Eipä se pelkkä boxin vaihto autuaaksi tee tuota laitetta, noi viri boxit kuten esim. tuon Amr:n joka itelläkin kiinni ni on tarkoitettu mainosteksitinkin puolesta käytettäväksi silloin jos on tehnyt / tekee tulevaisuudessa muutoksia imu/pakopuoleen. Mitään speksejä en ole kyselyistä huolimatta saanut ko. firmasta et tietäs esim. et kuinka noi sytkäöennakot poikkeavat verrattuna vakioon jne. Mutta, se mikä noissa on parempaa niin esim. pakin rajoitin on paljon korkeemmalla ja sit tietty tuo max. kierrosrajoitin on kans, tuossa amr:ssa se on nyt 8500 kiekassa ku vakio boxissa se on jossain 7400 kieppeillä, muistaakseni. Ja mä oon ihan tyytyväinen tuohon ku kesäpyörillä kone laulaa isolla puolella tuonne 7500 kiekan tuntumaan niin vakioboxilla silloin olis jo rajoitin vastassa ja meno loppuis siihen, vakiorenkaillahan tätä ei saa kiertämään juurikaan yli 6300 kiekan vaikka mitä tekis tai mikä boxi olis paikallaan.
Kiihtyvyyteen en osaa juurikaan mitään sanoa et kuis tommonen viri boxi vaikuttaa ku en liiemmin ole vakioboxilla ajellut, lähinnä kaasuun vastaavuus on parempi johtuen juuri tuosta paremmasta sytkäennakkosta jne.
Ton tehoputken/pöntönhän voi tietty tehdä itsekin jos on pelit ja vehkeet, säästäähän siinä huomattavasti. Oma viritelmä ei maksanu ku muutaman kympin ku itte tein ja erittäin hyvä tuli.

Ja mikä itteeni miellyttää ni ulkoisesti sitä ei huomaa ku muutokset tehty vakio pöntön sisään jne.
Suuttimista ni näissähän on vakiona 158 pääsuutin ja koon kasvattaminen esim. 160:seksi ja neulan nosto ylimpään on ihan ookoo. Mulla juuri tuolla suuttimella ja neulan asennolla pelaa parhaiten. Mut esim 162,5 suutin on jo liian iso, mulla se nyt paikallaan ja meno alkaa takkuamaan 7000 kiekan kohdilla ja seosmittarikin näyttää lähes koko kierrosalueella et liian rikkaalla mennään. Mut jos on pakkasta about 20 astetta niin silloin aika hyvä tuo 162,5.
Itsekään en meinannut uskoa et noinkin pieni suuttimien koon kasvattaminen vaikuttaapi niinkin paljon kuin se todellisuudessa vaikuttaa.
Eli yhteenvetona sanoisin et jos tehopönttöö laitteleepi ni 160:nen suutin on jees tai sit ihan vakiokin menee kuten joskus aiemmin jo niin kertoilin.
Ja sit ilmanputsarin kannen poistolla ei ole mitään vaikutusta seoksiin, vain imuäänet kuuluu paremmin, tää siis ihan vaan tiedoksi.

Kuten ei ole saastelaitteen eliminoimisellakaan, ei tuo lisää tehoo jne...
Jos tehoo haluis näistä ulos niin oma reseptini olisi seuraavanlainen: joku viriboxi esim. amr, dynatek tai big gun, raptorin tuplakaasarit tai esim. edelbrockin 46 millinen, 11.1 puristeinen 660 grizzlyn big bore mäntä, hotcamsin mudbuter nokka-akseli, HMF:m tai joku muu tehopönttö.
Sit tietty varin puolelle sopivaa osaa jne.
Noi tuli mieleen nyt aluks...

Kulku tuolla setillä jenkkipoikien mukaan jo ihan jotain muuta.
Ko. settiä ajatellut ittelle tässä jossain vaiheessa...