kisakortti leimattaisiin kisakeskuksessa lähtiessä ja saapuessa. Maastossa vältyttäisiin pahimmilta ruuhkilta. Tuloslaskenta pääsisi alkamaan jo la klo. 08.00 kun ensimmäiset parit saavat ajan täyteen. Tulosten julkistaminen mahdollistuu la illaksi.
Tämä mahdollistaisi sen että pitkänmatkalaiset päivätöissä kävijät voisi ottaa vaikka pienet voimatorkut katsastuksen jälkeen ennen maastoon lähtöä ja toisaalta myös tarvittaessa pienet torkut kesken kilpailun > koneet parkfermeeseen(huolto kielletty tauon aikana) > kisakortin taukoleimaus > unet > kisakortin taukoleimaus > takaisin maastoon.
Päänvaivaa tässä aiheuttaa ohjaajakokous (ratkaistavissa paperiversiona) ja yleisöalueen toimivuuden suunnittelu.
Yleisörasti hommeli menisi pipariksi ,jos jokainen ajelisi miten itelle parhaaksi käy. Toki jos yleisö rastit on la klo. 10-14 haettavissa ni sit aloitetaan la aamuna kisaaminen. Kolmivuoro työläisille ihan sama minä päivänä kisat on.