En sitten tiedä onko perää siinä, että NGK:ta kiinalaisenakin on. Ovatko nuo sinun tulppasi samaa mallinumeroa? Niissä näkyy kyllä selkeästi eroa. Sekä kosmeettista eroa että mielestäni selkeää eroa on myös tuolla elektrodeissa.kokki kirjoitti:Mistä erottaa NGK-kiinan ja NGK-tavallisen?
Tästä alkoi trapperi palstan kehitys, Trapperin hankinnasta
- jarski61
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 08 Tammi 2009 11:41
- Mönkijä:: Trapper 700XL TL -09
- Paikkakunta: Seinäjoki - Helsinki
Re: Onko trapperin 700 :sen omistajia palstoilla ?
Re: Onko trapperin 700 :sen omistajia palstoilla ?
Onhan ne joo, tai voiha sen viel tarkastaa mut loppukirjaimet täsmää ainaki. Iha tuo NGK-DR8EA niiku manuskas sanotaan on ainaki tuo uus.
Vanhas lukee NGK DPR8EA. Ja nyt se jo sit taas vähä köhi, ei viel niin pahasti kuin aikasemmin, mutta lievää kyseenalaistamista oli jo, että "mitä meinaat täyskaasua, ei käy - köh ja sit läks" kuiteki, aikasemmin kun alko köhiä niin ei kyl ottanu täyskaasua sen jälkeen vaan hölläyksen jälkeen vasta.
Vanhas lukee NGK DPR8EA. Ja nyt se jo sit taas vähä köhi, ei viel niin pahasti kuin aikasemmin, mutta lievää kyseenalaistamista oli jo, että "mitä meinaat täyskaasua, ei käy - köh ja sit läks" kuiteki, aikasemmin kun alko köhiä niin ei kyl ottanu täyskaasua sen jälkeen vaan hölläyksen jälkeen vasta.
-
- Noppeli
- Viestit: 13
- Liittynyt: 17 Maalis 2009 06:47
- Mönkijä:: Trapper 700
- Paikkakunta: Valkeala
Re: Onko trapperin 700 :sen omistajia palstoilla ?
Hyvin on lumi liikkunut, tielläkin etenee yllättävän mukavasti, ei paljoa täristä eikä vetele.jarski61 kirjoitti:No mitkäs on ensikokemukset Trapperista, onko lumet saaneet kyytiä?700 LX kirjoitti:Ostin esittelykoneen Kärkkäiseltä Lahdesta, vinssi, puskulevy ja viriboxi mukana.
Nyt kotiin ajelee.
Valo teho on heikonlainen, pitänee kehitellä lisää valaistusta. Onko kellään ideoita valoista, minkä tehoiset kärsii laittaa?
- jarski61
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 08 Tammi 2009 11:41
- Mönkijä:: Trapper 700XL TL -09
- Paikkakunta: Seinäjoki - Helsinki
Re: Onko trapperin 700 :sen omistajia palstoilla ?
Joo valoteho on surkea, laturi eli magneettokaan ei ole tehokkaimmasta päästä. Flekti vie tuhottomasti sähköä ja vinssikin lumitöissä älyttömästi. Eli ei oikein kärsi laittaa paljon minkäänlaisia lisävaloja. Sunsboyn 20w tai 35 wattiset taitaa olla valinta parhaasta päästä. Niistä tietää esim. Moppe08 kertoa lisää... Minulla ne on vasta hankintalistalla ensi syksyä varten.700 LX kirjoitti:Valo teho on heikonlainen, pitänee kehitellä lisää valaistusta. Onko kellään ideoita valoista, minkä tehoiset kärsii laittaa?
Re: Onko trapperin 700 :sen omistajia palstoilla ?
Valoista löytyy juttua foorumia selaillen. Varmaan yleisesti ottaen jotku hidit yms. xenonit olis parhaat, mut esim. xenonien sopivuudesta tohon Trapperin umpioon en osaa sanoa jne. Ittellä työvaloina just noi sunsboyt ja ihan ookoot siihen hommaan, eihän nekään yötä päiväksi tee mut auttaa ihan kivasti tohon lähietäisyydelle.
Mut sehän hyvä puoli täs on et Suomen kesähän on suht pitkä ja valoista ni todellinen valojen tarvehan on vain pari kuukautta...
Mut sehän hyvä puoli täs on et Suomen kesähän on suht pitkä ja valoista ni todellinen valojen tarvehan on vain pari kuukautta...

-huoleton mies on Trapperiton mies-
- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
Re: Onko trapperin 700 :sen omistajia palstoilla ?
Itse laitoin varaosaliikkeestä perus pienet valot kiinni. http://kuvablogi.com/nayta/1580857/ Kuvassa vielä asennuss kesken, johdot roikkuu näkyvissä, mutta näkeehän siitä vähän suuntia. Auton lisäpitkät käytössä. Pitkät kun laittaa päälle, niin valot syttyvät samalla. Näkee huomattavasti paremmin.
Omiin valoihin kannattas varmaan laittaa jostakin h4 valojen pohja adapteri ja johtoon pää vaihtaa, jotta saisi siihen H 4 polttimon asennettua.
Aikoinaan jotkut varaosaliikkeet möi sarjaa jonka tilalle voi laittaa h 4 polttimon suoraan pallo poltimon tilalla. Traktori tarvike liikkeistä kannattas kanssa varmaan kysellä, vanhoissa traktoreissa paljon noita pallo poltimoita, olisko jollekin vielä jäänyt niitä hyllyyn.
Omiin valoihin kannattas varmaan laittaa jostakin h4 valojen pohja adapteri ja johtoon pää vaihtaa, jotta saisi siihen H 4 polttimon asennettua.
Aikoinaan jotkut varaosaliikkeet möi sarjaa jonka tilalle voi laittaa h 4 polttimon suoraan pallo poltimon tilalla. Traktori tarvike liikkeistä kannattas kanssa varmaan kysellä, vanhoissa traktoreissa paljon noita pallo poltimoita, olisko jollekin vielä jäänyt niitä hyllyyn.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 

Re: Onko trapperin 700 :sen omistajia palstoilla ?
Nyt on maadoitettu ja nyt en saanu pätkimään nin huolella kuin aikaisemmin, vaikka muutaman kerran tunnin lenkin aikana sain köhäsemään. Pitäs varmaa taas ottaa videota että vois sanoa, että näin se menee ja kuulostaa kun "köhäsee".
-
- Noppeli
- Viestit: 13
- Liittynyt: 17 Maalis 2009 06:47
- Mönkijä:: Trapper 700
- Paikkakunta: Valkeala
Re: Onko trapperin 700 :sen omistajia palstoilla ?
Itellä kanssa suunnitteilla laittaa pienet lisävalot eli lisäpitkät.
Tähän asti trapperi on toiminut moitteettomasti. Tänäänkin oli oikein mukava keli ajella.
Tähän asti trapperi on toiminut moitteettomasti. Tänäänkin oli oikein mukava keli ajella.
- jarski61
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 08 Tammi 2009 11:41
- Mönkijä:: Trapper 700XL TL -09
- Paikkakunta: Seinäjoki - Helsinki
Re: Onko trapperin 700 :sen omistajia palstoilla ?
Viikonloppuna neljä isoa rankakuormaa metsästä mökille. Trapperi kehrää kuin kisu. Mainio vekotin. Tänään kävin tiellä kokeilemassa huippuja. Molempiin suuntiin sain tasan 100 km/h mittariin.
Edit: Mites Kokin Trapperi käy ja kukkuu huollon jälkeen?
Edit: Mites Kokin Trapperi käy ja kukkuu huollon jälkeen?
- Esa_Juuristo
- 2WD
- Viestit: 28
- Liittynyt: 31 Tammi 2009 11:18
- Mönkijä:: Trapper 700 XL
- Paikkakunta: Tampere
Re: Onko trapperin 700 :sen omistajia palstoilla ?
Moro taas pitkästä aikaa...
Itselläni onkin tapahtunu kaikenlaista trapperin kanssa.... Se oli tuossa viime viikolla ekassa huollossa ja laitatin tehoputken (Leo Vince) paikalleen ja kylläpä muuttui kulkupuoli ihan toiseksi.
En vaan ikävä kyllä ehtinyt ajelemaan ku päivän sen huollon jälkeen ni trapperi alkoi pitämään melko kovaa mekkalaa ajon päätteeksi ja vääntö hävisi jonnekkin, vein trapperin trailparkiin ni sieltäpä löytyi sellanen pikku vika että venttiilin jousi oli mennyt poikki, oli kuulemma onneksi ensimmäinen tapaus että ei taida onneksi olla mikään "tyyppivika".
Mutta edelleen askarruttaa että miksi trapperi yskii ajaessa, sanoin siitä huollon väelle kun vein "jousen vaihtoon" mutta eivät sitten huomanneet mitää normaalista poikkeavaa (ylläri ettei tehnyt sitä huollossa ollessaan
) kun kokeilivat jousen vaihdon jälkeen, mutta nyt kun olen taas sen jälkeen ajanut sata kilsaa ni taas alkoi pätkiminen ja tämä ei ole se mikä ilmenee täyskaasulla ajettaessa vaan pätkii ihan 60 km/h vauhdissa tasakaasulla, äsken tulin kotiin niin alkoi viimeisen puolen kilsan aikana jo hirvittää että hyytyykö tää nyt just ennen kotipihaa ku pätkintä vaan paheni koko ajan...
Tuntui siltä että se alkoi vasta koneen lämmettyä koska alkumatkassa ei tuntunu mitään mutta sit jonku 10min päästä startista alkoi tapahtua.
Onko kellään mitään kokemuksia moisesta?
Sitten kun teistä moni on vaihtanut noita viribokseja ja suuttimia ni onko niistä todella apua?
Trailparkissa sanoivat että tässä 09 mallin trapperissa on hyvä boksi ettei kannata vaihtaa ja toimii teharin kanssa kuulemma parhaiten vakio suuttimilla että ei kannata niitäkään suurentaa, siitä juolahti mieleeni juuri sitten tämä äskeinen vika että mahtaisiko johtua juuri siitä kun ei ole muuta vaihdettu ku tehari, tämä pätkiminen alkoi vasta teharin vaihdon jälkeen...???

Itselläni onkin tapahtunu kaikenlaista trapperin kanssa.... Se oli tuossa viime viikolla ekassa huollossa ja laitatin tehoputken (Leo Vince) paikalleen ja kylläpä muuttui kulkupuoli ihan toiseksi.
En vaan ikävä kyllä ehtinyt ajelemaan ku päivän sen huollon jälkeen ni trapperi alkoi pitämään melko kovaa mekkalaa ajon päätteeksi ja vääntö hävisi jonnekkin, vein trapperin trailparkiin ni sieltäpä löytyi sellanen pikku vika että venttiilin jousi oli mennyt poikki, oli kuulemma onneksi ensimmäinen tapaus että ei taida onneksi olla mikään "tyyppivika".
Mutta edelleen askarruttaa että miksi trapperi yskii ajaessa, sanoin siitä huollon väelle kun vein "jousen vaihtoon" mutta eivät sitten huomanneet mitää normaalista poikkeavaa (ylläri ettei tehnyt sitä huollossa ollessaan

Tuntui siltä että se alkoi vasta koneen lämmettyä koska alkumatkassa ei tuntunu mitään mutta sit jonku 10min päästä startista alkoi tapahtua.
Onko kellään mitään kokemuksia moisesta?
Sitten kun teistä moni on vaihtanut noita viribokseja ja suuttimia ni onko niistä todella apua?
Trailparkissa sanoivat että tässä 09 mallin trapperissa on hyvä boksi ettei kannata vaihtaa ja toimii teharin kanssa kuulemma parhaiten vakio suuttimilla että ei kannata niitäkään suurentaa, siitä juolahti mieleeni juuri sitten tämä äskeinen vika että mahtaisiko johtua juuri siitä kun ei ole muuta vaihdettu ku tehari, tämä pätkiminen alkoi vasta teharin vaihdon jälkeen...???
---Trapper 700XL with Leo Vince exhaust system + Warn products---
- jarski61
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 08 Tammi 2009 11:41
- Mönkijä:: Trapper 700XL TL -09
- Paikkakunta: Seinäjoki - Helsinki
Re: Onko trapperin 700 :sen omistajia palstoilla ?
Olethan tarkistanut tuon moneen kertaan puhutun tankinkortin ilmausreiän toimivuuden?
Hyvä testi voisi olla, kun pätkiminen alkaa, kokeilla kevyesti vähän ryyppyä päälle vaikuttaako mitään. Jos ei ole vaikutusta parempaan suuntaan, niin sitten ongelmaa on mitä luultavimmin etsittävä sähköjen puolelta.
Hyvä testi voisi olla, kun pätkiminen alkaa, kokeilla kevyesti vähän ryyppyä päälle vaikuttaako mitään. Jos ei ole vaikutusta parempaan suuntaan, niin sitten ongelmaa on mitä luultavimmin etsittävä sähköjen puolelta.
Re: Onko trapperin 700 :sen omistajia palstoilla ?
Ja tuohon on ilmeisesti se kuuluisa flektin maadoitus jo tehty?
Mä oon aatellu vaihtaa rengastusta ennenkuin tehoputkea sun muuta hankin, mutta ei oo tullu vastauksia kun kyselin paketille hintaa, kai se pitää kysellä uudestaan. Olikoha se miten, että saiko viriboxin ite vaihtaa paikalleen vai pitääköhä huollon tehä tuoki?
Mä oon aatellu vaihtaa rengastusta ennenkuin tehoputkea sun muuta hankin, mutta ei oo tullu vastauksia kun kyselin paketille hintaa, kai se pitää kysellä uudestaan. Olikoha se miten, että saiko viriboxin ite vaihtaa paikalleen vai pitääköhä huollon tehä tuoki?
Re: Onko trapperin 700 :sen omistajia palstoilla ?
Viriboxeista sen verran ku 2 eri versioo olen kokeillut et paluuta ainakaan omalla kohdalla vakioon ei ole. Mun miellyttää ainakin et tos Dynatekin boxissa mikä mulla on nyt paikallaan niin ei ole mitään rajoittimia, pakittaminen ja lukkojen kans eteenpäin meneminen ei ole enää yhtä vitutusta, lirpakkeen ku lämäsee pohjaan ni tapahtuu ( se mitä tapahtuu ) eikä vaan ala pätkimään heti ku kiekat jossain 4000 kieppeillä. Ja tulevaisuutta silmällä pitäen ku noi boxit nostaa myös max. kiekkarajoitinta reilusti ni ittellä on siitäkin hyötyä ku konetta pikkasen piristetään tässä lähipäivinä ni toi tehoalue yms. vääntöalue muuttuu jonkin verran ylemmäs ni koneen pitää kiertää reilusti yli vakio rajoittajan et saadaan kulkua lisää jne. Mut virihommista sit ehkä lisää myöhemmin..Esa_Juuristo kirjoitti:Moro taas pitkästä aikaa...![]()
Sitten kun teistä moni on vaihtanut noita viribokseja ja suuttimia ni onko niistä todella apua?
Trailparkissa sanoivat että tässä 09 mallin trapperissa on hyvä boksi ettei kannata vaihtaa ja toimii teharin kanssa kuulemma parhaiten vakio suuttimilla että ei kannata niitäkään suurentaa, siitä juolahti mieleeni juuri sitten tämä äskeinen vika että mahtaisiko johtua juuri siitä kun ei ole muuta vaihdettu ku tehari, tämä pätkiminen alkoi vasta teharin vaihdon jälkeen...???

Muuten noi boxit piristää konetta karvan ku niissä perus sytkäennakot muutamaan astetta paremmat jne.
Ja se mitä olen itse todennut niin 160 pääsuutin on paras näissä -08 malleissa oli putki mikä tahansa, jos niissä nyt mitään eroo -09 malliin onkaan.
Tämä siis todettu perstuntumalla sekä seosmittarilla.
Ja tohon pätkimiseen ni syytä vois olla juuri tuo paljon puhuttu lisämaadoitus, tankin korvausilman saanti, tai sit liian pieni pääsuutin mut se varmaan on ihan utopiaa tässä asiassa ku teharin vaihto ei pitäis vaikuttaa juurikaan seoksiin. Heikko lataus / akku vois tehdä ton myös, mulla teki ku ei ladannut ja pisti työvalot päälle ni alko pätkimään ku jännite ei riittänyt jne...
Ja viriboxin vaihtamisesta ni eiköhän sen saa tehdä itse...kannattaa kysyä silti myyjältä.
-huoleton mies on Trapperiton mies-
Re: Onko trapperin 700 :sen omistajia palstoilla ?
Kun noita akkujaki on vaiheltu niin mikäs se olis hyvä vaihtoehto?
Vois ehkä vaihtaa ihan vaan varmuuden vuoksi, koska ei se ny kuitenkaan nin kallis investointi olis. Toisaalta joskusha nuo toimii ihan ok, että ehkä vähän turhaa hätävarjelua, mutta kyl se sit sapettaa kun akku hyytyy, eikä pääse mihkään.
Vois ehkä vaihtaa ihan vaan varmuuden vuoksi, koska ei se ny kuitenkaan nin kallis investointi olis. Toisaalta joskusha nuo toimii ihan ok, että ehkä vähän turhaa hätävarjelua, mutta kyl se sit sapettaa kun akku hyytyy, eikä pääse mihkään.
Viimeksi muokannut kokki, 23 Maalis 2009 09:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Onko trapperin 700 :sen omistajia palstoilla ?
kokki kirjoitti:Kun noita akkujaki on vaiheltu niin mikäs se olis hyvä vaihtoehto?
Vois ehkä vaihtaa ihan vaan varmuuden vuoksi, koska ei se ny kuitenkaan nin kallis investointi olis. Toisaalta joskusha nuo toimii ihan ok, että ehkä vähän turhaa hätävarjelua, mutta kyl se sit sapettaa kun akku hyytyy, eikä pääse mihkään.
http://www.varta-automotive.fi/index.php?id=28&L=20
