Trapperissa ilmenneitä vikoja

Keskustelua Trapper mönkijöistä.
Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

Niin parkki asento on erikseen... toi kahva on mielestäni aika turhan päiväinen. Joskus mitä sitä kokeilin niin
ei paljon jarruta sillä kahvalla ja tosiaan pykälä päällä sitä voi joutu painamaan jos vaihde on päällä
ja haluaa startata.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
joni__85
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 31 Tammi 2012 18:52
Paikkakunta: Rauma

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja joni__85 »

eikös tuossa kuvan osassa pitäisi akselin lähteä irti koneeseen päin lyömällä? onko siinä jokin lukkorengas tai muu lukitus? kun akselissa on koneeseen kiinni tulevaan valuosaan nähden parin millin välystä (akselin suuntaisesti) niin eihän tuossa välystä kuulu olla? kyseessähän on variaattorin osa. jos koneessa oli jonkin verran kierroksia ja päästi tyhjäkäynti kierroksille niin kuului pientä kolinaa. tuo osa nyt ainoa missä tuntuisi jotain vikaa olevan, muut vaikuttaa ehjiltä. koitin lyödä irti mutta eipä tuntunut oikein nätisti irtoavan.
Kuva
sushukka
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 09 Elo 2012 23:33

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja sushukka »

trapper+X9 kirjoitti: Moro.
Itselläni on vastaavaa vaivaa ilmaantunu silloin tällöin, olen paikallistanut sen oikean puolen käsijarrukahvaan, eli se on jäykistynyt sen (käytän yleensä jalkajarrua) verran ettei se palauta vipua ihan ylös asti, se tarvinee sormella vaan törkätä ylös ettei jarruvalo pala, rasva ja käyttö on korjannu asian.
T: Sami
Sehän se olikin. Oikea käsijarrukahva oli vähän jäänyt kanittamaan, eikä painanut potikkaa pohjaan. Säätö ja rasvaus --> jarruvalo toimii taas niin kuin pitääkin! \o/
Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

joni__85 kirjoitti:eikös tuossa kuvan osassa pitäisi akselin lähteä irti koneeseen päin lyömällä? onko siinä jokin lukkorengas tai muu lukitus? kun akselissa on koneeseen kiinni tulevaan valuosaan nähden parin millin välystä (akselin suuntaisesti) niin eihän tuossa välystä kuulu olla? kyseessähän on variaattorin osa. jos koneessa oli jonkin verran kierroksia ja päästi tyhjäkäynti kierroksille niin kuului pientä kolinaa. tuo osa nyt ainoa missä tuntuisi jotain vikaa olevan, muut vaikuttaa ehjiltä. koitin lyödä irti mutta eipä tuntunut oikein nätisti irtoavan.
Kuva
Siellähän on varmaan lukko sokka, ja siinä on välystä mullakin, laiteella ajettu 3000 km.
Se alumiini kehikko tukee sitten sitä välystä, ilmeisesti joku tuki kehikko.
Mulla toi irtaallaan, kytkin remontti menossa kun kerkiän kasaamaan.
Katsopa sen stefan alle, pakko kai tuossa on olla sokka lukitus.
Itse en akselia kehtaa irrottaa irti, saattaa tuon stefankin joutua uusimaan jos ei ehjänä saa irti.
Kai siinä pakosta pieni välys, ettei rasita niin paljon kampiakselia.

Koneeseen päin omassa ei välystä ollut, pienesti sivuttais suunnassa.
Olisko laakeri kappaleena....
Entäs se yksi suuntalaakeri voisiko se huonosti vapauttaa variaattorin kun kaasun löysäät ja aiheuttaa siten kolinaa.

Kävin tallissa katsomassa osaa ja on moottoriin päin pieni välys sanotaan noin 1 milliin ja kun akselia vetää hiukan
ulos ja kääntelee sivuttain niin sivuttais liikkekin poistuu lähes kokonaan.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
päristelijä1
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Heinä 2012 19:48
Mönkijä:: can-am 500 t3
Paikkakunta: Oulu

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja päristelijä1 »

päristelijä1 kirjoitti:No niin tulppa vaihdettu. Ja eimuutakuin yrittämään käyntiin. Pumppu ei pyöri joten ei lähde käyntiin :( Ihmettelyä ja kiroilua vehkeen vierellä. No päätin kuitenkin alkaa johtoja heiluttelee ja kuinka ollakaan kun heilutin mittariston alla olevaa paksua johtonippua jossa iso liitin niin bensapumppu alkoi pyöriin ja sain myös vekottimen käymään ja kun käynnissä ollessa heiluttelin samaa johtonippua niin eiköhän sammunu ja taas kun nippua heiluttelin niin alkoi pumppukin pyöriä. Yritin ahtaassa välissä painaa liitintä jos se vaikka olis ollu osittain auki. No nyt kärryssä käytellessä tuntuis toimivan. Huomenna pääsee puunajoon niin näkee toimiiko laite kunnolla toivottavasti vika olis vaan ollu tuossa liittimesä joka oli osin irti tai jotain. Hassua et se alussa oireili lämpöjen mukaan. Pidetään peukkuja et laite toimis nyt ja pääsis ajaan puut metästä ennen lumia
Joo mökillä sit ei taas toiminukkaan joten taas johtojen kimppuun ja lähempitarkastelu paljasti et samasta liittimestä jota aiemmin liikuttelin niin olikin yksi pinni/johto paennut kun liitin oli painettu kiinni no liitin auki ja kärkipihdeillä vedin pinnin paikoilleen ja työnsin liittimen kiinni niin eihän se pinni/johto pysyny paikoillaan vaan pyrki tulemaan ulos no sain kuitenki pienen ähertämisen jälkeen pysymään paikoillaan ja pääsin ajamaan puita metästä koko viikonlopun ja hyvin pelas eli nyt jos vielä oireilee niin tietääpähän mistä vikaa hakea. Pitää vielä mainita ensihuollossa tuosta liittimestä et saavat tarkistaa sen. Monta tuntia tuli koneeseen lisää ja tyytyväinen olen kyllä koneen vetovoimaan ja etenemiskykyyn jne...
joni__85
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 31 Tammi 2012 18:52
Paikkakunta: Rauma

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja joni__85 »

Sutinen kirjoitti:
Siellähän on varmaan lukko sokka, ja siinä on välystä mullakin, laiteella ajettu 3000 km.
Se alumiini kehikko tukee sitten sitä välystä, ilmeisesti joku tuki kehikko.
Mulla toi irtaallaan, kytkin remontti menossa kun kerkiän kasaamaan.
Katsopa sen stefan alle, pakko kai tuossa on olla sokka lukitus.
Itse en akselia kehtaa irrottaa irti, saattaa tuon stefankin joutua uusimaan jos ei ehjänä saa irti.
Kai siinä pakosta pieni välys, ettei rasita niin paljon kampiakselia.

Koneeseen päin omassa ei välystä ollut, pienesti sivuttais suunnassa.
Olisko laakeri kappaleena....
Entäs se yksi suuntalaakeri voisiko se huonosti vapauttaa variaattorin kun kaasun löysäät ja aiheuttaa siten kolinaa.

Kävin tallissa katsomassa osaa ja on moottoriin päin pieni välys sanotaan noin 1 milliin ja kun akselia vetää hiukan
ulos ja kääntelee sivuttain niin sivuttais liikkekin poistuu lähes kokonaan.[/quote]

kyllä tuo yksi suuntalaakeri näyttää olevan kunnossa. mitenkä sen pitäisi huomata jos siinä on vikaa?
Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

joni__85 kirjoitti:
Sutinen kirjoitti:
kyllä tuo yksi suuntalaakeri näyttää olevan kunnossa. mitenkä sen pitäisi huomata jos siinä on vikaa?
En tiedä miten se testataan, mutta toiminta periaate että ottaa pidon päälle toiseen
suuntaa ja toiseen päin rummun kuuluu pyöriä vapaasti.

Tuolla kyselin itsekin laakerin toiminnasta, muuta tietoa ei siitäkään mulla ole.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =3&t=33135
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
sushukka
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 09 Elo 2012 23:33

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja sushukka »

Kun ei voinut poistaa, niin otettiin näin turha viesti pois :)
Viimeksi muokannut sushukka, 12 Syys 2012 21:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Patteriz
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 08 Helmi 2012 14:52
Mönkijä:: Comanche 200 -09
Paikkakunta: Joensuu

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja Patteriz »

Voeh.. Etuperän stefa rupes vuotamaan ja pakoputki sulatti reijän katteeseen. Pakoputken lämpösuoja kilisee ja kolisee, yks pultti on katki poikki.
Älä kosketa sähkömiestä, kun olet märkä.
joni__85
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 31 Tammi 2012 18:52
Paikkakunta: Rauma

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja joni__85 »

Sutinen kirjoitti:
joni__85 kirjoitti:
Sutinen kirjoitti:
kyllä tuo yksi suuntalaakeri näyttää olevan kunnossa. mitenkä sen pitäisi huomata jos siinä on vikaa?
En tiedä miten se testataan, mutta toiminta periaate että ottaa pidon päälle toiseen
suuntaa ja toiseen päin rummun kuuluu pyöriä vapaasti.

Tuolla kyselin itsekin laakerin toiminnasta, muuta tietoa ei siitäkään mulla ole.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =3&t=33135
trailparkkiin soittelin ja kertoivat heti että yks suunta laakerin jousi löystynyt joka kolauksen aiheuttaa. korjaus onnistuu helposti vaihtamalla jousi uuteen, heillä oli hyllystä jouset loppuneet joten lähettivät uuden laakerin ja tiivisteen, takuuseen meni. vanhasta otin jousen pois niin oli tullut pieni taitos yhteen kohtaan jousta. nyt vehje taas niputettu ja kaikki toimii ilman kolinoita. ja tuossa yllä olevan kuvan akselissa tosiaan myös kuuluu olla pieni välys. ja tuo yks suunta laakeri maksaa 122€ + pk:t.

onko kukaan tilaillut noita osia tuolta hisunatv.de kautta? esim. siellä tuo sama laakeri maksaa 60€ + pk:t. eli onko jollai tietoa paljonko tuolta on pk:t olleet?
Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

joni__85 kirjoitti:
trailparkkiin soittelin ja kertoivat heti että yks suunta laakerin jousi löystynyt joka kolauksen aiheuttaa. korjaus onnistuu helposti vaihtamalla jousi uuteen, heillä oli hyllystä jouset loppuneet joten lähettivät uuden laakerin ja tiivisteen, takuuseen meni. vanhasta otin jousen pois niin oli tullut pieni taitos yhteen kohtaan jousta. nyt vehje taas niputettu ja kaikki toimii ilman kolinoita. ja tuossa yllä olevan kuvan akselissa tosiaan myös kuuluu olla pieni välys. ja tuo yks suunta laakeri maksaa 122€ + pk:t.

onko kukaan tilaillut noita osia tuolta hisunatv.de kautta? esim. siellä tuo sama laakeri maksaa 60€ + pk:t. eli onko jollai tietoa paljonko tuolta on pk:t olleet?
Toisille laakeri ainakin vähemmän maksoi tai sitten tuli lössi alennus kun ostin osia kerralla enemmän :D
Vai voi laakeriin jousenkin pelkästään vaihtaa... lelulta se jousi vaikuttaakin eli kannattaa se varmasti silloin tällöin uusia.
Mitäs jousi olisi maksanut ? Kannattaisi pari jousta ostaa varastoon, voisi jousen välillä vaihtaa ennen kuin hajoaa.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
mikkis
6WD
Viestit: 511
Liittynyt: 23 Touko 2006 20:17
Mönkijä:: EXTrapper 700xl tl
Paikkakunta: Turku

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja mikkis »

mullahan hajos noita ykssuuntalaakereita heti alussa pari kappaletta ja tähän viimeiseen laitettiin ihan eri jousi mitä alkuperäinen on ja nyt on kestänyt toivotulla tavalla,joten alkuperäisen jousisysteemi on susi
AJA MÖNKIJÄLLÄ NIIN EI TARVITSE KATUA!
Uudenmaan Mönkijät Ry

EX Kymco MXU 250 -06 (MYYTY),EX Trapper XL700 M TL (myyty)
http://www.youtube.com/mikovaful
päristelijä1
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Heinä 2012 19:48
Mönkijä:: can-am 500 t3
Paikkakunta: Oulu

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja päristelijä1 »

Neliveto ei kytkeydy päälle. Sulake on ehjä ja ei syty mittariin nelivedon merkki mut lukon valo syttyy eikä muuten äännä se etuperässä oleva moottorikaan. Kyllä osaa vastustaa :(
tommi400
3WD
Viestit: 72
Liittynyt: 26 Joulu 2010 18:13

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja tommi400 »

mulla hajonnut jo kaksi nelivedon kytkintä. Siellä sisällä oleva moottori hajoaa, osia en saanut erikseen, vaan piti tilata koko möltti. Nyt oon muuttanut kytkennän mekaaniseksi, niin ei oo tarvinnut enää murehtia!
Avatar
nikob
Tracks
Viestit: 1105
Liittynyt: 15 Huhti 2010 14:44
Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Trapperissa ilmenneitä vikoja

Viesti Kirjoittaja nikob »

Mistähän tuohon 350 löytäisi sopivan cdi boksin?
Laite pelaa tasakaasulla hienosti, mutta kun alkaa jenkaa antamaan niin röpötys alkaa. Cdi boksi todettiin vialliseksi ja tuo tarvisi jostain metsästää.
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Vastaa Viestiin