Trapper 700

Keskustelua Trapper mönkijöistä.
Avatar
Moppe08
4WD
Viestit: 180
Liittynyt: 18 Elo 2008 11:06
Paikkakunta: Lempäälän perämettä

Re: Trapper 700

Viesti Kirjoittaja Moppe08 »

karhuracing kirjoitti:Ajattelin tässä viestiketjussa kysästä sellaista asiaa 700 xl:stä että paljonko muilla kiertää laitteet nopeella vaihteella ajettaessa? Kun oma ei näyttäis mittarin mukaan ku 5800rpm vaikka takapönttö on avarrettu.
Oma kiersi vakiona 6300 isollapuolella ja vauhtia oli mittarin mukaan joku 103....
Ootko kattonu et kaasuvaijerissa ei ole löysiä tai et kaasu menee oikeesti pohjaan eikä ota siihen rajoitinruuviin kiinni.?
Vakio cdi-boxissa kiekkarajoitin 7400 paikkeilla.
-huoleton mies on Trapperiton mies-
Avatar
jarski61
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 08 Tammi 2009 11:41
Mönkijä:: Trapper 700XL TL -09
Paikkakunta: Seinäjoki - Helsinki

Re: Trapper 700

Viesti Kirjoittaja jarski61 »

Moppe08 kirjoitti:
karhuracing kirjoitti:Ajattelin tässä viestiketjussa kysästä sellaista asiaa 700 xl:stä että paljonko muilla kiertää laitteet nopeella vaihteella ajettaessa? Kun oma ei näyttäis mittarin mukaan ku 5800rpm vaikka takapönttö on avarrettu.
Oma kiersi vakiona 6300 isollapuolella ja vauhtia oli mittarin mukaan joku 103....
Komppaan Moppea, täsmälleen nuo lukemat sain kun lauantaina kävin tiellä kokeilemassa. Ja minulla kuitenkin tuulilasikin ilmanvastuksena.
Trapper 700XL TL -09
- Warn products
- Leo Vince exhaust

http://kuvablogi.com/nayta/1784638/
karhuracing
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 12 Joulu 2010 16:19
Mönkijä:: Trapper 700
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Trapper 700

Viesti Kirjoittaja karhuracing »

Sutinen kirjoitti:
karhuracing kirjoitti:Mulla vaan tullu muutaman kerran tässä viime viikkojen aikana sellainen ongelma et ku jää kiinni tuonne nuoskaan lumeen mut renkaat on kuitenki vielä maassa. Siitäkun yrittää lähtee pakittamaan niin kierokset nousee rajotinta vasten (n.4000rpm) mut variaattori ei vedä tarpeeksi vielä kiinni et renkaat lähtis pyörimäään... Olen yrittänyt painaa tätä reverse tai overdrive nappia mut rajoitin ei muutu minusta mihinkään. Kokeilin myös niin et pakitin tiellä rajoitinta vasten ja painoin nappia niin ei tapahtunu mitään, mut jos ajo lukkopäällä eteen päin rajoitinta vasten ja paino nappia niin rajoitin poistui.
Mitä tarkoitat että kierrokset nousee 4000 rpm ja variaattori ei vedä. Siinä vaiheessa pitää renkaiden pyöri
tyhjää joka nurkalla jos lukko päällä. Pakilla varmaan rajoitin vara pienempi, ettei hajota paikko pakilla, esim
vetareita, vaihteistoa ym.
Kyllä jos variaattori ei ota kiinni, niin vika jossakin siellä, Ihmetyttää jos eteen päin vetelee hyvin, variaattorihan
ei kuitenkaan pyörimissuuntaa muuta vaan sehän vaihtuu vaihteistolla :roll:
Viisat kertokoon enemmän, en hirveäsi ole noiten variaattoreiden kanssa ollut tekemisissä.

Niin sitä minäkin oon miettiny et jos variaattorin jousi olisi löystyny tai poikki niin eihän se satasta eteenpäin kulkisi. Mut tosiaan viimeviikollakin lumia auratessa tuli työnnettyä vähän liian pitkälle ja jäi sinne nuoskaan kiinni. Kun yritti lähteä taakse päin niin vaikka painoi kaasunpohjaan kierokset nousi siihen pakki rajoittimelle mutta yksikään pyörä ei lähteny heti pyörimään sitten ku otti kierokset alas ja uudestaan kaasupohjaan niin vähitellen lähti takapyörät nykimällä liikkeelle ja samalla tietysti toinen etupyörä kun lukko ei ollut pällä.
karhuracing
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 12 Joulu 2010 16:19
Mönkijä:: Trapper 700
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Trapper 700

Viesti Kirjoittaja karhuracing »

Moppe08 kirjoitti:
karhuracing kirjoitti:Ajattelin tässä viestiketjussa kysästä sellaista asiaa 700 xl:stä että paljonko muilla kiertää laitteet nopeella vaihteella ajettaessa? Kun oma ei näyttäis mittarin mukaan ku 5800rpm vaikka takapönttö on avarrettu.
Oma kiersi vakiona 6300 isollapuolella ja vauhtia oli mittarin mukaan joku 103....
Ootko kattonu et kaasuvaijerissa ei ole löysiä tai et kaasu menee oikeesti pohjaan eikä ota siihen rajoitinruuviin kiinni.?
Vakio cdi-boxissa kiekkarajoitin 7400 paikkeilla.
Joo kattoin kerran ku purin ilmanputsari kotelot pois että kun kaasunpaino pohjaan niin se kaasarin muovinen luistin nousi vain reiluun puoleen väliin, mutta siinä on varmaan jonkin sortin alipaine juttu koska kokeilin myös moottorin käydessä kun painoi kaasunpohjaan niin meni jo melkein ylös asti.
Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

Re: Trapper 700

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

karhuracing kirjoitti:
Moppe08 kirjoitti:
karhuracing kirjoitti:Ajattelin tässä viestiketjussa kysästä sellaista asiaa 700 xl:stä että paljonko muilla kiertää laitteet nopeella vaihteella ajettaessa? Kun oma ei näyttäis mittarin mukaan ku 5800rpm vaikka takapönttö on avarrettu.
Oma kiersi vakiona 6300 isollapuolella ja vauhtia oli mittarin mukaan joku 103....
Ootko kattonu et kaasuvaijerissa ei ole löysiä tai et kaasu menee oikeesti pohjaan eikä ota siihen rajoitinruuviin kiinni.?
Vakio cdi-boxissa kiekkarajoitin 7400 paikkeilla.
Joo kattoin kerran ku purin ilmanputsari kotelot pois että kun kaasunpaino pohjaan niin se kaasarin muovinen luistin nousi vain reiluun puoleen väliin, mutta siinä on varmaan jonkin sortin alipaine juttu koska kokeilin myös moottorin käydessä kun painoi kaasunpohjaan niin meni jo melkein ylös asti.
Kaasarissa on ali paine kalvo luistin ylä osassa, hidas älyinen liike, mekaaninen toiminen kaasutin
reakoisi nopeammin kaasuun. Pitää sen paikallaakin nousta ylös kun pitää kaasun pohjassa.
Jos ei ylös nouse, säädä vaijeri kahvan vierestä olevasta rajoitin ruuvilla ( ristipää ruuvi noin 1,5 - 2 cm pitkällä )tai sen jos olet tehnyt niin löysät pois vaijerista siitä
mistä vaijeri menee sisälle kaasu kahvaan, siinä jonkinlainen säätö vara myös.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

Re: Trapper 700

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

karhuracing kirjoitti: Niin sitä minäkin oon miettiny et jos variaattorin jousi olisi löystyny tai poikki niin eihän se satasta eteenpäin kulkisi. Mut tosiaan viimeviikollakin lumia auratessa tuli työnnettyä vähän liian pitkälle ja jäi sinne nuoskaan kiinni. Kun yritti lähteä taakse päin niin vaikka painoi kaasunpohjaan kierokset nousi siihen pakki rajoittimelle mutta yksikään pyörä ei lähteny heti pyörimään sitten ku otti kierokset alas ja uudestaan kaasupohjaan niin vähitellen lähti takapyörät nykimällä liikkeelle ja samalla tietysti toinen etupyörä kun lukko ei ollut pällä.
Onko minkä ikäinen laite kyseessä, tai takuu laitteessa. Kysäise tuota trailparkista, mikä mättää.
Kyllä se kuuluu vetää ja renkaiden pyöriä kolmella vaikka pohjan varassa kiikkuukiin, oudolta kuulostaa :roll:
Kyllä mulla pelaa kun pakin kytkee ja antaa hanaa heti menee veto päälle, ja renkaat pyörii.
Kytkeytyykö pakki varmasti päälle, ettei tee sitä että pakki ei olekaan päällä ja kun löydääs kaasu niin vetäisisi sit vasta
pakin päälle. Vaihteet yleensä toimineet hyvin, joskus vähän losahtanut jos ei ihan vaikka vaihde päällä ole ollut
ja uudestaan kepistä tökännyt kohdalleen. Nosta laite ilmaan ja testaile ja kysy tuolta trailparkista huollon
puolelta mitkä voisi mättää jos ei toimi.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
karhuracing
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 12 Joulu 2010 16:19
Mönkijä:: Trapper 700
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Trapper 700

Viesti Kirjoittaja karhuracing »

Tarkoitatko että luistimen pitäisi nousta kokonaan pois näkyvistä jos imuaukosta kattoo vaikka moottori ei pyörisi?
Laite on vajaan vuoden vanha ajettu n. 300km / 20h. Kyllähän ne silloin pyörii jos siellä ei ole pyörälle kuormaa tai normaalisti pakittaa. Mutta nuoskalla lumella tuli tämä ongelma esille kun auran taakse pakkautui yläasennossakin jonkin verran nuoskaa lunta ja vähän oli jo pohjanstakin kiinni mutta pyörät kuitenkin tukevasti maassa niin silloin tämä ongelma ilmeni. Kyllähän ne pyörät pyörii jos laite on kunnolla pohjansa varassa... Pitää nyt testailla tuolla metsissä ja suossa rämpiessä et vieläkö vikaa samaa ongelmaa ilmenee...
Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

Re: Trapper 700

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

karhuracing kirjoitti:Tarkoitatko että luistimen pitäisi nousta kokonaan pois näkyvistä jos imuaukosta kattoo vaikka moottori ei pyörisi?
Laite on vajaan vuoden vanha ajettu n. 300km / 20h. Kyllähän ne silloin pyörii jos siellä ei ole pyörälle kuormaa tai normaalisti pakittaa. Mutta nuoskalla lumella tuli tämä ongelma esille kun auran taakse pakkautui yläasennossakin jonkin verran nuoskaa lunta ja vähän oli jo pohjanstakin kiinni mutta pyörät kuitenkin tukevasti maassa niin silloin tämä ongelma ilmeni. Kyllähän ne pyörät pyörii jos laite on kunnolla pohjansa varassa... Pitää nyt testailla tuolla metsissä ja suossa rämpiessä et vieläkö vikaa samaa ongelmaa ilmenee...
Voihan vika olla kytkimessäkin tai vastaavassa, lyö tyhjää ei ota heti kiinni. Kysäise maahantuojalta tuosta sun ongelmasta, ennen kuin pahenee...
Ilmeisesti luistin nousee ylös asti ilman ali painettakin, vaijerihan sen vetää loppu pelissä ylös.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
karhuracing
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 12 Joulu 2010 16:19
Mönkijä:: Trapper 700
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Trapper 700

Viesti Kirjoittaja karhuracing »

Purin äsken kaasarin pöydälle ja tutkin sen sielun elämää niin eihän kaasuvaijeri vaikuttakkaan ollenkaan luisitimeen vaan se toimii ainostaan sillä alipaineella. Moottorin ollessa sammuksissa ainoastaan kaasuläppä luistimen etupuolella kääntyy mutta se vaijeri oli vähän löysällä ja näin kaasuläppä ei ihan vaakaasentoon kääntynyt. Mitä nyt äsken kerkesin pyörittää ilman putsaria niin kyllä kun kaasunpohjaan painoi niin luistin nousi ihan ylös asti.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Trapper 700

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Oliskohan "luisti",oikea termi. :roll:
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

Re: Trapper 700

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

karhuracing kirjoitti:Purin äsken kaasarin pöydälle ja tutkin sen sielun elämää niin eihän kaasuvaijeri vaikuttakkaan ollenkaan luisitimeen vaan se toimii ainostaan sillä alipaineella. Moottorin ollessa sammuksissa ainoastaan kaasuläppä luistimen etupuolella kääntyy mutta se vaijeri oli vähän löysällä ja näin kaasuläppä ei ihan vaakaasentoon kääntynyt. Mitä nyt äsken kerkesin pyörittää ilman putsaria niin kyllä kun kaasunpohjaan painoi niin luistin nousi ihan ylös asti.
Samalla kun kaasarin purit, niin olisi kannattanut jo pääsuutinkin laittaa 2 numeroa isommaksi, pikkuisen liian pienellä
toi bensan saanti vakiona. Varmaan päästöjen / teho rajoituksien tähden ja suomen lain säädännön seurauksena.
Hyvä jos menee kaasu täysille, nyt ei kun lisää bensaa ja väljempää vaimenninta ... 8)
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
karhuracing
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 12 Joulu 2010 16:19
Mönkijä:: Trapper 700
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Trapper 700

Viesti Kirjoittaja karhuracing »

Takapönttöä olen sen verran avartanut että halkasin sen ja otin katti palikan pöntön juuresta pois ja poistin toisen väliseinistä sekä isonsin toisen väliseinän aukkoa. Minusta tuo on tuolla vakiosuuttimellakin paksullaan. Mut vehje on vielä ilman muoveja ja tajusin et on yks laajakaista lambda ylimääräsenä pyörimässä niin taidan hitsata paikan lambdalle putkeen niin näkeepähän missä ne seokset on vakio suuttimella.
Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

Re: Trapper 700

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

Isonsitko myös pääty reijän eli sen ulos tulon, melkoinen pilli siinä vakiona :D
Kaverilla kiinteästi asennettu mittari ja laihalla ajussa pyöri, sen mukaan vähän säädelty. Tyhjä käyntihän oman piirinä ja mulla ei vaimentajan vaihdon
jälkeen tahtonut pyöriä pikku kierroksilla, syleksi vaan kaasarista kun lisäsi aina kaasua.
Putkea kun tukittiin rievulla, niin kaasari toimi hyvin, virtasi liian hyvin ulos toi uusi pakoputki eikä kone saanut bensaa tyhjäkäynnillä tarpeeksi.
Pikkuisen neulalla isonsin ja hyvin on pelannut sen jälkeen. Vähän aikaa piti vikaa pähkäillä, mutta tiettiin entuudesta että jos kone syleksii
niin annetaan sille lisää kakkua. Sama se on ihmisellä jos hikka tulee niin ottaa lisää, sillähän se häviää :lol: :lol:
Neulaa on myös pari pykälää nostettu, sen suuttimen lisäksi. Saa bensaa lähinnä siellä ylä päässä paremmin.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
cucca69
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Touko 2011 19:04

Trapper 700

Viesti Kirjoittaja cucca69 »

Onko kellään kokemusta Trapper 700 koneesta telavarustuksella? Olen hankkimassa kyseistä laitetta kun on huomattavasti edullisempi kuin polariksen vastava kone? :?
Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

Re: Trapper 700

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

Ei ole oma kohtaista kokemusta, mutta kaverilla olo pollessa telat, hävitti pois.
Sanoi että ottavat hirveästi tehoa ja ei jaksa kulkea tarpeeksi. Pollessa oli 42 hp.
Työ hommissa voivat olla hyvät. Itekin ajattelin teloja mutta pitää katsoa ensin jos vaihdan tuon mönkijän
800 malliin, siihen voisi sit teloja jo ajatellakin. Ohjaus tehostin olisi hyvä olla, jäykkä ohjaus kuulemma.
Toisella kaverilla oli hondassa telat, jaksoi pienellä puolella kulkea, ja kone lämpesi kun joutui
kone tiukille eli tehot loppuivat. Käytä hakua esim telat mönkijässä siellä lisää kommentteja tela asiasta.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
Vastaa Viestiin