Kesärenkaat Trapper 700:een
Re: Kesärenkaat Trapper 700:een
Tuli tilattua maxxis renkaat aluvanteilla ja ens viikolla pitäis saapua joten kohta on komiat vanteet ja renkaat 

-
- 6WD
- Mönkijä:: EXTrapper 700xl tl
mistä hankit ja mihin hintaan ja kuvia tänne,itekin pitäis kesäkumit löytää
AJA MÖNKIJÄLLÄ NIIN EI TARVITSE KATUA!
Uudenmaan Mönkijät Ry
EX Kymco MXU 250 -06 (MYYTY),EX Trapper XL700 M TL (myyty)
http://www.youtube.com/mikovaful
Uudenmaan Mönkijät Ry
EX Kymco MXU 250 -06 (MYYTY),EX Trapper XL700 M TL (myyty)
http://www.youtube.com/mikovaful
- Sutinen
- Tracks
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Laitahan kuvia ja hintaa niin päästää kattomaan onko ne komiat. Niin ja vetääkö ne vertoja mun maalatuille pelvivanteillejspetke kirjoitti:Tuli tilattua maxxis renkaat aluvanteilla ja ens viikolla pitäis saapua joten kohta on komiat vanteet ja renkaat

Pitäs itellekin ostaa aluvanteet, mut taitaa toi venehankinta vetää butjetin tiukalle. Saa nähdä riittääkö rahat ostaa aluvanteita ainakaan heti alku kesästä.
Sais niillä ulkonäköä paljon lisää. Samoin se on autossakin, et kyllä kunnon aluvanteet viimestelee nätin auton / mönkijän ulkonäön.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 

Makuja on niin monia, nykysi peltivanteet alkaa olla sen verran harvinaisia, että ne on jopa hienot 
Ite tykkään mustista vanteista ja siinä ei paljoo sit eroa tee onko ne alusta vai pellistä. No ehkä alut voi olla ääritilanteissa paremmat, tai miten lie. Mutta rengasasiasta sen verran, että kyl noi 27 raapi hieman etupäässä katteita kun mun ääriltilanteissa tuolla maastossa käytii eli ei mitää hirveen pahoi tilanteita mut semmosta pientä vääntöä.

Ite tykkään mustista vanteista ja siinä ei paljoo sit eroa tee onko ne alusta vai pellistä. No ehkä alut voi olla ääritilanteissa paremmat, tai miten lie. Mutta rengasasiasta sen verran, että kyl noi 27 raapi hieman etupäässä katteita kun mun ääriltilanteissa tuolla maastossa käytii eli ei mitää hirveen pahoi tilanteita mut semmosta pientä vääntöä.
Nyt on renkaat vanteilla ja odottavat Trapperia jo kovasti! Tänään ei kerkeä tod.näk. kiinni laittaa sillä tuo olut alkoi maistumaan mutta eihän sitä tiedä jos talliin oluelle ja asennus puuhiin......Mielenkiinnolla odotan millainen ero ajella vakio renkaisiin verrattuna 

- Sutinen
- Tracks
Laitahan kuvia vanteista kun olet ne saanut asennettua.

Renkaat asennettu tänään ja pikkulenkki heitetty ja mukava oli ajella
Kuvaa voin laittaa heti kun kerkiin tai osaan
Mitä painetta ootte pitäneet eli onko se 0.8bar vai kenties enemmän
Mulla laitettiin vanteelle rengasliikkeessä enkä ehtinyt kattoa paineita vielä mutta näytti hiukan siltä että liikaa saattaa olla sillä renkaat oli keskeltä koholla
No huomenna kompura käyntiin ja tarkistus.

- Sutinen
- Tracks
Oikea paine 0.5 - 0.8 bar välillä, aika vähän painetta kuuluu olla. Renkaiden kyljessä maksimi paine ilmoitettu oliko omassa muistaakseni ( alta 25 psi ).
Omassa painetta tällä hetkellä 0.7 bar ja noin 12 - 13 psi. Kestää kantata reilusti, ei hyppää rengas vanteelta ja jos kovempaa vauhtia ajelee, niin hyvä on paine ollut.
Ostin vartavasten tollaisen pienen mittarin paineen tarkistukseen mönkijän renkaita varten. Oma paine mittari tallilla ehjä ja kattelin auton kesärenkaista paineita ja olin ne viimeksi huoltoasemalla kattonut ja näytti yli 3 kiloa.... normaalisti olen 2,3 kiloa pitänyt. Pikkuisen on mittareissa eroja, joten hyvä hankkia tollainen pikku mittari tarkistukseen niin voi verrata kahden mittarin tulosta. Oli yksi digitaalinen mittari ja heitin sen uutena roskiin, näytti tyhjässäkin renkaassa painetta melkein 2 kiloa, siis auton renkaassa.
Nyt mekaaninen mittari ja hyvin pelaa. En olisi digimittarin uskonut heittävän, muttei se paineista älynnyt kyllä mitään. Liekkö ollut rikki vai muuten kalibroini päin pee....
Metsässä / pellolla pärjää pienemmillä paineilla, ja renkaat joustavat paremmin, mut sehän on asia erikseen.
Omassa painetta tällä hetkellä 0.7 bar ja noin 12 - 13 psi. Kestää kantata reilusti, ei hyppää rengas vanteelta ja jos kovempaa vauhtia ajelee, niin hyvä on paine ollut.
Ostin vartavasten tollaisen pienen mittarin paineen tarkistukseen mönkijän renkaita varten. Oma paine mittari tallilla ehjä ja kattelin auton kesärenkaista paineita ja olin ne viimeksi huoltoasemalla kattonut ja näytti yli 3 kiloa.... normaalisti olen 2,3 kiloa pitänyt. Pikkuisen on mittareissa eroja, joten hyvä hankkia tollainen pikku mittari tarkistukseen niin voi verrata kahden mittarin tulosta. Oli yksi digitaalinen mittari ja heitin sen uutena roskiin, näytti tyhjässäkin renkaassa painetta melkein 2 kiloa, siis auton renkaassa.
Nyt mekaaninen mittari ja hyvin pelaa. En olisi digimittarin uskonut heittävän, muttei se paineista älynnyt kyllä mitään. Liekkö ollut rikki vai muuten kalibroini päin pee....

Metsässä / pellolla pärjää pienemmillä paineilla, ja renkaat joustavat paremmin, mut sehän on asia erikseen.

- jarski61
- 4WD
- Mönkijä:: Trapper 700XL TL -09
Matkahuollossa odottelee seuraava setti:
"SS212 kirkas alumiinivannesarja & Maxxis 25" katurengassarja & keskikupit, mutterit, lyhyet kromiventtiilit, vannetyöt ja tasapainotukset."
Kalajoen kumikorjaamolta.
Pääsiäisenä asentelemaan ja testaamaan.
"SS212 kirkas alumiinivannesarja & Maxxis 25" katurengassarja & keskikupit, mutterit, lyhyet kromiventtiilit, vannetyöt ja tasapainotukset."
Kalajoen kumikorjaamolta.
Pääsiäisenä asentelemaan ja testaamaan.
- Sutinen
- Tracks
Onhan niillä hyvä asfaltilla ajella ja muuttuuhan se ulko näkökin hieman 

- jarski61
- 4WD
Toivottavasti näin on. Täytyy tarkistaa/säätää aurauskulmat myös, mielestäni menee vakiorenkailla tolkuttoman epävakaasti asvaltilla. Nollilla kai tuo kulma pitäisi olla? Ehkä jousitustakin pitäisi säätää kireämmälle, mulla vielä tehdasasetuksissa eli löysimmällä.Sutinen kirjoitti:Onhan niillä hyvä asfaltilla ajella ja muuttuuhan se ulko näkökin hieman
- Sutinen
- Tracks
Mulla oli jousitus tehtaalta tullessa jäykimmillään , pykälän löysäsin joustaa hieman
paremmin, ei iske näpille niin montussa.
Nollaan auraus kulma säädetään, kyselin sen aikoinaan trailparkista jos ei ole tullut
muutoksia.
paremmin, ei iske näpille niin montussa.
Nollaan auraus kulma säädetään, kyselin sen aikoinaan trailparkista jos ei ole tullut
muutoksia.

- jarski61
- 4WD
Hienosti kulki uusilla kumeilla. Aurausta oli aivan liikaa, nollille säädin niin meno vakautui huomattavasti.
Mulla jousitus tehdassäädöillä edessä löysimmillään, takana toiseksi löysimmällä. Eipä löytynyt työkalua, jolla olisin saanut säädettyä, eli entisellään on.
Tässä ulkonäkö uusilla pyörillä: http://kuvablogi.com/nayta/3009831/
Mulla jousitus tehdassäädöillä edessä löysimmillään, takana toiseksi löysimmällä. Eipä löytynyt työkalua, jolla olisin saanut säädettyä, eli entisellään on.
Tässä ulkonäkö uusilla pyörillä: http://kuvablogi.com/nayta/3009831/
- Sutinen
- Tracks
Onhan noi hienommat kuin pelti vanteet
Iskareita säädin omasta isolla siirtoleuka pihdillä, pikkuisen teippiä siihen pihtien leukoihin
tai rautaan jota kääntää, ettei maalit irtoa. Mönkkäri ilmaan ettei paino ole päällä.
Ainakin löysemmälle meni helposti, jäykemmälle saattaa olla hankalampi kääntää sen hakulan
tähden joka iskarissa on. Iskareita en pikku säädön tähden viitsinyt irrottaa ja säätö kalua sen tähden rakentaa.

Iskareita säädin omasta isolla siirtoleuka pihdillä, pikkuisen teippiä siihen pihtien leukoihin
tai rautaan jota kääntää, ettei maalit irtoa. Mönkkäri ilmaan ettei paino ole päällä.
Ainakin löysemmälle meni helposti, jäykemmälle saattaa olla hankalampi kääntää sen hakulan
tähden joka iskarissa on. Iskareita en pikku säädön tähden viitsinyt irrottaa ja säätö kalua sen tähden rakentaa.